Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 februari 2017, 17:02   #781
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Tjah, dat kan je wel zeggen maar zijn stemmen zijn dus verdient op inconsequent en hypocriet gedrag. De stemmen tellen niet meer.
Heeft ie iets of wat moraal dan neemt ie ontslag.
Doet ie dat niet dient de NVA rechtlijnig op te treden en hem ontslagen.

Dat is wat democratisch zou zijn.
Nu ben ik me al bewust van het dictatuur van de NVA.
Om te beginnen weet jij niet waarom iemand op Bracke heeft gestemd. Ten tweede is de basis van een democratie dat de stemmen beslissen. Als ik op een hypocriet wil stemmen, dan doe ik dat en dan zegt de democratie dat, indien genoeg stemmen, die persoon een functie moet bekleden.

N-VA moet rechtlijnig optreden ten opzichte van wie of wat? Bracke is de ENIGE die zijn bijverdienste heeft opgegeven. Een Termont geeft zijn bijverdiensten niet op. SP.A is voor decumul. Waarom zeg je dan niet dat alle rooien door Crombez moeten aan de deur gezet worden? N-VA zegt dat hard werk goed verloont mag worden. Voor N-VA deed Bracke dus niets verkeerd. Het verschil tussen privé en belastingsgeld heb ik al uitgelegd. Ik vind deze verontwaardiging van jou heel erg selectief naar 1 persoon toe en ik blijf erbij dat dit geheel onterecht is. Ofwel pak je alle hypocrieten aan, ofwel niemand. Ofwel pak je alle gelijkaardige graaiers aan, ofwel niemand. Je focussen op 1 persoon is eerlijk gezegd nogal weinig consequent.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2017, 17:12   #782
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Om te beginnen weet jij niet waarom iemand op Bracke heeft gestemd. Ten tweede is de basis van een democratie dat de stemmen beslissen. Als ik op een hypocriet wil stemmen, dan doe ik dat en dan zegt de democratie dat, indien genoeg stemmen, die persoon een functie moet bekleden.

N-VA moet rechtlijnig optreden ten opzichte van wie of wat? Bracke is de ENIGE die zijn bijverdienste heeft opgegeven. Een Termont geeft zijn bijverdiensten niet op. SP.A is voor decumul. Waarom zeg je dan niet dat alle rooien door Crombez moeten aan de deur gezet worden? N-VA zegt dat hard werk goed verloont mag worden. Voor N-VA deed Bracke dus niets verkeerd. Het verschil tussen privé en belastingsgeld heb ik al uitgelegd. Ik vind deze verontwaardiging van jou heel erg selectief naar 1 persoon toe en ik blijf erbij dat dit geheel onterecht is. Ofwel pak je alle hypocrieten aan, ofwel niemand. Ofwel pak je alle gelijkaardige graaiers aan, ofwel niemand. Je focussen op 1 persoon is eerlijk gezegd nogal weinig consequent.
Ik had U anders ingeschat. Ik focus mij niet op één persoon.
Van mijn part moeten ze heel de politiek hervormen en vereeenvoudigen. Gedaan met posjespakkers etc. Vergis U niet.

Maar gij verdedigt zijn positie terwijl hij daar helemaal niet meer dient te zitten. Bracke moet aftreden, simpel.
Doet ie dat niet kan je niet van een democratie spreken maar is dit een dictatuur geworden.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2017, 17:12   #783
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
N-VA is de partij van de propere handen. Die van Bracke zijn onherstelbaar besmeurd.
De N-VA is de partij die de postjes wou aanpakken. Telenet is geen overheidsbedrijf of een politiek postje dat herverdeeld wordt. Bracke is een opportunist, graaier en past niet bij de N-VA. Is ook een zwakke politieker.

