Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2023, 20:09   #21
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Zelfs in bossen kom ik al jaren plakkaten 30 tegen.
Zal zijn om de herten de tijd te geven waarschijnlijk.
Die "zones" zijn gewoon drogredenen om de mobiliteit van auto's verder in te perken.
Net als indertijd, langer geleden, die voorrang van rechts op drukke hoofdwegen. 100 of 1000 autos op de hoofdweg voor 1 uit zo een zijstraatje. dus makende dat 100 of 1000 moeten vertragen voor die kleine kans, voor elk zijstraatje.
Zie Mariakerke, Beekstraat naar Drongen, tussen brug over R4 en die kapel.
Dat is 10 jaar, de tijd dat ik er passeerde, zo voorrang van rechts geweest, tot voor enkele jaren, ze voorrang geven borden plaatsten vanuit de zijstraten.
Die sabotage van mobiliteit was immers niet meer nodig, daar ze de baan langs de Brugse vaart, en de toegang vanuit Vinderhoute (Snepbrug) de boel voor auto's verziekten.
Ik ben een vijftiger, en weet hoe de banen voor hun sabotage eruit zagen. En heb ze zien saboteren. Als ik nu kijk naar een brug over een autostrade of vaart, volgeplaatst met betonblokken palen tot zelfs boomstronken, een nauw doorgangske voor fietsers overlatende, zie ik voor mijn ogen nog dat breed vlak asfalt of beton dat het ooit was. Ik herinner me dat op mooi weer zomeravonden daar soms chauffeurs speciaal naar die brug reden, parkeerden op de top, uitstapten om aan de balustrade naar de zakkende zon te kijken.
Nu? Een niemandsland. Net als de gesaboteerde / afgesloten banen.
Er is hier een dorp waar ze het doorgaand verkeer uit hebben geband.
Die hele dorpskern was vol licht en mensen, winkels en cafes, Het was er vaak erg druk, maar dat werd niet als hinder ervaren.
Tot de nazi's 1 van hun klassieke truken toepasten: parkeerplaatsen afbakenen, makende dat de ene richting voor de andere moest wachten.
En rond dezelfde tijd, een spoorwegovergang daar, als er een stoptrein passeerde, gingen de slagbomen open zodra die voorbij was. Plots werd dat pas als de passagiers uitgestapt waren en de trein weer vertrok, makende dat er lange files voor de slagbomen stonden, en de uitgestapte passagiers erbij als een drom. Dat is hoe nazi's tewerk gaan. Eerst achterbaks, dan openlijk en brutaal. Als ik nu als fietser door dat dorp rij, het lijkt wel of het kerkhof dat ooit aan de kerk was en later naar net buiten de dorpskom werd gebracht, teruggekeerd is naar de kerk. Al wat je ziet is gesloten rolluiken van ooit winkels en cafes. En de buurt van het afgebroken station, is een vreemdelingencote aan het worden. Ik zag deze week een man daar lopen met een zaklamp, en ie leek me bekend, keerde terug en inderdaad, een ex winkeluitbater die een huis aan de overkant van de winkel had gekocht. Ik vroeg waarom ie daar met een zaklamp rondliep en ie antwoordde dat hij savonds altijd dat huis eens controleert, of de deur nog op slot is, of er ergens geprutst is, sporen van... zo die dingen. Ik zei dat er geen verkeer meer is dus wie zou... en toen viel mijn frank.

Wijd ruimte om elkaar te passeren. Met meer tegelijk zelfs. Nu, lol, zie gisteren de Overleiestraat langs de Brugse Vaart vanuit Aalter naar Sint Joris toe. Dat beeld dat ik daar zag, die brute onbeschaamdheid van doen, vroeger poogden ze nog uitleggen te bedisselen zoals er is een school daar, een gevaarlijk kruispunt, een bocht met weinig zicht. Dat is in recente jaren anders beginnen gaan. Openlijk, lomp, hele straten verzieken, ook deze week gezien: Maldegem naar Eeklo via Raverschootbrug over Schipdonk kanaal. Vooral het deel kant Maldegem, dat was nog niet zo de vorige keer dat ik passeerde. Fietsers kunnen er nu met 5 naast elkaar rijden maar er passeert er maar nu en dan 1. En auto's, wel, ik zag 1 die moest stoppen voor een tegenligger, en schurken in een inham in de bazar die de nazi's er plaatsten, om die te laten passeren.
Dat is openlijk, bot, bruut, schaamteloos, dat is "nazi".

