![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De geïndexeerde bedragen aanslagjaar 2023
Twijfelachtige zaak of 2023 een 'goed' jaar zal worden of het volledig in elkaar zal storten?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Kadastraal inkomen is eigenlijk een platte belasting op inkomsten van huur als u uw woning verhuurd.
Ik ben er volkomen mee eens als u uw woning verhuurd. Maar mensen die maar 1 woning hebben en daarin wonen moeten die belasting ook betalen. Dit is gewoon een platte belasting om de schatkist te spijzen. Mensen die maar 1 woning hebben en daarin wonen zouden moeten weigeren om die belasting te betalen. Laatst gewijzigd door Patrick M : 1 januari 2023 om 13:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Het kadastraal inkomen (KI) vormt de basis voor de inning van de onroerende voorheffing en voor de bepaling van het onroerende inkomen dat in de personenbelasting belast wordt.
Het KI is geen echt inkomen, maar een fictief inkomen dat overeenstemt met het gemiddelde jaarlijkse netto-inkomen dat het onroerend goed zijn eigenaar zou opbrengen, dat wil zeggen de gemiddelde jaarlijkse normale nettohuurwaarde van het onroerend goed op het referentietijdstip. Voila, zoals ik al schreef. Dus u moet op een fictief inkomen belasting betalen. Laatst gewijzigd door Patrick M : 1 januari 2023 om 13:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Woningbelasting (Kadastraal inkomen) is een smerige diefstal !!
Ge betaalt verdomme huur op uw eigen woning(en) !! En a' ge sterft , betalen de erfgenamen er nog eens bovenop !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op alle mogelijke manieren eigen mensen geld afhandig maken maar langs de andere kant de miljarden buitensmijten naar, in de meeste gevallen, landen waar wij totaal geen boodschap aan hebben. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge betaalt geen huur, u betaalt belasting op de verhuurwaarde van uw woning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat dit bedrag eigenlijk nog steeds laag is, is een ander verhaal. En op dezelfde basis zou onze (r)overheid ook een belasting kunnen leggen op enige andere vorm van bezit, verworven na het betalen van alle belastingen en toeslagen. Oh, ze doen dat al, met als leukste voorbeeld, het bezit van een gemotoriseerd voertuig.
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Diefstal dus. Terwijl je al eens dubbel en dik betaald hebt bij het aankopen/bouwen van die woning. Diefstal dus.
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.demorgen.be/nieuws/in-ka...ente~bd44f4a0/ 1000 opcentiemen is 90%.
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat er naar de Schatkist gaat is als het ware verwaarloosbaar.
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 2 januari 2023 om 10:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt daar al dubbel en dik op betaald en vervolgens moet je er jaarlijks nog eens op betalen. Ze hebben nooit genoeg, nooit. Zo goed als gans mijn verloning vloeit direct en indirect naar de staat. Dieven.
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb er ooit al een draad over gemaakt: het is best om dat af te schaffen en te vervangen door 1. Gemeentebelasting (en andere) 2. Belasting op inkomsten van verhuur op basis van de werkelijke verhuurinkomsten
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De provincie (Limburg) vraagt 214 opcentiemen, volgens mij is dat meer dan 10% als ik de regel van drie toepas. En dan heeft Vlaanderen nog niets. Voorbeeld Vlaams gewest =61,97 Provincie (214 opc) = 132,94 Gemeente (1222 opc) = 695,3 Totaal te betalen = 890,21 Voor de gemeente is dit 78,1% (bij 1222 opcentiemen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt dan natuurlijk de aftrekposten en dergelijke, in zo'n gevallen trekt de overheid gewoon minder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://forum.politics.be/showpost.p...6&postcount=64
![]() |
![]() |
#79 |