![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bourgeois en Loones - zoals u weet zeer te vriend aan koninklijke huize - zouden u wel eens kunnen schorsen. Denk aan Wetteren, beste vriend.
![]() |
![]() |
#22 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt... In de regering blijven beloften en harde uitspraken slechts gebakken lucht. Dit zou hetzelfde zijn met VB'ers hoor. Herman De Croo in HLN: De koning weg? Allez Allez, Van Quickenborne, vroeger zo antiroyalist, maar bij zijn benoeming van staatssecretaris, staat hij daar te bibberen "Ik zweer getrouwheid aan de koning..."
![]() |
![]() |
#25 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() in principe is zo'n eed dus tegen de rechten van de mens: het recht op een eigen mening.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat het niet veel zal uitmaken. Het gaat om de machine en het getoog achter de koning. Die machine heeft belang bij de macht en verknechten van Vlaanderen en zal Flippe gewoon zijn tekstjes goed van buiten doen leren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik zie hier rondom mij de mensen kreunen onder de verknechting van Vlaanderen hoor ![]() Geloven jullie nu echt nog in al die onzin ??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog even in herinnering brengen:
WAAROM HEEFT IEMAND VAN BLOEDSWEGE RECHT OP EEN OPENBARE FUNCTIE IN EEN DEMOCRATISCH BESTEL??? Dank u voor uw aandacht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ter info ik kijk nauwelijks TV en het is goed 10 jaar geleden dat ik nog een voet in een fastfood restaurant gezet heb |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat het volk dat wil. Dat is de ultieme legitimatie, en als je het daar niet mee eens bent, ben je een anti-democraat vrees ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, het volk kan niet beslissen om een openbare functie uit te besteden, zelfs bij 100% is dat niet democratisch.
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie ben jij om het volk beperkingen op te leggen? Waarom zou een volk niet soeverein mogen beslissen over die zaken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je dat niet begrijpt, ben jij zelf een ware anti-democraat. In jouw filosofie zou een volk bij wijze van meerderheidsprincipe de magistratuur kunnen uitbesteden aan een aantal families, de uitvoerende macht overdragen aan de regering van de VSA, en het parlement ontbinden. Dat is onmogelijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik denk dat ze ook in Sinterklaas en de kerstman geloven ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb persoonlijk niets tegen de koning, en van mij mag Berrie perfect opkomen bij presidentsverkiezingen: maar de monarchie past niet in een bestel waar alle burgers recht hebben op openbare functies en gelijke behandeling om die openbare functies te kunnen betrekken - en niet het recht hebben die functies, zelfs bij 100% meerderheid, uit te besteden. Laat ons daar nu duidelijk over zijn en zeggen: BERRIE FOR PRESIDENT Als ie dan toch zo populair en goedzinnig is.
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Daar moeten de Belgen maar eens zelf over beslissen in een referendum. Nu hebben we andere en belangrijkere zaken te doen (en nee, niet BHV splitsen).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In uw voorbeeld: Ja, het volk mag beslissen de magistratuur kunnen uitbesteden aan een aantal families, de uitvoerende macht overdragen aan de regering van de VSA, en het parlement ontbinden - zolang het referendum blijft bestaan dat al die zaken bij volksinitiatief kan ongedaan maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |