![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#721 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.kifkif.be/actua/het-woord-vlaming-moet-dood http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/Op...-plan-is.dhtml http://blerilleshi.wordpress.com/201...aming-en-belg/ http://www.logia.be/2014/02/12/vlami...oor-een-beest/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#722 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#723 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Politieke overtuiging is niet echt kenmerkend voor de Vlaming, dus daar kun je inderdaad niet over discussiëren. besluit : Er is meer nodig dan een paspoortje om Vlaming te zijn! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#724 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door mvd : 28 juni 2014 om 21:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#725 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#726 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daarmee is hoegenaamd niets gezegd waarmee men zich identificeert.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#727 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kortom: Ik zie niet in dat het antwoord op die vraag de Nederlandstaligheid kan versterken of de Francité kan verzwakken. Wel, integendeel! Ik vind het dus een strategische blunder dat die überhaupt gesteld wordt. Vragen de Walen zich ook af wie nu wel en niet een Waal is ? Misschien kunnen we daarvan iets leren. ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 29 juni 2014 om 23:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#728 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kortom, ge wilt dus eigenlijk tot een herdefiniëring komen van wat België is, want Limburg en Luik horen daar niet bij ? Ge bedoelt dus dat België een kunstmatig samenraapsel is dat eigenlijk geen bestaansrecht heeft ?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 29 juni 2014 om 23:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#729 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Zinvolle bijdrage.
Vlaming zijn heeft natuurlijk weinig te maken met het feit dat men in Vlaanderen woont. Neem het voorbeeld van Marie Daenen hier op het forum. Deze dame woont in Wallonië maar wordt verteerd door een pathologische antifrancofonenhaat hoewel haar echtgenoot een Franstalige is. Ze betuigt niet de minste loyaliteit jegens haar nieuwe gastheren. Ze is absoluut geen Walin. De subnationaliteit 'Vlaming' heeft niet de minste staatsrechtelijke noch volkenrechtelijke relevantie. Men is Vlaming of Waal of Gentenaar of Antwerpenaar als men een lotsverbondenheid ervaart met zijn streek- of stadsgenoten en men die verbondenheid concretiseert en toont door bv deel te nemen aan socio-culturele locale of regionale activiteiten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#730 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#731 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Of, dat uw definitie op niets trekt; andermaal een illustratie van wat ik reeds aanstipte als een vruchteloos gefilosofeer dat alleen maar bruggen opblaast ipv te bouwen.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#732 |
Europees Commissaris
|
![]() Of islamiet?
![]() |
![]() |
![]() |
#733 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#734 |
Minister-President
|
![]() Dus 4 miljoen Walen kunnen eigenlijk gewoon Vlaming worden, waarom streef je dan eigenlijk nog naar een onafhankelijk Vlaanderen??
Laatst gewijzigd door mvd : 30 juni 2014 om 23:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#735 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als Franstaligen gewoon Vlaming kunnen worden, zonder dat taal daar iets mee te maken heeft, waarom zou je dan nog een taalgrens laten bestaan, laat staan pleiten voor een onafhankelijk Vlaanderen?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#736 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je verwart Vlaming met Nederlandstalige.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#737 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#738 |
Minister-President
|
![]() Waarom zou de officiële taal van Vlaanderen het Nederlands moeten zijn indien taal niets te maken heeft met het al dan niet 'Vlaming-zijn'??
Laatst gewijzigd door mvd : 30 juni 2014 om 23:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#739 |
Minister-President
|
![]() De vraag was eigenlijk: iemand die uit Afrika komt, zich bv. in Vilvoorde komt vestigen, geen woord Nederlands begrijpt, amper Frans spreekt, en zich vooral bezig houdt met de koran te lezen; is zo iemand naar jouw aanvoelen 'Vlaming', omdat hij in het Vlaams gewest woont?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#740 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nederlands spreken. Maar van iemand eisen dat ze hun moedertaal verloochenen? Neen dat kan niet.
|
![]() |
![]() |