Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 maart 2006, 15:13   #101
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Ik ook niet, maar men moet gewoon niet doen alsof school een soort luilekkerland is.
sure

en ik geef zelfs toe dat ik nu nog minder (onder het jaar!!) doe als tijdes het middelbaar. dus: gewoon efkes volhouden;

maar zeg nu zelf: wat is er fijner dan een vrijdagnamiddag stagairkes het bloed vanonder de nagels te halen
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 15:18   #102
Don Quichote
Banneling

Standaard

Trainingskes zijn zwaar?

De echte match is zwaarder.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 15:23   #103
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Trainingskes zijn zwaar?

De echte match is zwaarder.
gij vind uw eigen echt wel 'nen harde' omdat ge 't in een seutenmaatschappijtje kunt redden, niet?
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 15:34   #104
Don Quichote
Banneling

Standaard

Geef eens een voorbeeldje van een, volgens u, niet-seutenmaatschappij?

Ben benieuwd.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 15:41   #105
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ik ben eens benieuwd of als je het zou uitzuiveren naar allochtonen/autochtonen je dezelfde conclusie zou hebben. 40% van de marokkaanse jongens haalt geen diploma. Ben ik naief te veronderstellen dat de hoofdreden de toevloed allochtonen is en er onder autochtonen nauwelijks een evolutie is?
aan zoiets dacht ik ook al...meer en meer van "onze" jongeren , zijn van vreemde, en dikwijls noord afrikaanse afkomst.En die studeren niet, voor het merendeel, vermits ge geen diplomas nodig hebt om te gaan doppen.Tevens hebben ze een slechte invloed op de oorspronkelijke inboorlingen (belgische jongeren), aan wie ze het slechte voorbeeld geven (= als ge niks doet op school kunt ge toch ook uw plan trekken later).Tot slot, vandaag de dag wil een diploma hebben niet automatisch meer zeggen dat ge een goede job zult vinden, een job hebben wil niet meer zeggen dat ge goed betaalt zult zijn, een job vinden dat ge ze zult kunnen houden, en uit stelen gaan wil ook niet meer automatisch zeggen dat ge de bak in zult vliegen.Goed gedrag word dus niet meer beloont, en slecht gedrag niet meer bestraft.Alkohol en drugs doen de rest om de jeugd aan alles hun voeten te doen vegen...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 15:45   #106
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Man ik deed gene klop int middelbaar. Zalig amuseren, dat was school voor mij. De hele dag met uw vrienden optrekken. Waarom wilt gij in gods naam een kind straffen door hem/haar thuis te houden ?

School is ook belangrijk voor de sociale opvoeding van een kind !
en wat doet u vandaag?Straatveger, of ...beroepsdopper, of.. misdadiger..of wat?8)
Oud 19 maart 2006, 15:49   #107
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat gij gewoon niet wilt snappen dat mensen met een hoog diploma waarschijnlijk zo ver zijn geraakt omdat ze misschien hun vak "graag" doen ? Mensen die echt geinteresseerd zijn in iets, en ook plezier en voldoening vinden uit hun opleiding/diploma kan je nauwelijks werkezels noemen. Ik zie mijzelf absoluut niet als werkezel, nochtans werk ik gemakkellijk 10 uur per dag aan mijn afstudeerproject, onbetaald. Ik doe het gewoon pokke graag. En ik hoop dat er straks ook mijn centen mee kan verdienen.
en toch voerde jij niets uit op de middelbare school?Ben je buitengewoon intelligent ofzo? Ik ken wel een paar studentjes die hard moeten werken hebben om hun middelbaar af te lopen.En het waren geen halve debielen....??
Oud 19 maart 2006, 16:15   #108
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Gij hebt echt zo'n burgertruttengedachtengang hè? Voorspelbare meninkjes, clichés, dagdagelijksheid...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 16:50   #109
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
dus de oorzaak is niet dat ze geen diploma hebben maar wel zoals u zelf zegt de hoge loonlast ( stelsel van belasting op arbeid ) en de concurrentie uit de lage loonlanden.
Het is een combinatie. Automatisering heeft ook heel veel laaggeschoolde jobs gekost. Aan de hoge loonlast kan iets gedaan worden (zodra de sossen niet in de regering zitten), maar aan de concurrentie uit de lage loonlanden niet zo veel.

