Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juni 2008, 14:46   #18961
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
waarom?

En bewijs dat maar eens!

Pin d"Ar
ik beweer dat en volgens jullie moet ik dat niet bewijzen!
Oud 5 juni 2008, 14:48   #18962
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik beweer dat en volgens jullie moet ik dat niet bewijzen!
waar heb ik dat gezegd?

wel is het zo dat heel veel wat voor gemeengoed wordt aangenomen
ook niet 'bewezen' is.

Pin d"Ar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2008, 14:50   #18963
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
We kunnen ze niet blijven presenteren op een gouden schoteltje!

Op deze draad staat genoeg om jezelf er in te verdiepen maar als je niets onderzoekt dan kunnen we er ook niks aandoen.
Dit is de kern van de zaak!
Juist!

De kern van de zaak is inderdaad dat er hier niet het minste bewijs staat, wel veel straffe beweringen (tot daar aan toe), veel schaamteloze leugens, veel oude vooroordelen.

Het stoort de heren believers dat de meeste mensen slim genoeg zijn om zich door hun holle rethoriek en valse logica niet te laten vangen.

Daarom verliezen ze geregeld hun kalmte.

Laatst gewijzigd door Firestone : 5 juni 2008 om 14:51.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2008, 14:51   #18964
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Inderdaad, hier zit de zwakheid van dat extreme wetenschappelijke sceptisisme. Het sluit zaken uit die misschien wel bestaan, maar niet letterlijk kunnen bewezen worden. Met andere woorden het werkt dus als een kennisfilter, vooral een kennisfilter van de meer spirituele en/of esoterische zaken. En dat is nu net ook een bedoeling ervan.
Zo is dat!

Dat is nu juist de zwakheid van dat extreme wetenschappelijke sceptisisme. Altijd maar vasthouden bij de klassieke wetenschap en nooit zich eens op andere paden wagen.

In zo'n geval blijft een mens natuurlijk kortzichtig!
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2008, 14:56   #18965
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

Het gaat hier om heel iets anders

Als er morgen wetenschappelijk bewijs voor is, zeggen ze dat het niet in de krant stond omdat zo'n ontdekking toch wel in de krant zou komen.
Etc

Het heeft met emoties en perceptie te maken en niks met rationaliteit

Pin d"Ar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2008, 14:57   #18966
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
er is geen bewijs dat het bestaat, maw het bestaat niet, zo simpel zit de wereld in elkaar hoor.
Heel lang geleden wisten ze ook niet dat Mars bestond en nu wel, toch was Mars er al die tijd terwijl wij het bestaan er niet van afwisten.
Oud 5 juni 2008, 15:03   #18967
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Het is wel leuk dat believers beweren dat er al veel bewijzen werden gegeven (om een mysterieuze reden krijgen we echter nooit links naar deze vermeende bewijzen), maar tegelijk ook een karrevracht aan dooddoeners aanvoeren om te verklaren waarom hun theorieën niet te bewijzen vallen!
Oud 5 juni 2008, 15:03   #18968
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heel lang geleden wisten ze ook niet dat Mars bestond en nu wel, toch was Mars er al die tijd terwijl wij het bestaan er niet van afwisten.
dus als ik beweer dat er Klingons bestaan en ik bewijs dat met de Star Trek-serie (ze moeten toch ergens die info gehaald hebben??) dan ga jij zeggen: idd, dat moet wel waar zijn?
Oud 5 juni 2008, 15:08   #18969
eti1777
Gouverneur

eti1777's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat moet zowat het meest naïeve zijn dat ik ooit al gelezen heb, ongelooflijk.

dus omdat iemand iets beweert, moet hij dat niet bewijzen, maar moet de ander bewezen wat hij beweert niet juist is.

maw, als iemand beweert dat jij een moord gepleegd heb, moet jij bewijzen dat je het niet gedaan hebt?
Misschien eerst leren begrijpend lezen.