Als ze hem nu ontslaan, gaat dat weinig goed doen voor de N-VA. Ze geven dan in se toe dat ze fout zijn en dat gaat net de perceptie nog verergeren. Ze kunnen beter even wachten en hem geleidelijk laten wegdeemsteren zoals ze met vorige crissisen evenzeer hebben gedaan. Impulsieve beslissingen zijn nooit goed. Het ontslag bij Telenet is nog steeds een flater imo.
Oud 17 februari 2017, 17:28   #784
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik had U anders ingeschat. Ik focus mij niet op één persoon.
Van mijn part moeten ze heel de politiek hervormen en vereeenvoudigen. Gedaan met posjespakkers etc. Vergis U niet.

Maar gij verdedigt zijn positie terwijl hij daar helemaal niet meer dient te zitten. Bracke moet aftreden, simpel.
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt of ik me slecht heb uitgedrukt dan. Ik vind dat iemand die in de kamer zit, geld genoeg verdient en geen enkele andere functie in de privé dient te bekleden. Misschien dat een combinatie a la Somers, De Wever, etc nog wel kan, maar een volksvertegenwoordiger dient objectief te blijven en dus niet geaffilieerd met een niet-objectief bedrijf zoals Telenet eva. Ik ben 100% tegen lobbywerk, belangenvermenging of zelfs maar een zweem daarvan. Wat mij betreft kan wat een Dewael doet dus evenzeer niet. Voorzitter van een grote fractie in de kamer die even wat gaat bijklussen voor een duopolist als telenet. Wat mij betreft dient een Bracke geen voorzitter meer te zijn in de kamer als dat voor hem niet goed genoeg betaalt. Ik zal met veel plezier die functie over nemen. Maar een Dewael mag even goed beschikken.

Wat ik verdedig is consistentie en het gelijkheidsprincipe. De media loopt bol van de verontwaardiging. Misschien heb ik dat op jou geprojecteerd maar iedereen heeft het over Bracke dit en Bracke dat terwijl er voorbeelden legio zijn van politiekers die 100% hetzelfde doen of gedaan hebben. Ik heb daar persoonlijk een groot probleem mee. Ik keur niet goed wat Bracke doet, maar alleen hem straffen keur ik wel af.

Citaat:
Doet ie dat niet kan je niet van een democratie spreken maar is dit een dictatuur geworden.
Een dictatuur lijkt mij toch nog net iets anders te zijn. We hebben een particratie en de partijen lijken heer en meester. Dat moet inderdaad stoppen en veranderen. Maar iedereen weet dat deze verandering er niet zal komen. Lossen ze dit probleem op, dan zorgen ze wel voor een andere manier. Politiekers en ethiek gaan niet samen. Elke politieker die in een NV van een intercommunale zit, weet dat ze de wet omzeilen en dus iets doen tegen de geest van een wet die ze zelf hebben goed gekeurd. En dat zijn dan ook nog eens de politiekers die nu zeggen dat ze het allemaal gaan oplossen. Ik stel voor dat we volgende verkiezingen allemaal op de onderste kandidaat van een lijst stemmen of een nobele onbekende.

Laatst gewijzigd door Athelas : 17 februari 2017 om 17:34.
Oud 17 februari 2017, 17:54   #785
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Niet gaan stemmen zal even weinig aarde aan de dijk zetten.
Oud 17 februari 2017, 17:58   #786
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Niet gaan stemmen zal even weinig aarde aan de dijk zetten.
Niet gaan stemmen steunt de grote partijen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

Laatst gewijzigd door Amon_Re : 17 februari 2017 om 18:01.
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2017, 18:01   #787
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

http://www.vlaamsbelangschoten.org/media/aller.html

Er heerst een groot bewustzijn in Vlaanderen dat Telenet haar klanten in het zak zet. Overstappen naar Proximus is voor velen ook geen oplossing omdat ze hier ook in het zak worden gezet.

Siegfried Bracke wordt hier als grote schuldige gepercipieerd.