Ik heb daar recent nog een onderwerp voor gemaakt hier.

Nog toegevoegd, gisteren dus naar Beernem, vandaar naar Maldegem, baan nog nooit gedaan, atlas mee. De kortste baan liep via een cote die "Vossenhol" noemde. Dat was afgezet en ik riskeerde het als fietser en onbekende baan niet, 3 km omrijden via een stuk baan tussen Brugge en Maldegem.
Zonet opgezocht:
https://www.maldegem.be/wegen-en-rio...ssenhol-spam16
Citaat:
Wegen- en rioleringswerken Vossenhol (SPAM16)
31 okt 2022

Op maandag 7 november starten in samenwerking met Aquafin grote wegen- en rioleringswerken in de regio Bogaardestraat, Francis de Meeuslaan, Schautenstraat. De gemeente maakt van de gelegenheid gebruik om de straten en fietspaden te vernieuwen.
Zie je dat ?
"Vernieuwen".
Dat leest als nieuwe toplagen, nieuw geverfde lijnen, zo die zaken.
Wedden dat het "meer" dan dat gaat zijn?
Ik ga er asap eens speciaal naar toe rijden, om nog te weten te komen hoe het was. Kunnen we eens vergelijken, na hun sabotage.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 5 februari 2023 om 20:33.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2023, 08:12   #22
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Het verkeer wordt meer en meer ne knoeiboel.
Een knoeiboel? Het wordt stilaan onmogelijk.
Oud 6 februari 2023, 08:13   #23
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Binnen de bebouwd kom 50. Buiten de bebouwde kom 70. Geen borden nodig.
Wordt er van die snelheid afgeweken dan zie je een bord met de afgeweken snelheid na ieder kruispunt. Dat is ook logisch. Hoe kan iemand die links of rechts afslaat anders weten dat hij in een 30 km straat rijdt (bijvoorbeeld).
Klopt. Bij mij staat achter de hoek een bord met LEZ zone. Als je achter die hoek bent bevindt je je op dat moment in de LEZ zone en kan je niet meer terug achterruit gaan rijden.

Je moet dan de straat verder inrijden en zo de volgende straat inrijden om op je stappen (of wielen) terug te keren. Je bent op dat moment wel in de LEZ zone aan het rijden en in principe al strafbaar.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 februari 2023 om 08:17.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2023, 08:19   #24
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

De hoofdreden voor die LEZ en 30 zones is toch duidelijk. Politici hun zakken vullen.
Oud 6 februari 2023, 10:08   #25
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Klopt. Bij mij staat achter de hoek een bord met LEZ zone. Als je achter die hoek bent bevindt je je op dat moment in de LEZ zone en kan je niet meer terug achterruit gaan rijden.

Je moet dan de straat verder inrijden en zo de volgende straat inrijden om op je stappen (of wielen) terug te keren. Je bent op dat moment wel in de LEZ zone aan het rijden en in principe al strafbaar.
Nog zo'n volksbedrog.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2023, 10:31   #26
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog zo'n volksbedrog.
Natuurlijk LEZ werden 3 jaar op voorhand aangekondigd.

En dan was er nog 3 maanden overgangstijd dat de burger niet bestraft werd. (maar de borden en cameras er stonden)

Wat jes land.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2023, 10:34   #27
Patrick M
Provinciaal Statenlid