Omdat ik het niet kan bewijzen bestaat het niet?
Ik zeg niet dat ik alle uitspraken aanvaard, maar ik blijf er open voor. Ik ben wss nog sceptischer dan F. of P., buiten dat ik de kans laat aan nieuw.
Ik ga bv nooit zeggen dat UFO's niet bestaan, of dat reptilians niet bestaan, wat jullie wel doen. Voor mij is het tot nu toe niet bewezen, maaar ook niet weerlegd.

Laatst gewijzigd door eti1777 : 5 juni 2008 om 15:10.
eti1777 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2008, 15:08   #18970
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Juist!

De kern van de zaak is inderdaad dat er hier niet het minste bewijs staat, wel veel straffe beweringen (tot daar aan toe), veel schaamteloze leugens, veel oude vooroordelen.

Het stoort de heren believers dat de meeste mensen slim genoeg zijn om zich door hun holle rethoriek en valse logica niet te laten vangen.

Daarom verliezen ze geregeld hun kalmte.
Vraagje!

Geloof jij dat de mens in 1969 op de maan is geweest?
Oud 5 juni 2008, 15:23   #18971
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zo is dat!

Dat is nu juist de zwakheid van dat extreme wetenschappelijke sceptisisme. Altijd maar vasthouden bij de klassieke wetenschap en nooit zich eens op andere paden wagen.

In zo'n geval blijft een mens natuurlijk kortzichtig!
Ik zou het niet beter kunnen zeggen!
Absoluut akkoord met jou en exodus!
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2008, 15:24   #18972
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
dus als ik beweer dat er Klingons bestaan en ik bewijs dat met de Star Trek-serie (ze moeten toch ergens die info gehaald hebben??) dan ga jij zeggen: idd, dat moet wel waar zijn?
In het leven mag men nooit iets uitsluiten! Men moet alles onderzoeken ook al lijkt het op eerste zicht rediculeus.

Als men 500 jaar geleden zouden gezegd hebben tegen de mensen dat er ooit een grote ijzeren vogel in de lucht zal gaan vliegen met 300 mensen in, dan weet ik zeker dat ze je op de brandstapel zouden gegooid hebben.

Ik zeg niet dat je alles moet slikken als zoete koek maar het minste wat je kunt doen als mens is de dingen onderzoeken en dan voor je eigen uitmaken of het waar zou kunnen zijn of niet.
Oud 5 juni 2008, 15:25   #18973
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eti1777 Bekijk bericht

Ik zeg niet dat ik alle uitspraken aanvaard, maar ik blijf er open voor. Ik ben wss nog sceptischer dan F. of P., buiten dat ik de kans laat aan nieuw.
Ik ga bv nooit zeggen dat UFO's niet bestaan, of dat reptilians niet bestaan, wat jullie wel doen. Voor mij is het tot nu toe niet bewezen, maaar ook niet weerlegd.
Ook volledig mee akkoord.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2008, 15:25   #18974
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We kunnen ze niet blijven presenteren op een gouden schoteltje!
Je hebt nog helemaal niets gepresenteerd. Geef eens één link naar bewijs.

Citaat:
Op deze draad staat genoeg om jezelf er in te verdiepen maar als je niets onderzoekt dan kunnen we er ook niks aandoen.
O, maar ik heb veel onderzocht hoor. Ik heb me helemaal door Cooper geworsteld (Zowel Cooper 1 als Cooper 2), Protocollen gelezen, onderzoek ernaar gedaan; me verdiept in Cymatics en nog wat meer beweringen onderzocht die jullie hier hebben gedaan. En wat dacht je? Het was alemaal onzin, lariekoek en leugens.

Jullie beweren veel, zonder ook maar één spat bewijs. En wat je wel als bewijs aandraagt blijkt gelogen.

Hoe betrouwbaar zou jij jezelf achten?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2008, 15:26   #18975
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eti1777 Bekijk bericht

Sluit ik me volledig bij aan!
Oud 5 juni 2008, 15:29   #18976
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In het leven mag men nooit iets uitsluiten! Men moet alles onderzoeken ook al lijkt het op eerste zicht rediculeus.