Peter Vanvelthoven en Patrick Dewaal, Karel Degucht en Stefaan De Clerck zouden het beste ook afstand nemen van Telenet en Proximus.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 17 februari 2017 om 18:01.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2017, 18:02   #788
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Niet gaan stemmen steunt de grote partijen.
Vermits de N-VA de grootste partij zal blijven raad ik je aan om op de sossen te blijven stemmen.
Oud 17 februari 2017, 18:02   #789
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Vermits de N-VA de grootste partij zal blijven raad ik je aan om op de sossen te blijven stemmen.
Nog liever op't VB
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 17 februari 2017, 18:04   #790
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Uit wikipedia:

Corruptie is het politieke, sociale of economische verschijnsel waarbij iemand in een machtspositie deze misbruikt teneinde zichzelf of anderen ongeoorloofde gunsten te verlenen, in het laatste geval vaak in ruil voor wederdiensten of als vriendendienst.
Ja dat weet ik.
Maar hebben die politiekers dat gedaan?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2017, 18:06   #791
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat beeld van Bracke die verbouwereerd met trillend vingertje staat te wijzen naar de gemeenteraadsleden die hem luidop staan uit te lachen.
Dat ongeloof op zijn gezicht...

Beste televisie in tijden.
Inderdaad, de sul!
Oud 17 februari 2017, 18:06   #792
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht

http://www.vlaamsbelangschoten.org/media/aller.html

Er heerst een groot bewustzijn in Vlaanderen dat Telenet haar klanten in het zak zet. Overstappen naar Proximus is voor velen ook geen oplossing omdat ze hier ook in het zak worden gezet.

Siegfried Bracke wordt hier als grote schuldige gepercipieerd.

Peter Vanvelthoven en Patrick Dewaal, Karel Degucht en Stefaan De Clerck zouden het beste ook afstand nemen van Telenet en Proximus.
Ik heb mijn elctriciteits- en gasrekeningen eens van dichtbij bekeken. Als hetzelfde bij Telenet en Proximus het geval is, dan is de Belgische staat de superdief
Oud 17 februari 2017, 18:07   #793
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zou hij in hemelsnaam ontslagen moeten worden? Of gaan we zowat elke politieker ontslaan? Dewael, Leterme, Termont, Kennis, De Regge, Peeters, ... allemaal op straat zetten? Op zich niets op tegen maar dan wel consequent voor elke politieker.
Verhofstadt niet vergeten hé!
Oud 17 februari 2017, 18:12   #794
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
goeike ! Nu nog wat links naar 'alternatieve media' erbij en een nieuwe mythe kan starten.
Zo verwonderlijk zou dat anders niet zijn. De rooien staan bekend om die tactiek.
Oud 17 februari 2017, 18:19   #795
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Internettarieven van de hoogste in Europa?

Vande Lanotte beweerde nét het tegenovergestelde.

http://www.hln.be/hln/nl/943/Consume...n-Belgie.dhtml
Oud 17 februari 2017, 18:22   #796
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Internettarieven van de hoogste in Europa?

Vande Lanotte beweerde nét het tegenovergestelde.

http://www.hln.be/hln/nl/943/Consume...n-Belgie.dhtml
1) Wie gelooft nu in hemelsnaam Vande Lanotte?
2) Een link uit 2014? Deze is van December 2016:
http://moneytalk.knack.be/geld-en-be...al-789159.html
Oud 17 februari 2017, 19:31   #797
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ja dat weet ik.
Maar hebben die politiekers dat gedaan?
Ja. Ik kan geen politicus opnoemen die zich niet schuldig heeft gemaakt aan corruptie.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2017, 21:16   #798
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Het vertrouwen in Bracke in Gent is bijna 0%

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170217_02736776
Oud 17 februari 2017, 21:18   #799
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht

De Wever weet wat hem te doen staat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2017, 21:23   #800
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht

Die score voor Bracke snap ik, maar die van Termont?!

Citaat:
61% staat pal achter Termont
WTF scheelt er met de Gentenaren?! Wat zit er in da grondwater?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be