Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2006, 18:24   #61
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht

Hou me tegen!
Hou me tegen of ik kom naar Malle!
Hewel? Is er niemand die me tegenhoudt? Hou me dan toch tegen!

PS
Eerlijk gezegd geloof ik wel wat hier over BDW gezegd wordt.
Bart De Wever is niet mijn beste vriend, maar wat geloof je nu feitelijk? Je omscrijving is nogal duister.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2006, 18:57   #62
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Bart De Wever is niet mijn beste vriend, maar wat geloof je nu feitelijk?
't Slechtste uiteraard.
Oud 11 januari 2006, 19:13   #63
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
U doet wat u wilt in uw vrije tijd, maar leg me dan eens uit waarom het Belang handenvol geld uitgeeft om kleine garnalen van de N-VA binnen te halen via de briefcampagne's van de Welkomgroep en zetelstrooierij, terwijl ze de partijvoorzitter en een absoluut kopstuk niét zouden moeten hebben?
De N-VA zou zwaar getroffen zijn, het Belang zou er strategisch een enorme stap mee vooruit springen...

Als bewijzen dan toch niet geleverd kunnen worden door de Belangers, laat ons dan de logica maar eens als criterium gebruiken.

Ik weet niet hoor, maar ik beschouw Dewever niet (meer) als een vlaams-nationalist. Vele 'kleine garnalen' binnen de N-VA wél. Vandaar dat ik vlaams-nationalisten van de N-VA verwelkom bij het VB, maar Dewever hoef ik niet...
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2006, 22:56   #64
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ik weet niet hoor, maar ik beschouw Dewever niet (meer) als een vlaams-nationalist. Vele 'kleine garnalen' binnen de N-VA wél. Vandaar dat ik vlaams-nationalisten van de N-VA verwelkom bij het VB, maar Dewever hoef ik niet...
Dat is misschien persoonlijk het geval voor jou, maar leg me eens uit waarom het Belang De Wever niét zou binnenhalen: Ze kunnen er de N-VA mee kapotmaken en hun lang verhoopte monopolie in het Vlaams-nationalistische kraampje mee bereiken tegen de prijs van een kamerzeteltje. En het is niet dat Belang-kiezers zouden afhaken omdat De Wever zou binnengehaald worden: Er is immers aan rechterzijde geen alternatief voor de Belangkiezers, dus ze kunnen voorlopig opschuiven zoveel ze willen.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2006, 23:49   #65
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is misschien persoonlijk het geval voor jou, maar leg me eens uit waarom het Belang De Wever niét zou binnenhalen: Ze kunnen er de N-VA mee kapotmaken en hun lang verhoopte monopolie in het Vlaams-nationalistische kraampje mee bereiken tegen de prijs van een kamerzeteltje. En het is niet dat Belang-kiezers zouden afhaken omdat De Wever zou binnengehaald worden: Er is immers aan rechterzijde geen alternatief voor de Belangkiezers, dus ze kunnen voorlopig opschuiven zoveel ze willen.

Geen idee waarom ze Dewever niet willen, ik was er niet bij Ik kan me desalniettemin voorstellen dat veruit de meeste vlaams belang bestuursleden hem om dezelfde reden als ik niet hoeven. Waar u aan voorbijgaat is dat de kern van het vlaams belang nog steeds de (radicale) vlaams-nationalisten zijn die het destijds bij de volksunie zijn afgebold (met goede reden). Waarom zouden ze dan nu Schiltz Junior binnen gaan halen?

Veel stemmen levert Dewever niet op (ik zou bijna zeggen dat zijn arrogantie omgekeerd evenredig is met zijn stemmenaantal), hij is imo nog hooguit een salonflamingant die bereid is omwille van de macht met de PS in bed te duiken en er is duidelijk sprake van aversie en rancune tussen Dewever en bvb Morel (die ik wél een aanwinst van formaat vind btw).

