![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Na heel veel gelezen te hebben over onze aartsbisschop slaat dit werkelijk alles. Het was kardinaal Danneels die de zaak wilde toedekken, dit terwijl aartsbisschop Leonard de allergrootste transparantie in deze zaak heeft gebracht.
Dit vind ik er werkelijk over en ze zouden beter al die afvallige priesters en gelovigen uit de kerk zetten. Kan mijn niet schelen dat de kerk dan halveert of zelfs decimeert, de boodschap van de kerk zal tenminste zuiver op de leer zijn en dat is het voornaamste. Aan alle priesters die in die peiling tegen gestemd hebben de volgende boodschap: wie tegen aartsbisschop Leonard is, is tegen paus Benedictus en is dus bijgevolg een afvallige van de Heilige Kerk ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Bovendien gaat dit om een grove belediging waarbij gesuggureerd worden dat onze aartsbisschop een pedofiel is en dus ernstige strafbare feiten zou gepleegd hebben. Wat uiteraard niet zo is, dus gaat dit om ernstige laster en eerroof. Die priester zou moeten geëxcommuniceerd moeten worden.
In de middeleeuwen zou dit allemaal toch geen waar zijn geweest... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 19 februari 2011 om 20:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...14397/1.966628
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...erk_enquete_DS Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 20 februari 2011 om 04:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Dat betekent dat we met 30% goede priesters zitten, al de rest moet heropgevoed of geexcommuniceerd worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() 2 !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast mogen die 70% eens aan een ernstige introspectie doen. Hun manier van doen heeft de Kerk doen leeglopen. Hun 'geloof' is leeg, waardoor mensen zich er ook niet langer toe aangetrokken voelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Leonard is deze week in ons decanaat geweest, hij heeft totaal geen visie op jongeren in de kerk, of hoe ze daar te krijgen. Hij heeft de Belgische kerk opgegeven is is al lang blij dat hij binnen 20 jaar nog 1000 gelovigen overhoudt. Verder zijn de meeste standpunten verouderd
Enig positief ding, hij is vaak genuanceerder dan in de media wordt gezegd
![]() |
#10 |
Burgemeester
|
![]() Dat hetgeen Mgr Léonard zegt wordt dikwijls zo uit zijn verband gerukt, dat ik altijd probeer gans de tekst te bemachtigen, en dikwijls zoniet altijd is hetgeen er echt staat iets geheel anders.
en wat Inno zegt daar ben ik het mee eens, zelf de priesters lezen niet wat Léonard echt zegt. ze lezen de Standaard, |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mgr. Léonard ken ik al van in de tijd dat hij nog bisschop van Namen was. Hij heeft een heel uitgesproken visie op het probleem en heeft daar in het verleden al heel lovenswaardige initiatieven toe genomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Zijn visie was dat we jongeren niet moesten dwingen (tot daar akkoord) en ook absoluut niet moesten promoten, hij is al lang blij met de paar jongeren die hij wel nog ziet vieren. Er zij structuren om jongeren actief te krijgen in de kerk je moet ze alleen bekend maken
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Straks gaan de aanhangers van de zogezegde echte katholieken, met zo weinig zijn, dat ze in plaats van naar hun zondagse vergadering met oude peekes te gaan, de boer op zullen.
Ze gaan dan aanbellen bij de mensen, met de vraag "hebt gij het Licht al gezien?", en 'Kent gij Jezus van Nazareth?' .... Beetje triest einde van wat eens de grootste oplichting van de laatste 20 eeuwen geweest is.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Oorzaak en gevolg niet omdraaien. Het volk had gewoon genoeg van de puriteinse, wereldvreemde katholieke waarden. Veel priesters hebben het tij proberen te keren door water bij de wijn te doen, maar tevergeefs. In Vlaanderen is de kerk op sterven na dood, op enkele parochies in de periferie na.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Link graag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Vlaams-Ardennees : 22 februari 2011 om 11:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Statistisch gezien. En als u liever in de middeleeuwen zou leven, aub onthouden van antibiotica etc...dan zijn we snel genoeg van u af. |
|
![]() |
![]() |