Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 mei 2024, 07:36   #101
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Is dat zo?
Op welke manier zijn ze dat juist?
Waarom mogen ze dan meedoen aan de verkiezingen?
Omdat ze zich voorlopig koest houden.
(En netjes gecordoniseerd)
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2024, 08:04   #102
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

De Tijd en De Morgen schrijven er ook nog eens over.
Belastende e-mails?

En inderdaad, er kunnen veel vraagtekens gesteld worden bij het kopen van VIP tafels op paardenevents.

De VLD hoopt dus dat ze met Vautmans...
niet op het verkeerde paard gewed hebben.

Ook grappig om lezen dat De Croo zich niet in de match kan knokken, die krijgt verdomme elke dag gratis publiciteit van VRT en VTM Nieuws.
Als het dan nog niet lukt...
En opnieuw nepotisme, het zeuneke van Patrick Dewael moet ook weer aan een postje geholpen worden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Tijd
Ook al is er nervositeit over mogelijk belastende e-mails, toch kan de liberale partijtop niet anders dan zich achter Hilde Vautmans te scharen. Ze kan niet meer worden vervangen als Europees lijsttrekker, als de partijtop dat al zou willen.

Zoals Hilde Vautmans vooraf had aangekondigd, heeft ze zich maandag tijdens het partijbureau van Open VLD - dat plaatsvond via een digitale Teams-meeting - verdedigd tegen aantijgingen over toxisch leiderschap en een fout middelen?*beheer. Gewezen medewerkers hadden haar daar anoniem van beschuldigd in het weekblad Knack.

Zoals verwacht sprak het bestuur van Open VLD zijn steun uit voor de Europese lijsttrekker. Dat liet de woordvoerder van de partij na afloop weten. Net als Vautmans wijst de woordvoerder erop dat de diensten van het Europees Parlement, waar de Truiense politica de jongste legis?*latuur zetelde, hebben bevestigd dat ze geen enkele regel heeft over?*treden.

Het neemt volgens het weekblad Knack niet weg dat vraagtekens kunnen worden geplaatst bij het gebruik van belastinggeld om viptafels op paardenjumpings te kopen, onder meer bij Hippo Zoutleeuw, waar Vautmans meerdere paarden heeft staan.

De partijwoordvoerder geeft wel toe dat Vautmans de impact van de werkdruk op haar medewerkers heeft onderschat. ‘Mensen die zich gekwetst voelen, kunnen altijd bij Hilde terecht voor een gesprek, of bij een vertrouwenspersoon van het Europees Parlement of van de partij’, luidt het.

Daarmee hoopt de partijtop de bladzijde om te slaan, want zelfs al zou die dat willen, Vautmans kan niet meer vervangen worden als Europees lijsttrekker. Toch kan het verhaal nog een staartje krijgen, want er zijn mogelijk belastende e-mails. Open VLD-voorzitter Tom Ongena zegt in een reactie dat hij daar geen weet van heeft en wijst erop dat Vautmans zelf beweert dat alles conform de regels en met een akkoord van de Europese instanties is verlopen. Dat in Knack van ‘misbruik’ sprake was, vindt Ongena erover.

De partij kan de heisa over Vautmans missen als kiespijn, want de campagne loopt al niet op wieltjes. Boegbeeld Alexander De Croo kan zich maar moeilijk in de match knokken. En met de spots op Vautmans, de protegé van Guy Verhofstadt, rijst andermaal de kritiek dat haar Europese lijsttrekkerschap een compromis was om alle liberale clans tevreden te houden. Criticasters voeren aan dat de dynastieën in de partij het met elkaar op een akkoordje hebben gegooid om het slinkende aantal verkiesbare plaatsen in te vullen.

