Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2022, 12:42   #21
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Bij gebrek aan argumenten liegt ie er gewoon op los. Dit is niet de eerste leugen of verdraaiing van de waarheid waar wij hem op kunnen betrappen.
Is dat zo ?
Durft u het opzoeken in de database van uw vriendje Diependaele ?

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2022, 12:43   #22
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Bij gebrek aan argumenten liegt ie er gewoon op los. Dit is niet de eerste leugen of verdraaiing van de waarheid waar wij hem op kunnen betrappen.
Trouwens neen hoor
Uw bliksemafleider pakt niet
De VlaReg graait het kindergeld weg om boven hun stand te leven
zoals een N-VA'er zelf toegaf. Oa door 600 000 euro subsidie te geven aan het Franse Engie om wat zonnepanelen te gaan leggen.

Oud 22 november 2022, 12:45   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
https://www.hln.be/onderwijs/groen-h...ring~a2567308/

Ach Willem, praat van Groen
Ja maar
Vanuit het diepe dal der schande geeft de Vlaamse minister van financiën dat onomwonden toe !

Die N-VA regering hoeft echt niet veel meer te zakken in niveau of de Chinezen zien hun voeten verschijnen aan de andere kant van de bol.
Heb jij er een flauw benul van hoeveel de kinderbijslag bedraagt, en hoe die geëvolueerd is, vb. in het jaar 1970, 1980, 1990, 2000, 2010, 2015, 2020, 2021 ?

Of is het commentaar op zijn "Everything everywhere all at once" (naar de film van die hete doos)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2022, 12:54   #24
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een totaal onzin antwoord
en dat weet je maar al te best
Ik heb u en andere rechtsen niets horen reclameren als ze zichzelf laafden aan het kindergeld ! (behalve misschien dat het weinig was)
Hebben die, anti sovjet-ers dat dan terug gestort aan de Staat ?

In tijden van diepe crisis
Waar vele gezinnen hun energiefactuur niet kunnen betalen.
Is het een politieke keuze om geld, bedoeld voor die gezinnen, te gaan besteden aan andere dingen
Zoals
Het Franse Engie 600 000 euro toestoppen om zonnepanelen te gaan leggen (bij anderen)

Dat is niet mijn politieke keuze.
Als onmenslijkheid uw keuze is...dat is uw goed recht
Dat is weer zo een onnozele redenering, dat je niet van een voordeel mag genieten omdat je er principieel tegen bent. Je kan perfect tegen iets zijn, maar opportunistisch meegenieten zolang het bestaat. Anders zet je jezelf in het zak he. Dat is trouwens zo met alle principes, daar zet je enkel jezelf mee in het zak als je die te letterlijk volgt.
Oud 22 november 2022, 13:30   #25
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke leugen
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220909_93942727

Wilt u het op de website van de Vlaamse regering zelf zien
dat kan
Kijk maar in het subsidieregister
https://subsidieregister.vlaanderen.be/
Eventjes Engie intypen.

U lijkt het alweer mis te hebben met uw leugenachtige beschuldigingen aan het adres van anderen over leugens.
Ik heb u al 2 keer eerder gezegd dat engie enkel de aanvrager was van de subsidie. De ontvanger is niet Engie maar klanten van Engie. Toch blijft u uw leugens volhouden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2022, 13:51   #26
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Dat is weer zo een onnozele redenering, dat je niet van een voordeel mag genieten omdat je er principieel tegen bent. Je kan perfect tegen iets zijn, maar opportunistisch meegenieten zolang het bestaat. Anders zet je jezelf in het zak he. Dat is trouwens zo met alle principes, daar zet je enkel jezelf mee in het zak als je die te letterlijk volgt.
Inderdaad. Mocht het principe immers gelden dat je niet van een bestaand voordeel mag genieten omdat je principieel tegen het toekennen van dat voordeel bent, dan zou daar tegenover moeten staan dat je dan wel van voordelen mag genieten die niet bestaan maar waar je principieel voorstander van bent.

Bijvoorbeeld, mocht ik tegenstander zijn van het idee van werklozensteun, en men zou zeggen dat ik dan de werklozensteun waar ik recht op heb zou moeten weigeren, dan kan ik wel eisen dat men mij mijn mannelijke blankenpremie, waar ik voorstander van ben maar die niet bestaat, moet betalen he.

Als ik immers moet leven volgens mijn eigen principes, mag ik ook de voordelen van mijn eigen principes krijgen he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2022, 13:54   #27
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad. Mocht het principe immers gelden dat je niet van een bestaand voordeel mag genieten omdat je principieel tegen het toekennen van dat voordeel bent, dan zou daar tegenover moeten staan dat je dan wel van voordelen mag genieten die niet bestaan maar waar je principieel voorstander van bent.

Bijvoorbeeld, mocht ik tegenstander zijn van het idee van werklozensteun, en men zou zeggen dat ik dan de werklozensteun waar ik recht op heb zou moeten weigeren, dan kan ik wel eisen dat men mij mijn mannelijke blankenpremie, waar ik voorstander van ben maar die niet bestaat, moet betalen he.

Als ik immers moet leven volgens mijn eigen principes, mag ik ook de voordelen van mijn eigen principes krijgen he.
Of: men zou op het minst moeten kunnen kiezen om niet bij te dragen aan het verzekeringssysteem voor werkloosheid.

