Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2022, 17:26   #81
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De mensen die het eerst zonnepanelen installeerden waren meestal mensen met technische basis. Hun panelen betaalden ze met extra goedkope leningen. Die zijn NU afgeschreven. Vanaf de datum van de afschrijving was het zuivere winst !!!
Klopt, en wat is uw punt?
Wie gaf zoveel euro's per certificaat?
Wie gaf zo veel subsidies zodat de panelen veel te duur waren / werden?
Wie bedacht de terugdraaiende teller?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2022, 17:27   #82
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik begin te denken dat het best zou zijn dat wij nooit toevallig terecht zouden komen op eenzelfde vakantieplek, of godbetert, naar eenzelfde straat zouden verhuizen,
want wij spreken ongemerkt een andere taal en dan wordt het zeer moeilijk.
Inderdaad, ondanks het feit dat we Nederlandstaligen zijn, spreken we een heel andere taal.
Oud 1 augustus 2022, 10:12   #83
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Dat is enkel Limburg... Totaal niet representatief dus. N-VA haalde in Limburg in 2019 sowieso veel minder dan het Vlaams gemiddelde en Vooruit haalde toen meer.

N-VA haalde in 2019 slechts 22% in Limburg (tegenover 25,6% over alle Vlaamse kieskringen).

Vooruit haalde in 2019 13,81% (tegenover 10,7% over alle Vlaamse kieskringen).

Met andere woorden: je kiest er een provincie uit waar N-VA 3% slechter dan gemiddeld scoort en Vooruit 3% beter dan gemiddeld.

Beetje oneerlijk hé.

De laatste grote peiling geeft 24,9% aan N-VA (ietsje slechter dan de 25,6% van 2019) en 14,8% aan Vooruit (wat wel duidelijk veel beter is dan de 10,8% van 2019).
Wetende dat de bevolking van Limburg ook uit een hele hoop Turken en andere moslims bestaat is dat nog een hoge score.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2022, 10:24   #84
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Helemaal niet.

Mevrouw Demir is een geslepen madam.
Haar partij keurde de terugdraaiende teller voor 15 jaar mee goed, terwijl ze allemaal wisten dat het inhoudelijk niet rechtelijk in orde was. Maar ja verkiezingen kwamen eraan.
Nu sleept ze die VREG voor de rechter. Hoe hypocriet.

Meer nog de zonnepaneel eigenaars moesten het ontgelden. Zij moesten bij de eerste die DM door de strot krijgen. Tot men een proces startte tegen de Vlaamse regering. Toen was plots 2025 goed. Hoe, welk arrest???

De andere zonnepaneel eigenaars kregen een aalmoes, zodat dat proces helemaal ondermijnd werd.

Sluw gespeeld van Demir, maar dat neemt niet weg dat vele haar nog rauw lusten. 500.000 gezinnen die bedrogen zijn.
Toen wij van bij het begin op het dak van ons bedrijf de eerste zonnepanelen legden zat Demirs nog absoluut niet in de regering. Dus zoek een andere zondebok a.u.b.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2022, 20:00   #85
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Toen wij van bij het begin op het dak van ons bedrijf de eerste zonnepanelen legden zat Demirs nog absoluut niet in de regering. Dus zoek een andere zondebok a.u.b.
Voor u is er misschien geen probleem, maar voor vele andere wel.

Diegene die als eerste zonnepanelen legden hebben er dik aan verdiend. Zeer goed voor hun.
Maar voor wie erna kwamen werd het steeds minder. Meer nog, men draaiende een eerder genomen beslissing terug. En ja, daar zit Demir voor veel tussen.

Laatst gewijzigd door De Prof : 1 augustus 2022 om 20:01.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2022, 14:58   #86
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Persoonlijk vind ik het capaciteitstarief een goede zaak.
Onder het moto: "als je een pakje laat leveren dat gebracht moet worden met een 30-tonner, dan moet dat je maar meer kosten dan dat het gebracht kan worden met een camionetje van net geen 3.5 ton (met een B-rijbewijs).
Als 365 mensen 1 dag per jaar een 30 tonner nodig hebben.
Als 365.000 mensen dagelijks samen 100 camionettes nodig hebben.

