Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 maart 2006, 14:43   #141
Laurent
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De kiezer oordeelt soeverein, bijgevolg verraadt uw houding een antidemocratische gesteldheid.
Omdat ik zeg dat ze geïnformeerd naar de stembus zouden moeten gaan?

Als het Vlaams Belang alles wat belgisch is weg wil, waarom beginnen ze dan niet met de dotaties te weigeren?
Laurent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2006, 14:54   #142
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurent Bekijk bericht
Omdat ik zeg dat ze geïnformeerd naar de stembus zouden moeten gaan?
Neen, omdat u ervan uitgaat dat bepaalde burgers niet geïnformeerd zijn en dat hun stem in uw ogen minder waard is.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2006, 15:04   #143
Laurent
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Neen, omdat u ervan uitgaat dat bepaalde burgers niet geïnformeerd zijn en dat hun stem in uw ogen minder waard is.
Als iemand mij zegt dat hij VB stemt omdat zijne neef last heeft gehad met ne marrokaan of nen Turk dan is dat gewoon dom, ok?
Of deze weeknog een vriendin van mij "ik snap wel dat mijn tante VB stemt, er woont naast haar een turkse familie dat geld krijgt van 't ocmw" -> ook dom. Ze weten dan nog niet eens wat het VB van plan is met de sociale zekerheid (en aangezien de top van de partij wel te vinden is als men het heeft over een economisch beleid a la Bush, dan vrees ik het ergste voor de armeren onder ons...). Toegegeven: het VB zal echt wel iets doen tegen straatcriminaliteit, maar of het goed zal zijn.....

Precies of Dewinter hun handje gaat vasthouden om hun probleempjes te regelen.....

Kranten, internet, tv, radio, ..... informatiemiddelen genoeg, zich informeren voor men iets doet is de normaalste zaak van de wereld.

Als het Vlaams Belang alles wat belgisch is weg wil, waarom beginnen ze dan niet met de dotaties te weigeren?
Oud 18 maart 2006, 15:19   #144
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toegegeven: het VB zal echt wel iets doen tegen straatcriminaliteit, maar of het goed zal zijn.....
En op basis van welke voorveronderstellingen en vooroordelen baseert u uw eigen uitspraak?
Oud 18 maart 2006, 15:21   #145
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
... (en aangezien de top van de partij wel te vinden is als men het heeft over een economisch beleid a la Bush, dan vrees ik het ergste voor de armeren onder ons...).
Nu mag u mij eens één vindplaats geven uit een folder, programma, toespraak... van een VB'er waar u dat in vindt.

U spreekt zelfs de hele tijd over informeren, maar uit uw uitspraken leid ik overduidelijk af dat u zelf echt niet geïnformeerd bent.
Oud 18 maart 2006, 15:23   #146
Laurent
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
En op basis van welke voorveronderstellingen en vooroordelen baseert u uw eigen uitspraak?
Omdat ze tot nu toe vooral repressieve maatregelen hebben voorgesteld ipv preventieve maatregelen.

Oud 18 maart 2006, 15:25   #147
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat ze tot nu toe vooral repressieve maatregelen hebben voorgesteld ipv preventieve maatregelen.
Dan weet u echt niet waarover u praat. Kortom, u bent duidelijk niet geïnformeerd.

En wees eens concreet, beste vriend. Wat hebben ze JUIST voorgesteld? Geef eens een paar referenties, u die beweert toch zo goed geïnformeerd te zijn!
Oud 18 maart 2006, 15:28   #148
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Ik ben lid van het ABVV. Ik ben een gewone bediende.
nog aan den dop?
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2006, 15:37   #149
Laurent
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerolf Annemans, Het Laatste Nieuws 19/02/2005
Wat als Bush Vlaming was?
Dan was hij vanzelfsprekend hartelijk welkom bij het Vlaams Belang, bijvoorbeeld als lijstduwer. Ethisch en sociaal-economisch past hij perfect bij onze partij. Ecologisch? Tja, het is toch niet omdat Bush het akkoord van Kyoto niet onderschrijft dat wij hem inzake milieu de les moeten spellen?

