Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 februari 2006, 18:58   #201
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Dat is appelen met peren vergelijken. Bij een echtscheiding probeert men eerst ook tot een algemeen compromis te komen, als dat niet lukt zal de rechter beslissen met het oog op een evenwichtige oplossing voor beide personen.
dat is een vergelijking die juist spijkers met koppen slaat. Het compromis was het federalisme, toen had de man tijd zijn leven te beteren, maar het werd erdoor nog erger en elke vraag van de man een therapie te nemen stuit op nog meer mishandeling. ik denk deze vrouw een goede advocaat zoekt , die ervoor zorgt dat haar hoerenlopende man zijn vrouw niet nog meer probeert uit te melken en als ze dan gescheiden is, haar oude jeugsliefde weer opzoekt, misschien is het water niet te diep geworden.
Zolang belgicisten niet toegeven dat de franstaligen met hun klak naar gesmeten hebben, gaat ze in Vlaanderen een randverschijnsel blijven.

un saludo

Laatst gewijzigd door Miguelito : 10 februari 2006 om 19:01.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2006, 19:30   #202
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
dat is een vergelijking die juist spijkers met koppen slaat. Het compromis was het federalisme, toen had de man tijd zijn leven te beteren, maar het werd erdoor nog erger en elke vraag van de man een therapie te nemen stuit op nog meer mishandeling. ik denk deze vrouw een goede advocaat zoekt , die ervoor zorgt dat haar hoerenlopende man zijn vrouw niet nog meer probeert uit te melken en als ze dan gescheiden is, haar oude jeugsliefde weer opzoekt, misschien is het water niet te diep geworden.
Zolang belgicisten niet toegeven dat de franstaligen met hun klak naar gesmeten hebben, gaat ze in Vlaanderen een randverschijnsel blijven.

un saludo
Ja, laat haar naar haar oude jeugdliefde gaan. Ze had het uitgemaakt omdat haar huidige echtgenoot zat te stoken. Nu blijkt hij zo gek nog niet te zijn geweest. Hij is haar nog niet vergeten. De liefde die hij voor haar koesterde ontvlamt weer als vanouds... Hij geeft haar warmte, koestert haar, streelt haar rondingen en maakt weer een fatsoenlijke vrouw van haar.
Samen...kunnen ze grootste dingen bereiken...en dat zullen ze ook... als ze eenmaal weer in de liefde herenigd zijn. Het is voorbestemd...
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2006, 19:32   #203
Miguelito
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ja, laat haar naar haar oude jeugdliefde gaan. Ze had het uitgemaakt omdat haar huidige echtgenoot zat te stoken. Nu blijkt hij zo gek nog niet te zijn geweest. Hij is haar nog niet vergeten. De liefde die hij voor haar koesterde ontvlamt weer als vanouds... Hij geeft haar warmte, koestert haar, streelt haar rondingen en maakt weer een fatsoenlijke vrouw van haar.
Samen...kunnen ze grootste dingen bereiken...en dat zullen ze ook... als ze eenmaal weer in de liefde herenigd zijn. Het is voorbestemd...
maar is door de stokerij en de hersenspoeling van die mishandelende man het water neit te diep geworden? misschien eerst een paar afspraakjes, dan een lat relatie, voordat de liefde echt kan ontbranden?

un saludo
Oud 10 februari 2006, 19:39   #204
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
maar is door de stokerij en de hersenspoeling van die mishandelende man het water neit te diep geworden? misschien eerst een paar afspraakjes, dan een lat relatie, voordat de liefde echt kan ontbranden?

