![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Vreemdeling
|
![]() Omdat ik zeg dat ze geïnformeerd naar de stembus zouden moeten gaan?
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Of deze weeknog een vriendin van mij "ik snap wel dat mijn tante VB stemt, er woont naast haar een turkse familie dat geld krijgt van 't ocmw" -> ook dom. Ze weten dan nog niet eens wat het VB van plan is met de sociale zekerheid (en aangezien de top van de partij wel te vinden is als men het heeft over een economisch beleid a la Bush, dan vrees ik het ergste voor de armeren onder ons...). Toegegeven: het VB zal echt wel iets doen tegen straatcriminaliteit, maar of het goed zal zijn..... Precies of Dewinter hun handje gaat vasthouden om hun probleempjes te regelen..... Kranten, internet, tv, radio, ..... informatiemiddelen genoeg, zich informeren voor men iets doet is de normaalste zaak van de wereld.
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U spreekt zelfs de hele tijd over informeren, maar uit uw uitspraken leid ik overduidelijk af dat u zelf echt niet geïnformeerd bent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Vreemdeling
|
![]() Omdat ze tot nu toe vooral repressieve maatregelen hebben voorgesteld ipv preventieve maatregelen.
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wees eens concreet, beste vriend. Wat hebben ze JUIST voorgesteld? Geef eens een paar referenties, u die beweert toch zo goed geïnformeerd te zijn! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#150 |
Europees Commissaris
|
![]() maar het zijn wel wij die de bonden hebben groot gemaakt. totdat ze een eigen leven zijn beginnen leiden van profiteurs en dieven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kom dus niet langer af met "de burgers moeten zich informeren" als u zelf nog niet in staat bent op een objectieve manier de informatiebronnen te benaderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | ||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wisten jullie dat de "Vlaamse" Leeuw oorspronkelijk uit Turkije komt? Als het Vlaams Belang alles wat belgisch is weg wil, waarom beginnen ze dan niet met de dotaties te weigeren? Laatst gewijzigd door Laurent : 19 maart 2006 om 09:38. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Vreemdeling
|
![]() Dat je dat beleid goed vind is uw probleem, maar kom mij niet zeggen dat ze preventief te werk gaan.... Door informatienetwerken en camera's bevorder je verklikken en paranoia, maar doe je niet aan preventie...
![]() |
#156 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
---------------------- dat beleid is niet zijn probleem hoor Laurent, eerder de oplossing van het gestelde probleem. Zero-tolerance , hard repressief beleid is eigenlijk het enige waar dat schuim vatbaar voor is. Groetjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Gouverneur
|
![]() Het ACW is een overkoepeling van verschillende takken: het ACV, de vakbond, de CM, de ziekteverzekering en de sociale organisaties zoals KAV en KWB. De economische takken zoals BACOB, DVV, Ultra Montes, Welvaart, Samko enz heeft het ACW allemaal verkocht.
Het ACW is een belangenorganisatie. Hier wordt niemand verkozen. Dus heeft het ACW geen enkel recht om een politieke stellingname in te nemen. Het ACW financiert wel de campagnes van de kandidaten van het CD&V die zich willen bekennen tot de ACW stal en die dus de standpunten van het ACW als politieke organisatie er door moeten drukken op parlementair of op gemeentelijk vlak. Het ACW beschikt echter over niet belangrijke financiële middelen waaronder de diivendenstroom van Dexia Bank door de verkoop van BACOB bank en een afdracht van de bijdragen van de leden van CM en ACV. Een instrument van politieke beïnvloeding is het weekblad Visie dat aan alle leden gratis verstuurd wordt. Het ACV is een vakbond, doch is in eerste orde een terugbetalingsorganisatie geworden van werkloosheidsvergoeding. Hoe meer werklozen er zijn, hoe meer het ACV verdient. Het democratisch gehalte van ACV bestaat op niveau bedrijf. daar worden de délégués verkozen, doch hier wordt niet aan politiek gedaan. Doch hier houdt de democratie op. Allle mensen die in de tussenstructuren zitten worden aangeduid tot en met de top. De CM is een verzekeringsorganisme en een terugbetalingsorganisatie van ziektekosten.De bijdrage voor CM ligt hoger dan bij andere mutualiteiten. De CM heeft wel klanten maar geen leden. Er zijn dus nergens verkiezingen. Ik deel het gedachtengoed van het Vlaams Belang zeker niet. Doch ik vind het ondemocratisch dat men a priori een samenwerking uitsluit. Deze hangt af van een concreet programma. Elke gemeentemandataris weet toch met zijn gezond verstand dat een punt zoals iedereen met een hoofddoek tekent een terugkeercontract, moskeeën buiten de stad en dies meer dat hier nooit overeenstemming kan bereikt worden. Als men echter inspanningnen beslist voor grotere veiligheid en meer controle dan zullen velen hiermee kuinnen instemmen. Het ACW mag geen politieke uitspraken doen gezien ze geen enkel mandaat heeft. Een klant van CM financiert mede de propaganda voor een aantal CD&V kandidaten en financiert mede de propaganda van dit soort stellingnamen. Laatst gewijzigd door PieterP : 19 maart 2006 om 10:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Vreemdeling
|
![]() Waar heb ik over Tobback gesproken? Reageer is op wat ik zeg. Ik kan er ook dinges bij gaan fantaseren als je wil, hoor.....
![]() |
#160 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tobback heeft camera's laten plaatsen in Leuven. Informeer u, eer u hier goedkope stellingen komt verkopen.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |