![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#31901 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vermijd de olijfolie want dat brengt de hele tartaar uit balans. (En ik ben fan van huisgemaakte eigen tartaar.) Maatjes zijn trouwens ok zonder er jubelend over te doen. Meer dan 2 maal per jaar is overdaad, wat mij betreft.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 14 april 2025 om 08:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31902 |
Europees Commissaris
|
![]() ![]()
![]() |
#31903 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Witloof, hesp, kaassaus, patatjes
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31904 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31905 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan hier niet echt meer meeposten aangezien ik nu exact 1 jaar "mijn" lekkere groentjes eet.
Toch nog even mijn 'menu' van vandaag: - radijsjes - rode bieten - witloof - trostomaten - komkommer - zalmforel 100g - gerookte zalmsneetjes 70g Tussendoortjes: - aardbeien - yoghurtje - plattekaas |
![]() |
![]() |
![]() |
#31906 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Croque monsieur met filet d'Anvers in plaats van hesp.
![]() |
#31907 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31908 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31909 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Croque d'Anvers dan
![]() Ik eet al even geen varken meer,dus recepten passen zich daarop aan. En vandaag leg ik granen te kiemen om kiembrood a la Ezechiël te maken.
Silence sharpened with fatal precision. Laatst gewijzigd door CUFI : 15 april 2025 om 14:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31910 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Straks:
Kalkoenbrochette, gebakken aardappelen, rauw witloof en kerstomaatjes. Poedersaus, weet nog niet welke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31911 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oh my... Ik was vergeten hoe lekker kiembrood is. Zo moet brood zijn.
Waarvan uw kak water omhoog plonts en als een blok beton naar de bodem zakt.
![]() |
#31912 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hespenspek, sperziebonen, aardappelen.mosterd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31913 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31914 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31915 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() TMI,
To Much Information.
![]() |
#31916 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31917 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() The devil is in the details NN.
Maak maar eens kiembrood zonder gist. Zo 1 sneetje vult echt en geeft mooie keutels.
![]() |
#31918 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn interesse in uw keutels, fysiek of geestelijk is echt aan't zakken naar een absoluut nulpunt. Niet dat het een lange rit was.
![]() |
#31919 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voed je darmen, niet enkel uw honger. En consumeer 1L olijfolie per week om het goed te oliën.
Silence sharpened with fatal precision. Laatst gewijzigd door CUFI : 19 april 2025 om 16:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31920 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ezechiëlbrood Recept
**Ingrediënten**: - 6 delen tarwe - 2 delen gerst - 2 delen bonen (bijvoorbeeld linzen) - 1 deel gierst - 1 deel spelt - Water (hoeveelheid naar behoefte) ### Bereidingswijze: 1. **Granen en peulvruchten voorbereiden**: Neem de tarwe, gerst, bonen, gierst en spelt. Zorg ervoor dat ze goed gewassen zijn. 2. **Malen**: Maal de granen en peulvruchten samen tot een meelachtige consistentie. Dit kan gedaan worden met een molen of een krachtige keukenmachine. 3. **Deeg maken**: Meng het gemalen mengsel met voldoende water om een deeg te vormen. Het deeg moet niet te plakkerig zijn, maar ook niet te droog. 4. **Vormen**: Vorm het deeg tot een brood of platte schijven. 5. **Bakken**: Bak het brood in een voorverwarmde oven op 180°C (350°F) gedurende ongeveer 30-40 minuten, of tot het goudbruin is en hol klinkt als je op de onderkant tikt. 6. **Afkoelen**: Laat het brood afkoelen op een rooster voordat je het snijdt. Dit recept volgt de instructies zoals beschreven in de Bijbel en is een authentieke benadering van Ezechiëlbrood. Bedankt voor je geduld, en ik hoop dat dit recept aan je verwachtingen voldoet! Stomme chatgpt, je moet ze niet malen maar kiemen. En dan mixen tot een pap. Wat kneden met deeg en dan pas in de oven of pan. En ook niet op 180 graden, maar laag om de enzymen niet kapot te bakken. En ik pak merendeel rogge ipv tarwe. Meer ijzer.
Silence sharpened with fatal precision. Laatst gewijzigd door CUFI : 19 april 2025 om 16:45. |
![]() |
![]() |