Na het vertrek van Patrick Dewael als Limburgs boegbeeld - hij zal de Kamerlijst in de provincie duwen - leek Vautmans’ moment gekomen om de federale lijst te trekken, maar in de provincie was er weinig enthousiasme om haar te bombarderen tot de nieuwe nummer één. Kingmaker Dewael wilde de kansen van zijn zoon bij de volgende verkiezingen niet hypothekeren, luidt het in liberale kringen.

Dat Verhofstadt en Maggie De Block hun gewicht in de schaal wierpen om Vautmans tot Europees lijsttrekker te bombarderen kwam de Limburgse afdeling goed uit. Verhofstadt en De Block wilden de Euro?*pese lijst pas steunen als Vautmans die zou trekken.

Het werd De Block - en ook Bart Tommelein, de populaire burgemeester van Oostende - wel verweten dat ze de partij bij cruciale verkiezingen in de steek laten door alleen maar de Europese lijst te duwen, maar ze haalden toch hun slag thuis. Vautmans haalde het bij een stemming in het partijbestuur van 16 andere kandidaten voor het Europese lijsttrekkerschap. Ook ex-staatssecretaris Eva De Bleeker, Kamerlid Goedele Liekens, voormalig kandidaat-voorzitter Vincent Stuer en Vlaams fractieleider Willem-Frederik Schiltz waren kandidaat.

Stuer kreeg geen enkele stem. Hij trok zijn conclusie en verliet de partij. De beeldenstormer had kort daarvoor bij de voorzittersverkiezingen nog de steun van 30 procent van de Open VLD-leden gekregen, maar moest het toen afleggen tegen Ongena, die door De Croo naar voren was geschoven. Ongena won de verkiezingen met 60 procent.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 14 mei 2024 om 08:05.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2024, 09:14   #103
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Ah ja, dat Toxisch leiderschap is tegenwoordig ook serieus in de mode gekomen. Vroeger pakte je gewoon je boeltje als je niet overeenkwam met de baas. Nu gaat men anoniem (hoe laf kan je zijn) gaan klagen over de baas. Triestige evolutie die natuurlijk in de hand gewerkt wordt door de Wokers van deze wereld.

Wat betreft misbruik van middelen heb ik geen emails of dergelijke gezien, dus ik kan daar ook moeilijk over oordelen. Wat ik wel weet is dat deze Vivaldi regering een kruistocht gestart is tegen kleine zelfstandigen en de kosten die ze inbrengen. Dergelijke VIP tafels op paardenevents worden er meer wel dan niet uitgegooid tegenwoordig. Veelzeggend dat politici niet vinden dat dit ook voor hun uitgaven met belastingsgeld zou moeten gelden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 14 mei 2024 om 09:15.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2024, 09:26   #104
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ah ja, dat Toxisch leiderschap is tegenwoordig ook serieus in de mode gekomen. Vroeger pakte je gewoon je boeltje als je niet overeenkwam met de baas. Nu gaat men anoniem (hoe laf kan je zijn) gaan klagen over de baas. Triestige evolutie die natuurlijk in de hand gewerkt wordt door de Wokers van deze wereld.

Wat betreft misbruik van middelen heb ik geen emails of dergelijke gezien, dus ik kan daar ook moeilijk over oordelen. Wat ik wel weet is dat deze Vivaldi regering een kruistocht gestart is tegen kleine zelfstandigen en de kosten die ze inbrengen. Dergelijke VIP tafels op paardenevents worden er meer wel dan niet uitgegooid tegenwoordig. Veelzeggend dat politici niet vinden dat dit ook voor hun uitgaven met belastingsgeld zou moeten gelden.
Als iemand mij op erg zware wijze echt onheus behandelde, of nu behandelt, dan bleef en dan blijft er een rekening open staan.

Als je in zo'n situatie er alleen voor staat, dan kan die rekening lang open blijven staan,
maar als je gewaar wordt dat er x aantal anderen met hetzelfde gevoel zitten, dan komen en perspectieven open.