Tenslotte denk ik echt dat u zich vergist als u denk dat het het doel is van het VB om de N-VA kapot te krijgen. Partijen interesseren mij niet, mij gaat het om de vlaamse onafhankelijkheid. Mbt de N-VA geeft dit m.i. maar 2 mogelijkheden: of die partij moet bij de salonflaminganten (en dus verdoken tegenstanders van vlaamse onafhankelijkheid) gerekend worden of de partij moet weer in handen komen van vlaams-nationalisten. Persoonlijk heb ik liever het tweede dan het eerste maar dat hangt van de N-VA af, niet van het Vlaams Belang.
Oud 12 januari 2006, 00:25   #66
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Geen idee waarom ze Dewever niet willen, ik was er niet bij Ik kan me desalniettemin voorstellen dat veruit de meeste vlaams belang bestuursleden hem om dezelfde reden als ik niet hoeven. Waar u aan voorbijgaat is dat de kern van het vlaams belang nog steeds de (radicale) vlaams-nationalisten zijn die het destijds bij de volksunie zijn afgebold (met goede reden). Waarom zouden ze dan nu Schiltz Junior binnen gaan halen?

Veel stemmen levert Dewever niet op (ik zou bijna zeggen dat zijn arrogantie omgekeerd evenredig is met zijn stemmenaantal), hij is imo nog hooguit een salonflamingant die bereid is omwille van de macht met de PS in bed te duiken en er is duidelijk sprake van aversie en rancune tussen Dewever en bvb Morel (die ik wél een aanwinst van formaat vind btw).

Tenslotte denk ik echt dat u zich vergist als u denk dat het het doel is van het VB om de N-VA kapot te krijgen. Partijen interesseren mij niet, mij gaat het om de vlaamse onafhankelijkheid. Mbt de N-VA geeft dit m.i. maar 2 mogelijkheden: of die partij moet bij de salonflaminganten (en dus verdoken tegenstanders van vlaamse onafhankelijkheid) gerekend worden of de partij moet weer in handen komen van vlaams-nationalisten. Persoonlijk heb ik liever het tweede dan het eerste maar dat hangt van de N-VA af, niet van het Vlaams Belang.
sta me toe eens goed te lachen?
U zegt dat BDW arrogant is. De heilige 3 vuldigheid van het VB is dat ook.
Maar het verschil is dat BDW beschikt over veel diepere dossierkennis dan de VB kopstukken en hiermee het VB in debatten telkenmale onderuit haalt. Dit is de reden waarom julie BDW proberen te verslijten als verrader, salon nationalist, arrogant ventje. Het VB weet verdomd goed wanneer er een debat komt binnen de Vlaamse beweging BDW te sterk is voor de VB kopstukken. BDW is de enige top Vlaams Nationalist/ politieker die buiten het cordon functioneert en die veel punten binnen haalt.

Vlamingen zijn altijd al azijnpissers geweest. Ze verschieten hun energie aan nevenonderwerpen.
Het VB heeft als nevenonderwerp vreemdelingen gekozen, waardoor ze zichzelf buiten functie steld. Hiermee is het VB verantwoordelijk dat een groot deel van de Vlaamse beweging achter het CS zit. Niet omwille van het Vlaams gedachtegoed, maar omwille van de racistische motieven.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 05:38   #67
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U doet wat u wilt in uw vrije tijd, maar leg me dan eens uit waarom het Belang handenvol geld uitgeeft om kleine garnalen van de N-VA binnen te halen via de briefcampagne's van de Welkomgroep en zetelstrooierij, terwijl ze de [SIZE=3]partijvoorzitter[/SIZE] en een absoluut kopstuk niét zouden moeten hebben?
Hij was [SIZE="3"]toen[/SIZE] nog geen partijvoorzitter.

