Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 februari 2024, 09:41   #181
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Heeft zijn moeder die brief echt zelf geschreven?
Aha complottheorieën, daar zijn wij hier dol op..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2024, 10:24   #182
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Aha complottheorieën, daar zijn wij hier dol op..
In een rechtzaak zijn er doorgaans off the record afspraken tussen de advokaten van de verschillend patijen onderling. De brief van moeder Sanda komt de tegenpartijen zéér goed uit. Die hebben een heilige schrik dat alles nu weer opgerakeld wordt.
Ik blijf het schandalig vinden dat die daders totaal ongestraft hier zijn uitgekomen en hun namen onbekend en strafblad maagdelijk.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2024, 10:26   #183
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
In een rechtzaak zijn er doorgaans off the record afspraken tussen de advokaten van de verschillend patijen onderling. De brief van moeder Sanda komt de tegenpartijen zéér goed uit. Die hebben een heilige schrik dat alles nu weer opgerakeld wordt.
Ik blijf het schandalig vinden dat die daders totaal ongestraft hier zijn uitgekomen en hun namen onbekend en strafblad maagdelijk.
Hadden we die niet beter door die lange mixer laten wandelen?
Oud 25 februari 2024, 10:28   #184
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb jij een YouTube kanaal waar wij jouw revelaties van de off-the-record-afspraken kunnen volgen ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2024, 10:42   #185
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Heb jij een YouTube kanaal waar wij jouw revelaties van de off-the-record-afspraken kunnen volgen ?
Dan zouden die per definitie niet off-the-record zijn he
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2024, 10:44   #186
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dan zouden die per definitie niet off-the-record zijn he
Denk jij dat Gipsy zelf off-the-record afspraken maakt als advocaat met zijn confraters ?

Mijn nieuwsgierigheid is alvast gewekt.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2024, 10:52   #187
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens de moeder werd er geen misdaad gepleegd, en dus zijn er dan ook geen "daders". Binnen Reuzegom werden al decennia lang vieze en ranzige dooprituelen uitgevoerd, da's niks nieuws. Alleen is het deze keer slecht afgelopen. Ik heb mij ook afgevraagd wat een zichtbaar brave en goed opgevoede jongen als Sanda te zoeken had bij zo'n kliekje normloze vetzakken.

Citaat:
Oud 25 februari 2024, 10:57   #188
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens de moeder werd er geen misdaad gepleegd, en dus zijn er dan ook geen "daders". Binnen Reuzegom werden al decennia lang vieze en ranzige dooprituelen uitgevoerd, da's niks nieuws. Alleen is het deze keer slecht afgelopen. Ik heb mij ook afgevraagd wat een zichtbaar brave en goed opgevoede jongen als Sanda te zoeken had bij zo'n kliekje normloze vetzakken.
Het is verbazend dat de moeder in haar brief eigenlijk de rechter in het Reuzegomproces de mantel uitveegt.

Achttien reuzegommers zijn wel degelijk schuldig bevonden aan onopzettelijke doding, hetgeen wél een misdrijf is. In de straftoemeting is die rechter mild geweest, maar dat doet niets af aan het feit dat ze zijn veroordeeld.

Zegt die muts nu dat heel dat proces niet nodig was?
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2024, 11:05   #189
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik stel me ook de vraag hoe het gerecht zou oordelen voor identiek dezelfde criminele feiten in pakweg een doop om toe te treden tot een motorclub.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2024, 11:07   #190
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik stel me ook de vraag hoe het gerecht zou oordelen voor identiek dezelfde criminele feiten in pakweg een doop om toe te treden tot een motorclub.
Daar komt gaat justitie pas dieper op in als er teveel politici hun steekpenningen niet krijgen.
Oud 25 februari 2024, 11:09   #191
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Het is verbazend dat de moeder in haar brief eigenlijk de rechter in het Reuzegomproces de mantel uitveegt.

Achttien reuzegommers zijn wel degelijk schuldig bevonden aan onopzettelijke doding, hetgeen wél een misdrijf is. In de straftoemeting is die rechter mild geweest, maar dat doet niets af aan het feit dat ze zijn veroordeeld.

Zegt die muts nu dat heel dat proces niet nodig was?
Ik denk vooral dat zij de recuperatie op de kap van haar dode zoon beu is.
Acid, die even snel als zelfzeker zijn eigen crowdfunding start, toont duidelijk dat hij geld rook, ook al wil hij zich voordoen als de nieuwe "Robin Hood".

Citaat:
Oud 25 februari 2024, 11:11   #192
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Maar waar komt de idee vandaan dat de namen van deze jongeheren onbekend moeten blijven?

Gisteren stond een advocaat met naam en foto in de krant omdat er een onderzoek is geopend naar mogelijk witwassen en deelname aan een criminele organisatie. Er is uiteraard nog geen uitspraak en het zou dus kunnen dat hij wordt vrijgesproken.

