![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Komt er een Arizona-coalitie? | |||
| Ja |
|
22 | 61,11% |
| Neen |
|
14 | 38,89% |
| Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#4801 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik behoor niet tot de redactie van Dag Allemaal, zulke trivialiteiten interesseren me niet. Sorry, kan je niet helpen...
|
|
|
|
|
|
#4802 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4803 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#4804 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#4805 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Punt is dat die realiteit niet nieuw is. Toch doet men tijdens elke coalitieronde alsof dat wel het geval is.
Als het echt zo urgent is, waarom steekt de formateur dan nog verder energie in de hopeloze zoektocht naar een akkoord met Vooruit erbij en zonder die fameuze vermogenstaks ? Hij wéét dat Vooruit daar niet gaat op toegeven. |
|
|
|
|
|
#4806 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4807 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het lijkt me onafwendbaar dat hij daar toch een keuze in zal moeten maken.
|
|
|
|
|
|
#4808 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
In politiek beest was de reactie van Weverke op de overwinning van de MR ook niet mis. Oei, oei nu Bouchez zich de koning van Wallonie waant zal met die man helemaal niet meer te onderhandelen zijn.
|
|
|
|
|
|
#4809 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Ik zit er warmpjes bij dus mij zal dat niks uitmaken, maar voor het merendeel van de kiezers van Vooruit die het niet breed hebben zou dit een nekslag betekenen. In deze context begrijp ik dat Rousseau niet al te veel mag toegeven wil hij zijn politieke carrière behouden. Anderzijds weet Rousseau maar al te goed dat Vooruit onmisbaar is om een regering op poten te zetten dus staat hij in de onderhandelingen even sterk als de andere partijen rond de tafel. Ik heb geen glazen bol maar ik vermoed wel dat Weverke het niet lang meer zal uithouden als formateur. |
|
|
|
|
|
|
#4810 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Maak u over de schuld geen zorgen, Paul De Grauwe zei dat overheden hun schuld nooit terugbetalen. Ze maken de schuld wat groter en alles is in orde.
En zo gaat dat dan verder tot in de eeuwigheid. Althans, dat schijnt Paul De Grauwe zo te denken.
|
|
|
|
|
#4811 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het zijn die hun pensioenen die ze gaan halveren - ruw geschat.
|
|
|
|
|
#4812 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dus eigenlijk twee excessen die men gradueel afbouwt. Maar zoals je terecht stelt, zal het vooral Vooruit zijn die hiervoor de politieke prijs gaat betalen. Om dat alsnog aan de achterban te kunnen verkocht krijgen, willen zij mordicus een hogere vermogenstaks binnen halen. Iets totaal anders is de ziektekostenverzekering. Die is totaal aan het ontsporen, en dat kan alleen opgelost worden als men de ziekenhuisfinanciering anders organiseert en in ruil het mechanisme van 'ereloon supplementen' afschaft. Gaat Vooruit de historische kans missen om FVDB zijn belangrijkste bouwwerf te laten missen ? Een ander -volgens mij onderbelicht- punt is dat handige Mahdi en slimme Prévot dan wel wat achteruitleunen en CR de volle laag laten incasseren, maar zij zijn OOK pro die fameuze vermogenstaks. Stel dat Vooruit toch een 'sjot' krijgt van BDW en die laatste O-VLD erbij betrekt : wat gaan Mahdi en Prévot dan doen ? |
|
|
|
|
|
|
#4813 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Precies! En geloof me nu, die mensen gaan boos zijn en hun stemgedrag veranderen.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 27 december 2024 om 11:52. |
|
|
|
|
|
|
#4814 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het gevaar van begrotingstekorten die te ver gaan is veel erger. Dit is wat BDW nu (heel terecht) wil aanpakken. Niet de schuld op zich. |
|
|
|
|
|
|
#4815 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik denk dat BDW heel erg 'out of the box' gaat moeten denken, om Vooruit iets concreet te gunnen om hun akkoord los te krijgen, en tegelijk die vermogenstaks te kunnen begraven omdat hij weet dat Bouchez die niet wil & eigenlijk n-va ook niet. |
|
|
|
|
|
|
#4816 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#4817 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Oh, welke bank was het ook weer een tijdje geleden die "neen" zei tegen de 'herfinanciering' van het Waalse gewest en Brussel?
|
|
|
|
|
#4818 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een waarschuwing vanuit de financiële sector naar de politiek (zeg maar : PS) dat die moeten stoppen met te overdrijven en dat grootschalige samenwerking met de stalinisten van PTB een stap te ver is. |
|
|
|
|
|
|
#4819 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En, zonder enig sarcasme zeg ik : ik hoop dat De Wever erin slaagt om een akkoord te vinden. Puur vanuit de cijfers van de zetelverdeling kan dat best Arizona worden. Socio-economisch kan dat beter een formule zonder Vooruit maar met steun van O-VLD worden. Het nadeel van geen zetelmeerderheid aan Vlaamse kant te hebben weegt niet op tegenover het voordeel dat je zo een volledig centrum-rechts beleid zou kunnen voeren. Die gewenste regionale zetelmeerderheid is een ideologisch gekleurde weerstand, geen economisch gemotiveerde. In Michel I was die er ook niet. Als dat toen geen probleem was, is het er nu ook geen. |
|
|
|
|
|
|
#4820 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat: