![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ik tegenwoordig meer en meer merk, is dat ook automobilisten niet meer binnen de lijntjes kleuren. Daarmee bedoel ik dat ze over hun witte meet komen en dan eigenlijk hoeresjans hebben dat ik mij wel binnen mijn rijvak hou.
Waarom deze opmerking, wel bij afdalingen van fietsers en vooral ook motards valt wel eens hetzelfde voor. Er is zo eens een motard door het oog van de naald gekropen op een bergachtig traject in het noorden van Italie. Had ik toen mijn ideale rijlijn niet aangehouden (vrij scherp door de bocht snijdend) dan had m in de grille van mijn voiture gezeten. Mijnen tikker stond toen wel even stil. Zo ne motard wil je niet van tussen je grille krabben. Met eskaders velo mannen valt ongetwijfeld hetzelfde voor, volle petrol in de afdaling naar beneden ik kan het mij al voorstellen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Europees Commissaris
|
![]() Stel dat het een automobilist was die 68 km/h reed en inreed op de wagen die keerde, dan was de situatie ook duidelijk. Of het nu een fietsers, een moto of een auto was speelt geen rol. Als je daar +- 70 km mag rijden is het duidelijk lijkt me.
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op Belgische fietspaden is die 25km/u, tenzij ze specifiek gemarkeerd zijn met bromfiets klasse B en/of P verplicht, dan is die 45km/u.* Speedelekkers en wielertoeristen gaan dit kleine weetje niet leuk vinden. Jaagpaden die opengesteld zijn voor fietsers, bromfietsers klasse A en Speedelekkers hebben een maximum snelheid van 30km/u, behalve op plaatsen met beperkte zichtbaarheid, daar is die 10km/u. Voor wielertoeristen is er 1 uitzondering, en da's tijdens een wedstrijd. Dus die zwerm die in groep aan't trainen is met volgwagens, die zijn gebonden aan de toegelaten snelheid op die weg. Dus ja, die mogen aan scholen en dergelijke ook maar 30km/u. *ik ken niet veel fietspaden op mijn woon-werk route waar ik die 45km/u zou willen halen, zelfs al mag ik het.
![]() |
![]() |
#65 |
Staatssecretaris
|
![]() Ondertussen Laurens De Plus ook aangereden auto tegen zijn achterwiel gereden .
https://www.hln.be/wielrennen/na-tie...iker~aca3d6b9/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er is ooit, door de fietsersbond dit (idiote) voorstel gedaan maar is zover ik weet helemaal geen wet.
![]() |
![]() |
#67 | ||
|
![]() Citaat:
In Antwerpen heeft men, volgens ik lees, borden opgehangen die de snelheid beperken tot 25km/u. Maar de stad heeft die op de gewestwegen moeten verwijderen. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
https://www.gva.be/cnt/dmf20200917_96301715
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#70 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ignorance is bliss Laatst gewijzigd door Blue Sky : 12 augustus 2022 om 09:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hij kan het niet laten om zn macht te misbruiken om ook lokaal burgertje te misleiden om te kunnen pesten. ![]()
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
Anders zou u zich niet gepest voelen door een, illegaal, bordje dat aandacht vraagt om toch niet te snel te rijden met de fiets ?!
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij beweerde dat ie 67 reed. Wanneer heeft ie gekeken? Met z'n voorste wiel tegen de wagen? Nadat hij aan het remmen was? Tijdens de afdaling? Daar geloof ik de kloten van Schoof van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nadat hij zijn fietscomputer had uitgelezen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 67 waar je 70 mag is voor u misschien onaangepast maar in de echte wereld is dat netjes binnen de toegelaten snelheid.
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de echte wereld is dat een Darwin Award in wording. Best vergelijkbaar met 80 km per uur met een Bugatti Veyron in Parijs Dakar. Je kan starten.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 12 augustus 2022 om 22:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Twee totaal verschillende ongevallen, die ook nog eens niets met elkaar te maken hebben, buiten dat het wielrenners zijn.
|
![]() |
![]() |