Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2025, 18:44   #21
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Laten we eerlijk zijn...Popo heeft wél een grooooot probleem opgelost. En een voorbeeld gesteld.

Dit zijn dezelfde idioten die corona-demonstranten in elkaar sloegen.

En ook nu zullen ze elkaar afdekken.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2025, 18:46   #22
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard Kindercommissaris stelt zich boven comité P

Citaat:
“Ik moet de conclusies van het Comité P niet afwachten”: kinderrechtencommissaris laat zich zeer kritisch uit over dodelijke politieachtervolging van Fabian (11)
Solayman Laqdim, de Franstalige kinderrechtencommissaris in ons land, laat zich bijzonder kritisch uit over de politieachtervolging die leidde tot de dood van de 11-jarige Fabian. “Ik moet de conclusies van Comité P niet afwachten om te zeggen dat zijn rechten heel duidelijk zijn geschonden”, zegt hij aan de RTBF.
Welke rechten zijn er precies geschonden?
Gewoon stoppen voor een politiecontrole en er was niets gebeurt.

Citaat:
Volgens Laqdim maakt de politie zich schuldig aan etnische profilering. Sinds zijn aantreden in februari 2023 als kinderrechtencommissaris ontving Laqdim 20 ?* 25 meldingen van politiegeweld tegen minderjarigen. “Daarbij gaat het uitsluitend om kinderen met een diverse achtergrond”, aldus Laqdim.
Hop, en we gaan weeral de racistische toer op.
Wie heeft dat stuk onbenul benoemd tot kinderrechten commissaris?

https://www.hbvl.be/regio/ik-moet-de.../70233133.html
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2025, 19:21   #23
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Het resultaat. Darwin at work.
Oud 4 juni 2025, 21:23   #24
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Het lijkt mij moeilijk commentaar te geven over dit ongeval als we de feiten niet kennen.
Maar als de politie volgens getuigen tegen hoge snelheid die jongen achtervolgde lijkt mij dat aan te tonen dat die jongen op de step ook tegen hoge snelheid reed.
Volgens zijn broer hadden de ouders de step gekocht om naar het werk te gaan. De jongen mocht die avond daarmee spelen. Erg veel rijervaring zal dat ventje ook niet gehad hebben.

Ter zijde. Ik zie dagelijks kinderen op e-steps of fatbikes rijden. De belastingbetaler zal in de toekomst veel geld mogen betalen voor die jongeren die met deze levensstijl gedoemd zijn om later veel ziek te worden.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2025, 21:40   #25
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht

Hop, en we gaan weeral de racistische toer op.
Wie heeft dat stuk onbenul benoemd tot kinderrechten commissaris?

https://www.hbvl.be/regio/ik-moet-de.../70233133.html
Echt jong. Wat denk je dat de reactie van een 11 jarige is op een politiecombi die hem wil doen stoppen? Lopen natuurlijk. Echt lachwekkend dat sommigen het hier normaal vinden dat de flikken zich bezig houden met het achtervolgen van een kind op een step. Inlevingsvermogen is hier al even groot als dat van die flikken. Onbestaande. We hebben het hier over een kind hé, niet 1 of andere krapuleuze gangster of zo. Ik denk dat er hier velen vergeten zijn hoe ze zelf waren op die leeftijd.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 4 juni 2025 om 21:41.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2025, 23:07   #26
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht

Ik vraag me trouwens af hoeveel boomers er hier ooit rondgereden hebben met een brommer voor ze 16 waren?
Mijn generatie en vrienden allemaal de meesten zelfs al met een auto. En onze brommers 50 cc werden allemaal opgevoerd. De mijne een Honda SS haalde vlotjes 80 maar dat was nog klein bier tegenover de Kreidler van mijn maat die 100 haalde. En af en toe vlamde zijn 14 jarige broer daar ook eens mee door de straat Vroooaaar ....
Wat ben ik blij te hebben mogen geleefd in die periode waar niks moest maar alles kon.

PS En onze knalpotten waren ook niet van de stilste. Wat een tijden he
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2025, 23:14   #27
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht

Was hij niet geboren geworden was er nog veel minder gebeurd

Als volwassen uit de kluiten gewassen politiemensen die veronderstelt worden een opleiding te hebben genoten met een SUV door een park vlammen achter een kleuterke dan is je plaats niet bij de politie.

De politie hun taak is in de eerste plaats mensen beschermen tegen gevaar. Een kleuter op een trotinette vormt in mijn ogen niet direct een gevaar.