Oud 18 maart 2006, 15:42   #150
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Als de bonden nooit hadden bestaan hadden er zeker geen hulpkassen bestaan en werkten jij en ik nog altijd 72 uur per week in de 6-dagen week en voor een armzalig loontje van ongeveer 10% van wat we nu hebben.
maar het zijn wel wij die de bonden hebben groot gemaakt. totdat ze een eigen leven zijn beginnen leiden van profiteurs en dieven.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2006, 15:47   #151
Laurent
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Dan weet u echt niet waarover u praat. Kortom, u bent duidelijk niet geïnformeerd.

En wees eens concreet, beste vriend. Wat hebben ze JUIST voorgesteld? Geef eens een paar referenties, u die beweert toch zo goed geïnformeerd te zijn!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Progrmamma Vlaams Belang - [url
http://vlaamsbelang.org/index.php?p=21&id=6]Repressie[/url] blijft in heel wat gevallen nog altijd de beste vorm van preventie.
Dit stukje vind je dan onder het item "Preventie"..... wat doen ze? Wetten straffer maken en zeggen van "ge moet elkaar helpen", olé.....

Oud 18 maart 2006, 16:53   #152
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit stukje vind je dan onder het item "Preventie"..... wat doen ze? Wetten straffer maken en zeggen van "ge moet elkaar helpen", olé.....
Dan moet u toch leren lezen, jongen!

Kom dus niet langer af met "de burgers moeten zich informeren" als u zelf nog niet in staat bent op een objectieve manier de informatiebronnen te benaderen.
Oud 19 maart 2006, 09:37   #153
Laurent
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Programma Vlaams Belang, punt 6a: Preventie
Het Vlaams Belang vraagt dan ook een verstrakking van de wet met betrekking tot het schuldig verzuim, bijvoorbeeld als men geen hulp biedt aan gewonden bij een ongeval of aan iemand die het slachtoffer is van agressie.
Citaat:
Een systeem van camerabewaking of het opzetten van buurtinformatienetwerken (BIN's) kan vruchten afwerpen in de strijd tegen de criminaliteit.
Citaat:
Het vooruitzicht op arrestatie, snelle veroordeling en een effectieve straf moet potentiële misdadigers op andere ideeën brengen. De overheid moet ook bij kleine overtredingen snel en kordaat ingrijpen om te beletten dat 'kattenkwaad' of wangedrag escaleert tot echte criminaliteit. Een doeltreffende methode daarbij is de zogenaamde 'nultolerantie.'
Dat is geen preventie, dat is gewoon zeggen van "hou u koest en doe niet lastig!!", het staat zwart op wit in hun programma..... Dat is repressie, geen preventie en (nogmaals) ze zeggen het zelf:
Citaat:
Repressie blijft in heel wat gevallen nog altijd de beste vorm van preventie.

Laatst gewijzigd door Laurent : 19 maart 2006 om 09:38.
Oud 19 maart 2006, 10:16   #154
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is geen preventie, dat is gewoon zeggen van "hou u koest en doe niet lastig!!", het staat zwart op wit in hun programma..... :
En daar is niets mis mee, tenzij men fan is van de allochtone straatcriminaliteit.
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 10:20   #155
Laurent
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
En daar is niets mis mee, tenzij men fan is van de allochtone straatcriminaliteit.
Dat je dat beleid goed vind is uw probleem, maar kom mij niet zeggen dat ze preventief te werk gaan.... Door informatienetwerken en camera's bevorder je verklikken en paranoia, maar doe je niet aan preventie...

