![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#781 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je familienaam bepaalt misschien wel je (verre) afkomst, maar houdt nog niet in dat je je ook als dusdanig identificeert. Aan een kant van mijn stamboom draagt men een Oostenrijkse familienaam. Denkt u dat die mensen nu Oostenrijkers zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#782 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of wordt de Amerikaanse officier die voor de NAVO in Brussel werkt maar in Overijse woont, plotseling een Vlaming? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#783 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#784 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoezo? Die huidige "Vlaamse mentaliteit" bestaat toch al. Binnen België. En toch behoudt u uw Belgische nationaliteit...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#785 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
De Franstalige Brusselaars waarover ik het heb zijn daarentegen niet verhuisd, tenminste niet de autochtone Brusselaars die er al (eeuwen)lang wonen en intussen Franstalig zijn geworden. In tegenstelling tot Oostenrijk is Brussel verhuisd, taalverhuisd, weliswaar.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 1 juli 2014 om 22:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#786 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#787 |
Partijlid
|
![]() Een zoontje van me van 8 in Antwerpen Deurne heeft anders wel een Belgisch paspoort zeg. En van zijn moeder ook nog een Jamaicaans en Zwitserse paspoort. Ik kom er nog wel eens langs [ik mag de moeder nog steeds neuken, maar niet te vaak, want ze heeft allang een nieuwe vriend] en dan merk ik dat dat mannetje is gaan vervlaamsen door de manier waarop hij lult met dat gare accent. Volgend jaar komt hij de vakantie bij mij in Nederland en gaan we varen met mijn boot zodat ik hem weer verhollands. want waar zie ik mijn hollandse bloed nog???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#788 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#789 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#790 |
Partijlid
|
![]() niet leuk om te horen!!! Bij mijn zoon valt het nog mee, al is het toch nu al te erg, maar sommige oudere gasten in die wijk.......godkolere wat een kankerdialect. daar versta je dus echt geen yota van!! Maakt niet uit, ga hem volgende vakantie gewoon even verhollandsen. praat hij so wie so weer normaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#791 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#792 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. Door de belgische diverse mentaliteiten ben ik destijds geemigreerd, met behoud van paspoort en ID. Citaat:
3. Welk part van "zal ik zeer serieus overwegen" heeft U niet begrepen? TIP: is toekomst gerichte voorwaardelijke wijs. Dus ja, ik behoud de belgische administratieve papieren voor 't moment. Is uw 'leesprobleempje' hiermede opgelost?
![]() |
![]() |
#793 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#794 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waarom zou hij zich geen Vlaming mogen noemen?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#795 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#796 |
Minister-President
|
![]() Is Damien Thiéry een Vlaming? Was José Happart een Vlaming toen hij in Voeren woonde?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#797 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#798 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Wat daarentegen wél van belang is, van kapitaal belang zelfs, zij het dan menselijk kapitaal, is dat diens nakomelingen Vlamingen zullen zijn die misschien na twee generaties geen Frans meer zullen spreken. Laat de Franstaligen maar naar Vlaanderen komen en hier lustig kleine Nederlandstaligen maken. ![]() En dat mooi ter kompensatie van de verschillende demografische afvloeiingen van Vl. naar Wallonië: de industriële uittocht rond de eeuwwisseling, daarna de boerenuittocht en momenteel de immobiliënuittocht.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 2 juli 2014 om 19:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#799 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#800 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie inderdaad geen verschil tussen uw mentaliteit vs de vermelde politieke visie, zijnde het geraaskal in 't kwadraat. Sorry mate. ![]() En dus: Je persiste et je signe: Citaat:
Van harte een 'goedendag' gewenst. Op voorhand tevens bedankt voor uw vriendelijke groet terug.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 3 juli 2014 om 04:05. Reden: Aanvullende verduidelijking voor Jan. |
||
![]() |
![]() |