Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 februari 2017, 21:23   #801
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt of ik me slecht heb uitgedrukt dan. Ik vind dat iemand die in de kamer zit, geld genoeg verdient en geen enkele andere functie in de privé dient te bekleden. Misschien dat een combinatie a la Somers, De Wever, etc nog wel kan, maar een volksvertegenwoordiger dient objectief te blijven en dus niet geaffilieerd met een niet-objectief bedrijf zoals Telenet eva. Ik ben 100% tegen lobbywerk, belangenvermenging of zelfs maar een zweem daarvan. Wat mij betreft kan wat een Dewael doet dus evenzeer niet. Voorzitter van een grote fractie in de kamer die even wat gaat bijklussen voor een duopolist als telenet. Wat mij betreft dient een Bracke geen voorzitter meer te zijn in de kamer als dat voor hem niet goed genoeg betaalt. Ik zal met veel plezier die functie over nemen. Maar een Dewael mag even goed beschikken.

Wat ik verdedig is consistentie en het gelijkheidsprincipe. De media loopt bol van de verontwaardiging. Misschien heb ik dat op jou geprojecteerd maar iedereen heeft het over Bracke dit en Bracke dat terwijl er voorbeelden legio zijn van politiekers die 100% hetzelfde doen of gedaan hebben. Ik heb daar persoonlijk een groot probleem mee. Ik keur niet goed wat Bracke doet, maar alleen hem straffen keur ik wel af.

Een dictatuur lijkt mij toch nog net iets anders te zijn. We hebben een particratie en de partijen lijken heer en meester. Dat moet inderdaad stoppen en veranderen. Maar iedereen weet dat deze verandering er niet zal komen. Lossen ze dit probleem op, dan zorgen ze wel voor een andere manier. Politiekers en ethiek gaan niet samen. Elke politieker die in een NV van een intercommunale zit, weet dat ze de wet omzeilen en dus iets doen tegen de geest van een wet die ze zelf hebben goed gekeurd. En dat zijn dan ook nog eens de politiekers die nu zeggen dat ze het allemaal gaan oplossen. Ik stel voor dat we volgende verkiezingen allemaal op de onderste kandidaat van een lijst stemmen of een nobele onbekende.
Ja zo zegt ge het heel goed. Ik zal het ook niet zo goed in mij opgenomen hebben omdat ik vanochtend op een negatieve vibe zat.
Ik ga akkoord met U tot uw laatste zinnen.
Volgens mij is er nu maar één stem van verzet en dat is VB.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2017, 21:32   #802
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Die score voor Bracke snap ik, maar die van Termont?!

WTF scheelt er met de Gentenaren?! Wat zit er in da grondwater?
Gentenaren staan iets hoger qua iq dan de Antwerpenaren, maar het ligt binnen de foutenmarge
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2017, 21:33   #803
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Het vertrouwen in Bracke in Gent is bijna 0%

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170217_02736776
Als die peiling betrouwbaar is, en het resultaat is solide dan ziet het er goed uit voor gent. ==> de poging tot inbraak van Bracke & clubleden is volkomen mislukt.
De weg naar het verder zetten van de coalitie ligt open.

Faalhaas Bracke kan maar best zoveel mogelijk poen bijeen zien te graaien, tegen dat zijn carrière in 2019 eindigt.

Dag Siegfried

Laatst gewijzigd door Pandareus : 17 februari 2017 om 21:38.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2017, 21:45   #804
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dit voelt echt zo goed aan...

Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2017, 21:49   #805
Peche
Banneling

Standaard

Panda in den drank

Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2017, 01:46   #806
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ja maar ze moeten zoveel betaalt worden want die mensen moeten zich daarvoor verplaatsen en in die verplaatsing kruipen ook vele uren. Van Gent naar Brussel of Straatsburg daar hebben ze toch zo minstens drie tot vier weken voor nodig, en dan de vergadering zelf nog, heel vermoeiend als je je daar een vol half uur moet wakker houden om drie minuten aan het woord gelaten te worden.

Ik ga die klinieken waar ik lang de technische dienst voor verzorgt heb eens flink voor de rechter dagen. Ik heb daar, wanneer ik daar soms nodig was, mij speciaal van de kust voor naar Brasschaat, Ekeren en Kapelle moeten verplaatsen en al die jaren hebben die mij , zo te zien, honderdduizenden euro's te weinig betaalt.

Ik denk dat ik daar eens een flinke factuur naar zal sturen.

Laatst gewijzigd door Garry : 18 februari 2017 om 01:49.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2017, 01:57   #807
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Natuurlijk. Toen ik hier vanaf dag 1 van de regering Michel zei dat N-VA net hetzelfde zou doen als wat de 3 traditionele partijen al decennia deden en dat het concept "verandering" enkel verandering van namen wil zeggen kreeg ik bakken kritiek. Wel, nu ziet men het bewijs. Nu zijn er 4 traditionele partijen, dus moet men de mandatenkoek gewoon anders verdelen.
Het zou écht dwaas zijn om zich te laten rollen door mee te stappen in de flauwekul dat het enkele ontsporingen zijn en dat Broeder Bracke gewoon één rotte appel in de mand is. Het is een systeemfout. Een systeemfout die men niet wil/wou veranderen maar enkel zelf aan deelnemen.
Ik wist genoeg gisteren, toen ik Jambon Bracke hoorde steunen na de kamerzitting.
En volgende verkiezing staan ze weer te propaganderen over de scheiding van België en al de stomme kloten trappen er weer met hun twee poten tegelijk in om ze nog maar eens het voordeel van de twijfel te geven. Een week na de verkiezing volgt dan de ontnuchtering. Weer bij de neus genomen door de VU in een NVA jurkje die meester zijn in het meelopen met de wolf in het bos.

Laatst gewijzigd door Garry : 18 februari 2017 om 01:58.
Oud 18 februari 2017, 02:04   #808
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Waar maken wij ons toch druk over :

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170216_02735203

Van De Gucht verwondert het mij alleszins niet, toen ik mij serieus in mijn koffie verslikte

Dat soort volk zal elkaar nooit "afvallen".
Als je ze bezig hoort zijn het allemaal experten in allerhande, onmisbare personen. Gezien Bracke zich nu heeft terug getrokken uit telenet verwacht ik het ergste want zonder zijn deskundige advies gaat telenet binnen dit en enkele weken ongetwijfeld fait.
Oud 18 februari 2017, 02:05   #809
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is compleet naast de kwestie.

N-VA ging met dat alles eens komaf maken, bij hun geen postjespakkers, geen politieke benoemingen, geen gefoefel.

Wat blijkt? dat de N-VA gewoon hetzelfde doet, ze zijn een traditionele partij geworden.

Dat de anderen dat ook doen, praat dat niet goed, integendeel zelf, maar zij hebben nooit gezegd dat ze er verandering in gingen brengen.
Zeer juist opgemerkt.
Oud 18 februari 2017, 02:12   #810
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Denk je nu echt dat de NVa, zolang ze geen absolute meerderheid heeft in Vlaanderen (en dan nog) iets kan doen tegen de Belgische maffia, met de braaf knikkende Vlaamse meerderheid achter zich??? Want er is of was tot nu toe nog altijd een Vlaamse meerderheid voor la Belgique en tegen het eigen volk...

Zie hoe ze vanuit la Belgique Vlaanderen verplichten om de vreemdelingen te pamperen... Want die vreemdelingen moeten borg staan opdat de Vlamingen zelf nooit aan hun democratische macht kunnen komen en la Belgique zijn maffiapraktijken onverstoorbaar verder zal kunnen zetten...

De NVa moet op eieren lopen of ze wordt ongenadigd, justitie achter de hand, uitgeschakeld. En inderdaad is het koordlopen om niet zelf in de valkuil van de Belgische corruptie te vallen...
Goed, maar dan hadden ze moeten UIT de regering treden en in de oppositie gaan. Vanuit de oppositie hadden ze met hun stemmenaantal veel meer kunnen realiseren dan in de regering, alleen hadden ze niet zoveel poen kunnen scheppen.
Oud 18 februari 2017, 02:16   #811
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maw, ze hadden nooit in een regering moeten stappen vooraleer ze de absolute meerderheid hadden?

je bent hier rare zaken aan het zeggen hoor.
Of de zekerheid dat ze een coalitiepartner hadden die het gros van hun partijpunten steunde in plaats van overal dwars te liggen. Maar ze zagen de dollartekentjes in de ogen en al de rest was van geen tel meer. Zeer herkenbaar in hun afkomst, het VU destijds. Vijand van al de andere partijen tot ze mee mochten regeren, toen lag het VU programma verticaal geklasseerd.

Laatst gewijzigd door Garry : 18 februari 2017 om 02:19.
Oud 18 februari 2017, 02:31   #812
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is er ver over.

N-VA heeft enkele beloftes gemaakt waarvan ze wisten dat ze ze niet konden uitvoeren. Dat maakt hen niet slechter dan de traditionele partijen, maar ook niet beter.
Dat is precies wat al die andere ook altijd gedaan hebben, de sterren uit de hemel beloven en eenmaal verkozen her en der een klotenmaatregel nemen om aan te tonen dat ze al die tijd toch iets gedaan hebben en inmiddels hun zakken vol proppen daar en waar en zo veel als maar kan.

