![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De laatste tijd het nieuws een beetje gevolgd, en plots hoorde ik ergens iets dat me zeer interessant leek.
De laatste 20 jaar heeft de overheid alle problemen proberen op te lossen met meer geld en met meer personeel. Sorry dat ik geen link of bron kan geven, ik hoorde het eigenlijk gewoon zonder te weten over welk programma het ging. Wel lijkt het het me een interessante piste om de stal eens uit te mesten, ik denk dat wij, in verhouding met ons bevolkingsaantal, in de top drie staan in de kosten van de overheid. De vragen die dan spontaan bij mij opkomen zijn dan:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Staatsschuld stijgt met 507 euro per seconde!
Dat men al eens begint met de grenzen te sluiten en al het volk dat geen meerwaarde is voor 'ons' land er terug uit te zetten. Dat men bepaalde figuren hun straf in eigen land(en) laat uitzitten. Zou dat de (huidige) staatsschuld kunnen verminderen? ![]() Het klinkt misschien ver gezocht maar toch...
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stop gewoon met onnozel doen en doe niet alsof ge een onzichtbaarheidsdeken over een olifant kunt leggen, of door stigmatisatie een kat in een hond kunt veranderen.
Ge zijt omvolkt, die globalisten zijn het probleem en zij alleen. Wir schaffen das nicht. Die collaborateurs van de NWO die het equivalent van derde rijkers zijn, moeten dus niets meer oplossen. Ze zijn het probleem en nodigen een kernbom op onze kop uit met hun hoogheidswaanzin.
Hallelujah anyway Laatst gewijzigd door CUFI : 28 juni 2024 om 08:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
tot de nok vol mest hebben geduwd aan het vervangen zijn. De verantwoordelijke partijen zijn afgestraft en er waait toch een nieuwe wind over de vlakte. De vraag blijft natuurlijk, wie staat als mens/politieker sterk genoeg om het stuur om te zwaaien? Het warme water moet je niet opnieuw uitvinden. Dat politici over de grens kijken en vaststellen hoe het wel moet. Akkoord, ze hebben dat altijd al gedaan om belastingen en boetes uit te vinden. Een verzameling van de hoogste tarieven op ... zowat alles. Dat ze het vandaag eens doen om efficiënter te werken i.p.v. nodeloos volk een enorm loon en pensioen te bezorgen waar ze niks voor moeten doen. Ook iets wat een oorzaak kan zijn voor het enorm logge apparaat van onze overheid: Hoe meer volk er 'verantwoordelijk' is voor wat er gaande is, hoe lager de verantwoordelijkheid per individu. Uit ervaring kan ik zeggen dat een 'meute' nooit 'verkeerd' handelt.... ook al zijn het de grootste schurken.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 28 juni 2024 om 09:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoe meer belastingen de moddervette, hebzuchtige overheid int, hoe meer ze tekort komen en de staatsschuld blijft groeien, net als het leger nutteloos personeel. En dan halen die politieke graaiers die vermeende tekorten, door falend wanbeleid, maar door nog meer belastingen te heffen EN door ook nog de openbare diensten aan de bevolking en verworven rechten af te schaffen zoals ons sociaal vangnet ingeval we onze job verliezen en waarvoor we die hoogste belastingen betalen. De overheid bepaalt wie gebruik mag maken van sociale steun zonder te moeten bijdragen, de politiek geeft zelf de mogelijkheid tot sociale fraude en profitariaat maar in plaats van fraudeurs eruit te filteren wordt het hele systeem afgeschaft voor alle gerechtigden, die er wel voor bijdragen en voor betalen. En welke laffe smoes wordt daarvoor gebruikt door bdw en co? Dat ons sociaal systeem verschillend is van andere landen en nergens ter wereld gebruikt wordt......wel, wij betalen dan ook de hoogste belastingen voor dat sociale systeem met het verworven recht om er gebruik van te maken. ![]()
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
te beginnen met het opzeggen van de opzegpremies. Politici die rijk uit de politiek stappen = motivatie voor corrupte = nooit meer voor het volk = altijd meer voor de politiek. Er mag ook een Big Sister komen die dubbel en dik de politiek controleert zoals ze met haar broertje bij ons doen. Politici zijn degene die het hier leegroven en krijgen het volk nog zo ver een zondebok aan te wijzen. Nazi Duitsland is niets tegen deze bende fascisten. Vooral aansprakelijkheid invoeren om het vertrouwen te herstellen. MVR zou ontslagen moeten worden en veroordeeld voor lobbyen met doodslag tot gevolg. Maak alle lobbyen transparant en hoe dat geld circuleert. We hebben hier wolven in schaapsklederen die maar naar VB moeten wijzen om de "goeie" te zijn. Het is al veel te ver gegaan. Zij zijn massamoordenaars die genocide op onze cultuur pleegden. Ik heb het met mijn eigen ogen gezien!
Hallelujah anyway Laatst gewijzigd door CUFI : 28 juni 2024 om 09:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Dat zal dus nog niet voor meteen zijn, vrees ik.... ![]()
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat heb je met die kans gedaan?
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een dikke joint gesmoord, mijn voeten omhoog gelegd in de hangmat en circa 300 euro gepakt.
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Christ zou het voorbeeld moeten zijn van politiekers maar die spelen liever farizeeërs en judassen en zolang de kudde meelopers dat niet zien, zijn we allemaal geschoren.
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ge niet terugduwt, zal het u overnemen en uw lichaam, geest EN ZIEL kosten. Christus is de hoeksteen van een beschaving, politici van sodom en gomorra.
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Noem mij eens 1 land waar het bestuur gebaseerd is op een religie en waar we een voorbeeld aan zouden moeten nemen? Dat je je persoonlijk goed voelt bij een geloof is je persoonlijke zaak. Maar geloven dat een staat organiseren op basis van een geloof een goede zaak is, is in mijn ogen krankzinnig.
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sla eens een paar geschiedenisboeken open.
Kijk eens hoeveel 'beschaving' jou geloof al gebracht heeft. En kijk dan eens hoeveel dood en verderf datzelfde geloof al gebracht heeft. Durf jij dan nog zeggen dat Christus de hoeksteen van een beschaving is?
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou christus een voorbeeld moeten zijn voor onze politiekers? Dan baseer je je staatsmodel weer op een religie. Zou je echt willen dat onze politiekers de staat gaan organiseren op basis van een romannetje van 2000 jaar geleden?
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mij mag iedereen geloven wat hij wil. Maar als men gaat beginnen over de staat organiseren op basis van een geloof ga ik op mijn achterpoten staan. Dat is mijn goed recht. Net zoals het uw goed recht is om daar wel voorstander van te zijn. Onze standpunten liggen dus mijlenver uit mekaar. Ieder haalt dus zijn eigen argumenten aan. En ja, soms kunnen die misschien ergens boosheid veroorzaken maar dat wil nog niet zeggen dat we er niet over kunnen of mogen discussieren eh.
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat er dan om dat de politiek geen enkele autoriteit meer over u heeft. Nu is de politiek god van deze samenleving, (archetypisch bekeken). Aanschouw het met uw eigen ogen. Desnoods als buitenstaander na een deftige portie dat u van uzelf losrukt om eens objectiever te kijken.
Hallelujah anyway Laatst gewijzigd door CUFI : 28 juni 2024 om 10:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De ketel en de pot eh Cufi...
![]() |
![]() |