M.a.w. het enige wat u zélf kan doen is een diploma halen om uw kansen te maximeren, bij voorkeur een diploma waar vraag naar is, zeker geen diploma waar geen vraag naar is en ook geen naar te voorzien valt (vb. snit en naad).

Of u dat al dan niet doet is uw vrije keuze, maar achteraf niet komen jammeren als u het niet doet.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 16:57   #110
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
en toch voerde jij niets uit op de middelbare school?Ben je buitengewoon intelligent ofzo? Ik ken wel een paar studentjes die hard moeten werken hebben om hun middelbaar af te lopen.En het waren geen halve debielen....??
Niets uitvoeren is relatief. Ik studeerde mijne wiskunde, fysica en chemie. Dat was interessant EN nuttig. De rest haalde ik gewoontjes. Al bij al had ik tijd teveel en amuseerde ik me best wel goed op de schoolbanken.

School gaan is een luxe die niet iedereen gegeven is op deze planeet, denk daar maar eens bij na.....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 17:07   #111
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en als die persoon niet in de beloning geinteresseerd is ?

of anders indien kansarme gezinnen zich niet kunnen permiteren om motivatie en vlijt te belonen ?
Als je de interesses kent van diegene die je wil motiveren, vind je in de meeste gevallen wel een geschikte beloning. En er zijn ook beloningen die geen geld kosten.

Dus motivatie hoeft niet noodzakelijk vanuit jezelf te komen.
(Daarom wordt er ook onderscheid gemaakt tussen intrinsieke en extrinsieke motivatie.)
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 17:36   #112
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
allemaal niet terzake - ze is die tijd kwijt dat is het enige dat telt. En op de arbeidsmarkt is het later ook dikwijls zo. ik zou niet als ouder bij jouw willen komen op het oudercontact. zou er meteen bovenarms opzitten .

probleem met onderwijzers is dat ze theoretisch gefikseerd zijn ( beroepsmisvorming ). Er is ook nog zoiets als de praktijk. Kijk bovendien ook maar eens naar Groen ( een onderwijzerspartij ). die komen ook altijd af met nen hoop theoretische zever waar je in de praktijk niks mee bent
De bewering dat onderwijzers theoretisch gefixeerd zijn, klopt helemaal niet. Aangezien ik zelf in het onderwijs sta, durf ik zeggen dat ik wel weet hoe het er in het onderwijs in de praktijk aan toegaat.

Het is verkeerd om één bepaald geval te veralgemenen en dat dan als argument te gebruiken in een algemene discussie.

Een algemene discussie over het aantal studenten dat afhaakt zal tot op zekere hoogte steeds theoretisch zijn, aangezien "de gemiddelde student die afhaakt" niet betsaat. Een discussie kan pas echt concreet worden indien het over een concreet geval gaat.

Ik wil met u best in discussie gaan over die veertienjarige studente die 10 uur per dag "aan de school verliest". Maar dan moet u ook meer concrete informatie geven.
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 18:16   #113
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
en wat doet u vandaag?Straatveger, of ...beroepsdopper, of.. misdadiger..of wat?8)
Over een maandje of 5 ir.
Oud 19 maart 2006, 18:35   #114
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Is het één een lgisch gevolg van het andere of zo?
Ik heb in het middelbaar ook zelden tot nooit echt moeite moeten doen; wordt ik dan ook straatveger?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 19:21   #115
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Is het één een lgisch gevolg van het andere of zo?
Ik heb in het middelbaar ook zelden tot nooit echt moeite moeten doen; wordt ik dan ook straatveger?
De kans is groter dat als ge serieus moeite moet doen int middelbaar dat ge dat wordt.....
Oud 19 maart 2006, 19:47   #116
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Als je de interesses kent van diegene die je wil motiveren, vind je in de meeste gevallen wel een geschikte beloning. En er zijn ook beloningen die geen geld kosten.

