![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 24.686
|
![]() Ik vind de regelgeving niet discriminerend neen.
Het is geoorloofd onderscheiden te maken, zolang men maar een goede rechtvaardiging kan geven (discriminatie wordt gedefinieerd als een onderscheid dat niet gerechtvaardigd kan worden). En daarna wordt het een warrig verhaal over spionnen en zwendel waar kop staart aan te krijgen valt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.608
|
![]() Ik weet niet of je de actualiteit een beetje volgt maar heel Vlaanderen is één grote kankertuin. Zo vervuild dat
het niet meer op te ruimen valt. Ik bol het dus af met mijn - wat jij een kankerkar noemt. Weg van de vuiligheid.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 21 december 2022 om 21:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 24.686
|
![]() Citaat:
Naar waar ga je? Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 21 december 2022 om 21:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.608
|
![]() Citaat:
Wat zou je zeggen van een extra belasting voor mensen die onder een zekere loonschaal zitten?
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.608
|
![]()
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 24.686
|
![]() Valt weinig over te zeggen hé zolang ik niet weet wat de rechtvaardiging zou zijn. Je vraag is nogal abstract.
Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 21 december 2022 om 21:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.608
|
![]() Citaat:
Wat uit uw antwoord op te maken valt is het volgende: Een extra belasting enkel voor mensen in een lage loonschaal zie je wel zitten als er een 'rechtvaardiging' voor is.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 24.686
|
![]() Ja uiteraard. ALS er een rechtvaardiging voor is. Maar ik kan me er niet meteen één bedenken. Toch niet als die rechtstreeks gekoppeld is aan het in een lage loonschaal vallen.
Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 21 december 2022 om 22:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.608
|
![]() Maar als de extra belasting niet rechtstreeks maar onrechtstreeks gekoppeld is aan een lage loonschaal kan het wel?
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 21 december 2022 om 23:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.723
|
![]() De mensen "die in een lage loonschaal vallen", en als ze dan nog "een passende wagen" kunnen betalen/onderhouden, zullen 9 kansen op 10 voor de goedkopere benzinewagen gekozen hebben, dit in aankoop en tco. Ook de benzine-occasies waren in de regel altijd goedkoper dan diesel-occasies.
Net die benzinewagen mag bijna eeuwig een LEZ binnen, in elk geval tot de wagen versleten is. Bij diesel is dat eigenlijk ook zo want men verwacht dat een dieselrijder toch **tenminste gemiddeld 25.000 - **2013 tenminste 30.000 km per jaar aflegt. Doen ze het plots niet meer, kunnen ze die altijd inruilen tegen een benzinewagen. En mensen die niet wereldvreemd zijn weten dat van die LEZ al een heel tijdje vooraleer de eerste LEZ in Belgie echt van start ging in 2017 Antwerpen (Nederland had die al in 2007 (vrachtwagens), Duitsland 2008, hun LEZ-wetten zullen 2005/2006 zijn) Citaat:
Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 22 december 2022 om 11:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Binnen een paar jaar mag geen enkele benzine nog in de stad.