Laatst gewijzigd door stab : 12 januari 2006 om 05:41.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 05:55   #68
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En het is niet dat Belang-kiezers zouden afhaken omdat De Wever zou binnengehaald worden: Er is immers aan rechterzijde geen alternatief voor de Belangkiezers, dus ze kunnen voorlopig opschuiven zoveel ze willen.
Bon, BDW is een linkse rakker...
Ik vraag mij dan af wat het verschil is tussen n-va en spirit.
Waarom die splitsing er dan wel kwam.
Zijn/waren de spiritisten dan geen Vlaams-nationalisten meer?
Hebben zij zich mss verbrand aan de macht?
Oud 12 januari 2006, 08:27   #69
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Maar het verschil is dat BDW beschikt over veel diepere dossierkennis dan de VB kopstukken en hiermee het VB in debatten telkenmale onderuit haalt.
Hier moet ik u gelijk geven.
Of BDW het nu in realiteit écht in een debat haalt, weet ik niet. MAar hij spendeert zijn debaterskunsten tenminste op m.i. nuttige wijze: tegen die smerige VB-separatisten.
Wanneer de ene flamingant de andere lekker probeert te schofferen, dan kan ik met een gerust gemoed zappen naar relevantere zaken (grappiger bestaan er niet)

Citaat:
Vlamingen zijn altijd al azijnpissers geweest. Ze verschieten hun energie aan nevenonderwerpen.
Zoals Laura Lynn?

Citaat:
Het VB heeft als nevenonderwerp vreemdelingen gekozen, waardoor ze zichzelf buiten functie steld. Hiermee is het VB verantwoordelijk dat een groot deel van de Vlaamse beweging achter het CS zit. Niet omwille van het Vlaams gedachtegoed, maar omwille van de racistische motieven.
De N-Va heeft (had?) als nevenonderwerp racisme en seggregatie tegenover de Walen. Niet zoveel verschil me dunkt.
Als vingeroefening voor een totale splitsing, probeerden ze eerst een eigen Vlaamse kieskring te splitsen. 't Bleek achteraf dat ze datiet mochten. Dat was werk voor de grote jongens van de Federale regering. Die hebben het nog even in de koelkast gelegd. Maar dat is niet erg. De geweldige debator BDW zal volgende keer in coalitie met de PS, onstuitbaar uithalen. Sidder en beef, België. Hou De Wever tegen of hij begaat onverwijld een ongeluk!
Oud 12 januari 2006, 09:46   #70
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KVE Bekijk bericht
Je hoeft niet van het Vlaams Belang, CD&V of N-VA te zijn om te weten dat BDW meermaals aanbood op de Amerikalei. Dit is géén fabeltje.
het zit blijkbaar in de familie! De Bruno is ook zo'n nestbevuiler.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 09:51   #71
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Uw semantische trucjes zullen u niet redden! Ik poneer hier een stelling die ik bewijs met twee citaten. De bal ligt dusin uw kamp om recentere voorbeelden te geven om mijn stelling te ontkrachten. En persoonlijke aanvallen laten mij koud, dus wees een beetje volwassen.

? Dus een minister mag voor u enkel uitspraken doen die over zijn bevoegdheden gaan? Dan is hij een unicum in de geschiedenis! en bovendien komthet hem goed uit want zijn bevoegdheden zijn ongevaarlijk voor de belgsiche staat. Kom toon eens u goede wil : 1 citaat met bronvermelding.
Ik wacht nog steeds op die citaten? Als Leeuw een leugenaar is volgens jou omdat hij zijn bewering over BDW niet kan hard maken, wat ben jij dan wel?
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 11:59   #72
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Maar het verschil is dat BDW beschikt over veel diepere dossierkennis dan de VB kopstukken en hiermee het VB in debatten telkenmale onderuit haalt. Dit is de reden waarom julie BDW proberen te verslijten als verrader, salon nationalist, arrogant ventje. Het VB weet verdomd goed wanneer er een debat komt binnen de Vlaamse beweging BDW te sterk is voor de VB kopstukken. BDW is de enige top Vlaams Nationalist/ politieker die buiten het cordon functioneert en die veel punten binnen haalt.

I beg to differ. Ik heb Dewever nog nooit zien scoren in een debat met het VB als het op feiten en argumenten kwam, qua scheldpartijen en gratuite beledigingen (vooral naar Morel toe) daarentegen doet hij stevig zijn best ja.

Ik heb hem hier ook op het forum nog weten zeggen dat ze nooit met CD&V gingen samengaan wegens onbetrouwbaar en niet vlaams genoeg om er 2 dagen later mee in het bootje te stappen... Op dat moment zijn mijn ogen open gegaan en heb ik Dewever definitief afgeschreven als betrouwbaar vlaams-nationalist, iets wat ik tot nu toe - spijtig genoeg - in de feiten enkel maar bevestigd zie.

Citaat:

Vreemdelingen zijn geen 'nevenonderwerp' maar het is imo 1 v/d grootste uitdagingingen waar Europa voor staat. Dat u dit als een nevenonderwerp catalogeert dat rustig nog een tijdje onder de mat kan worden geveegd bewijst voor mij enkel hoe wereldvreemd u blijkbaar wel niet bent... Wat er met vreemdelingen moet gebeuren, daar kan men over van mening verschillen, het afdoen als een 'nevenonderwerp' getuigt echter van verregaande blindheid.
Oud 12 januari 2006, 12:49   #73
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garga Bekijk bericht
Als ik u goed begrijp is BDW zich volgens u komen aanbieden bij het Vlaams Belang en heeft men hem geweigerd? Waarom zouden ze dat in godsnaam dan wel gaan hebben, vraag ik me af? De Welkomgroep indachtig lijkt mij een dergelijke overstap net perfect binnen de strategie te passen. Laat me toe dit gegeven dan ook serieus in twijfel te trekken.
Ik heb nooit gezegd dat ze hem geweigerd hebben.
BDW zélf heeft na de mislukte verkiezingen van 2003 contact gezocht met het Vlaams Blok. Er zijn een aantal leden van de Welkomgroep die dit kunnen bevestigen. Als u het tegendeel wenst te geloven, is dat uw zaak. Net zoals het mijn zaak is dit 'verhaal' wel te geloven. Voor er kartelgesprekken waren met CD&V en VLD was de positie van BDW tegenover het Vlaams Blok eerder positief dan negatief. Toch vreemd hoe dit plots is kunnen veranderen. De Welkomgroep hierover als excuus gebruiken lijkt me stompzinnig omdat hij reeds zijn kar daarvoor had gedraaid. Stond ook te lezen in Journaal van Mark Grammens. De Welkomgroep heeft nooit als bedoeling gehad N-VA te doen kelderen of enkele 'grote' garnalen naar binnen te loodsen. Het was voor ons duidelijk dat een kartel met CD&V door een aantal Vlaams-nationalisten binnen N-VA moeilijk verteerbaar was en trouwens nog altijd is. De drempel naar het toenmalige Vlaams Blok was naar onze mening in vele gevallen te groot. Daarom de Welkomgroep. Binnen dat kader kwamen wij eveneens tot de conclusie als ex N-VA'er of ex VU'er (Linda Vissers en Jef Van Bree waren nooit lid van N-VA) dat alleen binnen het Vlaams Blok/Belang kan gestreefd worden naar een brede Vlaams-nationale beweging om tegemoet te komen aan de Vlaamse verzuchtingen. Met in de eerste plaats de onafhankelijkheid van Vlaanderen! De intenties van de leden van de Welkomgroep waren naar mijn mening zeker oprecht. Toenadering tussen Vlaams-nationalisten van de verschillende gezindten is noodzakelijk willen wij ooit zelf over het lot van zes miljoen Vlamingen kunnen beschikken!
KVE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 13:14   #74
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1 Ik ben er niet zeker van dat een groot deel van de Vlaamse Beweging achter het cordon-sanitaire staat! Het Vlaams Blok bespeelde het vreemdelingenthema al van bij de oprichting, niet pas de dag voor de grote doorbraak einde de jaren '80. Toen het Blokske nog het Blokske was, was er voor het establishment géén probleem! 't Blokske mocht meedoen volgens de democratische spelregels (die ze inmiddels zo hebben aangepast dat zichzelfverklaarde democraten andere partijen kunnen laten veroordelen, een tekening hierbij is niet nodig!) zolang het maar niet groter werd dan die ene kamerzetel van Karel Dillen. Er zijn in de jaren '80 trouwens verwoede pogingen geweest om de breuklijn tussen Volksunie en Vlaams Blok te lijmen. Ik denk dus niet dat de Volksunie het Vlaams Blok plots 'racistisch', 'fascistisch', 'nazistisch' vond of wat dan ook. 't Blokske werd het Blok en het hek was voor 'links' volledig van de dam. Zij zagen hun kiesvee smelten als sneeuw voor de zon en voila het cordon-sanitaire was geboren. Het cordon-sanitaire is de levensverzekering van links, wie dat nu nog niet doorheeft verdient een stamp onder de krent of is pas gisteren Vlaanderen komen binnengewandeld.