Standaard

Waar zit het probleem?
30 km per uur rijden waar het moet en achter een fietser blijven in een fietsstraat.
Het is toch niet moeilijk.
Patrick M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2023, 11:00   #28
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Zelfs in bossen kom ik al jaren plakkaten 30 tegen.
Zal zijn om de herten de tijd te geven waarschijnlijk.
Die "zones" zijn gewoon drogredenen om de mobiliteit van auto's verder in te perken.
Net als indertijd, langer geleden, die voorrang van rechts op drukke hoofdwegen. 100 of 1000 autos op de hoofdweg voor 1 uit zo een zijstraatje. dus makende dat 100 of 1000 moeten vertragen voor die kleine kans, voor elk zijstraatje.
Zie Mariakerke, Beekstraat naar Drongen, tussen brug over R4 en die kapel.
Dat is 10 jaar, de tijd dat ik er passeerde, zo voorrang van rechts geweest, tot voor enkele jaren, ze voorrang geven borden plaatsten vanuit de zijstraten.
Die sabotage van mobiliteit was immers niet meer nodig, daar ze de baan langs de Brugse vaart, en de toegang vanuit Vinderhoute (Snepbrug) de boel voor auto's verziekten.
Ik ben een vijftiger, en weet hoe de banen voor hun sabotage eruit zagen. En heb ze zien saboteren. Als ik nu kijk naar een brug over een autostrade of vaart, volgeplaatst met betonblokken palen tot zelfs boomstronken, een nauw doorgangske voor fietsers overlatende, zie ik voor mijn ogen nog dat breed vlak asfalt of beton dat het ooit was. Ik herinner me dat op mooi weer zomeravonden daar soms chauffeurs speciaal naar die brug reden, parkeerden op de top, uitstapten om aan de balustrade naar de zakkende zon te kijken.
Nu? Een niemandsland. Net als de gesaboteerde / afgesloten banen.
Er is hier een dorp waar ze het doorgaand verkeer uit hebben geband.
Die hele dorpskern was vol licht en mensen, winkels en cafes, Het was er vaak erg druk, maar dat werd niet als hinder ervaren.
Tot de nazi's 1 van hun klassieke truken toepasten: parkeerplaatsen afbakenen, makende dat de ene richting voor de andere moest wachten.
En rond dezelfde tijd, een spoorwegovergang daar, als er een stoptrein passeerde, gingen de slagbomen open zodra die voorbij was. Plots werd dat pas als de passagiers uitgestapt waren en de trein weer vertrok, makende dat er lange files voor de slagbomen stonden, en de uitgestapte passagiers erbij als een drom. Dat is hoe nazi's tewerk gaan. Eerst achterbaks, dan openlijk en brutaal. Als ik nu als fietser door dat dorp rij, het lijkt wel of het kerkhof dat ooit aan de kerk was en later naar net buiten de dorpskom werd gebracht, teruggekeerd is naar de kerk. Al wat je ziet is gesloten rolluiken van ooit winkels en cafes. En de buurt van het afgebroken station, is een vreemdelingencote aan het worden. Ik zag deze week een man daar lopen met een zaklamp, en ie leek me bekend, keerde terug en inderdaad, een ex winkeluitbater die een huis aan de overkant van de winkel had gekocht. Ik vroeg waarom ie daar met een zaklamp rondliep en ie antwoordde dat hij savonds altijd dat huis eens controleert, of de deur nog op slot is, of er ergens geprutst is, sporen van... zo die dingen. Ik zei dat er geen verkeer meer is dus wie zou... en toen viel mijn frank.

Wijd ruimte om elkaar te passeren. Met meer tegelijk zelfs. Nu, lol, zie gisteren de Overleiestraat langs de Brugse Vaart vanuit Aalter naar Sint Joris toe. Dat beeld dat ik daar zag, die brute onbeschaamdheid van doen, vroeger poogden ze nog uitleggen te bedisselen zoals er is een school daar, een gevaarlijk kruispunt, een bocht met weinig zicht. Dat is in recente jaren anders beginnen gaan. Openlijk, lomp, hele straten verzieken, ook deze week gezien: Maldegem naar Eeklo via Raverschootbrug over Schipdonk kanaal. Vooral het deel kant Maldegem, dat was nog niet zo de vorige keer dat ik passeerde. Fietsers kunnen er nu met 5 naast elkaar rijden maar er passeert er maar nu en dan 1. En auto's, wel, ik zag 1 die moest stoppen voor een tegenligger, en schurken in een inham in de bazar die de nazi's er plaatsten, om die te laten passeren.
Dat is openlijk, bot, bruut, schaamteloos, dat is "nazi".

Ik heb daar recent nog een onderwerp voor gemaakt hier.

