Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: UGent droogleggen ?
Ja 9 64,29%
Neen 4 28,57%
Ander: 1 7,14%
Aantal stemmers: 14. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2024, 07:31   #1
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard Geen belastinggeld meer voor UGent

Nu de UGent door de knieën is gegaan voor de eisen van de extremistische jodenhaters die er hun intifada voeren kan het toch echt niet meer dat ons belastinggeld daar naartoe stroomt ?! De universiteit blijft bvb. wel samenwerken met Chinese universiteiten. In China zitten miljoenen Oeigoeren opgesloten in echte concentratiekampen. Het stinkt aan de westerse universiteiten, het stinkt er enorm, naar communisme, antisemitisme, 1984, Brave New World en Animal farm.

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2024, 07:34   #2
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Ik weet niet hoe de universiteiten precies gefinancierd worden maar de overheid zou de financiering van de alfawetenschappen moeten kunnen verschuiven naar de betawetenschappen waar het islamogauchisme iets minder aanwezig is. Er moet iets gedaan worden om de waanzin tegen te proberen gaan.

Oud 31 mei 2024, 07:37   #3
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Een unief zou politiek neutraal moeten zijn. Dit geldt ook voor religie.
Onzijdig is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2024, 07:46   #4
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

En als je dan ziet waar die samenwerkingen over gaan ... ik word er hoorndol van ... hoe zulke extremisten de agenda van Hamas kunnen laten uitvoeren terwijl het voor iedereen met nog een hersencel over of die niet volledig psychotisch is duidelijk is dat er in de wereld veel ergere dingen gebeuren waar dat zootje geen zier om geeft ...

Oud 31 mei 2024, 08:00   #5
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is gewoon totaal gestoord dat zo een bende "studentjes" (waarvan ik me de vraag stel hoeveel er echt student zijn) een universiteit kunnen lamleggen.

Hoe het bestuur hier aan toe durft te geven. Dus inderdaad, trek de soepsidies voor die haathut maar in.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2024, 08:19   #6
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Het is gewoon totaal gestoord dat zo een bende "studentjes" (waarvan ik me de vraag stel hoeveel er echt student zijn) een universiteit kunnen lamleggen.

Hoe het bestuur hier aan toe durft te geven. Dus inderdaad, trek de soepsidies voor die haathut maar in.
Een deel van onze welvaart hebben we wel te danken aan de universiteiten. Men moet selectief te werk gaan. In de alfawetenschappen moet gesnoeid worden, zeker in de 'social sciences'. Maar het kan en mag niet dat UGent voor deze knieval aan Hamas geen reactie van de Vlaamse overheid en de bevolking voelt.

Laatst gewijzigd door Vlad : 31 mei 2024 om 08:20.
Oud 31 mei 2024, 08:52   #7
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De rector van de Ugent is dan ook een extreem zwak figuur. Tijd dat er eens iemand met haar op zijn tanden die functie krijgt.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 31 mei 2024 om 08:53.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2024, 08:57   #8
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De rector van de Ugent is dan ook een extreem zwak figuur. Tijd dat er eens iemand met haar op zijn tanden die functie krijgt.
Boudry voor rector!

Oud 31 mei 2024, 09:35   #9
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ik kan mij niet voorstellen dat wij dat ooit in onzen tijd hadden moeten proberen. Ik denk dat ze nog liever iedereen uit de afdeling hadden getrapt dan ook maar een cm toe te geven op hun beleid.
Oud 31 mei 2024, 09:45   #10
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik kan mij niet voorstellen dat wij dat ooit in onzen tijd hadden moeten proberen. Ik denk dat ze nog liever iedereen uit de afdeling hadden getrapt dan ook maar een cm toe te geven op hun beleid.
Het enige protest dat ik me nog kan herinneren van in mijn tijd aan de unief, was het protest tegen de absurde Bologna plannen van Vandenbroucke. Ik ben toen eens gaan kijken in de bondgenotenlaan. Lang heeft dat niet geduurd want de matrakskes en het waterkanon werden rap ingezet. Snel gedaan met protesteren tegen Frankske. Toen werd de nivellering naar beneden ingezet.