2 Ik vind BDW trouwens ook een héél klein beetje naast de pot plassen. Niet omdat hij het zou winnen van VB-mandatarissen, daar gaat het in een debat trouwens helemaal niet over. Ik vind dit eigenlijk, verexcuseert u mij, ordinaire cafépraat of praat die eerder in de peutertuin thuishoort. Hij is ongetwijfeld een goed debatter en een goed spreker, daar kunnen we 't over eens zijn. Maar sedert dat kartel is hij de arrogantie zelve. Diegene die zich in een debat met BDW volwassen genoeg gedraagd is voor mij dé 'winnaar' (nu zondig ik zelf) of die nu Dewinter, Annemans of Vanhecke heet of Sinterklaas of zwarte piet dat maakt mij géén verschil. Het uitgangspunt is en moet zijn, 'respect'. Anders hoef je géén debat aan te gaan en ben je reeds op voorhand verloren. Dat BDW over héél wat dossierkennis beschikt hoeft niet te verbazen. Maar dat Dewinter Annemans of Vanhecke dit niet zouden hebben, vind ik een sterke overdrijving. Dewinter zit al héél wat jaartjes langer in de praatbarak en ik zou zijn dossierkennis niet durven onderschatten.

3 BDW uitschelden voor verrader vind ik even flauw als het Vlaams Belang uitschelden voor nazi's, fascisten, racisten en dergelijke méér. Dit getuigt niet van politiek inzicht, integendeel, maar van onvolwassenheid en kleinzieligheid. Al moeten wij als oppositiepartij BDW én zijn nivea-klik af en toe wel eens op de rooster leggen, zeker wanneer het Vlaams-nationale thema's betreft die niet of onvolledig worden doorgevoerd. Ik hoef ze niet te vernoemen, ik denk dat u wel zal begrijpen waar ik het dan zoal over heb.
KVE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 13:19   #75
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Als je werkelijk een onafhankelijk Vlaanderen wenst moet je op de NVA stemmen. Ik interpreteer het feit dat die partij op zich zeer weinig stemmen krijgt overigens als een duidelijke afwijzing van een onafhankelijk vlaanderen. Het VB is een partij die niets wil dan mandaten zonder verantwoordelijkheid, alle acties die van die partij uitgaan wijzen daar op.

Laat er geen misverstand ontstaan : ik ben geen NVA supporter ;
maar zolang die partij in de marginaliteit blijft wordt Vlaanderen geen onafhankelijke republiek.
l
Oud 12 januari 2006, 14:09   #76
leeuw
Burger

leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ge het dan toch wil weten Bart De Wever wilde de eerste plaats in Antwerpen voor Filip. Dat is durven é

En inderdaad, hij is geen nationalist, hij is een opportunist.
Oud 12 januari 2006, 14:41   #77
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Hier moet ik u gelijk geven.
Of BDW het nu in realiteit écht in een debat haalt, weet ik niet. MAar hij spendeert zijn debaterskunsten tenminste op m.i. nuttige wijze: tegen die smerige VB-separatisten.
Wanneer de ene flamingant de andere lekker probeert te schofferen, dan kan ik met een gerust gemoed zappen naar relevantere zaken (grappiger bestaan er niet)
Je zogenaamde zalvende verdeel en heerspolitiek is voor een objectieve waarnemer heel doorzichtig. Het feit of nu BDW of FDW de beste debater is interesseert me maar matig. Hetgeen voor mij belangrijk is de realisatie van een onafhankelijk Vlaanderen. In deze zijn de zogenaamde "smerige VB-separatisten" mijn objectieve bondgenoten. Zolang de respectievelijke partijtoppen zich echter blijven verliezen in steriele partijtwisten kun je nog even genieten van je "België-euforie". Daarna is de pret uit. Dus geniet nog een tijdje met volle teugen.

