Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2024, 14:48   #41
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Na ongeval Tom Waes gooit Vooruit nultolerantie voor alcohol in verkeer op onderhandelingstafel, maar N-VA blijft terughoudend
Net nu het debat over alcohol in het verkeer opnieuw oplaait, buigen de federale onderhandelaars zich over de verkeersveiligheid. Vooruit voert daarbij de forcing voor nultolerantie, maar de N-VA blijft terughoudend

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20241204_93988004

Alsof nultolerantie iemand zal beletten om zich zat te zuipen.

Momenteel is er nultolerantie voor drugs, hoeveel mensen onder invloed van drugs worden er jaarlijks betrapt?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2024, 14:55   #42
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=180
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2024, 15:02   #43
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Na ongeval Tom Waes gooit Vooruit nultolerantie voor alcohol in verkeer op onderhandelingstafel, maar N-VA blijft terughoudend
Net nu het debat over alcohol in het verkeer opnieuw oplaait, buigen de federale onderhandelaars zich over de verkeersveiligheid. Vooruit voert daarbij de forcing voor nultolerantie, maar de N-VA blijft terughoudend

Momenteel is er nultolerantie voor drugs, hoeveel mensen onder invloed van drugs worden er jaarlijks betrapt?
Gaat Connard dat doen, ... dan gaat hij alleen nog Fristie drinken als hij in t hemelrijck zit ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2024, 15:55   #44
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zoals ik al ergens schreef: voor 1 zot wordt de ganse bevolking gekloot.
Oud 4 december 2024, 16:20   #45
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Idd, zolang de pakkans zo goed als onbestaande is, kom je met zo'n nul-tolerantie geen stap verder. Op de veertig jaar dat ik auto rij, heb ik ooit éénmaal moeten blazen.
Ik vraag mij trouwens ook af waarom die "Bob-campagnes" met zoveel bombarie worden aangekondigd. Om de zatlappen te verwittigen ???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 4 december 2024 om 16:21.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2024, 16:33   #46
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Ah, dat hij die zonder zonde is, de eerste steen werpe
Is geen zonde, wel criminaliteit. Waes heeft zich als een doder opgesteld, en dat hij niemand vermoord heeft is puur hoerenchance.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2024, 16:33   #47
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Idd, zolang de pakkans zo goed als onbestaande is, kom je met zo'n nul-tolerantie geen stap verder. Op de veertig jaar dat ik auto rij, heb ik ooit éénmaal moeten blazen.
Ik vraag mij trouwens ook af waarom die "Bob-campagnes" met zoveel bombarie worden aangekondigd. Om de zatlappen te verwittigen ???
Ik heb al een paar keer mogen blazen, met 35 jaar gemotoriseerd op de baan.

En het is niet dat ik alleen rond de kerktoren rijd. Integendeel.
Oud 4 december 2024, 16:41   #48
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Dus jij gelooft dat er iets bestaat als 'de media'? Alle media samen die dezelfde beslissing nemen.
Niks samen beslissing nemen, maak er geen stropop van.

Wel gedraagt de doorsnee journalist zich zoals van hem verwacht wordt. Iedereen plooit zich, net als in de Sovjetunie, China of Rusland naar het dominante discours. Men weet zeer goed waar de grens ligt.

En als iemand over die grens gaat, valt het regime er met bruut geweld bovenop, zoals de voortdurende vervolging van 't Scheldt aantoont.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
Oud 4 december 2024, 16:41   #49
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Ah, dat hij die zonder zonde is, de eerste steen werpe
Hier ligt inderdaad een deel van het probleem. Waes was daar niet alleen aan't feestvieren, maar blijkbaar was er niemand in zijn kring die hem tegen hield om in de auto te kruipen. Als die mentaliteitsswitch er al zou kunnen komen, dat de entourage, de zatlap niet zijn gang laat gaan, dat zou al helpen.
Oud 4 december 2024, 16:54   #50
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoeveel willen we als maatschappij uitgeven aan extra flikken om alcoholcontroles te doen?
Een alcoholslot voor eenieder die betrapt wordt op rijden met meer dan 0,2 pct. Een jaar voor elk tiende van een percent.

Na enkele jaren rijden er veel minder zatlappen rond en is extra controle niet meer zo noodzakelijk.
Oud 4 december 2024, 17:27   #51
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

Ik alleen 5-tal keer, op ongeveer dezelfde periode.
Oud 4 december 2024, 17:44   #52
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E.et Gidius Bekijk bericht
Een alcoholslot voor eenieder die betrapt wordt op rijden met meer dan 0,2 pct. Een jaar voor elk tiende van een percent.

Na enkele jaren rijden er veel minder zatlappen rond en is extra controle niet meer zo noodzakelijk.
Een standaard alcoholslot kan ook een algemeen verplichte standaard worden op nieuwe wagens zoals het automatisch noodremsysteem vanaf 2024 geworden is.

Maar dan rijden ze natuurlijk met oudere wagens...

Laatst gewijzigd door Micele : 4 december 2024 om 17:45.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2024, 17:49   #53
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

zoals ik al zei, wat helpt nultolerantie als er zoveel bestuurders zonder rijbewijs en met een waslijst aan veroordelingen, toch ongestoord verder rijden?

De brave man die één halve pint teveel opheeft, dié zal het weer mogen bekopen.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2024, 18:46   #54
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Klopt, maar toen heeft hij niet gereden. Hij is pas beginnen rijden veel pinten later.

Ik wil Tom Waes zijn gedrag zeker niet verdedigen, maar waaruit leid je af dat zijn beslissing om zat achter het stuur te kruipen werd genomen na pint 1 of 2?
1)Omdat hij donders goed wist dat hij daar met zijne Porsche was.
2) Hij was blijkbaar alleen, had geen BOB bij
3) Na een etentje stapt hij een café binnen om er pinten te gaan drinken.

