Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 17 december 2022, 18:20   #241
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mensen hebben vlees nodig.
Kijk naar uw tanden, kijk naar uw maag en darmstelsel, kijk naar uw ph.
Enz..
Oud 17 december 2022, 19:26   #242
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Waarschijnlijk stammen we af van verre voorouders die nagenoeg uitsluitend plantaardig voedsel tot zich namen (beetje aangevuld met insecten) (beetje vergelijkbaar met chimps en andere aapachtigen heden).
Chimps zijn vrij agressieve carnivoren he. Enfin, omnivoren, maar die eten geregeld andere apen en zo.

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 december 2022 om 19:26.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2022, 19:28   #243
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
In dat verband zou je ook kunnen pleiten voor beperking van aantal mensen waardoor er automatisch beperking van vleesgebruik door mensen zou zijn.
Geef toe dat kannibalisme een dubbele oplossing is. Als we veel mensen oppeuzelen, verminderen we ons aantal EN eten we veel vlees

Rudy, de kookpot !
Oud 17 december 2022, 20:04   #244
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als we dit doortrekken, dan mogen we, met moeite, nog alleen maar water drinken.
Inderdaad, toont dus aan dat je argument niet geldig is, want niet door te trekken.

Citaat:
Weet u wat, eet u maar uw reclamegewijze vegetarische slager "vlees".
Ik zal wel een kip uit de tuin slachten. Ik weet wat die kip gegeten heeft.
Dan weet je dus ook dat wat je eet helemaal niet lijkt op wat de kip gegeten heeft, en dat er dus heel veel chemische bewerking is gebeurd in het lichaam van die kip.

Citaat:
Weet u wat uw vegi worst bevat? Uitgezonderd het resultaat van een fabriek, waar een hoop volk McDonaldsgewijs voor het laagst mogelijke loon uw bonenbrij/soya pap heeft gemixt met een hoop paleopaddestoelen en massa's kruiden, msg en nog vele andere E nummertjes....
Je gaat geen kippenkruiden gebruiken als je je kip eet? En in het kippenvlees zitten ook wel wat E-nummertjes.
Als je je kip zelf slacht, dan verdient niemand anders er iets aan. Je maakt de slager werkloos. Dan verdient die slager nog minder.
Oud 17 december 2022, 20:08   #245
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Mensen hebben vlees nodig.
ik heb geen vlees nodig, maar ben wel een mens.

Citaat:
Kijk naar uw tanden, kijk naar uw maag en darmstelsel, kijk naar uw ph.
Enz..
Heb jij al eens naar je maag en darmen gekeken? Ik ga dat nu niet doen hoor, want dan moet ik me open snijden. Ik heb wel naar mijn tanden gekeken, en kan er niet uit concluderen dat ik vlees nodig heb. En kijk naar de hoektanden van een gorilla; nochtans een planteneter.
Oud 17 december 2022, 20:13   #246
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Waarvan veel van dat spul geteeld is op een boerderij waar vroeger jungle was....

weer zo een groen waanidee , we moeten vegi eten, ... ja ge koopt dat in een pakske in de supermarkt... en superfoods of hoe die spullen allemaal mogen noemen. en we zijn tegen de ontbossing en tegen van alles en daarvoor plakken we ons vast aan de baan en eten een vegie braadworst waarvoor ze een halve hectare jungle hebben moeten kappen.
veeteelt is belangrijkste oorzaak van ontbossing. Bij mondiale veganistische landbouw komt 7 miljoen km² landbouwgrond vrij voor spontane herbebossing https://stijnbruers.wordpress.com/20...f-vegan-diets/
Oud 17 december 2022, 20:24   #247
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Mensen eten geen dieren uit minachting voor de dieren.
eigenlijk wel, want dieren worden minder geacht dan mensen. Als dieren niet zouden geminacht worden, maar evenveel geacht worden als mensen, dan zouden we geen dieren eten.

Citaat:
Er bestaat nog altijd iets zoals een voedselketen.
en dan? Als iemand jou doodt en opeet, waardoor jij een trede lager staat in de voedselketen, mag jij dan daarom opgegeten worden?

Citaat:
Er zijn dieren die dieren eten,
de dieren die jij opeet, aten geen dieren. De koeien, varkens en kippen krijgen plantaardig voedsel. Je kunt ze vlees geven, en als ze dat opeten, zeggen: "ahaa, zie je wel, jij eet oook vlees, dus waarom zou ik jou vlees niet mogen eten?"
Er zijn zoogdieren die zoogdieren eten, jij bent een zoogdier, wil dat zeggen dat een zoogdier jou mag eten?

Citaat:
en er zijn dieren die best wel mensenvlees lusten.
De dieren die jij eet lusten geen mensenvlees. er zijn kannibalen die mensenvlees lusten, maar dat wil nog niet zeggen dat jij mag opgegeten worden, noch dat jij die kannibaal mag opeten.

