![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Dirk Van Duppen - 11 april t.e.m.17 april Dr. Dirk Van Duppen is arts bij Geneeskunde voor het Volk. In zijn boek "De cholesteroloorlog: waarom geneesmiddelen zo duur zijn" kloeg hij de kosten van de farmaceutische industrie aan en lanceerde hij voorstellen rond de invoering van het kiwi-model. Dat laatste voorstel werd gretig overgenomen door vele politici (als was het hun eigen voorstel) en bezorgde dr Dirk Van Duppen aanwezigheid in vele (televisie)debatten. |
Bekijk resultaten enquête: Mogen pandjesmelkers worden gecolloqueerd daar ze een bedreiging zijn voor de armen ? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
24 | 63,16% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
14 | 36,84% |
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen. Laatst gewijzigd door gm10 : 13 april 2005 om 18:41. |
|
![]() |
![]() |
#62 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Persoonlijk ben ik er zeker van dat ook bij ons de levensverwachting zal gaan dalen (in tegenstelling tot wat de profeten van het vergrijzingsprobleem beweren) als gevolg van het harder draaien van de rat-race - en bovendien de (door de rijken geëiste) privatisering van de gezondheidszorg, tenzij we die evolutie kunnen tegenhouden. Wie nu heel oud wordt (mannen en vrouwen) hebben in "hun tijd" gemakkelijker en rustiger gewerkt dan de huidige generatie van klotenafdraaiers. |
|
![]() |
![]() |
#63 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#64 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het schandpaaleffect zal in alle geval effect hebben ! wij danken u allen. Nu alleen die docters en psychiaters nog vinden ! en we zijn weeral vertrokken..... oemfoefoe !
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 april 2005 om 19:58. |
|
![]() |
![]() |
#65 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Niet de symptomen, maar de oorzaken van een ziekte dienen aangepakt te worden, namelijk de vrije markt economie, het neoliberlaisme, het privébezit van grote productiemiddelen, de financiële speculatie, het meerwaardeproces van arbeid en uiteindelijk de accumulatie van het kapitaal.
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
Wat u zegt over de kinderen van onze maatschappij - volgens mij staat het iedereen vrij om te kiezen voor een manier van zaken doen tenkoste van anderen of niet. Niemand verplicht u bvb om te beleggen in de wapenindustrie om maar een voorbeeld te nemen. Het is wel waar dat er een nog veel grotere verantwoordelijkheid ligt bij de politici. Zij zijn van alles hoe je het ook draait of keert de eindverantwoordelijke. Verder zal het me als uitgebuitene eerlijk gezegd worst wezen om het langs pandjesmelkers te spelen - hoe jammer vindt ik het toch dat zij voor een keer eens het slachtoffer zullen zijn ? Bovendien ben ik er zeker van dat de nodige wetten veranderd zullen zijn voordat wij de eerste pandjesmelker in een dwangbuis gekregen hebben. Wie aan politiek wil doen kan zich beter de symbolische taal waarmee hier gesproken wordt - die het vatte die vatte het - eigen maken. Bovendien kan het helemaal geen kwaad dat het poltiek spectakel de mensen eens aan het lachen zou maken. Humor is een van de machtigste wapens.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 april 2005 om 20:30. |
|
![]() |
![]() |
#67 |
|
![]() de grote mannen van FN en al de aandeelhouders ervan zijn ook loslopende gevaarlijke gekken die we beter zouden colloceren. Je moet eens kijken wat ze allemaal aanrichten. Als we dat wereldwijd deden - en ik weet dat ik nu fantaseer - dan zouden de docters van geneeskunde voor het volk niet naar irak hoeven te gaan.
vergeet bovendien niet de manipulatieve technieken van de lobby s de manipulatie van de verkiezingen in de VS - die mannen hebben de politiek in hun broekzak en zij zijn de echte leiding met politici als marionetten of ingehuurde acteurs. en ik zou ethisch bezwaar moeten hebben tegen het colloceren van die mannen ? Onze wereld wordt geregeerd door psychopaten - het gesticht is dus waar ze thuishoren - colloceren die handel.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 april 2005 om 20:39. |
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() en voor alle duidelijkheid ik ben geen marxist
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of die huizen noodzakelijk ziek maken is een andere vraag. Ik ken mensen, die trouwens eigenaar van de woning, die naar mijn toch wel lage normen in een slecht huis wonen. Zij noch de kinderen zijn veel ziek, dit in tegenstelling met bewoners van nieuwe huizen. Die nieuwe overgeïsoleerde woningen zijn ook niet altijd zo gezond. Gas vind ik trouwens geen noodzaak. Er bestaat ook zoiets als butaangas en veel mensen vertrouwen gas niet. Gastoestellen hebben een degelijk onderhoud en oordeelkundig gebruik nodig om veilig te zijn. Omdat ik verschillende van die mensen gekend heb natuurlijk. Ik zou daar trouwens zelf willen in wonen hebben, liever dan in die kille woonkazernes. |
|
![]() |
![]() |
#70 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
geen stap verder: diene kerel heeft natuurlijk beheer tijdelijk aan een 'betrouwbaar' iemand gegeven, die natuurlijk aan het zelfde bedrag melkt. Als ge toch deze tactiek volgt; vergeet niet: recht op woonst staat in de grondwet. Maar de kansen op succes liggen bijzonder laag, aangezien het gerecht een wapen in handen van de heersende klasse is en ge dus eigenlijk een gevecht aangaat op vijandelijk terrein... de rol van het gerecht en de arbeidsinspectie is ook duidelijk in het conflict tegen de patroon van "stakingsinrammer" AIS Genk: ze zijn er drie weken aan het staken tegen ongezonde werkomstandigheden en het ontslag van een collega die daar opmerkingen over had: na enkele dagen stond "eenzijdig bevelschrift" daar met 750 euro per overtreding; de vakbond gaat in beroep en 14 dagen later is er nog altijd nix gehoord van het gerecht... het één doen ze snel, het ander schijnbaar niet... de inspectie belooft drie keer langs te komen, zonder dit effectief al gedaan te hebben... de ongezonde werkomstandigheden zijn onwettelijk maar ja er bestaat blijkbaar geen enkele druk om de wet toe te passen... |
|
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 april 2005 om 20:57. |
|
![]() |
![]() |
#72 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#73 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
(voor zover dat nog niet het geval is natuurlijk) |
|
![]() |
![]() |
#74 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
het feit dat ze niet op café kunnen gaan noem ik al een keten bijvoorbeeld. |
|
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#77 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Volgens bepaalde statistieken,zo 50% van Belgie met een depressie in mindere of meerdere mate opgeschept zitten.Moeten we ons dan niet beginnen af te vragen,waar de OORZAKEN liggen.Hoelang kunnen we het ritme van het werk en de stress die dit meebrengt,nog volhouden???Ergens zijn er limieten.Als je constateert,dat om mar één voorbeeld te noemen,in een ziekenhuis 40jaar geleden de werkduur 48uur was,en dit met 13verplegenden per eenheid,en waar men nog tijd kon uittrekken om naar mensen te LUISTEREN,constateren we nu ,en dit terwijl er maar 38uur wordt gewerkt,doch steeds nog met hetzelfdeaantal verplegenden en zieken,kan jij je toch de vraag stellen,of dit verantwoord is.Men werkt per week 100uur minder,maar presteert voor de 48uur. Hetzelfde kan je wellicht doortrekken in andere sectoren. Hier wordt NIEMAND beter van,men krijgt stress,en niemand is tevreden. Besluit:Wanneer krijgen de mensen op het werk TIJD om naar mekaar te LUISTEREN.Dan zal VEEL stress verdwijnen,en kan de wereld er maar alleen beter van worden.Akkoord??? |
|
![]() |
![]() |
#78 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
dus van het kapitalisme |
|
![]() |
![]() |
#79 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |