Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moet Van den Bossche gaan?
Ja want ze is dom en onbekwaam 87 69,60%
Ja want ze is misschien niet dom, maar ze liegt wel 21 16,80%
Neen, dit is een storm in een glas heel dure mazout 14 11,20%
- 3 2,40%
Aantal stemmers: 125. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 25 januari 2006, 15:47   #201
PelgrimForever
Europees Commissaris

PelgrimForever's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Maar wel wisten wat erin stond.
Als je tekent, wordt je verondersteld te weten wat erin staat,
of je moet al een weggepromoveerde Hap-paard zijn ...
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2006, 15:48   #202
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
O.K.maar zijn jullie dan minister?
misschien wel - wie zal het zeggen
Oud 25 januari 2006, 15:50   #203
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Vindt u het van gezond staatsmanschap getuigen om iemand op de post begroting te posteren die het verschil niet kent tussen een lening en een gift? Voor dit feit alleen al zouden er ontslagen zijn gevallen in vorige regeringen.
dat heeft nu eens niets met staatsmansschap te maken, zie
Oud 25 januari 2006, 15:50   #204
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
misschien wel - wie zal het zeggen
Het liegen kan je al zie ik
Oud 25 januari 2006, 15:53   #205
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Wat is staatsmanschap trouwens?

Dat is een interessante vraag! Enkele leuke quotes:

Aristotle -- "What the statesman is most anxious to produce is a certain moral character in his fellow citizens, namely a disposition to virtue and the performance of virtuous actions."

Harry Truman -- "A politician is a man who understands government. A statesman is a politician who's been dead for 15 years."

Henry Kissinger -- "The statesman's duty is to bridge the gap between experience and vision."
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2006, 15:54   #206
Patje48
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Welke indruk maakte Verhofstadt in de VS? Een erg sterke. De man heeft daverende ovaties gekregen voor redes in het buitenland. Vergelijk bv. eens met wat een zot als Dewinter allemaal uitkraamt als hij eens NL binnen mag, of de onnozelheden van Louis Tobback.

Verhofstadt is met mijlen voorsprong de grootste staatsman van de lage landen. Nu moet hij enkel nog zijn eigen partij kunnen uitmesten.
Het uitleggen en show verkopen kan GV idd. maar iets presteren is andere koek. Beloven, beloven en nog eens beloven en het maar uitleggen ("ge voelt dat toch"....) dat is het enige dat hij kan, en de burgers voor de zot houden.

Voor mij staat GV qua staatsmanschap even hoog als FDW en is hij een even grote zot.
Patje48 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2006, 15:55   #207
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat heeft nu eens niets met staatsmansschap te maken, zie

Verhofstadt is als 1ste minister verantwoordelijk voor zijn regering, het feit dat er iemand op de post begroting zit die totaal incompetent is in deze materie is zijn verantwoordelijkheid. Dit heeft dus wel degelijk met staatsmansschap te maken, ik vind het in alle geval een stuk belangrijker dat een eerste minister een bekwame regering kan leiden dan dat hij goed overkomt op een EU-top of staande ovaties krijgt in de VS.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2006, 15:56   #208
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U lacht. Maar vergelijk bv. eens met de vorige coalities, of sterker nog, breng argumenten aan.

Let the beast go.
Dehaene. Daar noemt u iemand. Iemand die, ondanks een gigantische staatsschuld, ons toch binnen wist te loodsen in de eurozone. Ok, hij had de economie mee, maar de rente stond toen wel veel hoger dan nu. En zorgde zelfs voor een overschot. Dat door Verhofstadt onmiddellijk opgesoupeerd werd, niet aan de staatsschuld, maar aan iets anders.

De staatsschuld is onder verhofstadt enkel procentueel afgenomen, voornamelijk door een gunstige, historisch lage rente. Maar in absolute cijfers zelfs toegenomen (+8 miljard vorig jaar, als ik me goed herinner). Paars heeft er voor gezorgd dat de begroting in evenwicht is. Maar de manier waarop, zeker voor het jaar 2005, doet me kippenvel bezorgen. Het opnemen van pensioenfondsen, de verkoop en het terug huren van gebouwen, de "gift" van de petroleumsector...

