![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Na ongeval Tom Waes gooit Vooruit nultolerantie voor alcohol in verkeer op onderhandelingstafel, maar N-VA blijft terughoudend
Net nu het debat over alcohol in het verkeer opnieuw oplaait, buigen de federale onderhandelaars zich over de verkeersveiligheid. Vooruit voert daarbij de forcing voor nultolerantie, maar de N-VA blijft terughoudend https://www.hbvl.be/cnt/dmf20241204_93988004 Alsof nultolerantie iemand zal beletten om zich zat te zuipen. Momenteel is er nultolerantie voor drugs, hoeveel mensen onder invloed van drugs worden er jaarlijks betrapt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag mij trouwens ook af waarom die "Bob-campagnes" met zoveel bombarie worden aangekondigd. Om de zatlappen te verwittigen ???
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 4 december 2024 om 16:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is geen zonde, wel criminaliteit. Waes heeft zich als een doder opgesteld, en dat hij niemand vermoord heeft is puur hoerenchance.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het is niet dat ik alleen rond de kerktoren rijd. Integendeel.
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel gedraagt de doorsnee journalist zich zoals van hem verwacht wordt. Iedereen plooit zich, net als in de Sovjetunie, China of Rusland naar het dominante discours. Men weet zeer goed waar de grens ligt. En als iemand over die grens gaat, valt het regime er met bruut geweld bovenop, zoals de voortdurende vervolging van 't Scheldt aantoont.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier ligt inderdaad een deel van het probleem. Waes was daar niet alleen aan't feestvieren, maar blijkbaar was er niemand in zijn kring die hem tegen hield om in de auto te kruipen. Als die mentaliteitsswitch er al zou kunnen komen, dat de entourage, de zatlap niet zijn gang laat gaan, dat zou al helpen.
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Na enkele jaren rijden er veel minder zatlappen rond en is extra controle niet meer zo noodzakelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik alleen 5-tal keer, op ongeveer dezelfde periode.
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dan rijden ze natuurlijk met oudere wagens... ![]()
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 4 december 2024 om 17:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De brave man die één halve pint teveel opheeft, dié zal het weer mogen bekopen.
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2) Hij was blijkbaar alleen, had geen BOB bij 3) Na een etentje stapt hij een café binnen om er pinten te gaan drinken. Als je zo op stap gaat, moet je er niet vanuit gaan ik rij zelf nog veilig naar huis...Toch deed hij het. Laatst gewijzigd door De Prof : 4 december 2024 om 18:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het maakt dus wel uit dat een bloedanalyse van een verkeersongeval voorrang krijgt. Op pakweg dat een dakloze die opgepakt wordt voor teveel lawaai onder invloed van alcohol. Laatst gewijzigd door De Prof : 4 december 2024 om 18:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een keer ook in t buitenland, en 1 keer dat was wel grappig, met auto met buitenlandse platen in den belziek. een keer dat je aan die flik zijne kop duidelijk kon zien , hoe moet ik dat hier gaan uitleggen... Ik spreek Nederlands ze , .... ge zag die mens zo opfleuren. en dat op net geen 35 jaar, maar in een periode wel ontzettend veel km's per dag, gemiddeld genomen een 250. en toen werd ik het minst gecontroleerd. De provinciale verkeerseenheid wel een paar keer ontmoet natuurlijk, als je die grote volvo voor ne camion zag hangen (zogezegd verdekt) dan moest ge wat braaf zijn he. Laatst gewijzigd door Herr Flick : 4 december 2024 om 23:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al ga je daar ook op verschillende problemen stuiten. Want veel mensen hebben toegang tot meer dan 1 auto. Moeten die dan allemaal met een slot uitgerust worden? De auto van de vrouw, de auto van het werk, de camionet van het werk (die regelmatig wisselt), de auto van de dochter, van de ouders, schoonouders,...
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand onder invloed (van eender wat) kan rare sprongen maken. Dat ze al beginnen bij de cafebazen. Maar die doen ook altijd of hun neus bloed. Ach laten we eerlijk zijn. Zet u rechtover de eerste beste kroeg en stel vast dat al die daar alleen buiten komt(de meeste zijn venten alleen) gewoon in zijn auto stapt ook diegene die niet meer te vast op hun benen staan. Denk niet je daar veel taxis zal zien toekomen. Maar uiteindelijk vindt niemand dat echt een probleem. Het zijn de (andere) drugs die het probleem zijn ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 december 2024 om 10:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar heeft een bloedproef dus geen zin. Bij iemand die daar niet bekwaam voor was (zoals bij Waes) is de kans ook klein dat die mens terug bekwaam gaat zijn vooraleer de uitslag van het bloed gekend is. Dan heb je nog die paar gevallen daartussen. Mensen die na het ongeval niet konden blazen maar toch na een paar dagen terug bekwaam zijn om te rijden. Daar kan volgens mij de bloedcontrole gebeuren zoals ze na een gewone controle (zonder ongeval) gebeurt. Daar komt geen "inbeslagname door het parket" bij kijken. Maar dan duurt het nog steeds een aantal dagen voor het resultaat gekend is. Gemiddeld worden 7 a 10 dagen geteld vooraleer de resultaten gekend zijn. Maar belangrijker is het probleem dat je, als je jou voorstel gaat volgen, altijd alle bloedstalen met voorrang moet gaan behandelen. De politie kan nooit vooraf weten of jij binnen afzienbare tijd nog met de auto gaat rijden of niet. Want zelfs jou dakloze stapt binnen een paar dagen misschien wel in een auto. En wat gebeurt er als je elke staal met prioriteit gaat behandelen? Ja, inderdaad. Dan kom je in dezelfde situatie terecht als wanneer je geen enkele staal met prioriteit zou behandelen.
![]() |