![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#601 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Eerder ging het over "het eerlijk proces" dat een illegaal zou moeten krijgen, volgens de burgerrechten die hier gelden voor burgers, de legale inwoners van het land, als je wil. Als voor illegalen en legalen dezelfde burgerrechten gelden, waaronder het eerlijk proces, wat is dan nog het nut van uw burgerplichten, zoals het betalen van uw belastingen, te vervullen? Vervallen we dan niet beter allemaal in de illegaliteit? Want dezelfde burgerrechten blijven toch gelden.... DAT is het juridisch vacuüm dat men heeft gecreëerd en waar niemand over spreekt. Tot nu. Een illegaal dient zich eerst te legaliseren, en dat kan enkel en alleen maar als hij legaal vertrekt uit het land van herkomst. Zijn burgerrechten gelden DAAR, want VOOR hij illegaal uit het land van herkomst vertrok was hij daar LEGAAL. In het land van herkomst gelden zijn burgerrechten. Er is dus een zéér eenvoudige manier voor een illegaal om zich terug te legaliseren, en dat is terug te keren naar daar waar zijn burgerrechten WEL gelden, en dan legaal naar hier te komen.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 24 oktober 2025 om 15:28. |
|
|
|
|
|
|
#602 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Deep inside weet je dat hij gelijk heeft.
|
|
|
#603 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Het verschil tussen een legale burger en een illegale is dat deze laatste uitgewezen kan worden, of verplicht worden een legale procedure te volgen om alsnog legaal te worden. Daar dient, ook voor iemand waarvan de politie beweert dat hij illegaal is, het recht op een eerlijk proces voor. Het vacuüm ontstaat net doordat je sommige mensen het recht op een eerlijk proces ontneemt. Eens dat gebeurt, zijn ook legale burgers, die de overheid om één of andere reden niet lust, in gevaar voor arbitrair gedrag van die overheid. Libertariërs die de uitvoerende macht blind vertrouwen, deze had ik echt niet voorzien.
Roses are red, roses are blue depending on their velocity relative to you Laatst gewijzigd door Knuts : 24 oktober 2025 om 15:53. |
|
|
|
|
|
|
#604 | |
|
|
Citaat:
Voor een illegaal is dat het land waarin hij legaal verbleef, maar illegaal vertrok. Ik heb er geen enkel probleem mee dat de illegaal terugkeert, zich terug in regel stelt met zijn vertrek in zijn oorspronkelijk land, legaal naar hier komt, en dan een aanvraag tot legaal verblijf instelt. Het juridisch vacuüm ontstaat als de legislatuur illegaliteit toelaat, en dan regularisatie toestaat. Dat komt neer op het toestaan van door het rode licht te rijden. Dat is het hele punt. In jouw redenering heb ik als Belgisch burger ook burgerrechten in Somalië.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 24 oktober 2025 om 16:10. |
|
|
|
|
|
|
#605 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Ik heb geen probleem met een illegale die uitgewezen wordt. Ik heb enorm veel problemen met een losgeslagen overheid die mensen oppakt en uitwijst, zonder dat er een middel bestaat om deze uitwijzing aan te vechten.
|
|
|
|
#606 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
#607 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
"Zijn statuut bepalen"? Dat is pure gaslighting. Zijn statuut ligt vast van het moment dat hij illegaal binnenkomt: hij is dan namelijk een illegaal.
|
|
|
#608 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Maar in de echte wereld zijn het feilbare agenten die (misschien te goeder trouw, misschien niet) iemand oppakken, en beslissen dat hij illegaal is (terecht of onterecht). Om dat uit te maken, om willekeur van de uitvoerende macht en haar agenten zoveel mogelijk te vermijden, moet er een mogelijkheid bestaan op een eerlijke en tegensprekelijke wijze om dit aan te vechten. Daar hebben we in onze rechtstaat rechters voor. Deze controle op de uitvoerende macht gewoon opheffen, tja, dat is de weg naar het despotisme dat we verfoeien, dat we zo gemakkelijk herkennen in Rusland of Iran, maar hier zal dat wel meevallen, zeker.
Roses are red, roses are blue depending on their velocity relative to you Laatst gewijzigd door Knuts : 24 oktober 2025 om 16:59. |
|
|
|
|
|
|
#609 | |
|
|
Citaat:
Er bestaat geen losgeslagen overheid die burgers oppakt en uitwijst.
|
|
|
|
#610 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Laat het ons zo houden, dan. Het blinde vertrouwen in de goedaardigheid van de uitvoerende macht geeft me koude rillingen. Het is alsof men uit de laatste honderd jaar van de Europese geschiedenis niets wil leren.
Roses are red, roses are blue depending on their velocity relative to you Laatst gewijzigd door Knuts : 24 oktober 2025 om 16:59. |
|
|
|
|
|
|
#611 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat geldt trouwens voor ALLE bronnen/media, dus ook voor zelfverklaarde 'alternatieve'/'kritische' bronnen/media, en nog véél meer voor om het even welke vertegenwoordiger van eender welke 'overheid' die blijkt geeft van schromelijk gebrek aan respect voor 'vrijheid van meningsuiting' en 'waarheidsvinding'.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! |
|
|
|
|
|
|
#612 | |
|
|
Citaat:
Ik tracht daar, onder andere, voorbeelden bij te houden. U mag daar ook voorbeelden plaatsen van overheidsvertegenwoordigers die manu militare, met de kop op het blok, de absolute vrijheid van meningsuiting verdedigen.
|
|
|
|
#613 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Op 17 oktober tot voorzitter verkozen.
Heeft iemand deze week iets gehoord of gelezen van hem? Pas op, zijn laatst gehoorde woorden, van 17 oktober dus, waren uiterst accuraat: “We zijn niet meer politiek relevant, aan mij om dat te keren” https://www.hln.be/binnenland/freder...eren~adbd05d5/
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#614 | |
|
|
Citaat:
Er is een goed voorbeeld vanuit de US waar de ene staat goed meewerkt om de illegaal terug te brengen naar de legaliteit van het thuisland, en de andere staat overgaat tot geweldsdelicten om dit te verhinderen.
|
|
|
|
#615 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En daar wil jij onze veiligheid, onze vrijheid, onze burgerrechten en onze democratie aan toevertrouwen? Nee, bedankt!
|
|
|
|
#616 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Right?
|
|
|
|
#617 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Jep, die bestaat. Maar de rechterlijke macht heeft ons daar allerminst tegen beschermd hé, integendeel, if anything heeft ze die uitvoerende macht beschermd tegen de burger.
|
|
|
#618 | |
|
|
Citaat:
Louter principieel zou de rechterlijke macht ons moeten beschermen tegen politieke idiotie. Maar het tegendeel is waar. Lichamelijke en burgerlijke integriteit wordt opgeofferd op het altaar van politieke dwanggedachten.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 24 oktober 2025 om 21:58. |
|
|
|
|
|
|
#619 |
|
|
in het echt: Wie zijt gij: Ah ik ben Joe, hier zijn mijn papieren of als ge uw papieren niet bij hebt Ik ben Joe smalls woonachtig te magaville, geboren op die dag daar. na controle OK, have a nice day
|
|
|
#620 | |
|
|
Citaat:
Ge produceert uw papieren of als ge ze niet bijhebt zegt ge uw naam adres en geboortedatum en rijksregisternummer zodat men dat kan controleren, en dat is het.
|
|