Hoe ik me Verhofstadt zal herinneren? De man van de beloftes: 200000 nieuwe banen, het terugdringen van het Vlaams Blok, Sabena, DHL, ...
En heikele punten worden op de lange baan geschoven (of in de koelkast gestoken, zoals BHV)

Een groot staatsman? We zullen zien binnen 10 jaar...
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2006, 16:02   #209
PelgrimForever
Europees Commissaris

PelgrimForever's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
het verschil is, ten tijde van de boswandeling van Dutroux, of de dioxinekipjes, namen de politici hun verantwoordelijkheden en namen ze ontslag als er iets verkeerd liep. Paars I en II heeft daar komaf mee gemaakt.
VDB liegt dat ze zwart ziet, noemt dat dan een communicatiestoornis, en gaat dan de petroleumsector op hun verantwoordelijkheden wijzen?!
Opkrassen brengt geen oplossing.
Voor de camera staan lullen ook niet.
Aan een oplossing werken wel ...
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2006, 16:18   #210
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht
Dan liefst met capabele mensen, ik mag er niet aan denken dant freya het zou oplossen.
Oud 25 januari 2006, 16:23   #211
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat denk ik ook. Een staatsman als Verhofstadt loopt er niet rond in CD&V kringen. Het zijn stuk voor stuk wollige, saaie types zonder charisma, met dat typische CD&V-gebrek aan elk beetje ideologie of voluntarisme.
Het verschil tussen Verhofstadt en Deheane is dat eerstgenoemde ons een "modelstaat" heeft beloofd. En daarna dat je hem mocht beoordelen aan het score van het Blok. En daarna 200.000 banen. En daarna "de" oplissing voor Zaventem. En dan ging hij BHV even gauw oplossen. O ja en men ging ook de ambtenarij moderniseren en de belastingen naar beneden halen .... en ze leefden allen gelukkig voor eeuwig en altijd en hadden veel kinderen.

Iemand die van alles belooft om uiteindelijk niets te realiseren zal altijd veel strenger worden beoordeeld dan iemand die het misschien niet zo veel beter doet maar wel veel minder belooft. En tussen haakjes : ik had een hekel aan Dehaene maar hij heeft het budgetair tekort teruggeschroefd en dat is één concrete verwezenlijking waar wij vandaag nog steeds van profiteren. Verhofstadt heeft het homohuwelijk ingevoerd. Hoe zeer wij daar allemaal op stonden te wachten heb ik niet de indruk dat dat echt opweegt tov wat Dehaene heeft verwezenlijkt.

Hoor ik u iets zeggen over voluntarisme? Wat baat dat als er geen resultaten zijn? Gebakken lucht aanmaken, daar heb ik V. helemaal niet voor nodig : even 10 min lang de oven aanzetten, de deur openen en voil�*, ik heb mijn gebakken lucht !

NB
Ik heb in 1999 voor de VLD van Verhfostadt gekozen uit degout voor Dehaene. Ik beklaag het mij nog steeds.

Laatst gewijzigd door Kaal : 25 januari 2006 om 16:25.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2006, 16:25   #212
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patje48 Bekijk bericht
Het uitleggen en show verkopen kan GV idd. maar iets presteren is andere koek. Beloven, beloven en nog eens beloven en het maar uitleggen ("ge voelt dat toch"....) dat is het enige dat hij kan, en de burgers voor de zot houden.

Voor mij staat GV qua staatsmanschap even hoog als FDW en is hij een even grote zot.
Een goed staatsman is wellicht altijd een leugenaar. Misschien schat je de connotatie van het begrip iets te rooskleurig in
Oud 25 januari 2006, 16:27   #213
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht
Wat oplossing?
De regering heeft een meerinkomst van 550 miljoen euro door de hoge olieprijs, beslist in september een deel van dat geld terug te geven aan de mensen, ziet eind december dat dat geld er niet meer is, onderhandelt snel-snel met de petroleumsector ivm een "bijdrage", dat plots een lening blijkt te zijn, moet dat dan terugbetalen voor de 31ste maart, anders een rente van 3% betalen, gaat dat dan spreiden over meerdere maanden, want die 3% geldt voor een jaar, maar gaat toch nog eens onderhandelen met diezelfde petroleumsector om alsjeblief misschien toch nog een kleine minibijdrage te leveren...
Ik ben benieuwd
Oud 25 januari 2006, 16:27   #214
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Verhofstadt is als 1ste minister verantwoordelijk voor zijn regering, het feit dat er iemand op de post begroting zit die totaal incompetent is in deze materie is zijn verantwoordelijkheid. Dit heeft dus wel degelijk met staatsmansschap te maken, ik vind het in alle geval een stuk belangrijker dat een eerste minister een bekwame regering kan leiden dan dat hij goed overkomt op een EU-top of staande ovaties krijgt in de VS.
Al bij al leidt hij de regering goed. Ik denk dat geen enkel politicus zo lang zou overleefd hebben als GV. Het is ook niet zijn fout dat VDB blundert. Hij kan haar ook niet buitenwippen, want dan nemen de sossen weerwraak. Indien nu, dan bij de volgende verkiezingen. En zijn we daar dan bij gebaat? Ik dacht van niet.
Oud 25 januari 2006, 16:29   #215
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Een goed staatsman is wellicht altijd een leugenaar. Misschien schat je de connotatie van het begrip iets te rooskleurig in
Tja als je de lat maar laag genoeg zet dan zal elke politici wel in staat om er moeiteloos over te springen ....
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2006, 16:29   #216
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Het verschil tussen Verhofstadt en Deheane is dat eerstgenoemde ons een "modelstaat" heeft beloofd. En daarna dat je hem mocht beoordelen aan het score van het Blok. En daarna 200.000 banen. En daarna "de" oplissing voor Zaventem. En dan ging hij BHV even gauw oplossen. O ja en men ging ook de ambtenarij moderniseren en de belastingen naar beneden halen .... en ze leefden allen gelukkig voor eeuwig en altijd en hadden veel kinderen.