Ze vragen nog volk om de rekken van den Delhaize te vullen.
Oud 4 juni 2025, 23:16   #28
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Echt jong. Wat denk je dat de reactie van een 11 jarige is op een politiecombi die hem wil doen stoppen? Lopen natuurlijk. Echt lachwekkend dat sommigen het hier normaal vinden dat de flikken zich bezig houden met het achtervolgen van een kind op een step. Inlevingsvermogen is hier al even groot als dat van die flikken. Onbestaande. We hebben het hier over een kind hé, niet 1 of andere krapuleuze gangster of zo. Ik denk dat er hier velen vergeten zijn hoe ze zelf waren op die leeftijd.
Wat een opvoeding. Natuurlijk ga je niet op de loop voor een politiecontrole. Ik ben zelf ook door agenten gecontroleerd als tiener, terwijl ik gewoon niets zat te doen. Toonde mijn ID kaart en't was in orde. Ik vermoed achteraf dat ze wilden verifiëren of ik weggelopen of verdwenen was. Het is hun taak, zie je. Ouders zouden hun kinderen wel een minimum van opvoeding en realiteitszin mogen geven. Iemand die op de vlucht gaat voor een politiecontrole kun je toch niet gewoon laten lopen ? Schaf de politie dan maar af.
Oud 4 juni 2025, 23:17   #29
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht

Eveneens leefde hij nog hadden ze in Moldavië gebleven.
Waren ze gewoon thuis gebleven was er ook niks gebeurd. Mensen zouden inderdaad beter in hun kot blijven zoals Brusselmans ook al zei.
Oud 4 juni 2025, 23:18   #30
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Wat een opvoeding. Natuurlijk ga je niet op de loop voor een politiecontrole. Ik ben zelf ook door agenten gecontroleerd als tiener, terwijl ik gewoon niets zat te doen. Toonde mijn ID kaart en't was in orde. Ik vermoed achteraf dat ze wilden verifiëren of ik weggelopen of verdwenen was. Het is hun taak, zie je. Ouders zouden hun kinderen wel een minimum van opvoeding en realiteitszin mogen geven. Iemand die op de vlucht gaat voor een politiecontrole kun je toch niet gewoon laten lopen ? Schaf de politie dan maar af.
Conclusie een kleuter die niet luistert en gaat lopen rijden we dan maar plat. Het leven kan inderdaad simpel zijn

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 juni 2025 om 23:19.
Oud 4 juni 2025, 23:19   #31
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Was hij niet geboren geworden was er nog veel minder gebeurd

Als volwassen uit de kluiten gewassen politiemensen die veronderstelt worden een opleiding te hebben genoten met een SUV door een park vlammen achter een kleuterke dan is je plaats niet bij de politie.

De politie hun taak is in de eerste plaats mensen beschermen tegen gevaar. Een kleuter op een trotinette vormt in mijn ogen niet direct een gevaar.

Ze vragen nog volk om de rekken van den Delhaize te vullen.
Een kleuter op een elektrische trotinette vormt een gevaar voor zichzelf en de andere wandelaars in het park.
Er was er zo een, geen kind, een volwassene. Die elke morgen uit de metro stapte in Brouckère en dan op zijn step door het volk in het station laveerde. Alleen, hoe schat je in hoe een tegenligger reageert. Gaat die uit de weg naar links of naar rechts ? Zulke idioten moeten uit de massa geplukt worden.

Laatst gewijzigd door Zucht : 4 juni 2025 om 23:19.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2025, 23:21   #32
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Conclusie een kleuter die niet luistert en gaat lopen rijden we dan maar plat. Het leven kan inderdaad simpel zijn
Jij denkt echt dat die agenten achter die kleuter gingen met de bedoeling om hem plat te rijden. Allez, smoort er nog ééntje

Maja, was hij op zijn vlucht tegen een borduur gebotst en zijn schedel gebroken, een hond of een kind overreden zou het ook de schuld van de flikken geweest zijn omdat ze hem niet tegengehouden hadden.

Laatst gewijzigd door Zucht : 4 juni 2025 om 23:24.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2025, 23:23   #33
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een kleuter op een elektrische trotinette vormt een gevaar voor zichzelf en de andere wandelaars in het park.
Er was er zo een, geen kind, een volwassene. Die elke morgen uit de metro stapte in Brouckère en dan op zijn step door het volk in het station laveerde. Alleen, hoe schat je in hoe een tegenligger reageert. Gaat die uit de weg naar links of naar rechts ? Zulke idioten moeten uit de massa geplukt worden.
Dat steps en de e-bikes en de fietsgekken van tegenwoordig een hoop verkeersellende veroorzaken ga ik als fervent voetganger zeker niet ontkennen.

