![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moet de politie manu militari de boerenbetogingen opdoeken? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
10 | 37,04% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
14 | 51,85% |
Mijn naam is Haas |
![]() ![]() ![]() |
3 | 11,11% |
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laffe politici.
Binnenlandse zakken en justitie hadden van in het begin moeten zeggen of ze het mochten, of dat ze het niet mochten. Nu is het voor de rechtbank voldoende dat ze één agent vinden die zegt dat hij ze in die richting toeliet (vb. omdat hij dacht dat het mocht van hogerhand).
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet op wie de boeren die pestboetes krijgen gaan stemmen in juni.
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben een werkmens,en ik WIL niet gekloot worden.Niet door ambtenaren,ook niet door boeren....Zodra het pesten begint eindigt voor mij de argumentatie.....I don't care anymore,go f*ck Yourself.... ![]() Dit is overigens de teneur die ik ontvang op straat,werkmensen die echt doodmoe zijn van al die ,blijkbaar werkelozen,die tijd en moeite doen om ons te komen pesten wegens grieven...... ![]()
Allemaal te vinden via links naar websites op het Internet Laatst gewijzigd door kelt : 10 februari 2024 om 16:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb lang geleden nog het verhaal gehoord dat de toenmalige rijkswacht oude tankvoertuigen had. Ze verwittigden driemaal de boer op zijn traktor, en als hij dan niet opzij ging, dan beukte men even tegen een voorwiel van die traktor, en alle lol was eraf. Dat kan nu niet meer. Maar uiteindelijk: leven we nog in een rechtsstaat of niet. Mogen de bedienden van pakweg de voedingssector of mogen de verpleegsters ook autostrades afsluiten, met alle gevaar voor ongevallen enz. enz. ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Al die theorieën over hoe de marges veel te klein waren om de boeren meer te geven. De concurrentie was zogezegd moordend, en niemand maakte winst op kap van de boeren. En kijk eens aan, dan komt er plots toch een akkoord uit de bus waarbij de grote warenhuisspelers Colruyt, Delhaize en Lidl wél meer kunnen betalen aan de boeren, en dat zonder aan de consument meer aan te rekenen. Dat zal dan van die onbestaande marges komen... https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240209_96314759
![]() |
![]() |
#348 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#349 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 10 februari 2024 om 19:52. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Theorie met valse cijfers:
De boeren verkopen 1 selder aan 0,3 euro, de winkel verkoopt het aan 1,3 euro. Stel de boer heeft zijn eigen supermarkt waar hij de selder aan 0,8 euro kan verkopen. Dan is dat toch een win win?
![]() |
#352 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fabrieken en boerderijen zijn bedrijven. Dat gij dat niet wist zeg ...
![]() |
![]() |
![]() |
#353 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoop dat ze morgen voldoende beer meenemen voor het schoon verdiep daar.
Mijn fototoestel is opgeladen ![]()
![]() |
#354 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik las ergens dat ze dan geen "2+2 gratis acties" meer gaan doen op van die producten. Ik als consument vraag niet dergelijke acties op kap van de boeren, want dat is wat er dan gebeurt. Om te concurreren met andere supermarkten gaat men een bepaald product met verlies verkopen (bijv. vlees, maar het kan even goed waspoeder zijn of koffiepads), in de hoop dat je dan in die supermarkt al uw aankopen gaat doen. En om dat verlies te compenseren, gaan ze dan weer minder geven aan andere boeren voor hun producten "want er is geen geld". En een ander zal dan berekenen dat de marges flinterdun zijn. Ja, natuurlijk, als je dergelijke acties organiseert. Maar op andere momenten betaal je dan wel dubbel en dik voor die producten, en krijgt de boer tegelijk nauwelijks iets ervoor.
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 13 februari 2024 om 01:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zoals ik al zegde, de marges op al die boerenbrol zijn flinterdun. Het is niet daarop dat winkels hun inkomen halen he. Je merkt dat aan "alternatieve" verdeel pogingen die ook niet onder de marktprijs kunnen. DAT was de essentie van mijn argument: als die marges zo enorm zijn, is de opportuniteit om U rijk mee te maken door gans de markt binnen te doen met redelijker marges zodanig groot dat het waanzinnig is dat zoiets niet gebeurt. Maar nu is er ook een "sympathie gevecht" door die supermarkten he. Zij willen nu waarschijnlijk zelfs wat verlies maken op boerenbrol om sympathiek over te komen en meer klanten te lokken voor andere rommel. Kortom, het tijdelijk een beetje verlies doen op boerenrommel is eigenlijk een gigantische promotiestunt. Maar dat verandert niks aan de werkelijkheid, en je zal zien dat na een tijdje die prijzen omhoog gaan om niet constant met verlies blijven te draaien. Citaat:
Klein boerkes zijn bovendien inefficiente bedrijfjes waar er teveel van zijn. Wil je die mensen een hogere prijs geven, dan gaat het ferm omhoog moeten gaan in de winkelrekken, meer is daar niet aan. Om de reden die ik al 20 keer gegeven heb: mocht het echt zo gigantisch lucratief zijn, is er geen reden dat er niemand daar met "redelijker marges" gewoon gans de markt binnendoet en stinkend rijk van wordt. Het feit zelf dat zoiets niet gebeurt, en dat zelfs zij die dat soms beweren: 1) niet van de grond komen 2) niet goeiekoper zijn wil zeggen dat die monstermarges niet bestaan. Laatst gewijzigd door patrickve : 13 februari 2024 om 05:12. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#357 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de consument iedere week 1 kilo kip koopt aan 10 euro en als er 1 keer per 4 weken een korting is van 20%, dan betaalt de consument 38 euro per maand voor zijn kip. Als de acties wegvallen dan betaalt hij 40 euro. Hoe kan je dan gaan beweren dat de prijs niet doorgerekend wordt aan de consument. Natuurlijk wordt die doorgerekend. De marges zijn immers flinterdun.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 13 februari 2024 om 09:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | |