![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat is pure nonsens, er zijn geen enkele aanwijzingen dat dit zo zou zijn. als je zo begint, voor mij einde discussie.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Kan me dat scenario toch moeilijk voorstellen hoor. Ey wacht: voor mij zijn alle Nederlandstalige Belgen vlamingen ![]() Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 21 december 2010 om 21:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Anna List : 21 december 2010 om 21:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
en de limburgers willen liever bij nederlands limburg omdat ze geen feeling hebben met de rest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maar toch kunnen ze gewoon Vlaming zijn hoor.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() kan mss zijn, maar als ze zich geen vlaming voelen, krijg je dezelfde problemen als nu in België en gaan er juist partijen opstaan voor meer Brabantse en Limburgse autonomie.
Laatst gewijzigd door Shadowke : 21 december 2010 om 21:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() geen enkel probleem, zo ver mogelijk decentraliseren. we hoeven die Belgische ziekte niet per se over te nemen toch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() Oh maar daar geloof ik niets van hoor. Dat zeggen ze maar. De meesten beseffen maar al te goed dat ze Vlamingen zijn en voelen zich ook Vlaming. Ze voelen zich echter wel meer 'Belg'.
Ik zeg ook altijd dat ik Marokkaans ben, maar als het erop aankomt of ik zit in het buitenland en kom Nederlandstaligen tegen dan zeg ik: ik ben Vlaming (ondanks dat ik geen nationalist ben, verre van). Ik vrees dat het Vlaams-nationalisme een besmettelijke ziekte is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
heeft niets met een besmettelijke ziekte te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
alsook de provincies behouden, fusioneren kan maar afschaffen niet. daarom ben ik ook meer voor een vlaams-nederlandse staat. in Nederland heb je ook regionale identiteiten en hebben de provincies ruime autonomie. Laatst gewijzigd door Shadowke : 21 december 2010 om 21:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() Idd.
In de school leerden ze ons dat we Vlamingen zijn. Maar achteraf gaat een mens zich al eens bedenkingen maken. Alles op een rij gezet is er maar één reden dat ik kan bedenken waarom ik mij Vlaming zou kunnen noemen. Mijn woonplaats behoort vandaag tot het Vlaamse gewest noemt. Maar op de dag dat ik geboren ben was van het Vlaamse gewest nog lang geen sprake. Cultureel gezien heeft onze regio weinig binding met Vlaanderen, maar des te meer met de overzijde van de landsgrens. Zoals de meeste inwoners van mijn geboortestreek zijn mijn voorouders voor meer dan de helft afkomstig van de overzijde van de Maas (Overmaas). Om nog te zwijgen van het belang van mijn naamgenoten (voorouders?) in de middeleeuwse geschiedenis van het hertogdom Limburg. ![]() Mag/moet ik mij dan Vlaming noemen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens uw eigen theorietje dat u hierboven uiteenzet, mag u zich historisch gezien ook geen Limburger noemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
Reckheim (=zuidelijke helft van Belgisch Limburgse Maaskant), Valkenburg, Clermont, Lontzen, Daelhem enz maakten deel uit van het hertogdom Limburg. Historisch gezien ben ik misschien wel de enige op dit forum die zich met evenveel recht en rede Limburger mag noemen. http://upload.wikimedia.org/wikipedi..._1559-1608.jpg Laatst gewijzigd door pajoske : 22 december 2010 om 00:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
|
![]() Alleen mensen met blond haar en blauwe ogen. Liefst ook met een uitstekend achterhoofd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar gaan we weer.....
|
![]() |
![]() |
![]() |