Citaat:
Zoals Laura Lynn?
Redelijk goedkoop.
Citaat:
De N-Va heeft (had?) als nevenonderwerp racisme en seggregatie tegenover de Walen. Niet zoveel verschil me dunkt.
Als vingeroefening voor een totale splitsing, probeerden ze eerst een eigen Vlaamse kieskring te splitsen. 't Bleek achteraf dat ze datiet mochten. Dat was werk voor de grote jongens van de Federale regering. Die hebben het nog even in de koelkast gelegd. Maar dat is niet erg. De geweldige debator BDW zal volgende keer in coalitie met de PS, onstuitbaar uithalen. Sidder en beef, België. Hou De Wever tegen of hij begaat onverwijld een ongeluk!
Het streven naar een ordentelijk ingericht huishouden, niet gehinderd door een bemoeizieke schoonmoeder die over alles haar slebber moet slaan heeft niks met racisme te maken, je weet dat even goed als ik. Evenals het feit dat (voorlopig) BHV niet gesplitst is uitsluitend aan de N-VA toegeschreven kan worden. Toch even verwijzen naar een artikel in De Standaard van vandaag waarin ene
Vancau zich hoogst ongerust toont over de staatshervorming bij de volgende federale verkiezingen. Hij pleit voor een breed Waals front om
weerwerk te kunnen bieden aan de Vlaamse eisen. In feite stampt hij een open deur in, als het erop aankomt hun privileges veilig te stellen zijn de Walen steeds eensgezind geweest. Onze Waalse vrienden voelen steeds meer nattigheid, en met reden.
Oud 12 januari 2006, 15:17   #78
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KVE Bekijk bericht
Toenadering tussen Vlaams-nationalisten van de verschillende gezindten is noodzakelijk willen wij ooit zelf over het lot van zes miljoen Vlamingen kunnen beschikken!
Klopt. De kern van de zaak. Maar schijnbaar hebben de diehards van de respectievelijke Vlaams-nationale partijen hier geen oren naar, tot grote vreugde van de Belgicisten op dit forum aanwezig die bij gebrek aan eigen argumenten zich moeten optrekken aan die broederstrijd.
(Staaf daargelaten, natuurlijk. Met die jongen zou ik niet graag in botsing komen en bovendien, de waarheid heeft haar rechten...).
Oud 12 januari 2006, 20:24   #79
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Klopt. De kern van de zaak. Maar schijnbaar hebben de diehards van de respectievelijke Vlaams-nationale partijen hier geen oren naar, tot grote vreugde van de Belgicisten op dit forum aanwezig die bij gebrek aan eigen argumenten zich moeten optrekken aan die broederstrijd.
(Staaf daargelaten, natuurlijk. Met die jongen zou ik niet graag in botsing komen en bovendien, de waarheid heeft haar rechten...).

Robert, laten we eerlijk zijn. Het probleem ligt geenszins bij de 'die hard vlaams-nationalisten' in beide partijen. Die beseffen heus wel elkaars objectieve bondgenoot te zijn. Het probleem ligt eenzijdig bij de salonflaminganten die heden ten dage de N-VA in handen hebben.

De 'radicale' vlaams-nationalisten binnen de N-VA (of wat ervan overschiet) hebben imo altijd een op zijn minst constructieve houding tov het VB gehad. De apparatsjiks en salonflaminganten die de N-VA geleidelijk aan in hun macht hebben gekregen daarentegen...
Oud 12 januari 2006, 20:32   #80
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Als je werkelijk een onafhankelijk Vlaanderen wenst moet je op de NVA stemmen. Ik interpreteer het feit dat die partij op zich zeer weinig stemmen krijgt overigens als een duidelijke afwijzing van een onafhankelijk vlaanderen. Het VB is een partij die niets wil dan mandaten zonder verantwoordelijkheid, alle acties die van die partij uitgaan wijzen daar op.

Laat er geen misverstand ontstaan : ik ben geen NVA supporter ;
maar zolang die partij in de marginaliteit blijft wordt Vlaanderen geen onafhankelijke republiek
Blijkbaar delen de meeste vlaams-nationalisten uw mening niet.

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be