Nog toegevoegd, gisteren dus naar Beernem, vandaar naar Maldegem, baan nog nooit gedaan, atlas mee. De kortste baan liep via een cote die "Vossenhol" noemde. Dat was afgezet en ik riskeerde het als fietser en onbekende baan niet, 3 km omrijden via een stuk baan tussen Brugge en Maldegem.
Zonet opgezocht:
https://www.maldegem.be/wegen-en-rio...ssenhol-spam16

Zie je dat ?
"Vernieuwen".
Dat leest als nieuwe toplagen, nieuw geverfde lijnen, zo die zaken.
Wedden dat het "meer" dan dat gaat zijn?
Ik ga er asap eens speciaal naar toe rijden, om nog te weten te komen hoe het was. Kunnen we eens vergelijken, na hun sabotage.
Heel herkenbaar voor de meesten die nog weten hoe de verkeerssituaties waren voor dat stel politieke nazi's met sluipende sabotage van de infrastructuur onze bewegingsvrijheid beknot onder het mom van verkeersveiligheid.
Een kaarsrechte, drukke baan met vier rijstroken, gescheiden door een middenberm met aan weerszijden fietspaden en een doorsteek, waar vroeger de snelheid was beperkt tot 120km/uur zoals de autostrade.
Eerst daalde de snelheid tot 90/uur, dan werd het 70/uur met flitspalen, de doorsteek werd dichtgetimmerd en er kwam zelfs een nutteloos verkeerslicht. De fietspaden worden verbreed waarvoor zelfs mensen onteigend werden om de gemiddelde, 18 dagelijkse fietsers die de baan gebruiken alle ruimte te geven ten nadele van de bottlenek en nog meer files voor duizenden automobilisten die moeten gaan werken.
De pakkans door wildgroei aan flitspalen was echter niet genoeg, auto's vertraagden maar reden dan toch stevig door dus komen er loerende camera's en zelfs dat is nog niet genoeg...op vele plaatsen smijten de nazi's met ons belastinggeld voor trajectcontroles om zeker de kas te kunnen spijzen en dwingende controle te verkrijgen over autorijdend vlaanderen. En net als flitspalen en camera's enkel in vlaanderen door vlamingen(haters)
Wij mochten niet met twee naast elkaar fietsen voor onze eigen veiligheid.
Nu hebben 10 fietsers naast elkaar de hele rijbaan en moeten auto's aan 5/uur achter hen aan kruipen want de rijbaan is een fietsstraat geworden.
Vlot verkeer van vroeger is eerst van een hindernissenparcours door betonnen blokken en bloembakken tot no-go zones, verboden voor auto's, geworden.
En ze blijven bezig met het verzieken van het verkeer, de volgende stap zijn de verkeersfilters waarbij ze doodleuk, door gewoon onwettig hele openbare wegen af te sluiten voor het autoverkeer, overal "groene, autovrije zones" en "fietsstraten" van willen maken met drogredenen als veiligheid, milieu, klimaat om ons uit de auto te jagen, voor controle en om onze bewegingsvrijheid verder te beknotten door met verkeersfilters te bepalen waar we nog zouden mogen rijden: nergens meer.
Oud 11 februari 2023, 20:38   #29
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Nog een voorbeeld, in Aalter, deelgemeente Bellem, een brug over de Brugse Vaart, naar Ursel en Zomergem (sinds een dwangfusie tot Lievegem hernoemd).
Dat was een brede asfaltvlakte. Net als veel bruggen indertijd. Zo breed als een autostrade.
Die brug in Bellem, is nog redelijk herkenbaar als die brede autostrade, gewoon wat belijningen weg denken.
Maar de aanloop naar die brug, die ook zo een autostrade uiterlijk had, daar hebben ze indertijd links/rechts 2 stroken uit de asfalt geschoten, om er boomkes te plaatsen, en tussen de boomkes en de wegrand / trottoir, fietspaden geschilderd op de originele baan.
Nu zijn die boomkes groter geworden, en hun wortels hebben de asfalt van die fietspaden intussen zo bultig gemaakt dat ze genoopt waren de borden verplicht fietspad te verwijderen.
De fietsers zitten nu in de weg van kruisende auto's, omdat er van die originele autostrade breedte 2 meter voor de bomen, en 2 meter voor de kapotte fietspaden, samen 4 meter, verloren is gegaan.
En zo verzieken die rottige nazi's dus het wegennet van het hele land.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2024, 06:32   #30
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Zone 30 moet Mol verkeersveiliger maken: “De invoering is compleet nutteloos”