un saludo
Jazeker. Een 'rebound-relatie' is nooit goed. Laat ze samen weer eens afspreken en elkaar het hof maken. Samen uitgaan, avondje thuisblijven. Elkaars hand vasthouden. De vrouw kan een heerlijke maaltijd bereiden, heb ik me laten vertellen. De man kan goed avondjes organiseren. Misschien bloeit de liefde weer op? Wie weet? Goede vrienden blijven ze sowieso.
Oud 10 februari 2006, 19:41   #205
Miguelito
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Jazeker. Een 'rebound-relatie' is nooit goed. Laat ze samen weer eens afspreken en elkaar het hof maken. Samen uitgaan, avondje thuisblijven. Elkaars hand vasthouden. De vrouw kan een heerlijke maaltijd bereiden, heb ik me laten vertellen. De man kan goed avondjes organiseren. Misschien bloeit de liefde weer op? Wie weet? Goede vrienden blijven ze sowieso.
ja laat de vrouw het eten maar klaar maken, wat haar jeugdliefde heeft daaarvan geen kaas gegeten.

jongens vandaag schrijf ik veel typfouten, ik ben ziekjes, sorry

un saludo

Laatst gewijzigd door Miguelito : 10 februari 2006 om 19:43.
Oud 10 februari 2006, 23:32   #206
Gomtu
Vreemdeling

Gomtu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alhoewel U waarschijnlijk begrepen heb wat ik wilde zeggen, maar U het een flamingant niet wil toegegeven, leg ik het U nog eens graag uit. Het is niet omdat Uw familie Nederlands praat, de gehele Waalse bevolking zo goed nederlands praat als U beweert.
En mensen die klingon praten zijn freaks? U "beledigt" mij als Star Trek fan!
Ik ben zelf star trek fan en heb dan ook alle dvd en enkele figuurtjes. dus als star trek fan wenste ik u niet te beledigen, ik heb alleen al veel beleefdere antwoorden gekregen als dit. 1 ervan was "sommige mensen lezen wel eens een boek"

Citaat:
U leest enkel franstalige krantenb en propaganda van het fdf zeker.
Nee, ik lees ook al eens Vrij nederland en Humo

Citaat:
Moeskroen is dan ook niets voor niets een waalse gemeente met officieël vastgelegde faciliteiten.
Waalse gemeente die vroeger bij Vlaanderen behoorde als ik mij niet vergis.

Citaat:
Tja als U zich wil laten beledigen door een domme flamingant, ik weet niet beter.
Ik heb u nooit dom genoemd, ik heb enkel gevraagd of u het was, en of de belediging opzettelijk was. Dit had u natuurlijk kunnen ontkennen en dan zou ik me al niet meer beledigd gevoeld hebben.
Oud 10 februari 2006, 23:40   #207
Gomtu
Vreemdeling

Gomtu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Persoonlijk denk ik dat dit onmogelijk is om de eenvoudige reden dat in Vlaanderen Frans verplichte tweede taal is, en in Wallonië niet.
Tenzij de Frankofonen een fantastische talenknobbel hebben. Iets wat wij nog nooit vastgesteld hebben.
in wallonië krijgen ze tegenwoordig ook nederlandse lessen, nog niet overal maar de 1ste stappen zijn gezet

http://www.studentstart.be/StudieEnSchool/15783

Laatst gewijzigd door Gomtu : 10 februari 2006 om 23:41.
Gomtu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2006, 00:10   #208
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Mja... ik heb het ook nooit goed kunnen hebben met romaanse talen.
Toch makkelijk als je dat enige scheldwoordje hebt om alle verantwoordelijkheid af te schuiven ? Eigenlijk moet je zulke mensen een proces aan de broek lappen voor uitingen van racisme
Ik heb het nog nooit een neger tegen me horen zeggen. Altijd alleen blanken. En het is geen racisme want we behoren tot hetzelfde ras. En het wordt nooit gezegd in mijn gezicht. Uitsluitend zo zacht dat ik geacht wordt het niet te horen maar luid genoeg om het wel te horen.
Foreigner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2006, 00:18   #209
Gomtu
Vreemdeling