Ze mogen er mee spelen, dat gaat nog, maar ermee rammelen dat hij pijn doet, dat is trop en teveel.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2024, 09:54   #105
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als iemand mij op erg zware wijze echt onheus behandelde, of nu behandelt, dan bleef en dan blijft er een rekening open staan.

Als je in zo'n situatie er alleen voor staat, dan kan die rekening lang open blijven staan,
maar als je gewaar wordt dat er x aantal anderen met hetzelfde gevoel zitten, dan komen en perspectieven open.

Ze mogen er mee spelen, dat gaat nog, maar ermee rammelen dat hij pijn doet, dat is trop en teveel.
Anoniem getuigen, het is en blijft laf en je kan je er als beschuldigde ook helemaal niet tegen verweren.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 14 mei 2024, 10:23   #106
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Anoniem getuigen, het is en blijft laf en je kan je er als beschuldigde ook helemaal niet tegen verweren.
Dat is wel heel zwart-wit. Er valt wel iets voor te zeggen dat je niet met naam en toenaam tegen uw baas moet getuigen ook he. Want het kan dat hij je baas blijft.

Maar goed, je hebt een punt dat het weer allemaal op de spits gedreven wordt.

edit: trouwens, veel van die kabintards in Europa zijn vastbenoemd. Dan is het al helemaal onzin om anoniem te getuigen.

Laatst gewijzigd door Sneaky : 14 mei 2024 om 10:25.
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2024, 10:35   #107
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Dat is wel heel zwart-wit. Er valt wel iets voor te zeggen dat je niet met naam en toenaam tegen uw baas moet getuigen ook he. Want het kan dat hij je baas blijft.

edit: trouwens, veel van die kabintards in Europa zijn vastbenoemd. Dan is het al helemaal onzin om anoniem te getuigen.
Laat ons wel wezen. Er is de regel van openbaarheid van bestuur. De journalistiek loopt hier op glad ijs. Wat mij betreft gaan ze hier in overtreding van hun deontologie door te spreken over ex-werknemers van een EP en hen anoniem brongeheim te gunnen. De journalistieke code verplicht juist om de waarheid over wie het belastinggeld opsoupeert voor welk doel.

Het gaat hier over publieke figuren en middelen. Als iemand werkt bij een EP en flyers uitdeelt kan het zijn dat hij een jobke bij de gemeente ambieert. Er zijn ook veel onrechtstreekse verdieners die opdrachten uitvoeren voor lokale overheden of het EP. Volgens het Vlaams Belang heeft 1 op 3 Vlamingen een inkomen van overheidswege.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2024, 11:11   #108
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Het komt er eigenlijk op neer dat je als MEP je dure privéfeestjes door het Europees parlement kan laten betalen als je wat EU-gadgets uitdeelt.
Inderdaad.
Dit kan absoluut niet.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2024, 11:12   #109
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Omdat ze zich voorlopig koest houden.
(En netjes gecordoniseerd)
Dus dan zijn ze wel democratisch.
Het is het één of het ander hé.
Oud 14 mei 2024, 11:16   #110
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht

Het gaat hier allemaal over ex-werknemers. Heel gemakkelijk om gratuite uitspraken te doen over je ex baas.
Oud 14 mei 2024, 11:19   #111
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ze geeft zelf toe dat ze die tafels kocht en dat ze er gadgeds uitdeelde.
Daar moet ik geen mail voor zien.

Wat het erger maakt, is dat zij daar zelf paarden heeft staan.
Ons kent ons, bij OVLD weeral eens bewezen.

Ze kocht met belastinggeld viptafels op paardenjumpings, onder meer bij Hippo Zoutleeuw, waar Vautmans meerdere paarden heeft staan.

Dit is er volgens mij totaal over.
Oud 14 mei 2024, 11:22   #112
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
O, toch wel hoor.
En waar rook is ...
De getuige was trouwens niet alleen.
De Knackjournalist kent de getuigen trouwens, eigenlijk moest er staan:
"Getuigen die anoniem wensen te blijven."
Oud 14 mei 2024, 11:23   #113
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze geeft zelf toe dat ze die tafels kocht en dat ze er gadgeds uitdeelde.
Daar moet ik geen mail voor zien.