Ik ben de grootstad beu en wens te verhuizen. Een van de alternatieven was Mol omdat ik daar aan het werk kan. Tot ik er enkele keren ging verkennen. Veel te veel lawaai van het autoverkeer. Zone 30 kan dat verhelpen. De lawaaihinder van een auto aan 30 km/u is veel veel minder dan die aan 50 km/u. Compleet nutteloos ? Niet voor de zwakke weggebruiker en de omgeving; enkel voor de stalkende, aanrandende, verkrachtende en moordende autodebielist. Grondwet en mensenrechten worden blijkbaar een vod papier eens de motor gestart.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 7 september 2024 om 06:35.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2024, 11:19   #31
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Nog een voorbeeld, in Aalter, deelgemeente Bellem, een brug over de Brugse Vaart, naar Ursel en Zomergem (sinds een dwangfusie tot Lievegem hernoemd).
Dat was een brede asfaltvlakte. Net als veel bruggen indertijd. Zo breed als een autostrade.
Die brug in Bellem, is nog redelijk herkenbaar als die brede autostrade, gewoon wat belijningen weg denken.
Maar de aanloop naar die brug, die ook zo een autostrade uiterlijk had, daar hebben ze indertijd links/rechts 2 stroken uit de asfalt geschoten, om er boomkes te plaatsen, en tussen de boomkes en de wegrand / trottoir, fietspaden geschilderd op de originele baan.
Nu zijn die boomkes groter geworden, en hun wortels hebben de asfalt van die fietspaden intussen zo bultig gemaakt dat ze genoopt waren de borden verplicht fietspad te verwijderen.
De fietsers zitten nu in de weg van kruisende auto's, omdat er van die originele autostrade breedte 2 meter voor de bomen, en 2 meter voor de kapotte fietspaden, samen 4 meter, verloren is gegaan.
En zo verzieken die rottige nazi's dus het wegennet van het hele land.
Nu is die verkeerssituatie voor fietsers dus uitermate gevaarlijk geworden door die "vergroening" met verlies van 4 meter baan en fietspaden door politieke paljassen die met zulke pest ingrepen het autoverkeer als doelwit hebben.
Oud 7 september 2024, 11:29   #32
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Zone 30 moet Mol verkeersveiliger maken: “De invoering is compleet nutteloos”

Ik ben de grootstad beu en wens te verhuizen. Een van de alternatieven was Mol omdat ik daar aan het werk kan. Tot ik er enkele keren ging verkennen. Veel te veel lawaai van het autoverkeer. Zone 30 kan dat verhelpen. De lawaaihinder van een auto aan 30 km/u is veel veel minder dan die aan 50 km/u.
Gij gaat werken met de fiets of te voet?
Zone 30 wordt niet ingevoerd voor teveel lawaai maar met de drogreden van verkeersveiligheid...door nog langzamer te moeten rijden dan de fiets..
En vergeet vooral de boetes ook niet.
En welke lawaai hinder? Er rijden toch steeds meer stekkerautookes rond en die maken helemaal geen lawaai en dat is verkeersonveiliger en ook nog gevaarlijker want zwakke weggebruikers horen ze niet.
Citaat:
Compleet nutteloos ? Niet voor de zwakke weggebruiker en de omgeving; enkel voor de stalkende, aanrandende, verkrachtende en moordende autodebielist. Grondwet en mensenrechten worden blijkbaar een vod papier eens de motor gestart.
Het is inderdaad compleet nutteloos om in het kernwinkelgebied zone 30 in te voeren met het bedrieglijke excuus om school omgevingen buiten dat gebied verkeersveiliger te willen maken.
Maw: de buurt is het blijkbaar ook niet eens met jou. (dit artikel zit achter betaalmuur)
Wat heeft de grondwet en mensenrechten te maken met invoering van zone 30 per stad/gemeente?
Elke vlotte verkeersdoorstroming wordt gehinderd door zones 30 waar dat niet nodig is. Dat kan enkel nuttig zijn in de omgeving van scholen om scholieren te beschermen en dan nog enkel beperkt tot de spitsuren als de school begint en uit is.
Gij noemt mensen die met de auto moeten gaan werken stalkende, aanrandende, verkrachtende en moordende autodebielisten?
Schaam jezelf.
Oud 7 september 2024, 13:42   #33
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zone 30 kan dat verhelpen. De lawaaihinder van een auto aan 30 km/u is veel veel minder dan die aan 50 km/u.
Onzin. Het lawaai hangt af van je toerental. Een auto die in 2de versnelling 30 rijdt zal meer lawaai maken dan diezelfde auto aan 50 maar in 4de versnelling.
Oud 7 september 2024, 13:43   #34
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zone 30 kan dat verhelpen. De lawaaihinder van een auto aan 30 km/u is veel veel minder dan die aan 50 km/u.
Onzin. 1)Het lawaai hangt af van je toerental. Een auto die in 2de versnelling 30 rijdt zal meer lawaai maken dan diezelfde auto aan 50 maar in 4de versnelling.