Gomtu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Als ik het goed begrijp worden de Vlamingen in Moeskroen dus minder vlug verfranst, of mogelijk opnieuw vervlaamst. Die info heb ik niet.
Als men in die hospitalen enkel tweetaligen aanstelt dan volgt de rest.
Intussen palmen Frankofonen de Vlaamse randgemeenten in en eisen dat de openbare taal Frans wordt. Die info heb ik wel.
'een beetje geduld, begrip en tollerantie komen we er wel' Ik vrees dat dit na 175 jaar ervaring, totaal is opgebruikt.
Ik geef toe dat zo'n proces lang duurt en dat veranderingen niet overnacht gebeuren. In 1967 werd de grondwet voor het 1st in het nederlands vertaald men kan dit denk ik wel beschouwen als het begin van de erkenning. Als men denkt dat de brusselse universiteit haar deuren opende voor vrouwen in 1880 en dat die laatste pas in 1948 volwaardige politieke rechten hebben verkregen weten we dat het nog eventjes zal duren, ook dit tijd zal vragen.

Laatst gewijzigd door Gomtu : 11 februari 2006 om 00:23.
Gomtu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2006, 01:56   #210
Miguelito
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gomtu Bekijk bericht
Ik heb u nooit dom genoemd, ik heb enkel gevraagd of u het was, en of de belediging opzettelijk was. Dit had u natuurlijk kunnen ontkennen en dan zou ik me al niet meer beledigd gevoeld hebben.
natuurlijk was het niet opzettelijk, ik wou enkel aantonen dat één hgezin niet de gehele waalse bevolking/politici vertegenwoordigen. al u zich persoonlijk beledigd voelde, verontschuldig ik mij

live long and prosper. 1966-2006

un saludo
Oud 12 februari 2006, 19:54   #211
Gomtu
Vreemdeling

Gomtu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
natuurlijk was het niet opzettelijk, ik wou enkel aantonen dat één hgezin niet de gehele waalse bevolking/politici vertegenwoordigen. al u zich persoonlijk beledigd voelde, verontschuldig ik mij

live long and prosper. 1966-2006

un saludo
Waarvoor dank
Gelieve dan ook mijn verontschuldigingen aan te nemen zou ik u enigszins beledigd hebben
Oud 13 februari 2006, 17:11   #212
Miguelito
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gomtu Bekijk bericht
Waarvoor dank
Gelieve dan ook mijn verontschuldigingen aan te nemen zou ik u enigszins beledigd hebben
ik heb een dik velletje.

live long and prosper
Oud 13 februari 2006, 18:17   #213
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De Koning moet best niet tekeer gaan tegen het toenemende separatisme, we hebben immers volop het recht tot onafhankelijkheid tout-court.
Juist! West-Vlaanderen onafhankelijk van Antwerpen! Weg met die Antwerpse profiteurs die de hardwerkende West-Vlamingen leegzuigen! Geef West-Vlaanderen alle bevoegdheden en hefbomen voor een eigen ekonomisch beleid. West-Vlaanderen heeft andere behoeften en een andere sociaal-ekonomische realiteit dan Antwerpen. Het heeft dus een aangepast beleid nodig.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2006, 18:33   #214
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Juist! West-Vlaanderen onafhankelijk van Antwerpen! Weg met die Antwerpse profiteurs die de hardwerkende West-Vlamingen leegzuigen! Geef West-Vlaanderen alle bevoegdheden en hefbomen voor een eigen ekonomisch beleid. West-Vlaanderen heeft andere behoeften en een andere sociaal-ekonomische realiteit dan Antwerpen. Het heeft dus een aangepast beleid nodig.
Daar is onze Westhoeker weer met zijn inbeelding dat Antwerpen het hardwerkende West-Vlaanderen leeg zuigt... Al veel vroeger heeft hij dat gezegd, maar op iedere vraag naar bewijsmateriaal hiervoor blijft het ijzig stil.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2006, 18:38   #215
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Is goed. Geef Antwerpen maar aan ons...Is alvast een begin!
Oud 13 februari 2006, 22:46   #216
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Daar is onze Westhoeker weer met zijn inbeelding dat Antwerpen het hardwerkende West-Vlaanderen leeg zuigt... Al veel vroeger heeft hij dat gezegd, maar op iedere vraag naar bewijsmateriaal hiervoor blijft het ijzig stil.
Nog maar eens een bewijs van het selektief zelfbeschikkingsrecht van rechtse nationalisten: zijzelf moeten onafhankelijk zijn maar individuen, gemeenschappen en deelgebieden binnen "hun" staat moeten wel aan hen gehoorzamen en belastingen aan "hun" staat betalen. De staat, dat is gewoon een bende gewapende mannen en vrouwen die anderen hun wil opleggen. In principe is dit hetzelfde als roofzuchtige warlords en feodale vorsten die met geweld lokale gemeenschappen onderwerpen en hen dwingen een deel van hun oogst aan hen af te staan in ruil voor "bescherming". Indien het om de maffia zou gaan noemt men dit "afpersing" en "racketeering".

