![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 30 juli 2025 om 08:44. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#522 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees die mop nog eens. Shit seg... Dat die bedelaar geen opleiding volgde of niet, daar gaat het toch niet over? Het gaat hem over het feit dat die bedelaar degene van wie hij geld kreeg nooit geld gegeven heeft en ik de overheid wel. Citaat:
"Een opleiding volgen heeft enkel zin als ze naar werk leidt." Er wordt enkel nog naar geld gekeken. Mensen tellen al lang niet meer mee. Elke keer opnieuw. Citaat:
![]() |
![]() |
#523 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is dan ook een mop.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En ik verwachtte ook niet dat die kosten door iemand anders gedragen werden dan door mezelf. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#524 |
Minister
|
![]() Met die conclusie ga ik totaal niet akkoord. De overheid moet de persuit of happiness beschermen, maar niet de leverancier zijn van dat geluk. Dat laatste lijkt me pervers aangezien dat in de praktijk zou betekenen dat de overheid de concurrentie aangaat met haar eigen burgers, met het geld van die zelfde burgers.
![]() |
#525 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn twee mogelijkheden: de taksen die gij betaalt en die naar cursussen van anderen gaan, zijn even groot als de kosten van de cursussen die gij krijgt. Dan is dat kifkif. Dat is een beetje zoals school. Wat gij aan belastingen betaalt voor school, is wat de school ook gekost heeft toen gij naar school ging. Omdat ongeveer IEDEREEN naar school gaat. Het is gewoon een kwestie van rijken die wat meer, en armen die wat minder betalen, maar gemiddeld gezien betaalt iedereen aan taksen voor school, wat hij ook gekregen heeft door zelf naar school te gaan. Oftewel zijn de taksen die gij betaald hebt voor cursussen van anderen VEEL MINDER dan wat gij krijgt door zelf cursussen te volgen OMDAT HET OM EEN KLEIN GROEPJE GAAT. Het aantal mensen die cursussen betaald krijgt is een klein groepje terwijl iedereen daarvoor betaalt, waardoor die krijgers van cursussen enorm voordeel doen, voordeel dat enkel voor hun eigen vermaak is in de meeste gevallen. DAT is de rol niet van de overheid. Het is in die hoedanigheid dat het wel overeenkomt met die mop he. Die mensen hebben zelf heel weinig bijgedragen hiervoor, en maken van hun kas dat essentieel het gros van de anderen hen hun vermaak wat minder wil betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#526 | ||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Want ge begrijpt dat wat uw pretjes financieert, van ANDEREN WERD WEGGENOMEN. In uw oogpunt is het welzijn, en het plezier en geluk van anderen van geen tel, zolang ze maar UW pretjes financieren. En als ze dat niet meer willen doen, maakt ge van uw neus zoals die bedelaar. Citaat:
Waarom moet uw buurman MINDER pret hebben, want minder geld, omdat hij UW cursussen moet betalen en hij er zelf geen volgt ? Citaat:
![]() Citaat:
Het is wel wat een maatschappij met een aristocratie hoort te doen, daar dient het volk enkel maar voor de pretjes van een selecte club. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar uit uw voorbeelden heb ik begrepen dat je het toch weer niet helemaal begrepen hebt, ik zal U dus weer op kleuter niveau moeten nemen. Je hebt het verschil niet gesnapt tussen wat wel "potentieel voor iedereen" is, en wat "pretjes voor een select clubje" zijn, door voetballen en wielrennen (pretjes voor clubjes) op gelijk niveau te zetten met kind zijn. Citaat:
Wij zijn het eens hoor, dat "cursussen" misschien niet de meest aberrante post is, als je naar de uitgaven kijkt van die andere dingen die weg moeten. Maar het maakt er deel van uit. Citaat:
Citaat:
Je kan immers niet zeggen dat geluk en welzijn komen van overheidsuitgaven, maar dat belastingen innen geen geluk en welzijn WEGNEEMT. Vandaar dat de boekhouding van de centen moet kloppen, want het is indirect de boekhouding van centen-gerelateerd geluk en welzijn. Citaat:
Je kan niet zitten jammeren dat minder uitgaven minder geluk en welzijn betekent, maar niet beseffen dat meer belastingen OOK minder geluk en minder welzijn betekent. Vandaar dat ik U dat nog eens moest uitleggen op kleuterniveau, ook al was je daardoor geschoffeerd. Citaat:
|
||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#527 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Immers, uw redenering is op ALLES wat mij plezier doet van toepassing. Denk je niet dat mij een mooie reis naar Tahiti betalen en mij dus als gelukkige mens laten terugkomen niks oplevert aan de samenleving ? Ik ga op het vliegtuig misschien mensen leren kennen, en ik ga ontspannen en goedgeluimd terugkomen. Allemaal voordeel voor de maatschappij, om een ontspannen en vrolijke man erbij te hebben, die bovendien nieuwe vrienden heeft gemaakt op het vliegtuig. Men moet mij dus ook mijn reis naar Tahiti betalen. En ginder ter plaatse wat gaat het meeste opleveren aan de maatschappij denk je ? Dat ik daar in een klein hotelleke moet logeren, of in een grote luxe suite ? Natuurlijk gaat de investering in mij zien terugkomen als een ontspannen en goedgeluimd man beter renderen als men mij een grote luxe suite betaalt he. Wat zou er mis zijn aan mij die bijdragen van vrolijk ontspannen meehelpen aan een vrolijke maatschappij te betalen ? Awel, het feit dat om mij dat te betalen, men veel heeft moeten afnemen aan anderen he. Mijn