Als men 500 jaar geleden zouden gezegd hebben tegen de mensen dat er ooit een grote ijzeren vogel in de lucht zal gaan vliegen met 300 mensen in, dan weet ik zeker dat ze je op de brandstapel zouden gegooid hebben.

Ik zeg niet dat je alles moet slikken als zoete koek maar het minste wat je kunt doen als mens is de dingen onderzoeken en dan voor je eigen uitmaken of het waar zou kunnen zijn of niet.
dat doe ik en ik ben tot het besluit gekomen dat er geen NWO bestaan en ook geen reptielen die hier alles besturen.
Oud 5 juni 2008, 15:33   #18977
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
O, maar ik heb veel onderzocht hoor. Ik heb me helemaal door Cooper geworsteld (Zowel Cooper 1 als Cooper 2), Protocollen gelezen, onderzoek ernaar gedaan; me verdiept in Cymatics en nog wat meer beweringen onderzocht die jullie hier hebben gedaan. En wat dacht je? Het was alemaal onzin, lariekoek en leugens.
Interessant,

Dus en hoe ben je tot de conclusie dan gekomen dat alles larie en apekool was.

Bewijs dat eens!

Citaat:
Jullie beweren veel, zonder ook maar één spat bewijs. En wat je wel als bewijs aandraagt blijkt gelogen.
Dat is u mening en daar heb ik respect voor!

Citaat:
Hoe betrouwbaar zou jij jezelf achten?
Wat is dat nu weer voor een onnozele vraag man!

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 5 juni 2008 om 15:42.
Oud 5 juni 2008, 15:40   #18978
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
dat doe ik en ik ben tot het besluit gekomen dat er geen NWO bestaan en ook geen reptielen die hier alles besturen.
Dat is dan mooi voor jou en daar hebben we ook alle respect voor dat dit jou mening is. Nu, wat houdt u dan hier nog op deze draad als ik vragen mag?
Oud 5 juni 2008, 15:40   #18979
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Dat is dan mooi voor jou en daar hebben we ook alle respect voor dat dit jou mening is. Nu, wat houdt u dan hier nog op deze draad als ik vragen mag?
Oud 5 juni 2008, 16:10   #18980
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Interessant,

Dus en hoe ben je tot de conclusie dan gekomen dat alles larie en apekool was.

Bewijs dat eens!
Allang gedaan, spieces, net als veel anderen. Trouwens, Firestone is daar veel consequenter in dan ik. Ik zal je twee voorbeelden geven:
- Cymatics: De believers beweerden dat door klankfrequenties er Hebreeuwse klinkers ontstaan in het zand. Bewijsbaar onjuist, zie link hierboven. Ten eerste kent het Hebreeuws geen klinkers, ten tweede ging het niet om Hebreeuws en ten derde bleek het helemáál niet waar.

- Cooper: Kán niet waar zijn want Cooper spreekt zichzelf tegen. Cooper heeft twee versies van hetzelfde verhaal. De ene believer zegt dat versie 1 de waarheid is, de andere versie 2. Allebei kan niet want de versies zijn op veel punten tegenstrijdig. Als je Cooper analyseert blijkt hij zich te beroepen op de Protocollen, een bewezen vervalsing. Dus: vlek op vlek.
Aangezien jullie experts zijn op Cooper-gebied weet je dat ik gelijk heb, anders volg je maar de link hierboven.

Citaat:
Dat is u mening en daar heb ik respect voor!
Ah, dus daarom beledig je mensen?

Citaat:
Wat is dat nu weer voor een onnozele vraag man!
Simpel. Hoe betrouwbaar vind jij iemand die keer op keer leugens vertelt, zelfs nadat is bewezen dat wat hij beweert leugens zijn?

Hoe vind je iemand die dit zegt?
Citaat:
Ik zal de laatste zijn die iemand moedwillig zal beschadigen en dat omdat ik zo niet in elkaar steek. Ik zou niet weten wat ik daar zou aan hebben.
En je vergelijkt dat met dit?
Citaat:
*knip*

Gelieve persoonlijke aanvallen achterwege te laten.

Mvg,

Diatonos

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 5 juni 2008 om 16:11.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be