![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#30421 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#30422 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Zelsf mocht ik me vergissen en is er nog een andere geblokkeerd, ter vergelijking: daarentegen waren er in maart in Rusland al bijna 3000 sites geblokkeerd, waaronder bv. zelfs Amnesty International. Dat aantal is waarschijnlijk nu nog een pak groter. https://www.top10vpn.com/research/we...ked-in-russia/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30423 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Vele Russen zijn ook slachtoffer van deze oorlog, willen helemaal niet vechten en staan absoluut niet achter de oorlog. Ik heb hele goede vrienden in Rusland, maar kunnen helaas weinig doen omdat er net zo'n repressie is. Als er een mogelijkheid zou zijn zou ik die met plezier naar hier laten komen. Zomaar iedereen in 1 groep gooien en "gespuis" noemen is gevaarlijk - op die manier voert de Russische overheid propaganda om alle Oekraïners over een kam te scheren- daar word ik op zijn minst gezegd wel wat zenuwachtig van.
Laatst gewijzigd door Tommeke : 24 september 2022 om 11:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30424 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
1) De plaatsen waar je kan stemmen veranderen steeds van plaats. Ze weten zelfs niet waar ze kunnen stemmen. 2) Er zijn redelijk veel bombardementen, men kan bijna niet buitenkomen, dus gaat sowieso ook niet stemmen 3) Er is blijkbaar een brug bij een ferry gebombardeerd, een heel deel geraakt niet in de stad, dus die kunnen ook niet stemmen 4) Een heel deel van de inwoners van Cherson zijn wel gevlucht omwille van het oorlogsgeweld. Die kunnen dus ook al geen stem uitbrengen Hoe kan de uitkomst van zo'n referendum dan zelfs nog maar een correct beeld geven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30425 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat gij er 'vriendjes" hebt is je volste recht. Naast goede en slechte smaak is er ook: geen smaak. Cherio.
![]() |
![]() |
#30426 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar die meerderheid heeft OOK haar vriendjes, wij, het westen, en wij laten dat niet toe, OP DEZELFDE WIJZE dat die Russen niet willen toelaten dat die meerderheid van Oekraine haar wil oplegt aan die minderheid in Oekraine, en daarvoor GANS Oekraine van "regime" wilde wisselen. Het grote verschil is dat de Russen er al zijn met tanks en soldaten, en wij tot nu toe enkel maar materiele hulp geboden hebben. In feite zouden wij daar gewoon OOK moeten gaan vechten, mochten we op "gelijke" voet spelen met de Russen. Maar dat doen we niet, want die Oekrainers zijn nu ook weer niet ZULKE goeie vriendjes dat ONZE soldaten daarvoor zouden moeten sneuvelen. Blijkbaar zijn de Russen WEL zodanig goeie vriendjes met die minderheid in Oekraine, dat ze daar wel heel heel veel Russische soldaten willen voor opofferen. Wij zijn dus veel en veel terughoudender dan de Russen. Wij steunen enkel maar materieel "onze" vrienden, de Oekrainse meerderheid. De Russen willen de Oekrainse meerderheid en hun overheid weg, om hun minderheid plezier te doen ginder. (zogezegd, he. In werkelijkheid weten we dat het helemaal niet om Oekraine of zo te doen is, maar om het oude Soviet imperium terug in ere te herstellen, tot aan de grenzen van het Warschau pact). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30427 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ten eerste, iedereen is het erover eens dat dat een dikke kemel was, zelfs de Amerikanen. Maar, ik heb dat al gezegd: Irakezen zijn moslims. Daar moogt ge mee doen wat ge wilt. Dat is ons volk niet. Per definitie kunnen er geen misdaden begaan worden daartegen.