Eigenlijk is het simpel. Laat de matrakskes komen met het waterkanon. Pak de hardnekkige losers op en verwijder ze van de unief. De rector had precies minder problemen om DVL de toegang tot de campus te ontzeggen. Waarom doet hij dat dan niet met deze mensen die de unief ernstig schade berokkenen?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 31 mei 2024 om 09:47.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2024, 09:57   #11
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het enige protest dat ik me nog kan herinneren van in mijn tijd aan de unief, was het protest tegen de absurde Bologna plannen van Vandenbroucke. Ik ben toen eens gaan kijken in de bondgenotenlaan. Lang heeft dat niet geduurd want de matrakskes en het waterkanon werden rap ingezet. Snel gedaan met protesteren tegen Frankske. Toen werd de nivellering naar beneden ingezet.

Eigenlijk is het simpel. Laat de matrakskes komen met het waterkanon. Pak de hardnekkige losers op en verwijder ze van de unief. De rector had precies minder problemen om DVL de toegang tot de campus te ontzeggen. Waarom doet hij dat dan niet met deze mensen die de unief ernstig schade berokkenen?
ja ik kan mij ook een protestje herinneren van een paar communistische malooten van de studentenclub, die zichzelf enorm belangrijk vonden, we zijn toen eens mee gaan wandelen, omdat het even ontspanning was, maar als we langer zijn weggebleven van de les (wat zelf niet gebeurd is volgens mij) dan was dat omdat we in t cafe gaan zitten zijn.
Oud 2 juni 2024, 21:46   #12
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Het stinkt aan de westerse universiteiten, het stinkt er enorm, naar communisme, antisemitisme, 1984, Brave New World en Animal farm.
We kunnen hier heel kort zijn: kritiek op Israël, afwijzing van de huidige politiek van Netanyahu, en meer van dit vormt op geen enkele wijze "antisemitisme". Net zo min het afwijzen van Poetins aanval op Oekraïne een vorm zou zijn van "russofobie".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2024, 23:03   #13
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
We kunnen hier heel kort zijn: kritiek op Israël, afwijzing van de huidige politiek van Netanyahu, en meer van dit vormt op geen enkele wijze "antisemitisme". Net zo min het afwijzen van Poetins aanval op Oekraïne een vorm zou zijn van "russofobie".
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/06...antisemitisme/

Citaat:
Op het Mediaplein in Antwerpen zijn ongeveer 450 manifestanten samengekomen voor een demonstratie tegen antisemitisme. Het recent opgerichte Joods Informatie- en Documentatiecentrum (JID) wil met de manifestatie duidelijk maken dat elke vorm van Jodenhaat moet worden bestreden. Ze vragen ook dat dit wordt opgenomen in het nieuwe regeerakkoord. "Er is te vaak angst voor verbale, maar ook voor fysieke aanvallen", klinkt het.

Sinds de aanvallen van Hamas op 7 oktober en de oorlog in Gaza voelen Joden in ons land zich bedreigd. Dat merkt ook Michel Kotek van het Joods Informatie- en Documentatiecentrum (JID). "De kleding van kinderen wordt in de klas beklad met een hakenkruis, scholieren voelen zich buitengesloten of joodse studenten durven niet meer op de campus te komen."