Maar ik vind dat dit niet echt relevant is voor hetgeen is gebeurd. Als de politie morgen alle kleine kinderen die op hun fiets de clown uithangen gaan platrijden hebben we naar mijn mening toch eerder een probleem met de mentaliteit binnen de politie.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 juni 2025 om 23:24.
Oud 4 juni 2025, 23:27   #34
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij denkt echt dat die agenten achter die kleuter gingen met de bedoeling om hem plat te rijden. Allez, smoort er nog ééntje
Bedoeling of niet ze hebben hem wel platgereden.

Als je op iemand schiet kan je hem wel raken dacht ik.

PS En wat ik al dan niet smoor drink eet of neuk zijn uw zaken niet en doen niks terzake.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 juni 2025 om 23:28.
Oud 4 juni 2025, 23:40   #35
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Ik heb geen statistieken, maar ik ben zo goed als zeker dat de kans dat een 11-jarige op een E-step zijn nek breekt vele malen hoge is dan dat hij platgereden wordt door een politie auto.

Ze hebben ook niet geschoten, dus weer een irrelevante overdrijving.

Ja als je in een auto rijdt kan je iemand, of jezelf, platrijden. Dier kans is nooit nul. Datzelfde kan gebeuren als je op een E-step rijdt.

Er was volgens mij geen moedwil om de tiener fysieke schade toe te brengen. Maar als je vlucht voor een politiecontrole is dat je eigen verantwoordelijkheid.

Het was nog een kind ja, maar op 11 jarige leeftijd had ik toch al een zekere opvoeding genoten waardoor ik een realistisch idee had van hoe de gemeenschap in elkaar stak en dat gaan lopen voor politie, als je niks verkeerd deed, een slecht idee was.
Oud 4 juni 2025, 23:44   #36
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Let op mensen....Popo wordt weer goed gepraat... Let maar op!
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2025, 23:58   #37
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het was nog een kind ja, maar op 11 jarige leeftijd had ik toch al een zekere opvoeding genoten waardoor ik een realistisch idee had van hoe de gemeenschap in elkaar stak en dat gaan lopen voor politie, als je niks verkeerd deed, een slecht idee was.
Volgens mij zijn 11 jarige snotneuzen met hetgeen jij hier allemaal schrijft helemaal niet bezig. Ik was dat op die leeftijd al helemaal niet. Ik was gewoon een kind zoals iedereen op die leeftijd.
Trouwens kan ik me niet meer herinneren hoe ik op die leeftijd dacht en stond tegenover de gemeenschap.

Ik nam mijn fiets ging ravotten sjotten rolschaatsen katapult schieten gewoonweg spelen in een wereld waar alle dagen iets nieuws zie spannends te ontdekken viel

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 juni 2025 om 00:01.
Oud 5 juni 2025, 00:06   #38
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er was volgens mij geen moedwil om de tiener fysieke schade toe te brengen. Maar als je vlucht voor een politiecontrole is dat je eigen verantwoordelijkheid.
Met die niet moedwil ga ik akkoord. Laten we het hoden dat het zoals men noemt niet met voorbedachte rade was.

En een 11 jarige heeft TOTAAL geen verantwoordelijkheid. Een 11 jarige is nooit zelf verantwoordelijk voor zijn daden.
Oud 5 juni 2025, 00:08   #39
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Let op mensen....Popo wordt weer goed gepraat... Let maar op!
Ja als men een 11 jarige gaat verantwoordelijk stellen voor wat kattekwaad zijn we inderdaad ver van huis.
Oud 5 juni 2025, 02:57   #40
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

De vicieuze cirkel van wantrouwen: jongeren vertrouwen politie niet en politie vertrouwt jongeren niet. Als men ziet dat een 11 jarige overhoop wordt gereden verschiet men daar niet van. Als men ziet hoe de hulpdiensten al jaren in de val worden gelokt, hoeveel jongeren spijbelen en afhaken, hoeveel terroristische aanslagen worden verijdeld of hoeveel kleine criminaliteit er in de stad plaatsvindt verschiet men daar niet van. Refugees welcome. Wir schaffen dass. Alles kaat koet.

Gaza-stad 2025 = Berlijn 1945

Gennez, De Sutter en co tegen houten palen in Breendonk

Laatst gewijzigd door Vlad : 5 juni 2025 om 02:57.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be