Als je zo op stap gaat, moet je er niet vanuit gaan ik rij zelf nog veilig naar huis...Toch deed hij het.

Laatst gewijzigd door De Prof : 4 december 2024 om 18:47.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2024, 18:54   #55
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.
En ja, dat duurt een tijdje. Wat in principe niet uitmaakt. Het bloed ligt klaar en Waes, die gaat voor't eerst niet lopen.

.
Voor hetzelfde geld zijn al die personen ( buiten Waes natuurlijk) Al terug zat achter het stuur gekropen.

Het maakt dus wel uit dat een bloedanalyse van een verkeersongeval voorrang krijgt. Op pakweg dat een dakloze die opgepakt wordt voor teveel lawaai onder invloed van alcohol.

Laatst gewijzigd door De Prof : 4 december 2024 om 18:55.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2024, 22:56   #56
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
1)Omdat hij donders goed wist dat hij daar met zijne Porsche was.
2) Hij was blijkbaar alleen, had geen BOB bij
3) Na een etentje stapt hij een café binnen om er pinten te gaan drinken.

Als je zo op stap gaat, moet je er niet vanuit gaan ik rij zelf nog veilig naar huis...Toch deed hij het.
Je reactie is totaal naast het punt dat ik maakte.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2024, 23:03   #57
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

Ik ook al zeker ne keer of 10 controle gehad, papieren, drank etc...

Een keer ook in t buitenland, en 1 keer dat was wel grappig, met auto met buitenlandse platen in den belziek.

een keer dat je aan die flik zijne kop duidelijk kon zien , hoe moet ik dat hier gaan uitleggen... Ik spreek Nederlands ze , .... ge zag die mens zo opfleuren.

en dat op net geen 35 jaar, maar in een periode wel ontzettend veel km's per dag, gemiddeld genomen een 250. en toen werd ik het minst gecontroleerd. De provinciale verkeerseenheid wel een paar keer ontmoet natuurlijk, als je die grote volvo voor ne camion zag hangen (zogezegd verdekt) dan moest ge wat braaf zijn he.

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 4 december 2024 om 23:07.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2024, 09:37   #58
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht

Dat is ook een te overwegen voorstel ja.

Al ga je daar ook op verschillende problemen stuiten.
Want veel mensen hebben toegang tot meer dan 1 auto. Moeten die dan allemaal met een slot uitgerust worden?
De auto van de vrouw, de auto van het werk, de camionet van het werk (die regelmatig wisselt), de auto van de dochter, van de ouders, schoonouders,...
Oud 5 december 2024, 09:53   #59
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Als die mentaliteitsswitch er al zou kunnen komen, dat de entourage, de zatlap niet zijn gang laat gaan, dat zou al helpen.
Op mij moet ge niet rekenen. Ik heb al enkele keren reacties van zatlappen mogen meemaken. Vergeet niet dat Alcohol een vuil goedje is waar velen ferm agressief van worden.

Iemand onder invloed (van eender wat) kan rare sprongen maken.

Dat ze al beginnen bij de cafebazen. Maar die doen ook altijd of hun neus bloed.

Ach laten we eerlijk zijn. Zet u rechtover de eerste beste kroeg en stel vast dat al die daar alleen buiten komt(de meeste zijn venten alleen) gewoon in zijn auto stapt ook diegene die niet meer te vast op hun benen staan. Denk niet je daar veel taxis zal zien toekomen.

Maar uiteindelijk vindt niemand dat echt een probleem. Het zijn de (andere) drugs die het probleem zijn Vraag dat maar eens in die kroegen

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 december 2024 om 10:01.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2024, 10:08   #60
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Voor hetzelfde geld zijn al die personen ( buiten Waes natuurlijk) Al terug zat achter het stuur gekropen.

Het maakt dus wel uit dat een bloedanalyse van een verkeersongeval voorrang krijgt. Op pakweg dat een dakloze die opgepakt wordt voor teveel lawaai onder invloed van alcohol.
Iemand die een paar dagen na een ongeval al terug bekwaam is om achter het stuur te kruipen was vlak na het ongeval waarschijnlijk ook wel bekwaam om even een ademtest af te leggen.
Daar heeft een bloedproef dus geen zin.

Bij iemand die daar niet bekwaam voor was (zoals bij Waes) is de kans ook klein dat die mens terug bekwaam gaat zijn vooraleer de uitslag van het bloed gekend is.

Dan heb je nog die paar gevallen daartussen. Mensen die na het ongeval niet konden blazen maar toch na een paar dagen terug bekwaam zijn om te rijden.
Daar kan volgens mij de bloedcontrole gebeuren zoals ze na een gewone controle (zonder ongeval) gebeurt. Daar komt geen "inbeslagname door het parket" bij kijken. Maar dan duurt het nog steeds een aantal dagen voor het resultaat gekend is. Gemiddeld worden 7 a 10 dagen geteld vooraleer de resultaten gekend zijn.

Maar belangrijker is het probleem dat je, als je jou voorstel gaat volgen, altijd alle bloedstalen met voorrang moet gaan behandelen. De politie kan nooit vooraf weten of jij binnen afzienbare tijd nog met de auto gaat rijden of niet. Want zelfs jou dakloze stapt binnen een paar dagen misschien wel in een auto.

En wat gebeurt er als je elke staal met prioriteit gaat behandelen?
Ja, inderdaad. Dan kom je in dezelfde situatie terecht als wanneer je geen enkele staal met prioriteit zou behandelen.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be