Iemand die van alles belooft om uiteindelijk niets te realiseren zal altijd veel strenger worden beoordeeld dan iemand die het misschien niet zo veel beter doet maar wel veel minder belooft. En tussen haakjes : ik had een hekel aan Dehaene maar hij heeft het budgetair tekort teruggeschroefd en dat is één concrete verwezenlijking waar wij vandaag nog steeds van profiteren. Verhofstadt heeft het homohuwelijk ingevoerd. Hoe zeer wij daar allemaal op stonden te wachten heb ik niet de indruk dat dat echt opweegt tov wat Dehaene heeft verwezenlijkt.

Hoor ik u iets zeggen over voluntarisme? Wat baat dat als er geen resultaten zijn? Gebakken lucht aanmaken, daar heb ik V. helemaal niet voor nodig : even 10 min lang de oven aanzetten, de deur openen en voil�*, ik heb mijn gebakken lucht !

NB
Ik heb in 1999 voor de VLD van Verhfostadt gekozen uit degout voor Dehaene. Ik beklaag het mij nog steeds.
Jaja, natuurlijk heeft hij alles mooier verkocht dan het ooit kon zijn. Maar ondertussen staat Belgie er stukken beter voor dan 10 jaar terug.
Oud 25 januari 2006, 16:30   #217
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Tja als je de lat maar laag genoeg zet dan zal elke politici wel in staat om er moeiteloos over te springen ....
Toch niet toch niet. Noem mij 1 ander politicus die evenveel (internationaal) charisma heeft als GV.
Oud 25 januari 2006, 16:31   #218
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Dehaene. Daar noemt u iemand. Iemand die, ondanks een gigantische staatsschuld, ons toch binnen wist te loodsen in de eurozone. Ok, hij had de economie mee, maar de rente stond toen wel veel hoger dan nu. En zorgde zelfs voor een overschot. Dat door Verhofstadt onmiddellijk opgesoupeerd werd, niet aan de staatsschuld, maar aan iets anders.

De staatsschuld is onder verhofstadt enkel procentueel afgenomen, voornamelijk door een gunstige, historisch lage rente. Maar in absolute cijfers zelfs toegenomen (+8 miljard vorig jaar, als ik me goed herinner). Paars heeft er voor gezorgd dat de begroting in evenwicht is. Maar de manier waarop, zeker voor het jaar 2005, doet me kippenvel bezorgen. Het opnemen van pensioenfondsen, de verkoop en het terug huren van gebouwen, de "gift" van de petroleumsector...

Hoe ik me Verhofstadt zal herinneren? De man van de beloftes: 200000 nieuwe banen, het terugdringen van het Vlaams Blok, Sabena, DHL, ...
En heikele punten worden op de lange baan geschoven (of in de koelkast gestoken, zoals BHV)

Een groot staatsman? We zullen zien binnen 10 jaar...
Dat denk ik ook. Clinton wordt nu gezien als 1 van de beste presidenten van de 20ste eeuw. Tijdens zijn presidentschap werd hij echter verguisd door velen.
Oud 25 januari 2006, 16:31   #219
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ondertussen staat Belgie er stukken beter voor dan 10 jaar terug.
Kunt u dat concreet bewijzen met wat cijfers?
Oud 25 januari 2006, 16:32   #220
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch niet toch niet. Noem mij 1 ander politicus die evenveel (internationaal) charisma heeft als GV.
Ariel Sharon in z'n huidige toestand wat mij betreft!

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be