Oud 19 maart 2006, 10:25   #156
bob.
Provinciaal Statenlid

bob.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat je dat beleid goed vind is uw probleem, maar kom mij niet zeggen dat ze preventief te werk gaan.... Door informatienetwerken en camera's bevorder je verklikken en paranoia, maar doe je niet aan preventie...

----------------------

dat beleid is niet zijn probleem hoor Laurent, eerder de oplossing van het gestelde probleem.
Zero-tolerance , hard repressief beleid is eigenlijk het enige waar dat schuim vatbaar voor is.

Groetjes
bob. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 10:25   #157
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
En als een sos (Tobback) het doet, dan heet het plots wel preventie.
Hypocriet.
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 10:28   #158
PieterP
Gouverneur

Standaard

Het ACW is een overkoepeling van verschillende takken: het ACV, de vakbond, de CM, de ziekteverzekering en de sociale organisaties zoals KAV en KWB. De economische takken zoals BACOB, DVV, Ultra Montes, Welvaart, Samko enz heeft het ACW allemaal verkocht.

Het ACW is een belangenorganisatie. Hier wordt niemand verkozen. Dus heeft het ACW geen enkel recht om een politieke stellingname in te nemen.

Het ACW financiert wel de campagnes van de kandidaten van het CD&V die zich willen bekennen tot de ACW stal en die dus de standpunten van het ACW als politieke organisatie er door moeten drukken op parlementair of op gemeentelijk vlak. Het ACW beschikt echter over niet belangrijke financiële middelen waaronder de diivendenstroom van Dexia Bank door de verkoop van BACOB bank en een afdracht van de bijdragen van de leden van CM en ACV. Een instrument van politieke beïnvloeding is het weekblad Visie dat aan alle leden gratis verstuurd wordt.

Het ACV is een vakbond, doch is in eerste orde een terugbetalingsorganisatie geworden van werkloosheidsvergoeding. Hoe meer werklozen er zijn, hoe meer het ACV verdient.
Het democratisch gehalte van ACV bestaat op niveau bedrijf. daar worden de délégués verkozen, doch hier wordt niet aan politiek gedaan. Doch hier houdt de democratie op. Allle mensen die in de tussenstructuren zitten worden aangeduid tot en met de top.

De CM is een verzekeringsorganisme en een terugbetalingsorganisatie van ziektekosten.De bijdrage voor CM ligt hoger dan bij andere mutualiteiten. De CM heeft wel klanten maar geen leden. Er zijn dus nergens verkiezingen.

Ik deel het gedachtengoed van het Vlaams Belang zeker niet. Doch ik vind het ondemocratisch dat men a priori een samenwerking uitsluit. Deze hangt af van een concreet programma. Elke gemeentemandataris weet toch met zijn gezond verstand dat een punt zoals iedereen met een hoofddoek tekent een terugkeercontract, moskeeën buiten de stad en dies meer dat hier nooit overeenstemming kan bereikt worden. Als men echter inspanningnen beslist voor grotere veiligheid en meer controle dan zullen velen hiermee kuinnen instemmen.

Het ACW mag geen politieke uitspraken doen gezien ze geen enkel mandaat heeft.

Een klant van CM financiert mede de propaganda voor een aantal CD&V kandidaten en financiert mede de propaganda van dit soort stellingnamen.

Laatst gewijzigd door PieterP : 19 maart 2006 om 10:42.
PieterP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 10:38   #159
Laurent
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
En als een sos (Tobback) het doet, dan heet het plots wel preventie.
Hypocriet.
Waar heb ik over Tobback gesproken? Reageer is op wat ik zeg. Ik kan er ook dinges bij gaan fantaseren als je wil, hoor.....

Oud 19 maart 2006, 10:41   #160
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar heb ik over Tobback gesproken? Reageer is op wat ik zeg. Ik kan er ook dinges bij gaan fantaseren als je wil, hoor.....
Tobback heeft camera's laten plaatsen in Leuven. Informeer u, eer u hier goedkope stellingen komt verkopen.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be