Wat zou dan het duurste zijn?

Als ik 1 dag per maand ga lassen. Moet ik een gans jaar duur capaciteitstarief betalen.
Als mijn kennis één keer per maand een weekendje naar zijn tweede verblijf gaat (elektrisch verwarmd) moet hij een gans jaar een aangepast tarief betalen.

Die van NVA zijn precies niet de beste rekenwonders.

Laatst gewijzigd door pajoske : 22 november 2022 om 14:58.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2022, 14:59   #87
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht

Als ik 1 dag per maand ga lassen. Moet ik een gans jaar duur capaciteitstarief betalen.
Als mijn kennis één keer per maand een weekendje naar zijn tweede verblijf gaat (elektrisch verwarmd) moet hij een gans jaar een aangepast tarief betalen.

N-VA is tegen dit tarief.
Oud 22 november 2022, 15:02   #88
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Voor u is er misschien geen probleem, maar voor vele andere wel.

Diegene die als eerste zonnepanelen legden hebben er dik aan verdiend. Zeer goed voor hun.
Maar voor wie erna kwamen werd het steeds minder. Meer nog, men draaiende een eerder genomen beslissing terug. En ja, daar zit Demir voor veel tussen.
Ik kreeg zelfs geen subsidie. Omdat de meest gunstige positie op mijn da 5° te veel naar het Noorden lag. En aan de andere zijde hinder was van bomen en andere hoge woningen.
Wij hebben dus al jaren duurdere elektriciteit betaald om aan de buren dikke subsidie te geven.
Oud 22 november 2022, 15:03   #89
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dan moet ik dus verbeteren: Schoofzak is geen rekenwonder.
Oud 22 november 2022, 18:06   #90
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ja ! Zeer zeker. Je belast het net op een zwaardere manier dan een gemiddelde mens.
Tenminste als je zo last dat je telkens je maandpiek te hoog brengt.

Uitleg:

Citaat:
Uw?*digitale meter?*registreert de hele dag door uw verbruik, en berekent telkens het gemiddelde per kwartier. Dat is het kwartiervermogen (in kW).

Uw maandpiek is het hoogste kwartiervermogen in 1 maand. Anders gezegd: in dat kwartier belastte u het net het meest.
?*
Het gemiddelde van uw maandpieken van de afgelopen 12 maanden is uw gemiddelde maandpiek.

Uw leverancier rekent het capaciteitstarief aan op basis van die gemiddelde maandpiek.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 22 november 2022 om 18:07.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2022, 20:10   #91
pajoske

Standaard

Citaat:
Ja ! Zeer zeker. Je belast het net op een zwaardere manier dan een gemiddelde mens.
Tenminste als je zo last dat je telkens je maandpiek te hoog brengt.

Uitleg:
Dus als ik elke maand 1 keer een kwartier laswerk doe ben ik gekloot voor een gans jaar. En is mijn tarief hoger dan iemand die een gans jaar het net belast maar niet aan die piek, gedurende 1 kwartier per maand komt.
Oud 22 november 2022, 20:26   #92
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus als ik elke maand 1 keer een kwartier laswerk doe ben ik gekloot voor een gans jaar. En is mijn tarief hoger dan iemand die een gans jaar het net belast maar niet aan die piek, gedurende 1 kwartier per maand komt.
Klopt helemaal.
Het is een zeer asociale maatregel en wordt gewoon ingevoerd omdat de netbeheerders niet in staat zijn om voldoende:
- Leidingen te voorzien die zwaar genoeg zijn.
- Opslagcapaciteit te voorzien, liefst decentraal.

Ik denk dat de Vreg op het matje geroepen zal worden omdat er met twee maten en twee gewichten gemeten zal worden.

Het capaciteitstarief werkt enkel met een digitale meter.
Degenen die nog gene digitale hebben, worden op een andere manier belast, een gedeelte forfaitair en een ander gedeelte via effectief verbruik.
Dus zij mogen nog altijd verbruiken hoe ze willen (met pieken van hier tot in Tokio), het maakt niets uit in hun eindfactuur.
Het gelijkheidsbeginsel wordt hier geschonden.
Oud 22 november 2022, 20:50   #93
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Wat heeft Schoof te zien in de titel van deze discussie over binnenlandse politiek.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2022, 22:10   #94
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In eerste plaats ben jij niet gekloot, maar kloot jij het netwerk.
Laat jouw levenshouding inzake financiën zijn lijk de mijne: ik betaal graag de eerlijke prijs voor wat ik consumeer. Een liter regenwater is gratis, maar uit de kraan moet je wel voor alles meebetalen wat de watermaatschappij moet doen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 22 november 2022, 22:11   #95
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt helemaal.
Het is een zeer asociale maatregel en wordt gewoon ingevoerd omdat de netbeheerders niet in staat zijn om voldoende:
- Leidingen te voorzien die zwaar genoeg zijn.
- Opslagcapaciteit te voorzien, liefst decentraal.

Ik denk dat de Vreg op het matje geroepen zal worden omdat er met twee maten en twee gewichten gemeten zal worden.

Het capaciteitstarief werkt enkel met een digitale meter.
Degenen die nog gene digitale hebben, worden op een andere manier belast, een gedeelte forfaitair en een ander gedeelte via effectief verbruik.
Dus zij mogen nog altijd verbruiken hoe ze willen (met pieken van hier tot in Tokio), het maakt niets uit in hun eindfactuur.
Het gelijkheidsbeginsel wordt hier geschonden.
Dat klopt, maar dat zal maar zeer tijdelijk zijn.

Oud 22 november 2022, 22:13   #96
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Wat heeft Schoof te zien in de titel van deze discussie over binnenlandse politiek.
A thing of beauty is a joy for ever.

Oud 22 november 2022, 22:27   #97
pajoske

Standaard

Citaat:
Laat jouw levenshouding inzake financiën zijn lijk de mijne: ik betaal graag de eerlijke prijs voor wat ik consumeer. Een liter regenwater is gratis, maar uit de kraan moet je wel voor alles meebetalen wat de watermaatschappij moet doen.
Ik betaal ook graag de eerlijke prijs voor wat ik consumeer. Maar ik betaal liever niet omdat anderen een elektrische wagen moeten opladen, en dat men daarom de leidingen wil aanpassen.
Oud 23 november 2022, 08:08   #98
De Rode Willem

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Prachtig toch hoe u met dit ene zinnetje alweer maar eens de overbodige nutteloosheid van de VlaReg aantoont

Als de grootste partij tegen is maar niet kan tegen houden dat een Vlaamse overheidsinstelling de mensen onterecht gaat stropen.
Dan is zo'n regering nutteloos, overbodig en kan het wegschrappen ervan alleen maar een zegende besparing betekenen

Trouwens dat capaciteitstarief moet er komen omdat er niet genoeg geïnvesteerd is in het electriciteitsnet om de energietransitie (lees electrische verwarming en auto's) op te vangen.

Het falen van overheid en overheidsinstellingen wordt weer maar eens op de burger verhaalt !

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2022, 08:11   #99
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zever niet man, ge weet gewoon niet waarover ge spreekt.

Het punt is niet dat we moeten betalen voor wat we verbruiken, maar voor wat we zouden kunnen verbruiken.

Gewoon een gebrek aan investeringen in het verleden, meer moet je daar niet achter zoeken.
Oud 23 november 2022, 08:11   #100
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat klopt, maar dat zal maar zeer tijdelijk zijn.
Tot 2029, eerder zijn niet al de meters vervangen.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be