Wat het erger maakt, is dat zij daar zelf paarden heeft staan.
Ons kent ons, bij OVLD weeral eens bewezen.

Ze kocht met belastinggeld viptafels op paardenjumpings, onder meer bij Hippo Zoutleeuw, waar Vautmans meerdere paarden heeft staan.

Dit is er volgens mij totaal over.
Het kan er alleen over zijn als het illegaal is. Daar heb ik geen zicht op. U wel?
Oud 14 mei 2024, 11:24   #114
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
O, toch wel hoor.
En waar rook is ...
De getuige was trouwens niet alleen.
De Knackjournalist kent de getuigen trouwens, eigenlijk moest er staan:
"Getuigen die anoniem wensen te blijven."
Pure onzin. Ik ben ondertussen leidinggevende geweest van een 100 tal mensen. Je gaat er ook 5 vinden die niet zo tevreden waren.
Oud 14 mei 2024, 11:26   #115
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het kan er alleen over zijn als het illegaal is. Daar heb ik geen zicht op. U wel?
Zelfs als het legaal is, kan ik het niet goedkeuren.
Dit hoort niet! Dit zijn middelen waarvoor burgers belastingen voor betaald hebben.
Praat het goed zoals je wilt.
Mijn punt is dat Europa, het geldverslindende Europa, zich dringend moet gaan bezinnen.
Oud 14 mei 2024, 11:28   #116
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pure onzin. Ik ben ondertussen leidinggevende geweest van een 100 tal mensen. Je gaat er ook 5 vinden die niet zo tevreden waren.
Is dat zo?
Ik denk daar toch heel anders over.
Waar rook is, is vuur.

Dus helemaal geen onzin.

En OVLD moet haar blijven steunen, ze hebben geen andere optie meer.
Oud 14 mei 2024, 11:31   #117
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Dit hoort niet! Dit zijn middelen waarvoor burgers belastingen voor betaald hebben.
Mijn punt is dat Europa, het geldverslindende Europa, zich dringend moet gaan bezinnen.
Inderdaad, ik vind het ook typisch hypocriet dat mensen als Panda wel met veel blabla over "meubilair" in het parlement spreken, maar hier afkomen dat enkel als het verboden is, er een probleem is.
Er is ook geen wet die zegt hoeveel keer je aanwezig moet zijn op stemmingen, en hoeveel wetsvoorstellen je moet indienen, enz.
Oud 14 mei 2024, 11:32   #118
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Inderdaad, ik vind het ook typisch hypocriet dat mensen als Panda wel met veel blabla over "meubilair" in het parlement spreken, maar hier afkomen dat enkel als het verboden is, er een probleem is.
Er is ook geen wet die zegt hoeveel keer je aanwezig moet zijn op stemmingen, en hoeveel wetsvoorstellen je moet indienen, enz.
Hier zijn we het eens.
Oud 14 mei 2024, 11:33   #119
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Dat vind ik ook, en die gadgets...
Op Belgisch niveau hebben ze dat toch ook buiten de wet gesteld?
Ik herinner mij uit mijn kindertijd dat CVP'ers toen petjes, balpennen, enz. uitdeelden.
Zelfs zo'n eenvoudig gadget uitdelen werd buiten de wet gesteld omdat het als een soort "omkoping" gezien werd.
Wat moet men dan denken van het kopen van VIP tafels?
Oud 14 mei 2024, 11:35   #120
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meestal is dat inderdaad beneden alle waardigheid.
Maar het leven kan soms hard zijn, en psychopaten kunnen hard terugslaan.
Zoals vroeger in deze draad gesteld: de hoogste toppen worden slechts door kruipdieren bereikt.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be