2)het geluidsniveau hangt in grote mate ook af van het wegdek. Een auto aan 30 per uur over een Belgische straat vol putten of kasseiweg zal een pak meer lawaai produceren dan diezelfde auto aan 70 over nieuw fluisterasfalt. Zelfs een fietser maakt veel kabaal over een kasseiweg.

Ook verkeersdrempels zijn een ramp inzake lawaai.

En nu mag je zeggen wat je wil maar een nieuwe moderne benzine auto hoor je nog nauwelijks draaien en dan hebben we het hier zelfs niet van een EV.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 september 2024 om 13:48.
Oud 7 september 2024, 21:13   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Als we onze kinderen niet aanleren om bang te zijn voor een auto in het verkeer, dan lokken we ongevallen met kinderen uit.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2024, 06:27   #36
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Gij gaat werken met de fiets of te voet?
Zone 30 wordt niet ingevoerd voor teveel lawaai maar met de drogreden van verkeersveiligheid...door nog langzamer te moeten rijden dan de fiets..
En vergeet vooral de boetes ook niet.
En welke lawaai hinder? Er rijden toch steeds meer stekkerautookes rond en die maken helemaal geen lawaai en dat is verkeersonveiliger en ook nog gevaarlijker want zwakke weggebruikers horen ze niet.

Het is inderdaad compleet nutteloos om in het kernwinkelgebied zone 30 in te voeren met het bedrieglijke excuus om school omgevingen buiten dat gebied verkeersveiliger te willen maken.
Maw: de buurt is het blijkbaar ook niet eens met jou. (dit artikel zit achter betaalmuur)
Wat heeft de grondwet en mensenrechten te maken met invoering van zone 30 per stad/gemeente?
Elke vlotte verkeersdoorstroming wordt gehinderd door zones 30 waar dat niet nodig is. Dat kan enkel nuttig zijn in de omgeving van scholen om scholieren te beschermen en dan nog enkel beperkt tot de spitsuren als de school begint en uit is.
Gij noemt mensen die met de auto moeten gaan werken stalkende, aanrandende, verkrachtende en moordende autodebielisten?
Schaam jezelf.
Elektrische auto's maken tegen 50km/u bijna evenveel lawaai als brandstofwagens doordat de banden op het wegdek vanaf die snelheid meer lawaai creëren dan de motoren. Het mag dan wel kloppen dat zone 30 vooral omwille van de verkeersveiligheid wordt ingevoerd, en soms omwille van het geld, maar dat doet niets af aan het feit dat het voor de zwakke weggebruiker of buurtbewoner een ware verademing is.

Ik heb de laatste weken enkele gemeentelijke enquêtes doorgenomen en een punt dat steevast terugkomt is dat een grote meerderheid vindt dat er te hard gereden wordt in hun straat of wijk. Het zijn diezelfde autodebielisten die klagen over zone 30 of uitbreidende trajectcontroles elders die voor hun eigen deur geen andere autodebielisten kunnen verdragen. En neen ik ben niet zelf zo iemand, doe alles met de fiets of het openbaar vervoer.