Laatst gewijzigd door patrickve : 24 september 2022 om 12:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30428 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot mijn verdediging: de jongere generatie Russen hier probeert zo stillekes als mogelijk te bewegen in de openbaarheid, terwijl de oudere boertige bullebakken in hun flat blijken te blijven, heden ten dage. Sorry: gegrepen uit mijn dagelijks leven hier. My name is Jay-P. and I approve this message.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 24 september 2022 om 12:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30429 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Samen solidair tegen de Westerse neo-koloniale wereldorde. Een wereldorde die uitbuit, onrechtvaardig is, en kapot gemaakt moeten worden. Ursula Van der Leugen, Slow Joe en de rest van het circus kunnen de wereld niet meer overtuigen, zelfs niet door alle oppositie te censureren en verbieden. ![]() ![]() ![]() ![]() https://www.dw.com/en/russia-is-winn...ast/a-62900269 How Russia is winning the information war in the Middle East ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() López Obrador’s flirtation with Russia risks worsening US-Mexican relations Now, with the president’s MORENA party and its allies in the lower house of Congress having unconscionably launched in late March a Mexico-Russia friendship caucus — inviting Moscow’s ambassador and providing him with a bully pulpit to disseminate lies and disinformation — Mexico is blindly playing with fire. López Obrador apparently believes he can have his cake and it eat too when it comes to ties with the United States and the EU, the United States-Mexico-Canada Agreement (USMCA) framework, and Mexico’s global and multilateral diplomatic footprint. Moreover, recent statements to the U.S. Senate by USNORTHCOM’s commander in chief, General Glen VanHerck, that Mexico is host to the largest number of GRU operatives in the world, should be a red flag and an issue of profound concern in terms of the need for the three North American partners to ensure common domain awareness. Unsurprisingly, reactions to all of this in the U.S. have ranged from dismay to profound concern and anger, and members of Congress have now started to respond, including a demand to yank the visas of Mexican legislators who supported and participated in the establishment of the caucus. https://www.brookings.edu/blog/order...can-relations/ ![]() https://www.africanews.com/2021/05/3...russian-flags/ Why are protestors in Ethiopia and Mali waving Russian flags? ![]() ![]() https://www.reuters.com/world/africa...de-2022-05-19/ Ugandan leader's pro-Putin son touted for presidency Servië: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30430 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat alle communicatie met het Westen verbroken was? Het referendum gaat verschillende dagen door. Er was geen oorlogsgeweld in Kherson, de stad is vreedzaam gevallen. Het zijn de Oekraïners die de stad beschieten en de inwoners proberen te terroriseren, dat zegt onze leugen media er nooit bij. Inderdaad Oekraïne probeert terreur te zaaien door burgers te beschieten. Vraag is of dat de meeste mensen zal tegenhouden om te gaan stemmen. De luchtafweer werkt trouwens, de meeste raketten worden tegengehouden. De bruggen zijn een gemakkelijk doelwit natuurlijk maar worden steeds beter beschermd. Oekraïne kondigt al sinds mei aan dat ze Kherson "deze week nog" zullen heroveren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30431 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tomm : 24 september 2022 om 12:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30432 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het Westen wordt valselijk voorgesteld alsof alle Oekraïners als een man achter het regime staan, dat is fake news. Laatst gewijzigd door tomm : 24 september 2022 om 12:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30433 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30434 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zie je nu écht zelf het groteske van je eigen bewering niet in ? Enerzijds beweren dat de luchtafweer efficiënt is, terwijl die de de meest strategische plaatsen in Kherson (= de bruggen via dewelke de Orcs hun bevoorrading moeten krijgen) niet weten te beschermen tegen de Himars-therapie. Die russische rommel is niet in staat om Himars munitie uit de lucht te knallen. Met als resultaat dat de strategische bruggen in Kherson onbruikbaar zijn én blijven, zodat de 25 a 30.000 Orcs daar de facto afgesloten zijn van hun bevoorrading vanop de andere oever, tenzij er wat sukkelaars het wagen om met bootjes het transport te doen. (er zijn altijd mensen met een death wish...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30435 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Permanent HK Resident is wettelijk onmogelijk buiten te gooien. This is Hong Kong, niet je geliefde Uitschot Rusland. (Paar Russen hier met niet permanent statuut hebben meer problemen vandaag, zeker die van aan de overkant, wiens madam (denk ik) op werpen van tweeling staat -fertility procedure-...)
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 24 september 2022 om 12:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30436 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
* Laatst gewijzigd door Bach : 24 september 2022 om 13:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30437 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Kremlintrollen draaien overuren. Worden die nog betaald?
![]() |
#30438 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen enkele luchtafweer is waterdicht, ook de westerse niet. Anders zou Rusland niet dagelijks militaire infrastructuur in heel Oekraine kunnen raken. De laatste beschieting in de stad Kherson (niet nabij het front) waar ik beelden en informatie over heb dateert van vorige week. De bruggen worden hersteld. Steden zoals Mariupol zijn veilig nu. In Donetsk worden nog steeds willekeurig raketten gelanceerd op de stad, maar dat is al 8 jaar aan de gang. Nu deze streken waarschijnlijk deel zullen gaan uitmaken van Rusland zal gewerkt worden aan een betere verdediging |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30439 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#30440 | |