En die angst bestaat niet alleen bij mensen die een sterke mening hebben over het conflict in Gaza. "Dat is puur omdat ze joods zijn. Een davidster is al voldoende om iemand buiten te sluiten. Dat heeft niks te maken met een mening over het conflict. Dat is onacceptabel", vindt Kotek.
De heisa rond Gaza is wel degelijk geïnspireerd door diep vies antisemitisme, en dat zorgt voor intimidatie van en geweld op Joden in de straten van West-Europa.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2024, 23:05   #14
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
De heisa rond Gaza is wel degelijk geïnspireerd door diep vies antisemitisme, en dat zorgt voor intimidatie van en geweld op Joden in de straten van West-Europa.
Niets te maken met wat ik schreef. Geweld is geen element in mijn visie op gerechtvaardigde kritiek op Israëls koloniserende en onderdrukkende politiek jegens de Palestijnen.
Oud 2 juni 2024, 23:10   #15
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niets te maken met wat ik schreef. Geweld is geen element in mijn visie op gerechtvaardigde kritiek op Israëls koloniserende en onderdrukkende politiek jegens de Palestijnen.
Ik ben op de eerste plaats begaan met mijn Joodse medeburgers.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2024, 23:14   #16
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ik ben op de eerste plaats begaan met mijn Joodse medeburgers.
Ik ben met alle burgers begaan en vind iedere vorm van geweld ontoelaatbaar in onze maatschappij. Dat neemt niet weg dat ik geen enkele instemming kan geven aan wat Israël, maar dat is een recht in onze vrije democratische rechtstaat. En dat recht laat ik mij ook niet afnemen omdat een bepaalde groep iedere vorm van kritiek op Israël gemakshalve als "antisemitisme" wil brandmerken.
Oud 2 juni 2024, 23:25   #17
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Nu de UGent door de knieën is gegaan voor de eisen van de extremistische jodenhaters die er hun intifada voeren kan het toch echt niet meer dat ons belastinggeld daar naartoe stroomt ?! De universiteit blijft bvb. wel samenwerken met Chinese universiteiten. In China zitten miljoenen Oeigoeren opgesloten in echte concentratiekampen. Het stinkt aan de westerse universiteiten, het stinkt er enorm, naar communisme, antisemitisme, 1984, Brave New World en Animal farm.
In het Zuid Afrikaans Apartheids regime waren er ook wel wat goede onderzoeksprojekten.

Neemt niet weg dat het algemeen embargo ertegen 100% gerechtvaardigd was.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2024, 06:00   #18
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Rechten en plichten.

Met het aanvaarden van gemeenschapsgeld heeft een onderwijsinstelling de plicht die taken naar het beste vermogen uit te voeren.

Toelaten dat herrieschoppers en de jaknikkende sneeuwvlokjes die plicht ondergraven, dat is ontoelaatbaar vanuit een moderne, niet theocratische gemeenschap. (ge moet maar eens hetzelfde proberen in een theocratie...)
Dan heeft de gemeenschap het recht maatregelen te treffen, inclusief het fondsenvrij zetten van die falende onderwijsinstelling.
Oud 3 juni 2024, 06:01   #19
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De samenwerking met Israëlische universiteiten opzeggen, Israël economisch boycotten en ijveren voor een 'vrij Palestina' of een 'Palestina van de rivier tot aan de zee' zijn geen "kritiek op Israël, afwijzing van de huidige politiek van Netanyahu" maar pure Jodenhaat. Die terminologie betekent net als 'verdraagzaamheid' of 'inclusie' en al die andere zegswijzen die 'linkse' activisten gebruiken net het omgekeerde van wat ze er mee doen uitschijnen. Dat het activistisch uitschot zich weinig of niets aantrekt van de vele ergere conflicten in de wereld is daar het bewijs van. Het gaat hen niet om de Palestijnen maar de Joden.

Oud 3 juni 2024, 06:13   #20
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als woorden tegenwoordig al geweld zijn en daar safespaces tegen nodig zijn dan zijn samenwerkingen verbreken en boycotten zeer zeker geweld. Spui gerust uw mening over het conflict maar roep niet op tot het plegen van geweld, ttz roep niet op tot boycots en verbrekingen van samenwerkingen en oefen al helemaal geen geweld uit zoals de UGent dat nu gedaan heeft.

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be