vrolijk zijn in de maatschappij compenseert het verlies aan blijheid en vrolijkheid van al die belastingsbetalers niet. Die draaibanken hobbyist zijn bijdragen ook niet. Dat is het hele eieren eten. Je bent geschoffeerd als ik U "op kleuterniveau" neem, maar blijkbaar wil dat niet doordringen he. Laatst gewijzigd door patrickve : 30 juli 2025 om 10:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als we aan ieders wens moeten voldoen, dan is het dubbele van de belastingen nog niet genoeg. Maar blijkbaar begrijpt u nog steeds niet dat je een euro maar één keer kunt uitgeven. Beleid voer is keuzes maken. De keuze moet steeds zijn, dat iedere euro die uitgegeven wordt, het meeste effect heeft om dingen te kunnen veranderen. Dat dit niet altijd gelukt is, blijkt uit het feit dat u al veel cursussen gevolgd heeft en nog steeds gene klop doet voor de samenleving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#529 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen zoals u, via ne cursus of via een opleiding aan werk helpen, dat is het resultaat wat er beoogd wordt. Niet naar Spanje op reis gaan en er in het Spaans een pint kunnen bestellen, dat is leuk voor u, maar voor zo'n luxecursussen gaan wij minder betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#530 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op deze uitkering moet u belastingen betalen. U bent dus ne belastingbetaler. Netto brengt u echter niets op, ergo, netto kost u ons veel te veel geld, terwijl u perfect in staat bent om te werken (u eigen woorden), dus hoog tijd dat u, i.p.v. hier uwe tijd te verdoen, moet u actief op zoek gaan naar werk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#531 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarbij, zo'n cursus daar stopt de overheid nog steeds veel geld in, hetzij ietske (een peulschil) minder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#532 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#533 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar haalt u vandaan dat opleidingen "mijn pretjes" zijn? En als ze dat al waren dan nog zou ik niet de enige zijn die een opleiding volgt eh?
![]() |
![]() |
#534 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar lees jij dat? Wat ik wel zeg is dat voor mij de overheid gerust mag zorgen (betalen) voor opleidingen. Ook al leveren die niet direct iets op. En ik weet ook dat elke euro die daar aan uitgegeven wordt, niet aan iets anders uitgegeven kan worden. Maar ik heb liever dat men geld uitgeeft aan opleidingen, zodat ieder die dat wil een betaalbare opleiding kan volgen dan dat men het uitgeeft aan wapens, talloze regeringen, absurde lonen en premies voor politiekers, en zo van die dingen. Want daar is wel geld voor. Terwijl werkelijk niemand mij ooit al heeft kunnen uitleggen waarom wij hier in België bv -wat is het?- vijf of zes regeringen en parlementen nodig hebben. Vandaag nog in het nieuws: 270 miljoen naar de meest vervuilende bedrijven. Wat die met dat geld doen? Maakt niet uit. Die krijgen dat gewoon. En zo lees je elke dag wel weer ergens tenenkrullend nieuws over hoe er met geld gesmeten wordt. Maar elke euro die aan de gewone burger gespendeerd wordt: die moet 10 keer omgedraaid worden. En dan zijn er hier die nog durven beweren dat 'er geen geld is'. Stekeblind. Daar kots ik van en dat is iets wat jullie blijkbaar niet in zien. En ja, de overheid moet keuzes maken. Maar aangezien ik deel van die overheid ben mag ik mee beslissen wat die keuze wordt. En mag ik laten weten wat mijn keuze is. Dus of jullie dat nu leuk vinden of niet, dat dat in jullie boekhoudersverhaaltje past of niet interesseert mij niet. Ik ben van mening dat de overheid gerust mee mag betalen aan opleidingen die niet rechtstreeks naar een job leiden. Dat is mijn mening en of die nu botst met die van jullie is best mogelijk maar dat is en blijft mijn mening.
![]() |
![]() |
#535 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het voorbeeld van mijn tante dat ik aanhaalde gaat over €400 per jaar meer. Als dat voor u een peulschil is, wil ik u graag feliciteren. Maar voor de meeste mensen is dat voldoende om die cursus voortaan links te laten liggen. Waardoor er leraren teveel gaan zijn. Die dan weer ontslagen worden. En moeten gaan stempelen. Gelukkig kost dat tegenwoordig heel wat minder geld. Dat hebben ze wel weer mooi geregeld.
![]() |
![]() |
#536 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar blijven jullie gewoon blind voor. Het gebeurt onder uw eigen neus maar niemand ziet het. Dát is dan ook mijn probleem met de aanpak van die opleidingen.
![]() |
![]() |
#537 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#538 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#539 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#540 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
AANGEZIEN men met geld smijt voor dinges die ik zinloos vindt, is het NORMAAL dat men wat geld uitgeeft zodat ik en mensen met dezelfde goestingen, hun dada's kunnen doen die anders wat duur zouden uitvallen. Welnee, verspillingen elders zijn geen argument om verspillingen voor uw plezier te verschonen he. Toch niet om te protesteren tegen het wat verminderen van die verspillingen. Dat je de volgorde van schoonmaken kan in vraag stellen, wij zijn het eens. Maar dat je denkt dat je RECHT HEBT op uw dada's doen financieren en dat je dus VERONTWAARDIGD doet hierover is er een beetje over he. |
|||||
![]() |
![]() |