Een partij gaat met hun programma naar de kiezer in de hoop van van de kiezer een mandaat te krijgen. Wanneer ze verkozen zijn hebben ze een mandaat om te handelen zoals hun programma weergeeft, niet om eender wat en alles te doen wat haaks staat op het programma, daarvoor hebben ze van de kiezer geen mandaat bekomen. Eigenlijk zou nu het volk moeten in opstand komen en eisen dat de regering aftreed. Dat is het enige juiste signaal dat moet gegeven worden aan de partijen zodat ze voelen dat ze niet almachtig zijn en niet kunnen sollen met hun kiezers.

Laatst gewijzigd door Garry : 18 februari 2017 om 02:35.
Oud 18 februari 2017, 02:38   #813
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan had de NVA niet in coalitie mogen gaan maar ze koos ervoor volksverraad te plegen om haar handen rond de vetpotten te graaien.
Volmondig mee eens.
Oud 18 februari 2017, 02:43   #814
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan moeten ze hem wel laten besturen he. Maar alle partijen sluiten hem uit.
Van Trump waren ze ook allemaal overtuigd dat hij nooit president zou worden hé.
Oud 18 februari 2017, 02:49   #815
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, die verplichting wordt vanuit Bruxelles opgelegd...
Alle grootsteden, ...waarom, volgens mij omdat een stad inwoners moet hebben om poen binnen te halen en als we morgen alle vreemdelinge uit de steden zouden weghalen, waren de steden voor het overgrote deel leeg.

Veel voor hun tijd en toch zo raak,
https://www.youtube.com/watch?gl=BE&v=oTusF8QbCzQ
Oud 18 februari 2017, 02:54   #816
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als BDW premier zou zijn geworden zouden ten eerste de franstalige liberalen nooit over de brug gekomen zijn...
Dus jouw opmerking is gewoon blablabla...
Bart wou geen premier worden, dat had hij niet nodig om zijn zakken te vullen, dat kon eveneens als burgemeester en zo kon hij het vuile werk door een ander laten opknappen.
Oud 18 februari 2017, 02:57   #817
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
eerst moet Bracke tot ontslag gedwongen worden (hij bezit blijkbaar niet het fatsoen om zelf zijn ontslag als kamervoorzitter in te dienen)

en dan verder met de grote kuis.
NVA moet ontslag aanbieden. Een werkgever is ook verantwoordelijk voor zijn personeel. Dat is hier niet anders.
Oud 18 februari 2017, 03:06   #818
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Niet gaan stemmen zal even weinig aarde aan de dijk zetten.
Dat is juist, maar als ge als burger gaat stemmen om iemand een mandaat te geven in overeenstemming met zijn beloften, moet ge ook niet te beroerd zijn om hem dat mandaat terug af te nemen wanneer blijkt dat hij misbruik heeft gemaakt van de kiezers hun vertrouwen.

Niet alleen Bracke maar heel de NVA moet aftreden, dat is het enige signaal wat de mandaathouders kan bijbrengen dat de kiezer niet gediend is van dergelijke handelingswijze.

Laatst gewijzigd door Garry : 18 februari 2017 om 03:08.
Oud 18 februari 2017, 05:30   #819
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dit voelt echt zo goed aan...

Zalig om aan de macht gekomen populisten te zien spartelen als ze van hun voetstuk vallen omdat ze geen haar beter blijken te zijn dan degenen die ze bekritizeerden. De nieuwe elite blijkt minstens even erg te zijn als de oude. Meer zelfs : ze komen zelf voort uit die elite die ze bekritizeren.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2017, 07:50   #820
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Dat is juist, maar als ge als burger gaat stemmen om iemand een mandaat te geven in overeenstemming met zijn beloften, moet ge ook niet te beroerd zijn om hem dat mandaat terug af te nemen wanneer blijkt dat hij misbruik heeft gemaakt van de kiezers hun vertrouwen.

Niet alleen Bracke maar heel de NVA moet aftreden, dat is het enige signaal wat de mandaathouders kan bijbrengen dat de kiezer niet gediend is van dergelijke handelingswijze.
Zo te zien ben jij niet te beroerd om de politici buiten te shotten die hun beloften niet houden. Ik wens je veel plezier met je niet-beroerdheid.
Alsook de bereidheid om de plaats in te nemen van de politici die je hun mandaat afneemt. Er zal namelijk geen énkele meer overblijven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be