Citaat:
Ik heb geen probleem met een vegetariër en dit zou wederzijds moeten zijn.
maar een kip heeft wel een probleem met een vleeseter. Die kip blijft van jou af, dus dat zou wederzijds moeten zijn: jij moet van die kip afblijven.
Als een kannibaal geen probleem heeft met kippenvleeseters zoals jij, moet dat dan wederzijds zijn? Moet jij dan geen probleem hebben met die kannibaal die jou wil opeten?

Citaat:
Wat is uiteindelijk het probleem, dierenleed of ecologisch (milieu) ?
allebei. Vleeseters doen dus iets dubbel verkeerd. Driedubbel, als je volksgezondheid meerekent (veeteelt is belangrijke bron van infectieziektes)
Oud 17 december 2022, 20:31   #248
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht
veeteelt is belangrijkste oorzaak van ontbossing. Bij mondiale veganistische landbouw komt 7 miljoen km² landbouwgrond vrij voor spontane herbebossing https://stijnbruers.wordpress.com/20...f-vegan-diets/
Maar ik denk dat globale genocide daarin veel effectiever is. Als we dat dan nog eens koppelen aan kannibalisme, dan zijn we er helemaal.

Ik zie bijvoorbeeld niet welk nut het heeft dat er negers in Afrika rondlopen. Tegen dat we alle negers opgepeuzeld hebben, is Afrika terug een mooi natuurpark, niewaar, en ondertussen hebben we lekker vlees gehad

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 december 2022 om 20:32.
Oud 17 december 2022, 20:31   #249
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Die kruisvaarders toch hé....

Eet zelf wat je wil mijn beste , maar ga een ander niet de les lezen ...

Hou die moraliserende preken maar voor het vleesloos clubje ...

Met vleselijke groeten...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2022, 21:34   #250
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Die kruisvaarders toch hé....

Eet zelf wat je wil mijn beste , maar ga een ander niet de les lezen ...
Jij wil toch niet dat iedereen mag eten wat ie wil? Wat als iemand mensenvlees wil eten? Dat ga je toch niet tolereren?
Door een dier te eten, laat je niet dat dier toe te eten wat ie wil, want een gedood dier kan niet meer eten wat ie wil.
Oud 17 december 2022, 21:45   #251
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij wil toch niet dat iedereen mag eten wat ie wil? Wat als iemand mensenvlees wil eten? Dat ga je toch niet tolereren?
Door een dier te eten, laat je niet dat dier toe te eten wat ie wil, want een gedood dier kan niet meer eten wat ie wil.
Kom op zeg ,spring op uw volgende vakantie eens in een riviermonding tussen een stel hongerige stierhaaien en kom dan achteraf eens vertellen als u het al overleeft of die stierhaaien een probleem zouden hebben om mensenvlees op het menu te krijgen....
Oud 17 december 2022, 21:48   #252
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De vraag is ,eet u ook vis ,eet u mosselen ,eet u gedroogde insecten...

Vertel het eens...
Oud 17 december 2022, 22:12   #253
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
De vraag is ,eet u ook vis ,eet u mosselen ,eet u gedroogde insecten...

Vertel het eens...
niets van dat
Oud 17 december 2022, 22:23   #254
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En gij wil dat wij hetzelfde doen....

Dan kan ik beter gelijk in mijn kist kruipen hé...

Trouwens een stukje rauw vlees smaakt overigens goed , je moet het eens proberen...
Oud 17 december 2022, 23:33   #255
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Jij wil toch niet dat iedereen mag eten wat ie wil?
Ik moei me over het algemeen niet met het bord van een ander.
Citaat:
Wat als iemand mensenvlees wil eten? Dat ga je toch niet tolereren?
Er is een reden waarom er een taboe is over het eten van mensenvlees, en dat heeft eenzelfde basis als het taboe op incest.
Groepen/stammen die het systematisch deden, zijn gewoon uitgestorven. Het is gewoon niet slim.
Citaat:
Ik zal het eens vragen aan de garnalen.
Oud 18 december 2022, 07:27   #256
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch wel. Ik moet U trouwens bedanken om mij tot dit volgende inzicht tijdens mijn "tocht door de woestijn" te laten komen. Na het zich ontdoen van regelneven (liberalisme), het zich ontdoen van overheden in het algemeen (anarchisme), en het zich ontdoen van het onnozele "gij zult niet doden" (vrijheid van moord) neem ik dank zij jou mijn volgende inzicht aan: leve het kannibalisme

Citaat:
Dat is niet waar. Een gedood dier bestaat niet meer, en heeft dus geen problemen. Dat gedode dier is in exact dezelfde toestand als toen dat dier nog niet geboren was: het is er niet.

Om "belemmerd te worden in zijn wensen" moeten er eerst wensen bestaan. Men kan onbestaande wensen niet belemmeren. Dat niet-bestaande dier had ook geen wens om iets te eten toen het nog niet eens bestond. Je gaat toch niet jammeren omdat alle dieren die in de toekomst zouden leven, NU belemmerd worden om te eten wat ze willen, vermits ze nog niet bestaan, hoop ik, of ben jij echt zo kierewiet dat je daar ook een groot drama voor ziet ?