Dus motivatie hoeft niet noodzakelijk vanuit jezelf te komen.
(Daarom wordt er ook onderscheid gemaakt tussen intrinsieke en extrinsieke motivatie.)
je zou mss als volgt kunnen motiveren. "Ge gaat nu eerst uw wiskunde huiswerk maken en dan moogt ge van uwe pa zijne wiet nen joint rollen" - is het dat wat ge bedoelt ?

soit hoe dan ook geloof ik niet in paternalisme en dus blijf ik erbij dat motivatie enkel uit jezelf kan komen en niet ( behalve dan artificieel ) kan ingelepeld worden. En met artificieel bedoel ik dat de motivatie verdwijnt op het moment dat het vooruitzicht op de beloning verdwijnt.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 19 maart 2006 om 19:49.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 19:50   #117

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
De bewering dat onderwijzers theoretisch gefixeerd zijn, klopt helemaal niet. Aangezien ik zelf in het onderwijs sta, durf ik zeggen dat ik wel weet hoe het er in het onderwijs in de praktijk aan toegaat.

Het is verkeerd om één bepaald geval te veralgemenen en dat dan als argument te gebruiken in een algemene discussie.

Een algemene discussie over het aantal studenten dat afhaakt zal tot op zekere hoogte steeds theoretisch zijn, aangezien "de gemiddelde student die afhaakt" niet betsaat. Een discussie kan pas echt concreet worden indien het over een concreet geval gaat.

Ik wil met u best in discussie gaan over die veertienjarige studente die 10 uur per dag "aan de school verliest". Maar dan moet u ook meer concrete informatie geven.
die discussie kunnen we voeren ( welke info hebt u nodig ? ) maar uiteindelijk gaat ons gepalaver niets aan haar motivatie en drijfveer veranderen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 19 maart 2006, 19:51   #118

Standaard

Citaat:
Over een maandje of 5 ir.
zolang ge het niet tegen uw goesting doet wens ik u veel werkplezier.
Oud 20 maart 2006, 10:30   #119
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
zolang ge het niet tegen uw goesting doet wens ik u veel werkplezier.
De vraag is, King, wat doet ge anders de hele dag ? HOE vult een werkloze zijn dag ?

Ik kan me best wel voorstellen dat ge niet graag werkt, maar wat is het alternatief. Het is niet alsof ge constant op reis kunt gaan ofzo, want daar hebt ge het geld niet voor als ge dopt.....
Oud 20 maart 2006, 10:34   #120

Standaard

Citaat:
De vraag is, King, wat doet ge anders de hele dag ? HOE vult een werkloze zijn dag ?

Ik kan me best wel voorstellen dat ge niet graag werkt, maar wat is het alternatief. Het is niet alsof ge constant op reis kunt gaan ofzo, want daar hebt ge het geld niet voor als ge dopt.....
het is een illusie die de meeste mensen in de ban van de geldreligie houdt om te denken dat ge zonder geld niks kunt doen. Eens je die illusie hebt doorprikt dan volgt de bevrijding .

T is dat ik het nu heel druk heb met het vierde wereld syndicaat ( een meer dan voltijdse bezigheid ) anders was ik nu de stempelcontrole is afgeschaft weer weg. Naar india bvb.

ik volg je dus wel dat een mens iets omhanden moet hebben - doch waarom zou dit perse enkel in loonverband kunnen zijn ? Dat is een dogma hoor.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 maart 2006 om 10:36.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be