![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#322 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat probleem wordt al veertig jaar 'publiek aan de kaak gesteld'. Het is net vanuit de CM dat boekjes gepubliceerd werden over waarom de vergrijzing wel betaalbaar is als antwoord op de kritiek van al die 'domme rechtsen' ... ze hebben blijkbaar een bocht genomen nu. We zullen de oudjes moeten afmaken nadat we ze eerst zo lang mogelijk hebben doen werken. Ook dat immigratie de oplossing ging zijn voor het pensioenprobleem was trouwens een argument van links en het midden dat niet correct bleek.
![]() |
![]() |
#323 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#324 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Brexit,Trump, Griekenland, Rusland.....niemand wou dat ook geloven. Mijn grootvader zei ; In het leven kan alles gebeuren. Geloof de ervaring maar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#325 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Probeer eens eerst de basis van het "vergrijzings"probleem te benoemen, dat is al moeilijk genoeg, indien niet onmogelijk voor U.
![]() |
![]() |
#326 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het een vrij grappig fenomeen dat iedereen stelt dat als ze pakweg Alzheimer hebben dat ze een spuitje willen, maar van zodra een familielid die ziekte heeft, stoppen ze hem/haar in een tehuis om verder af te takelen op kosten van de maatschappij. Dat is dus pure kosten/baten maar niemand wil dat hier blijkbaar gezegd hebben. De hypocrisie is vrij stuitend.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#327 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als je Alzheimer hebt kan je alleen euthanasie krijgen als je nog wilsbekwaam bent, dwz als het nog niet ver gevorderd is. Overigens, vorig jaar waren er ongeveer 3400 gevallen in ons land, de jaren daarvoor net geen 3000. Het loopt dus niet zo een vaart als sommige pilaarbijters willen doen geloven (wetende dat er ruim 112.000 overlijdens waren in 2023). https://www.hln.be/binnenland/vijfti...20naar%202.445.
Think I forgot how to be happy. Something I'm not but something I can be. Something I wait for. Something I'm made for. Laatst gewijzigd door dalibor : 9 april 2024 om 08:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#328 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er werd nog maar eens op gewezen dat het gevaarlijk is de link te maken tussen personeels- en geldtekort in de zorg en het vroegtijdig uit het leven stappen, wat Van Gorp dus deed, ook al wordt dat hier door sommigen ontkend. Men spreekt graag over individuele vrijheid, maar die kan er maar zijn als er geen sociale druk is. Als 80+er heel de tijd te horen krijgen dat er personeelstekorten zijn, dat de zorg onder druk staat, dat er misschien niet meer voor hen gezorgd kan worden, dat ze een last zijn voor de maatschappij, is natuurlijk een methode om de boodschap in te prenten dat een vrijwillige exit maatschappelijk gewenst is.
![]() |
![]() |
#329 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#330 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is erger geworden. Gewoon om op papier mensen aan het werk te hebben, maar ze kosten de samenleving meer. Waarom zou je 10 man aannemen voor iets dat 2 a 4 mensen evengoed kunnen als ze zouden doorwerken? Krijgen die subsidies om die mensen tewerk te stellen? En kunnen die subsidies niet beter besteed worden in bestaande bedrijven overeind te houden? Of tegenhouden dat ze uitbreiden in buitenland omdat de loonkost hier te hoog is? Wees wijs Vlaanderen, kies voor een basisinkomen want uw kleinkinderen kunnen morgen circa meer dan 50% van de jobs niet meer invullen. Pakken we hun sociale zekerheid af om de migranten mee te treffen? We snijden dan in ons eigen vel.
![]() |
![]() |
#331 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En diegene die de boom moest planten was met verlof zodat ze de put weer dichtgooiden zonder boom?