Kortom, elke entiteit die dood is, heeft geen enkel probleem meer. Dat is trouwens een van de grootste voordelen van dood zijn, en een van de redenen waarom er eigenlijk in de grond geen enkel probleem is met doden. Doden is immers exact hetzelfde als maken dat een entiteit niet bestaat. Ze kan dus ook geen miserie hebben, ze kan niet lijden, ze kan niet tegengewerkt worden, ze kan niet ongelukkig zijn, want ze bestaat niet, net zoals toen ze nog niet bestond.

De enige ambras dat doden met zich meebrengt, is voor die die niet dood zijn, en die ergens op een of andere manier afhankelijk waren van het gedode wezen. Maar voor het wezen zelf is er geen enkel probleem vermits het wezen niet bestaat eens het dood is. Dat is dan ook de reden waarom een genocide veel minder miserie veroorzaakt dan wat individuele moorden.

Waar een probleem kan bestaan, is bij de daad van het doden zelf, als die veel zeer doet. Ik ben er dan ook voorstander van om dat zo snel en pijnloos mogelijk te doen. Maar men moet zich geen illusies maken: de meesten onder ons gaan afzien alvorens dood te gaan, en onze huidige maatschappij wil dat zo veel mogelijk rekken, door U in een erbarmelijke toestand zo lang mogelijk in 't leven willen te houden. Onze maatschappij is ongelofelijk sadistisch en de grootste martelhuizen zijn dingen zoals WZC.

De meeste moorden zijn veel minder pijnlijk dan "vreedzaam heel langzaam dood gaan als oud verschrompeld seniel wezen". Er is dus helemaal niks ergs aan een propere moord, integendeel.

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 december 2022 om 07:34.
Oud 18 december 2022, 10:17   #257
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik heb geen vlees nodig, maar ben wel een mens.

Heb jij al eens naar je maag en darmen gekeken? Ik ga dat nu niet doen hoor, want dan moet ik me open snijden. Ik heb wel naar mijn tanden gekeken, en kan er niet uit concluderen dat ik vlees nodig heb. En kijk naar de hoektanden van een gorilla; nochtans een planteneter.
Je kan het gewoon eens opzoeken.
Oud 19 december 2022, 09:14   #258
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, nog nooit over nagedacht...
Jij bent dus niet enkel voor dierenelzijnswetten, dat we een varken geen onnodig pak slaag mogen geven en een hond niet in brand mogen steken, maar je pleit dus ook voor plantenwelzijnswetten? Verboden om een krop sla te slaan? Verboden om een kerstboom te verbranden? Of wil je, als je geen voorstander bent van die plantenwelzijnswetten, dan ook dierenwelzijnswetten afschaffen?
Dus een vleeseter slaat automatisch zijn beesten?

Voor dierenwelzijn zijn, is nog niet hetzelfde als zelf rondlopen als een konijn en je volproppen met tofu. Van scheeftrekking gesproken...

Wederom een bevestiging, net al die vele jaren geleden, dat niemand je serieus kan nemen door zulke belachelijke poneringen.
Oud 19 december 2022, 15:02   #259
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Uw visie is gesteund op onbestaande entiteiten: Aristocraten. Uw visie is gebaseerd op de afwezigheid van individualiteit, kortom, waarbij er maar 1 entiteit bestaat. Want individualiteit betekent de confrontatie tussen twee aparte opsplitsingen van het universum: "individu A" vs "de rest (incluis individu B)" versus "individu B" vs "de rest (incluis individu A)". Individu A gaat steeds op een zeker punt resources willen gebruiken of dingen doen, waar individu B een andere bestemming voor heeft. Op dat moment is er een conflict he.
Nee, dat is er niet. Er is inderdaad een aristocratische hierarchie en overleg daarbinnen. En die aristocraten worden gedefinieerd als mensen die maximaal vruchtbaar gebruik maken van het mimetisme in functie van overleven, vreugde en culturele opbouw. Dat is kennis die aangeleerd kan worden en waarvan het belang de specifieke aanwending van een of andere ressource overstijgt en die aanwending dan ook zal kaderen. Of er vandaag voldoende aristocraten bestaan, is een factuele vraag: wat ik voorsta, is nooit structureel geprobeerd, die aristocraten moeten bewust 'aangemaakt' worden (wat logisch gezien denkbaar en dus mogelijk is) en dan ontstaat er een zichzelf versterkend effect, net door de werkzaamheid van die vruchtbare omgang met doorziene wetmatigheden.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 19 december 2022 om 15:03.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2022, 15:45   #260
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
in dat bos wonen dan ook dieren die we kunnen afschieten om op te eten.

feit is dat als jullie allemaal al grasetend en sojascheuten knagend groot en sterk willen worden, we nog wat hectaren regenwoud om mogen hakken.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be