Als men met de auto naar het werk moet dan woont of werkt men op een verkeerde plaats. Als men op de boerenbuiten wil wonen moet men maar bij de boer gaan werken ipv in de stad. Dan hoeven we ook zoveel migranten niet meer in te voeren om op de boerderij of boomgaard te werken. Als men in Brussel ambtenaar wil spelen dan moet men er maar gaan wonen. Ook dan weer lossen veel problemen, de financiële in het geval van Brussel, zich vanzelf op.

En neen ik schaam me er helemaal niet voor autdebielisten stalkers, aanranders, verkrachters en moordenaars te noemen want dat is wat ze zijn. Grondwet, EVRM, ... worden alle slechts vodjes papier wanneer men in de auto stapt want van dan af telt enkel het verkeersreglement nog en mag men alle bovenvermelde criminele feiten zonder probleem begaan. En zelfs dat verkeersreglement kennen de meeste autodebielisten onvoldoende of negeren ze voortdurend.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 8 september 2024 om 06:31.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2024, 09:15   #37
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Onzin. Het lawaai hangt af van je toerental. Een auto die in 2de versnelling 30 rijdt zal meer lawaai maken dan diezelfde auto aan 50 maar in 4de versnelling.
Ik was gisteren in het centrum van Bree.
Ik schrok van het lawaai dat de auto's daar maakten.

En .....

En dat lag niet aan de snelheid, de auto's reden daar amper 20 km/u.
Dat lag enkel en alleen aan het wegdek.
Blijkbaar heeft de één of andere slimme kop bedacht om de klinkers op een bepaalde manier aan te leggen, zodat de wagens extra geluid zouden produceren.

De winkeliers bevestigden dat het soms niet te doen is in het centrum, vooral als de duren van de winkel blijven openstaan.

Wij hebben ooit klinkers laten leggen op openbate weg, wij lieten die in in een hoek van 45° leggen. Veel minder lawaai. Na een jaar of 5 lieten we de klinkers vervangen door asfalt, de klinkers werden, in de bochten, gewoon weggeduwd door het zware verkeer.

Gevolg, nog minder lawaaihinder.
Oud 8 september 2024, 09:55   #38
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Aan ziekenhuizen/scholen heb ik daar géén probleem mee om 30km/u te rijden.

Met een wagend die enorm veel power/pk's heeft heeft moet je wel een rustige voet hebben dan.
Oud 8 september 2024, 09:59   #39
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik was gisteren in het centrum van Bree.
Ik schrok van het lawaai dat de auto's daar maakten.

En .....

En dat lag niet aan de snelheid, de auto's reden daar amper 20 km/u.
Dat lag enkel en alleen aan het wegdek.
Blijkbaar heeft de één of andere slimme kop bedacht om de klinkers op een bepaalde manier aan te leggen, zodat de wagens extra geluid zouden produceren.

De winkeliers bevestigden dat het soms niet te doen is in het centrum, vooral als de duren van de winkel blijven openstaan.

Wij hebben ooit klinkers laten leggen op openbate weg, wij lieten die in in een hoek van 45° leggen. Veel minder lawaai. Na een jaar of 5 lieten we de klinkers vervangen door asfalt, de klinkers werden, in de bochten, gewoon weggeduwd door het zware verkeer.

Gevolg, nog minder lawaaihinder.
Vroeger ben in eens moeten stoppen met mijn moto omdat de 4-1 teveel lawaai maakte. (lag aan mezelf, ik had de demper eruit genomen, na dat terug opgelost te hebben was het probleem van de baan)

Soms komen er hier in de straten en aanpalende straten bestuurders van bromfietsen doorgevlogen met een lawaai dat niet aan te horen is. (upgrade kit waarschijnlijk)

Doet men daar wat aan??? Nee toch...

Laatst gewijzigd door Universalia : 8 september 2024 om 10:00.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2024, 10:06   #40
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Aan ziekenhuizen/scholen heb ik daar géén probleem mee om 30km/u te rijden.

Met een wagend die enorm veel power/pk's heeft heeft moet je wel een rustige voet hebben dan.
30 kan met cruise control
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be