![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#821 |
Europees Commissaris
|
![]() Iedereen die zich Vlaming voelt, ongeacht kleurtje of religie, is voor mij een Vlaming en mag zich dus Vlaming noemen.
Ik voel mij Vlaming dus ik ben een Vlaming. Laatst gewijzigd door Drukazz : 7 september 2014 om 23:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#822 |
Parlementslid
|
![]() Vlamingen zijn officieel de inwoners van het Vlaams gewest in België. dat is mijn opinie. Daar horen dus de Antwerpenaren bij, de West-Limburgers, de inwoners uit de beide Vlaanderens en die uit Vlaams-Brabant. Brusselaars zijn geen Vlamingen, maar ook geen Walen. Ze hebben een apart statuut gekregen van jullie democratisch verkozen regeringen en parlementen. Dat ze dit zo hebben bedacht is echter te zot voor woorden. Waarom Antwerpen, Vlaams-Brabant en Limburg opeens opgescheept zitten met de naam van een ander deel van het land is net zo belachelijk als dat veel buitenlanders Brabant als HOLLAND aanduiden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#823 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is iedereen die in Vlaanderen woont een Vlaming? Dat getuigt dan wel van een groot gebrek aan werkelijkheidsvermogen. Een pas ingeweken Amerikaan zal zich heus niet als Vlaming beschouwen, net zoals veel migranten nog altijd zweren bij de identiteit van hun voorouders. Volgens uw redenering is iedereen in Slovakije een Slovaak, waarbij u natuurlijk de werkelijkheid ontkent. Er woont immers een bijzonder omvangrijke Hongaarse minderheid, naast grote aantallen zigeuners en wat plukken Polen, Oekraïners en Tsjechen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#824 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom? Dit is gewoon organisch en historisch gegroeid. Net zoals we ook betekenisverschuivingen hebben bij benamingen van andere landen, streken en volkeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#825 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#826 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Gevoelsmatig lijkt het mij ook dat iedere Hollandse Nederlander met Vlaamse voorouders zich ook Vlaming mogen noemen.
![]() |
#827 |
Parlementslid
|
![]() Als iemand dat leuk vindt moet hij of zij dat eigenlijk zelf weten, maar raar is het wel. Ik heb voorouders uit Frankrijk, Duitsland, Zwitserland, Nederland, Schotland en Vlaanderen, maar ik vind mezelf echt geen Fransoos, Duitser, Zwitser, Schot of Vlaming.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#828 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat zegt jouw gevoel over de kinderen van Bart De Wever ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#829 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Gevoelsmatig niet veel, maar zij lijken mij ondubbelzinnig rechtstreekse kinderen van Vlaanderen én Nederland.
![]() |
#830 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of gaat u nu beweren dat de huidige inwoners van Nice geen Fransen zijn? En nog dit: een Amerikaan die in Gent woont, is een inwoner van België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#831 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wanneer men Vlamingen of Duitsers beledigt geeft dit mij een rotgevoel.
![]() |
![]() |
#832 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedereen mag zich Vlaming noemen nadat hij driemaal stoemp met sosissen gegeten heeft.
![]() |
![]() |
#833 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() en daarna gemoedelijk de eed gezworen heeft "als een ollander u niet bedrogen heeft is hij het vergeten"
![]() |
#834 |
Banneling
|
![]() Sorry hoor, maar een zwarte van de zoveelste generatie inwijkelingen die na 3 jaar wonen in België nog steeds de basis van het Nederlands niet machtig is, zo iemand kan ik moeilijk een Belg noemen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#835 | |
|
![]() Citaat:
uhmm... als de zoveelste generatie inwijkelingen drie jaar in België wonen zijn dat kinderen van 3 jaar oud toch?
![]() |
![]() |
#836 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tegenstanders van een onafhankelijk Vlaanderen verwijzen dikwijls naar de middeleeuwse indeling om te ontkennen dat men van een groot (de 5 provincies in plaats van het oude Graafschap Vlaanderen) Vlaanderen kan spreken. Dat argument is echter compleet belachelijk. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 12 september 2014 om 10:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#837 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#838 |
|
![]() Wat een nutteloos tijdverlies zeg, dat gezever over wie Vlaming is en Wie niet.
'Vlaming' is een kunstmatige titel die geen biologische grondslag heeft. Een begrip gebaseerd op denkbeeldige lijnen getrokken op de kaart van Europa. Je hebt mensen van Europese afkomst, en die wonen over heel de wereld. In Europa, in de VS, in Australië, in Zuid-Afrika etc. Mensen van Europese afkomst zijn duidelijk herkenbaar aan hun uiterlijk, daar is geen vodje papier met een nationaliteit op voor nodig. ![]() Laatst gewijzigd door Thuleander : 12 september 2014 om 11:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#839 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#840 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De West-Vlaming heeft anders even vaak zwart of donkerbruin of bruin haar. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 september 2014 om 11:55. |
|
![]() |
![]() |