![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#9541 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#9542 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zillion
heerlijke film, indrukwekkende effecten, goede muziek en knap geacteerd!
![]() |
![]() |
![]() |
#9543 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() My name is nobody.
Kan je tientallen keren bekijken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9544 |
Europees Commissaris
|
![]() Zalige film!
Een ode aan mijn jeugd (samen met de andere films van Bud Spencer en Terence Hill).
![]() |
#9545 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hill zijn Don Camillo was minder, niet voor herhaling vatbaar. Wat vreemd is want die met Fernandel die blijven goed.
![]() |
![]() |
![]() |
#9546 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#9547 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Funes heeft veel meer films gemaakt die brol zijn dan goede films. Maar, de goede zijn dan ook klassiek en tijdloos. Beetje zoals Belmondo, veel brol en een paar goede.
![]() |
![]() |
![]() |
#9548 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk beschrijven we de Franse filmwereld daarmee het beste, veel brol en een paar goede. Die dan nog in het Duits gedubd moeten zijn voor mij of ik kijk niet eens.
![]() |
![]() |
![]() |
#9549 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd., de meeste van zijn films zijn pure bekkentrekkerij. De Gendarme films zijn nog bij de ‘betere’.
![]() |
#9550 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Red sparrow
![]() |
#9551 | ||
|
![]() Citaat:
In onze cinema's gebeurt er wel al een selectie, normaal is wat hier doorkomt van het betere Franse werk. Zo ben ik een tijdje geleden nog in de Studio Skoop gaan kijken naar "Des hommes", het Franse trauma over de de Algerijnse oorlog op een pakkende manier in beeld gebracht. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#9552 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder Le Rabbi Jacob. En goede Franse films. Ik kan er niet direkt een opnoemen. ![]()
![]() |
![]() |
#9553 |
Europees Commissaris
|
![]() Zillion.
Echt van genoten!
![]() |
#9554 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() De eerste film is, als je er een beetje rekening mee houdt dat de gesproken film toen nog nieuw was, nog goed te bekijken. De slagveldscènes moeten niet onderdoen voor films uit de jaren 60 en 70. Ook al was de acteerstijl van toen heel anders, toch vond ik de hoofdacteur niet echt overtuigend. Maar dat kan aan mij liggen. De film uit 79 blijft mijn favoriet. Was ook de eerste oorlogsfilm die ik als kind gezien heb voor zover ik me herinner. De meest getrouwe weergave van het boek, zowel wat het verhaal betreft als de thema's. Leuk om te zien hoe ze details uit het boek hebben behouden (bijvoorbeeld Paul die zijn zus om een zakdoek vraagt als hij thuiskomt). De nieuwe film... heeft op een paar anekdotes na niets met "Im Westen Nichts Neues" van doen. Hadden ze de film gewoon "1918" genoemd zou ik misschien positiever zijn. Spijtig.
![]() |
![]() |
#9555 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is zo.
Veel van de oude spaghetti-westerns zijn zelfs anno 2022 nog plezant om terug te zien. De Sergio Leone films waren meesterlijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9556 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
La grande bouffe, l'aile ou la cuisse, idd Rabi Jacob, le petit baigneur, le grand restaurant, enz. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9557 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#9558 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het dorpje van Don Camillo en Peppone is overigens wel eens tof om zien, midden in de Po vlakte en er staat daar een standbeeld van beide heren. De boeken zijn ook wel geinig je bedoelt deze, https://m.imdb.com/title/tt0085454/?ref_=ttco_co_tt Met Terence Hill, die trekt inderdaad op niks vergeleken met het origineel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9559 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De oude film is inderdaad minder toegangkelijk natuurlijk, hetzelfde geld voor Metropolis dat is ook zo iets dat knap gemaakt is, maar we spreken hier over iets dat 100 jaar geleden is ingeblikt . Hetzelfde geld voor die Don Camillo's , dat is stuff uit de jaren 50, Italie had toen echte communisten, was net van Mussolini af en was nog steeds heel katholiek. Dus als ze zo een zwart wit scene filmen, waarin Don Camillo met ons heer aan het klappen is, dan wordt dat spooky, (zeker als ge weet wat voor schelmenstreken die allemaal uitsteekt.) Maar als je dat met onze huidige bril bekijkt, is dat raar natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9560 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel Le Grand Vadrouille, dat is lachen he, ... verder heb je van die typische franse films met totaal over de top achtervolgingen in Parijs of Marseile, en de pulp die ze vandaag de dag nog altijd maken, bouwt daar nog altijd op voort.
|
![]() |
![]() |