Vlaams-nationalisme, dat is gewoon het ene centralistisch unitarisme door het andere, de ene elite door de andere, de ene heersers door de andere, de ene eenheidstaal door de andere, de ene burokratie door de andere vervangen. Oude wijn in nieuwe zakken dus.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Oud 13 februari 2006, 23:18   #217
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Zie ook de diskussie over de Vrijstaat Christiana:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=45996

westhoek.jpg
Oud 13 februari 2006, 23:25   #218
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog maar eens een bewijs van het selektief zelfbeschikkingsrecht van rechtse nationalisten: zijzelf moeten onafhankelijk zijn maar individuen, gemeenschappen en deelgebieden binnen "hun" staat moeten wel aan hen gehoorzamen en belastingen aan "hun" staat betalen. De staat, dat is gewoon een bende gewapende mannen en vrouwen die anderen hun wil opleggen. In principe is dit hetzelfde als roofzuchtige warlords en feodale vorsten die met geweld lokale gemeenschappen onderwerpen en hen dwingen een deel van hun oogst aan hen af te staan in ruil voor "bescherming". Indien het om de maffia zou gaan noemt men dit "afpersing" en "racketeering".

Vlaams-nationalisme, dat is gewoon het ene centralistisch unitarisme door het andere, de ene elite door de andere, de ene heersers door de andere, de ene eenheidstaal door de andere, de ene burokratie door de andere vervangen. Oude wijn in nieuwe zakken dus.
Totaal naast de zaak geantwoord. Daarom herhaal ik maar eventjes wat ik ondertussen al vele maanden geleden op uw prietpraat heb geantwoord: wil een deelgebied onafhankelijkheid, dan heeft ze daar recht op. Al het overige wat u schrijft, wordt hiermee ontkracht.

De vraag blijft evenwel onbeantwoord: op basis van welke gegevens bent u in staat te concluderen dat Antwerpen West-Vlaanderen uitzuigt zoals u al meermaals heeft beweerd?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2006, 00:58   #219
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Totaal naast de zaak geantwoord. Daarom herhaal ik maar eventjes wat ik ondertussen al vele maanden geleden op uw prietpraat heb geantwoord: wil een deelgebied onafhankelijkheid, dan heeft ze daar recht op. Al het overige wat u schrijft, wordt hiermee ontkracht.
Is dit ook het officieel standpunt van het Blokbelang over afscheiding van deelgebieden van "hun" "Vlaanderen" (dat eigenlijk een Groot-Antwerpen is)? Ik denk het niet. Als het ooit zover zou komen zullen ze er zich zeker tegen verzetten, desnoods met dwang tegenover deze deelgebieden. Een Blokbelanger (denk dat het Guido Tastenhoye was) zei ooit in alle ernst dat men Brussel desnoods moest uithongeren als het zich niet uit vrije wil bij "Vlaanderen"/Groot-Antwerpen wilde aansluiten. Hoezo vrije keuze?

westhoek.jpg
Oud 14 februari 2006, 01:06   #220
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Een Blokbelanger (denk dat het Guido Tastenhoye was) zei ooit in alle ernst dat men Brussel desnoods moest uithongeren als het zich niet uit vrije wil bij "Vlaanderen"/Groot-Antwerpen wilde aansluiten. Hoezo vrije keuze?
Lijkt mij dat we Brussel maar beter kunnen afstoten dan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be