![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: UGent droogleggen ? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
9 | 64,29% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
4 | 28,57% |
Ander: |
![]() ![]() ![]() |
1 | 7,14% |
Aantal stemmers: 14. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu de UGent door de knieën is gegaan voor de eisen van de extremistische jodenhaters die er hun intifada voeren kan het toch echt niet meer dat ons belastinggeld daar naartoe stroomt ?! De universiteit blijft bvb. wel samenwerken met Chinese universiteiten. In China zitten miljoenen Oeigoeren opgesloten in echte concentratiekampen. Het stinkt aan de westerse universiteiten, het stinkt er enorm, naar communisme, antisemitisme, 1984, Brave New World en Animal farm.
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet hoe de universiteiten precies gefinancierd worden maar de overheid zou de financiering van de alfawetenschappen moeten kunnen verschuiven naar de betawetenschappen waar het islamogauchisme iets minder aanwezig is. Er moet iets gedaan worden om de waanzin tegen te proberen gaan.
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een unief zou politiek neutraal moeten zijn. Dit geldt ook voor religie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En als je dan ziet waar die samenwerkingen over gaan ... ik word er hoorndol van ... hoe zulke extremisten de agenda van Hamas kunnen laten uitvoeren terwijl het voor iedereen met nog een hersencel over of die niet volledig psychotisch is duidelijk is dat er in de wereld veel ergere dingen gebeuren waar dat zootje geen zier om geeft ...
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is gewoon totaal gestoord dat zo een bende "studentjes" (waarvan ik me de vraag stel hoeveel er echt student zijn) een universiteit kunnen lamleggen.
Hoe het bestuur hier aan toe durft te geven. Dus inderdaad, trek de soepsidies voor die haathut maar in. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Laatst gewijzigd door Vlad : 31 mei 2024 om 08:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 31 mei 2024 om 08:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Boudry voor rector!
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik kan mij niet voorstellen dat wij dat ooit in onzen tijd hadden moeten proberen. Ik denk dat ze nog liever iedereen uit de afdeling hadden getrapt dan ook maar een cm toe te geven op hun beleid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigenlijk is het simpel. Laat de matrakskes komen met het waterkanon. Pak de hardnekkige losers op en verwijder ze van de unief. De rector had precies minder problemen om DVL de toegang tot de campus te ontzeggen. Waarom doet hij dat dan niet met deze mensen die de unief ernstig schade berokkenen?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 31 mei 2024 om 09:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We kunnen hier heel kort zijn: kritiek op Israël, afwijzing van de huidige politiek van Netanyahu, en meer van dit vormt op geen enkele wijze "antisemitisme". Net zo min het afwijzen van Poetins aanval op Oekraïne een vorm zou zijn van "russofobie".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niets te maken met wat ik schreef. Geweld is geen element in mijn visie op gerechtvaardigde kritiek op Israëls koloniserende en onderdrukkende politiek jegens de Palestijnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben op de eerste plaats begaan met mijn Joodse medeburgers.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben met alle burgers begaan en vind iedere vorm van geweld ontoelaatbaar in onze maatschappij. Dat neemt niet weg dat ik geen enkele instemming kan geven aan wat Israël, maar dat is een recht in onze vrije democratische rechtstaat. En dat recht laat ik mij ook niet afnemen omdat een bepaalde groep iedere vorm van kritiek op Israël gemakshalve als "antisemitisme" wil brandmerken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neemt niet weg dat het algemeen embargo ertegen 100% gerechtvaardigd was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rechten en plichten.
Met het aanvaarden van gemeenschapsgeld heeft een onderwijsinstelling de plicht die taken naar het beste vermogen uit te voeren. Toelaten dat herrieschoppers en de jaknikkende sneeuwvlokjes die plicht ondergraven, dat is ontoelaatbaar vanuit een moderne, niet theocratische gemeenschap. (ge moet maar eens hetzelfde proberen in een theocratie...) Dan heeft de gemeenschap het recht maatregelen te treffen, inclusief het fondsenvrij zetten van die falende onderwijsinstelling.
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als woorden tegenwoordig al geweld zijn en daar safespaces tegen nodig zijn dan zijn samenwerkingen verbreken en boycotten zeer zeker geweld. Spui gerust uw mening over het conflict maar roep niet op tot het plegen van geweld, ttz roep niet op tot boycots en verbrekingen van samenwerkingen en oefen al helemaal geen geweld uit zoals de UGent dat nu gedaan heeft.