Is dat dan geen belaging? Het zal zijn reputatie zeker schaden en hij kan dus stellen dat die publicatie hem schade berokkend heeft.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2024, 11:13   #193
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk precies dat dat komt omdat men de verregaande aard en dodelijkheid van die rituelen niet kende. Kortom, "welopgevoede mensen" kunnen zich niet indenken dat men in een club van "belangrijke mensen" sadistisch gevaarlijk dodelijke dingen doet. Men verstaat waarschijnlijk onder zwijnerij iets anders dan wat de werkelijkheid daar is. Als voor een welopgevoede jongen "uw anus eens bepotelen" al een verregaande zwijnerij is, dan beseft men misschien niet dat de zwijnerijen daar van een ander caliber waren en met het leven van mensen speelde.

Het is daarom dat de geheimdoenerij errond juist sociaal storend is, en tegelijkertijd betekenisvol. Mocht men echt weten dat het protocol er onder andere in bestaat van quasi dodelijke vergiftingen toe te passen, dan zou men misschien minder geneigd zijn om dat OK te vinden.

Moest dat allemaal het geval niet zijn, dan zou men geen problemen gehad hebben om die dingen openbaar te maken en dan zou men het geen schandaal gevonden hebben dat die Acid die goed bekende dingen nog eens zou herhaald hebben he.
Oud 25 februari 2024, 11:16   #194
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het bepotelen van een mannenaars is sociaal veel minder aanvaard als "inwijdingsritueel", dan het volgieten van de dopelingen met alcohol.

Bof, domheid is een straf op zichzelf. Ik herinner me mijn eerste kater nog steeds...
Maar da's het verschil tussen onwetendheid en domheid.

Het eerste gaat vanzelf weg, als de onwetende dat wil, het 2de blijft.

Laatst gewijzigd door maddox : 25 februari 2024 om 11:17.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2024, 11:18   #195
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien is dat omdat je enkel eenzijdige berichtgeving over deze zaak hebt gelezen?

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2024, 11:22   #196
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Misschien is dat omdat je enkel eenzijdige berichtgeving over deze zaak hebt gelezen?
Hebben de veroordeelde Reuzegommers volgens jou recht op anonimiteit? En zo ja, op basis waarvan?
Oud 25 februari 2024, 11:25   #197
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk vooral dat zij de recuperatie op de kap van haar dode zoon beu is.
Maar het gaat helemaal niet om haar zoon. Haar zoon is gewoon een bewijsstuk, niet meer.

Het gaat om het gegeven dat we met een "elite" zitten opgescheept die bestaat uit waanzinnige sadistische halve moordenaars, en een gerecht die dat beschermt.

De dood van Sanda heeft dat gewoon blootgelegd, maar het gaat hem helemaal niet om Sanda.

Citaat:
Acid, die even snel als zelfzeker zijn eigen crowdfunding start, toont duidelijk dat hij geld rook, ook al wil hij zich voordoen als de nieuwe "Robin Hood".
Dat is het leuke aan zelf-gefinancieerde opinie verkoop he, die kan juist poen scheppen zonder rekening te moeten houden met ons-kent-ons.

Opinie business vindt een goudmijn als het op verontwaardiging kan drijven, en dat was hier een gouden opportuniteit voor Acid. Wat niet wil zeggen dat de verontwaardiging juist terecht is he, en hij is de zakenman die er centen mee verdient.

De echte mop is dat die bende van ons-kent-ons en hun bevriende gerecht die Acid juist de mond wilden snoeren en dat hij daar rijk mee wordt. Zij zijn in hun eigen val getrapt.
Oud 25 februari 2024, 11:27   #198
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het bepotelen van een mannenaars is sociaal veel minder aanvaard als "inwijdingsritueel", dan het volgieten van de dopelingen met alcohol.
Het min of meer gedwongen volgieten met alcohol en het deshydrateren is een vergiftigingspoging he. Daar komt het op neer.

Men had ook iemand in een kamer kunnen opsluiten met dichtgeplakte vensters en een lichte CO injectie, tot men hem hijgend hoort piepen. Dat zou even grappig geweest zijn. En oeioei, dat zou ook eens verkeerd kunnen aflopen, wie had dat nu gedacht ?
Oud 25 februari 2024, 11:30   #199
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het min of meer gedwongen volgieten met alcohol en het deshydrateren is een vergiftigingspoging he. Daar komt het op neer.

Men had ook iemand in een kamer kunnen opsluiten met dichtgeplakte vensters en een lichte CO injectie, tot men hem hijgend hoort piepen. Dat zou even grappig geweest zijn. En oeioei, dat zou ook eens verkeerd kunnen aflopen, wie had dat nu gedacht ?
Wat sociaal aanvaard is heeft weinig te maken met rauwe kennis.
Oud 25 februari 2024, 11:50   #200
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Maar waar komt de idee vandaan dat de namen van deze jongeheren onbekend moeten blijven?

Gisteren stond een advocaat met naam en foto in de krant omdat er een onderzoek is geopend naar mogelijk witwassen en deelname aan een criminele organisatie. Er is uiteraard nog geen uitspraak en het zou dus kunnen dat hij wordt vrijgesproken.

Is dat dan geen belaging? Het zal zijn reputatie zeker schaden en hij kan dus stellen dat die publicatie hem schade berokkend heeft.
Acid heeft de grote fout gemaakt om er een show van te maken op zijn YTube-kanaal. Hij wou duidelijk de grote held worden.
Die namen hadden beter op een iets subtielere wijze kunnen bekendgemaakt geworden.

Citaat:
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be