Een mens rijd zich arm met benzine. Zeker arme mensen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 22 december 2022 om 12:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |||
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 8.084
|
![]() Citaat:
![]() Het is niet geoorloofd onderscheid te maken en dus te discrimineren, PUNT, ook niet met een "goede rechtvaardiging." Dus neen er mag niet gediscrimineerd worden door onderscheid te maken. Citaat:
Het niet gelijk behandelen van die gelijke gevallen en dus: Discriminatie/onderscheid = de brandstofwagens betalen wél biv en jaarlijkse belasting om de wegen te mogen gebruiken en de elektrische brol niet. Misschien wordt het zo wat duidelijker? Citaat:
![]()
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven: de zon, de maan en de waarheid. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.608
|
![]() Citaat:
Dat je gevonden informatie ook neerpent, misschien wel.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.608
|
![]() dubbel
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 22 december 2022 om 15:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 47.906
|
![]() Citaat:
Demir pareert kritiek van “flipflopschepen” Tom Meeuws (Vooruit) op lage-emissiezone. https://palnws.be/2022/12/demir-pare...e-emissiezone/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() Citaat:
De Vlaamse regering heeft een decreet uitgevaardigd dat steden en gemeenten toelaat om een LEZ in te richten. Dit is dat decreet: https://www.wegcode.be/nl/regelgevin...551~jzcabm5dbw Zoals je in het decreet in art 3 par 1 kan lezen zijn de nodige voorwaarden om een LEZ in te richten totaal niet objectief, ze zijn zuiver arbitrair. Ik heb grote problemen met dat decreet. Er is de op niveau EU uniforme homologatieprocedure die voor elk voertuigtype voor het tot het verkeer toegelaten wordt objectief nagaat of dat voertuig voldoet aan de geldende EU normen. Wordt een voertuigtype gehomologeerd dan heeft dat vrij toegang tot het verkeer op de openbare weg. En dan kan een lokaal bestuur op zuiver arbitraire gronden zomaar een gebied afbakenen waar gehomologeerde voertuigen geen toegang toe hebben? Nee, dat kan volgens mij niet. Dat is één ding. Daarnaast is er een andere benadering: bewijzen die LEZ's zich als nuttig? Verbetert de luchtkwaliteit er zich significant beter dan erbuiten? De Vlaamse overheid heeft daar een rapport over gepubliceerd. Dit rapport: https://www.vmm.be/publicaties/impac...tsbare-groepen (en dan de download) Ter herinnering: het is de Vlaamse regering die het decreet heeft gestemd en de resultaten moeten dus wel goed zijn. En het is inderdaad een hoera-rapport. LEZ is dus bedoeld om de luchtkwaliteit te verbeteren. Maar als je de samenvatting leest dan wordt het snel duidelijk: er zijn nauwelijks praktijkresultaten die het nut ervan aantonen. Er wordt een reeks redenen opgegeven waarom de resultaten in de praktijk dat niet aantonen. Maar dan is er de reddende engel: "het model". Want volgens "het model" is de winst groot. Hetzelfde verhaal als bij het effect van de lockdown op de luchtkwaliteit. Die was er in de praktijk ook niet maar ook daar was volgens "het model" het effect op de luchtkwaliteit enorm. Wat wel een zekerheid is dat is dat mensen op kosten werden gejaagd om hun voertuig vroegtijdig te vervangen. Mijn conclusie is dan: Misschien heeft een LEZ een positief effect, misschien ook niet, maar als dat effect er al is dan gaat het verloren in de ruis. Daar moeten we niet mee bezig zijn. Daar moeten we mensen niet mee lastig vallen. Het heeft geen zin om mensen nodeloos op kosten te jagen. Geprobeerd en gefaald. Afschaffen dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.509
|
![]() Wat is een binnenstad ? Is er in Leuven Tienen of Ninove dan geen binnenstad ? Of kan het daar allemaal geen kwaad ?
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 december 2022 om 07:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.509
|
![]() Hij kan bv in uw gemeente of stad komen wonen met zijn kankerkar wat daar is die blijkbaar niet schadelijk.
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 december 2022 om 07:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.608
|
![]() Citaat:
de plaats van 'vervuiling' trachten te verschuiven. Dat woordje 'trachten' staat daar perfect op zijn plaats, je kan fijn stof e.a. zaken niet tegenhouden met een verbod, de natuur luistert daar niet naar. Nu, wat is het resultaat voor onze planeet met die groene gekte, LEZ zones inbegrepen? Men verhuist de 'kankerbakken' enkele tot honderden kilometers en gaat op kosten van ons allemaal aanvang nemen met het vervangen van .... lees het hier: https://www.acea.auto/uploads/public..._2017-2018.pdf of al in zijn korte versie: https://www.autogids.be/autonieuws/e...e-cijfers.html Er worden jaarlijks wereldwijd zowat 75.000.000 wagens geproduceerd. Iemand een idee hoeveel ton schadelijke stoffen moet produceren om zo'n productie van batterijen te voorzien? Per wagen van 400 tot 1200 kg. Dat zou neerkomen op 60 miljard kg rotzooi per jaar. Ik zou zeggen, laat je maar opjutten door groen en zijn propaganda machine. Kerncentrales waren de snelwegen naar de ondergang van de planeet ... Mijn zoon gaf op zijn 14 een spreekbeurt ten voordele van kerncentrales. Hij had meer inzicht in de materie dan de hele meute politici bij elkaar.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 25 december 2022 om 10:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |