![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: vrouw aan de haard | |||
NEEN |
![]() ![]() ![]() |
28 | 57,14% |
ja, vast inkomen tussen de 0 en 500€ |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,12% |
ja, vast inkomen tussen 500€ en 1000€ |
![]() ![]() ![]() |
6 | 12,24% |
ja, inkomen volgens gezinstoestand |
![]() ![]() ![]() |
16 | 32,65% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Bovendien moet de activiteitsgraad omhoog, en niet drastisch omhoog. Naast vergrijzing ook nog eens een heel pak mensen erbij die van een uitkering leven. Wie gaat dat op termijn betalen? Dat kan enkel gepaard gaan met een sterk dalende welvaart.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Bovendien moet de activiteitsgraad omhoog, en niet drastisch omhoog. Naast vergrijzing ook nog eens een heel pak mensen erbij die van een uitkering leven. Wie gaat dat op termijn betalen? Dat kan enkel gepaard gaan met een sterk dalende welvaart.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Burgemeester
|
![]() minder leningen aangaan dan zul je niet met 2 moeten gaan werken,leren kontent te zijn met wat je hebt,en niet meer willen hebben dan je kunt hebben...ik ben voorstander van 1 persoon in het gezin die gaat werken voor een inkomen en de ander die voor het huishouden zorgt,is dit nu de man of de vrouw dit laat ik buiten spel zo moet men maar zelf in het gezin overeenkomen...op deze manier is er bijvoorbeeld minder werkloosheid,en niet alleen minder werkloosheid maar ook ademruimte voor de pensioenen...(beter voor de sociale zekerheid)maar ook bijvoorbeeld minder verkeer op de baan...sociaal gezien word je er beter van want je hangt niet af van een ander om je kindjes op te voeden,sociaal gezien komt dan autmoatisch het gezin meer op de voorgrond...enz enz enz8)
En niet die zever van wie gaat die huisman/vrouw betalen...de 1 zorgt voor het inkomen en de ander voor het huishouden genen bullsh*t daarbij8)
![]() |
#24 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Burgemeester
|
![]() minder leningen aangaan dan zul je niet met 2 moeten gaan werken,leren kontent te zijn met wat je hebt,en niet meer willen hebben dan je kunt hebben...ik ben voorstander van 1 persoon in het gezin die gaat werken voor een inkomen en de ander die voor het huishouden zorgt,is dit nu de man of de vrouw dit laat ik buiten spel zo moet men maar zelf in het gezin overeenkomen...op deze manier is er bijvoorbeeld minder werkloosheid,en niet alleen minder werkloosheid maar ook ademruimte voor de pensioenen...(beter voor de sociale zekerheid)maar ook bijvoorbeeld minder verkeer op de baan...sociaal gezien word je er beter van want je hangt niet af van een ander om je kindjes op te voeden,sociaal gezien komt dan autmoatisch het gezin meer op de voorgrond...enz enz enz8)
En niet die zever van wie gaat die huisman/vrouw betalen...de 1 zorgt voor het inkomen en de ander voor het huishouden genen bullsh*t daarbij8)
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik kom uit een 2verdieners gezin en ben perfect normaal.
![]() |
![]() |
#29 |
Schepen
|
![]() Natuurlijk ben ik tegen verplichtingen, dus NEEN.
Het topic zou beter gaan over het al dan niet uitbetalen van een waardig loon aan de ouder (man of vrouw) die bewust thuis blijft om voor de kinderen te zorgen en het huishouden te doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() dan ben jij een langdurige werkloze zonder kinderen.8)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() Vroeger was de levenstandaard hoog genoeg om niet uit werken te hoeven gaan. Door de vele tweeverdieners is alles zo duur en onbetaalbaar geworden voor alleenstaanden. De werkloosheid kan uit de wereld geholpen worden als de koopkracht stijgt en een daling van de waanzinnige winstmarges ook, zo kan perfect in een partnergezin een van beide thuis blijven en kan die baan dan ook naar een van de vele werklozen gaan. Helaas haalt de idiotie het nog altijd van het gezond verstand en blijft iedereen zich maar neerleggen bij de huidige ongezonde situatie. Makkelijker zou zijn iedereen een basisinkomen te geven, afkomstig van de industriele diefstal van gemeenschappelijke hulpbronnen.
Laatst gewijzigd door cookie@vws : 10 januari 2006 om 11:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Gouverneur
|
![]() Klopt nietKlopt wel
![]() |
#33 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Gouverneur
|
![]() werkhebbende
![]() |
#35 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Gouverneur
|
![]() Zeg onnozelaar, vind jij da nu echt plezant.
![]() Ik werk (een job), waarvoor ik betaald word en waardoor ik belastingen moet betalen.
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Studeren is werken, en zelfs voor een hongerloon dat zakgeld heet.
Ik krijg zelfs geen minimumtoelage! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() laat het uit zeg. dan krijgt ge zo allemaal van die overbezorgde moeders wiens hele leven bestaat uit het zorgen voor hun kinderen. mama's die de bokes smeren en achter het gat van de kleine alles gaan opruimen. met verwende kindjes tot gevolg. nee hoor, laat die moeders maar gaan werken zodat die kindjes wat zelfstandig worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() dat klopt hoegenaamd niet.
![]() |
#40 | |
|
![]() Het is een feit dat tijdens de tweeduizend jaar (of langer) dat de vrouwen effectief aan de haard waren, de maatschappij stukken stabieler was dan nu. Tegenwoordig krijgen de meeste kinderen te weinig aandacht van hun ouders, met alle gevolgen vandien. Dus: vrouwen terug aan de haard, maar met het behoud van alle democratisch verworven rechten.
![]() |
![]() |