![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De drie-eenheid van de bewijsvoering.
1 - Mijn atoomtheorie zit volkomen logisch in elkaar krachtens het speculatieve systeem van Hegel als van niets tot oneindig. 2 - Het heelal van mijn atoomtheorie is veel beter dan het heelal van de wetenschap als eeuwig en oneindig en met een toekomst in het heelal in plaats van onder te gaan. 3 - Mijn atoomtheorie is het bewijs van Gods bestaan als oneindig vele microwezens en is tevens de vervulling van de leer van Jezus tot de hemel en het eeuwige leven en EEN met God te zijn in de heilige geest van het denken en ook zelf God te zijn. Deze drie-eenheid is een drie-eenheid zowel omwille van het grootste systeem van Hegel in: logica, natuurfilosofie en de Geest als het absolute weten. Als ook omwille van de Geest zelf in de Vader en de Zoon en de Microgoden als een oneindige reeks van voorvaderen.
![]() |
#522 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De logica is eeuwig als grondslag van het heelal dat evenzeer eeuwig is en een eeuwige evolutie moet hebben van nul tot oneindig.
Deze bestaat ook werkelijk als een oneindige reeks van steeds hogere culturen in de microkosmos.
![]() |
#523 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Die reeks hogere culturen begint bij 1, of ze bestaat niet. Ik vermoed het laatste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#524 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan komen de eerste chaotische vormen van filamenten van superclusters en dan de sterrenstelsels en dan de aparte sterren met de planeten en dan de bewoonde planeten, zoals wij als eerste cultuur. Dan de microkosmos als tweede en derde, etc tot in het oneindige.
![]() |
![]() |
#525 | |
|
![]() Citaat:
2. Culturen op andere planeten en sterrenstelsels? Wordt aan die reeks geen eis van eenheid van plaats gesteld? Mogen twee elementen uit die reeks gelijktijdig bestaan op verschillende planeten in het heelal, en in verkeerde volgorde van gtootte of hoogte? Welke criteria gelden daarbij? Ook voor de waarneming van die reeks culturen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#526 |
|
![]() Als niet kan worden bewezen dat God niet bestaat, dan moet hij bestaan.
Emanuel Rutten - 2012. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#527 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de macrokosmos als de lege oneindigheid als 0. Citaat:
Maar als dat allemaal te moeilijk voor je is, dan begint de cultuur dus meteen bij ons als nummer 1. Citaat:
Pas veel later worden ook de sterren tot bewoonde ruimteschepen. Citaat:
Hoe zou een volgorde verkeerd kunnen zijn? Nu haal je er van alles en nog wat bij zonder duidelijk uit te leggen wat je bedoelt.
![]() |
![]() |
#528 | |
|
![]() Citaat:
2. U moet zich vergissen. In een oneindig en eeuwig heelal moeten alle mogelijke culturen tegelijk bestaan. Maar hun bestaan is irrelevant, evenals "uw theorie". 3. U onderscheidt een reeks "steeds hogere culturen". Elke cultuur is een element in de reeks, en is hoger dan dan de voorgaande cultuur. Wat zijn de criteria voor de hoogte bepaling en hoe wordt die hoogte verworven? Met Darwin? P.s. Mijn spelling controle veranderde de vraag automatisch in "Met vriendelijke groeten, Darwin". Ik denk dat de Google cultuur de laatste is. Hoe? Dat is de vraag. Ik verwacht door een gosdbewijs van Google. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#529 | |
|
![]() Citaat:
2. U moet zich vergissen. In een oneindig en eeuwig heelal moeten alle mogelijke culturen tegelijk bestaan. Maar hun bestaan is irrelevant, evenals "uw atoomtheorie". 3. U onderscheidt een reeks "steeds hogere culturen". Elke cultuur is een element in de reeks, en is hoger dan de voorgaande cultuur. Wat zijn de criteria voor de hoogte bepaling en hoe wordt die hoogte verworven? Met Darwin? P.s. Mijn spellingcontrole? veranderde de vraag automatisch in "Met vriendelijke groeten, Darwin". Ik denk dat de Google cultuur de laatste is. Ik verwacht een gosdbewijs van Google. Laatst gewijzigd door Piero : 7 januari 2025 om 12:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#530 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En alle verschillende culturen zijn ook allemaal culturen. Of dacht je van niet? Citaat:
Dus van het universum heb je ook al geen verstand. Citaat:
En de bepaling van de hoogte is de opbouw, dat wij door de microgoden zijn gebouwd als eerste, de microgoden door de mini-microgoden als tweede en die weer door de extra-minimicrogoden als derde, enzovoort. Citaat:
En het is geen gosdbewijs, maar godsbewijs. Netjes schrijven kun je ook al niet. Wat kun je eigenlijk wel? Anderen napraten en domme opmerkingen maken.
![]() |
![]() |
#531 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#532 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo is het, als ik het zeg moet het wel zo zijn, tenzij je een goed tegenargument weet.
![]() |
#533 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#534 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo is het, maar wat ik van jou terug krijg zijn slechts domme opmerkingen.
![]() |
#535 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want de logica kan niet zo zijn dat het vandaag wel zo is en morgen niet. Want dan is er geen sprake van noodzakelijkheid, maar toevalligheid. Zoals het vandaag kan regenen en morgen kan de zon weer schijnen. Dan is het toevallig welk weer het is. De logica daarvan als oorzaak en gevolg is een toevallige logica en niet dwingend. Maar dat 1+1 gelijk is aan 2, dat is altijd zo en ook eeuwig. Het kan niet anders zijn als vandaag 2 en morgen 3. Zo is het ook dwingend dat het Niets IS, het is een Zijn en kan niet anders zijn. Daarmee begint de logica als eenheid van tegendelen als verklaring voor het bestaan van het heelal.
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook. Laatst gewijzigd door harriechristus : 10 januari 2025 om 11:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#536 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De reeks hogere culturen begint bij 2, want wij zijn de eerste als 1.
![]() |
#537 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe weten al die domme atomen zo goed wat ze moeten doen?
Ze hebben geen ogen en geen oren en geen hersenen. De wetenschap kan het niet verklaren en is zelfs zo dom zich nooit die vraag te hebben gesteld. Maar het zijn de microgoden in de atomen die het allemaal heel goed weten, zoals wij heel bewust onze wereld scheppen, zo hebben de microgoden op hun beurt ons geschapen. Het is de zeer eenvoudige logica der analogie. Maar de mensen willen het niet weten, mij zelfs niet het voordeel van de twijfel gunnen dat het wel eens waar zou kunnen zijn wat ik zeg. Zo dom zijn de mensen nu. Zo dom als hun atomen.
![]() |
#538 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#539 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En niet de schepper is de oorzaak, maar de logica als eenheid van Niets en Zijn in Niets IS.
![]() |
![]() |
#540 |
|
![]() We kunnen hier redeneren over materie en de eerste oorzaak van materie, op zoek naar een godsbewijs. Uw theorie is irrelevant.
|
![]() |
![]() |