Maar nu draagt men gedwongen bij (via belastingen) tot een systeem waar men tegenstander van is. Uiteraard mag men dan van het systeem genieten zolang het bestaat, ook al is men tegenstander.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 22 november 2022 om 13:55.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2022, 16:42   #28
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik heb u al 2 keer eerder gezegd dat engie enkel de aanvrager was van de subsidie. De ontvanger is niet Engie maar klanten van Engie. Toch blijft u uw leugens volhouden.
Ik weet niet wat u met uw bijdrage wil bewijzen
Alvast niet uw geloofwaardigheid
Als u op de subsidie databank gaat kijken ziet u dat de volle 609 497 € toegekend zijn aan ENGIE SUN4BUSINESS

Oud 22 november 2022, 22:57   #29
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet wat u met uw bijdrage wil bewijzen
Alvast niet uw geloofwaardigheid
Als u op de subsidie databank gaat kijken ziet u dat de volle 609 497 € toegekend zijn aan ENGIE SUN4BUSINESS
Ale, we zullen het nog eens uitleggen voor de minder begaafden onder ons. 10 klanten van Engie plaatsen een installatie van 1 miljoen. Daarvoor kunnen ze een subsidie aanvragen bij de VL regering voor 60k per installatie. Om het administratief te vereenvoudigen werd beslist dat Engie die aanvraagt voor de klant en zodoende slechts 940k per installatie doorrekend. 1 aanvraag in plaats van 10.

Begrijp je het nu of is het nog te moeilijk?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 23 november 2022, 08:10   #30
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Ale, we zullen het nog eens uitleggen voor de minder begaafden onder ons. 10 klanten van Engie plaatsen een installatie van 1 miljoen. Daarvoor kunnen ze een subsidie aanvragen bij de VL regering voor 60k per installatie. Om het administratief te vereenvoudigen werd beslist dat Engie die aanvraagt voor de klant en zodoende slechts 940k per installatie doorrekend. 1 aanvraag in plaats van 10.

Het lijkt er sterk op dat u duidelijk dit dossier niet kent.
Engie richt afdeling op die zonnepanelen gaat leggen bij industriële klanten.
Engie krijgt voor dit oprichten 600 000 euro steun van de Vlaemsche

De rest is zever uit pakskes.

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 23 november 2022 om 08:11.
Oud 23 november 2022, 11:22   #31
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het lijkt er sterk op dat u duidelijk dit dossier niet kent.
Engie richt afdeling op die zonnepanelen gaat leggen bij industriële klanten.
Engie krijgt voor dit oprichten 600 000 euro steun van de Vlaemsche

De rest is zever uit pakskes.
Wat ik zeg is juist. Wat u zegt is een leugen. Ik merk dus dat het geen onwetendheid is van uw kant maar gewoon moedwillig blijven liegen.

De subsidies werden aangevraagd voor de klanten van de joint venture. Wie iets anders beweert liegt gewoon

Laatst gewijzigd door fox : 23 november 2022 om 11:25.
Oud 23 november 2022, 11:48   #32
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat klopt niet helemaal he. Sun4Business is een dochterbedrijf van Engie, dus het gaat weldegelijk over subsidies aan het bedrijf (of een dochter i.c.).

Maar ik zie niet in waarom zij niet gebruik mogen maken van de subsidie als ze investeren in groene energie. Dat staat totaal los van de overwinsten die het moederbedrijf maakt. Dus het punt dat de Rode wil maken is wel onzin, daarin heb je gelijk.
Oud 23 november 2022, 12:57   #33
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat klopt niet helemaal he. Sun4Business is een dochterbedrijf van Engie, dus het gaat weldegelijk over subsidies aan het bedrijf (of een dochter i.c.).

Maar ik zie niet in waarom zij niet gebruik mogen maken van de subsidie als ze investeren in groene energie. Dat staat totaal los van de overwinsten die het moederbedrijf maakt. Dus het punt dat de Rode wil maken is wel onzin, daarin heb je gelijk.
Iets in die aard is het ja.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2022, 17:35   #34
De Rode Willem

Standaard

Citaat:

U hebt gelijk met uw laatste paragraaf
Maar
Ik persoonlijk vind dat subsidie totaal misbruikt wordt om rijke, superwinsten makende buitenlandse bedrijven te steunen.
Vlaamse subsidie, vind ik persoonlijk, zou moeten dienen om Vlaamse bedrijven te steunen.

Oud 23 november 2022, 18:02   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
Engie richt afdeling op die zonnepanelen gaat leggen bij
...
Hoe meer zonnepanelen er liggen, hoe minder Russisch gas te betalen, hoe minder vervuiling en bla bla ....
uitstekende zaak dus. Vooral in deze tijden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2022, 18:22   #36
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hoe meer zonnepanelen er liggen, hoe minder Russisch gas te betalen, hoe minder vervuiling en bla bla ....
uitstekende zaak dus. Vooral in deze tijden.
Wie kan daar nu niet akkoord mee gaan.
Maar
Zonder Vlaamse subsidie aan een Frans megawinsten makend bedrijf zouden die zonnepanelen er ook wel komen
Misschien dan gelegd door een Vlaamse firma.

Dus eigenlijk kan ik dat niet overwegen als argument om mijn persoonlijke visie op de subsidie aan Engie om wat zonnepanelen te gaan leggen, te wijzigen.

Oud 23 november 2022, 18:39   #37
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nope. Het zijn subsidies voor de klanten van dat bedrijf. Die klanten betalen in totaal 600k minder voor hun installatie door die subsidie
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be