![]() |
#332 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Politici zouden moeten werken aan een minimumloon en nooit langer dan 3 termijnen, dan moeten ze op "pensioen" uit de politiek en terug het arbeidersleven in. Een opzegpremie van honderdtal K euro staat niet bij politici die zich kapot besparen op eigen volk, maar wel miljarden kunnen verdelen over andere volkeren.
![]() |
![]() |
#333 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleen als je geen immigratie zou hebben.
Citaat:
De malcontenten, de losers van het globalisme. Die. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#334 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vreemd genoeg gingen die altijd dood en niemand wist waarom... ![]() Ik herinner me in het begin dat ik daar werkte dat ik probeerde uit te leggen dat de meeste bomen hun wortels net onder de grond zitten, in de laag waarin niet alleen het bodemleven actief was en waar er ook nog zuurstof aanwezig was. Men bekijkt je dan alsof je Kantonees of Mandarijns spreekt. Ook, zoals bij de meeste mensen, ze kunnen niet verdragen dat iemand hen er op wijst dat ze er niets van kennen. Ik dacht in het begin soms dat de ploegbazen het met opzet verkeerd deden, maar het was veel simpeler, ze kenden er weinig tot niets van. Dus om veel problemen te vermijden pas je je aan en je doet mee met de onzin. Je stopt met je iets aan te trekken. Op zekere dag zegt de ploegbaas tegen mij, daar staan tien zomereiken- jonge planten van een meter of drie groot, ga die op dit of dat plantsoen planten. Ik wijs hem er op dat het Esdoorns waren, geen eiken. Hij gaat in razernij mode, dat ik moet zwijgen en doen wat hij zegt. Goed, zo gezegd, zo gedaan. Een maand later zegt hij me dat hij tien esdoorns tekort heeft, of ik een idee had waar die naar toe waren. Nee, ik had geen enkel idee... Hij daar op den hof op zoek naar die tien esdoorns, hij heeft ze vreemd genoeg nooit gevonden...
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zeggen dan de levenskwaliteit stijgt, dat mensen ouder worden. Dat is niet waar, mensen sterven steeds jonger. De natuurlijke dood wordt steeds zeldzamer, en nu na massa vaccinatie heb ik enkele zeer vroeg zien gaan aan hartproblemen. Wat als ze met een genocide bezig zijn en u daadwerkelijk omvolken met mensen die zich onbewust van onze geschiedenis zijn? En dus geen tam tam maken bij wetswijzigingen.
![]() |
![]() |
#336 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel mensen die niet werken houden zich bezig met voortplanten. Dat zijn potentieel nieuwe werkkrachten en pensionbijdragers. Aan de andere kant zijn er velen (vooral grootverdieners) die werken bij internationale organisaties in Brussel, onder een eigen taks-regime vallen en niet bijdragen aan de Belgische gepensioeneerden. Citaat:
Citaat:
Die omvolking is (in ieder geval) economisch noodzakelijk. We stevenen op een TFR van 1 af. Dat wil zeggen dat de bevolking elke generatie halveert. Zonder immigratie dan. Dat is de harde waarheid. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 9 april 2024 om 10:27. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#337 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
AI gaat het werk overnemen, maar gaan die multinationals die het toepassen wel naar behoren belast worden ? Daarom denk ik dat het beter is PVDA dan VB te stemmen.
![]() |
![]() |
#338 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het feit dat dat percentage stijgt, bewijst dat je ongelijk hebt.
![]() |
#339 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De grote baas v.d. CM wil een soort "zachte" euthanasie voor gewone mensen die levensmoe zijn. Maar ...er zijn ook jongeren die levensmoe zijn... ??? De vergrijzing wordt gekoppeld aan de KOSTEN die ermee samengaan... Dit is on-ethisch ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#340 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hebben op die manier immers vanaf 2020 miljarden en miljarden gesmeten naar matig kwalitatieve levensjaren waardoor je jeugdige jaren opgeofferd hebt. Dat was pas onethisch.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 9 april 2024 om 11:10. |
|
![]() |
![]() |