![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie gaf zoveel euro's per certificaat? Wie gaf zo veel subsidies zodat de panelen veel te duur waren / werden? Wie bedacht de terugdraaiende teller? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, ondanks het feit dat we Nederlandstaligen zijn, spreken we een heel andere taal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Diegene die als eerste zonnepanelen legden hebben er dik aan verdiend. Zeer goed voor hun. Maar voor wie erna kwamen werd het steeds minder. Meer nog, men draaiende een eerder genomen beslissing terug. En ja, daar zit Demir voor veel tussen. Laatst gewijzigd door De Prof : 1 augustus 2022 om 20:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als 365.000 mensen dagelijks samen 100 camionettes nodig hebben. Wat zou dan het duurste zijn? Als ik 1 dag per maand ga lassen. Moet ik een gans jaar duur capaciteitstarief betalen. Als mijn kennis één keer per maand een weekendje naar zijn tweede verblijf gaat (elektrisch verwarmd) moet hij een gans jaar een aangepast tarief betalen. Die van NVA zijn precies niet de beste rekenwonders. Laatst gewijzigd door pajoske : 22 november 2022 om 14:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
Wij hebben dus al jaren duurdere elektriciteit betaald om aan de buren dikke subsidie te geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja ! Zeer zeker. Je belast het net op een zwaardere manier dan een gemiddelde mens. Tenminste als je zo last dat je telkens je maandpiek te hoog brengt. Uitleg: Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 22 november 2022 om 18:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
|
![]() Dus als ik elke maand 1 keer een kwartier laswerk doe ben ik gekloot voor een gans jaar. En is mijn tarief hoger dan iemand die een gans jaar het net belast maar niet aan die piek, gedurende 1 kwartier per maand komt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een zeer asociale maatregel en wordt gewoon ingevoerd omdat de netbeheerders niet in staat zijn om voldoende: - Leidingen te voorzien die zwaar genoeg zijn. - Opslagcapaciteit te voorzien, liefst decentraal. Ik denk dat de Vreg op het matje geroepen zal worden omdat er met twee maten en twee gewichten gemeten zal worden. Het capaciteitstarief werkt enkel met een digitale meter. Degenen die nog gene digitale hebben, worden op een andere manier belast, een gedeelte forfaitair en een ander gedeelte via effectief verbruik. Dus zij mogen nog altijd verbruiken hoe ze willen (met pieken van hier tot in Tokio), het maakt niets uit in hun eindfactuur. Het gelijkheidsbeginsel wordt hier geschonden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat heeft Schoof te zien in de titel van deze discussie over binnenlandse politiek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat jouw levenshouding inzake financiën zijn lijk de mijne: ik betaal graag de eerlijke prijs voor wat ik consumeer. Een liter regenwater is gratis, maar uit de kraan moet je wel voor alles meebetalen wat de watermaatschappij moet doen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() A thing of beauty is a joy for ever.
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
|
![]() Prachtig toch hoe u met dit ene zinnetje alweer maar eens de overbodige nutteloosheid van de VlaReg aantoont
Als de grootste partij tegen is maar niet kan tegen houden dat een Vlaamse overheidsinstelling de mensen onterecht gaat stropen. Dan is zo'n regering nutteloos, overbodig en kan het wegschrappen ervan alleen maar een zegende besparing betekenen Trouwens dat capaciteitstarief moet er komen omdat er niet genoeg geïnvesteerd is in het electriciteitsnet om de energietransitie (lees electrische verwarming en auto's) op te vangen. Het falen van overheid en overheidsinstellingen wordt weer maar eens op de burger verhaalt !
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het punt is niet dat we moeten betalen voor wat we verbruiken, maar voor wat we zouden kunnen verbruiken. Gewoon een gebrek aan investeringen in het verleden, meer moet je daar niet achter zoeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |