![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41621 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#41622 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu blijkt dat Kiev er waarschijnlijk niet in zal slagen de Russen militair te verslaan is er sprake van NAVO troepen te laten meevechten.
De Russen zijn echter bijzonder duidelijk. Als troepen van een land Russische strijdkrachten aanvallen zal dat beschouwd worden als een oorlogsverklaring, en dan zal Rusland dat land aanvallen. Hopelijk komt het niet zover, want dan is het einde van de wereld nabij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#41623 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Kosovaren mogen ook altijd tegen de NAVO beginnen vechten tot Kosovo een grote puinhoop is, en alle Kosovaren dood zijn, waarom niet ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#41624 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gans dat Oekraine gedoe dient enkel maar om de Russen een heel zure smaak te geven van hun "overwinningen", zodat ze het afleren voor ze in Berlijn staan. Laatst gewijzigd door patrickve : 8 juni 2023 om 15:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#41625 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#41626 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het u écht interesseert, kunt u het 'hen' misschien zélf vragen: https://www.nato.int
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#41627 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ken het verschil tussen het Russisch en het Oekraïens niet, maar bij deze beelden uit de "oorlogszone" (Kiev) zouden Russische liederen gezongen worden. Timoshenko is aanwezig:
https://t.me/UnityNewsNetwork/13177 In Lviv / Lvov daarentegen wordt een jonge kerel met een gitaar in de hand, die een liedje zingt in het Russisch, aangehouden en verplicht zich te excuseren. Het gaat om onderstaand "misdrijf": https://t.me/ukr_leaks_eng/3119 Twee maten, twee gewichten. Ook gekend als schijten naar beneden, typisch voor het fascisme. De elite mag liederlijk feesten bij Russische gezangen, het spontaan laten weerklinken van een Russisch liedje op straat daarentegen wordt een halszaak.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 8 juni 2023 om 19:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#41628 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#41629 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#41630 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#41631 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ukraine’s ministry of defence, which has a strict policy of operational silence around the offensive, denied reports that it had begun.
But Ukrainian officials speaking on condition of anonymity said an active phase of the counter-offensive was under way, US media reported. US officials said that the latest assault appeared to be the main thrust of the counter-offensive. Two officials cautioned that the Russians had put up “stiff resistance” and the Ukrainians had suffered losses, NBC reported. Ukrainian and Western officials have long warned that the counter-offensive would be difficult, even with fresh supplies of modern Nato-standard equipment like main battle tanks. The Russians have prepared multi-layered defensive lines several miles deep in Zaporizhzhya including minefields, trenches, and tank traps. Earlier Russian sources reported “wave after wave” of Ukrainian infantry and armour attacks in the south of the country for the fourth successive day. Sergei Shoigu, the Russian minister of defence, told Vladimir Putin that Russian forces had defeated a large attack by Ukraine’s 47th mechanised brigade in a two-hour battle in the Zaporizhzhia region on Thursday morning. There was no way to verify the claim. Russian drone pictures circulated by pro-Kremlin social media showed several vehicles, including two Leopard main battle tanks, at a junction outside Malaya Tokmachka. The images showed some vehicles burning after apparently being hit by mines or artillery. Pro-Russian sources claimed at least one of the Leopards was among the vehicles damaged or destroyed. “Active operations began around 3am, the most intense fighting took place in the Novodanylivka area. The enemy managed to occupy the positions of the outrigger guard of the 291st motorised rifle regiment,” wrote one, citing contacts at the front. Novodanylivka is a hamlet southwest of Orikhiv. Another reported “wave after wave of the enemy is trying to break through our defence in the area of Malaya Tokmachka,” a village in the same area. It claimed the attacks were repulsed with heavy losses. https://www.telegraph.co.uk/world-ne...r-bakhmut-map/ "Onverwoestbare" Leopold tanks hebben last van een burn-out. Laatst gewijzigd door tomm : 8 juni 2023 om 20:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#41632 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn uiteraard altijd de kleine garnalen die het gelag mogen betalen. Gewoon je taal spreken is dus een misdrijf... en dan zit de EU te kakken op China omdat Oejgoerse leerlingen enkele uren Han Chinees op school krijgen als verplicht vak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#41633 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Was het trouwens een beetje lastig om op mijn bericht over je betrouwbare fake news kanalen te reageren of wachten we nog eerst op instructies uit het Kremlin? Laatst gewijzigd door Tommeke : 8 juni 2023 om 20:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#41634 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou u mij misschien kunnen helpen de triomfantelijke Russische propaganda-filmpjes van februari/maart/april (?) 2022 terug te vinden?
In het filmpje dat mij speciaal interesseert, figureerde Putin als een soortement "Messias", werden Russische 'bevrijders' enthousiast verwelkomd door ex-'onderdrukten', maakten Russische vliegtuigen fantastische pirouettes door de lucht, ... Als ik het mij goed herinner, was het net dat filmpje dat mij toen commentaren over de zovéélste 'doodscultus' ontlokte. Dank bij voorbaat, "djimi"
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#41635 |
Parlementslid
|
![]() Russische informatie:
Russische propaganda blundert met ‘uitgeschakelde tanks’ die eigenlijk pikdorsers zijn https://www.standaard.be/cnt/dmf20230608_95249016 |
![]() |
![]() |
![]() |
#41636 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al zoekende naar dat propaganda-filmpje waar ik het hierboven over had, viel mijn oog op een op 7 juni 2022 (net één jaar & één dag geleden) gemaakte 'voorspelling':
Citaat:
Beide 'symboolsteden' zijn nog altijd in Oekraïense handen. Wat liep er verkeerd?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#41637 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
https://forum.politics.be/showthread...69#post9971469 In de gekwootte post van tomm vind ik dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=NqD2aJKsAOw |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#41638 |
Parlementslid
|
![]() Onze Herodotus, Nostradamus en andere vereerders van Rusland gaan dat zeker "verklaren".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#41639 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alvast hartelijk dank voor het helpen zoeken ![]() Helaas: blijkbaar heeft m'n geheugen me een beetje in de steek gelaten ![]() Het was inderdaad in die post dat ik over 'doodscultus' aan het fulmineren was geslagen, maar het is niet het filmpje dat ik zoek. Er komen tegen het einde ook wel vliegtuigen in beeld, maar ze verschijnen slechts in één kwart van het beeld. In het filmpje dat ik zoek vullen de vliegtuigen het gehele scherm. Maar ik heb nu wel al een vaag vermoeden van waar ik het terug zou kunnen vinden. Het wordt wel een beetje ploeteren door de draad & de bijdrages van begin maart tot eind mei 2022. Nu ga ik slapen, en morgen zoek ik verder. Nog een fijne avond toegewenst, "djimi"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#41640 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De rijken en machtigen spreken nog Russisch maar ze voeren wel een beleid dat de Russisch taligen erg onderdrukt. Tegenstrijdig? Ja en nee. Deze rijken hebben een monsterverbond afgesloten met de ultra-nationalisten om het land te kunnen blijven plunderen. Hun bankrekeningen en paleizen liggen hen veel nauwer aan het hart dan hun moedertaal. Om het tot zo n positie te schoppen in het Oekraine van de jaren 90 moest je sowieso al erg cynisch zijn en over lijken gaan. In Rusland gebruiken de rijken en machtigen dan weer het Russisch nationalisme om hun positie te handhaven. In feite 2 zijden van dezelfde munt. |
|
![]() |
![]() |