![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Zo doet Jozef het steeds. Wanneer hij vast komt te zitten, begint hij met persoonlijke opmerkingen als, "leer lezen", of zoiets, gooit hij een paar elementen bij in de discussie die niet terzake doen, om op de duur zich van de domme te houden.
![]() |
![]() |
#242 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
Minister-President
|
![]() Allez vooruit.
Speciaal voor Jozef, die beweert dat heel het pijplijn-geval geen rol speelde. Periode 91-97 The Soviet Union collapses in 1991, creating several new nations in Central Asia. Major US oil companies, including ExxonMobil, Texaco, Unocal, BP Amoco, Shell, and Enron, directly invest billions in these Central Asian nations, bribing heads of state to secure equity rights in the huge oil reserves in these regions. The oil companies commit to $35 billion in future direct investments in Kazakhstan. It is believed at the time that these oil fields will have an estimated $6 trillion potential value. US companies own approximately 75 percent of the rights. These companies, however, face the problem of having to pay exorbitant prices to Russia for use of the Russian pipelines to get the oil out.[Asia Times, 1/26/02; New Yorker, 7/9/01] Oktober 95 Oil company Unocal signs an $8 billion deal with Turkmenistan to construct two pipelines (one for oil, one for gas), as part of a larger plan for two pipelines intended to transport oil and gas from Turkmenistan through Afghanistan and into Pakistan. Before proceeding further, however, Unocal needs to execute agreements with Pakistan and Afghanistan; Pakistan and Ahmed Shah Massoud's government in Afghanistan, however, have already signed a pipeline deal with an Argentinean company. ‘t Zal wel louter “toeval” zijn zeker, dat die regering het niet lang meer heeft uitzongen? Henry Kissinger, hired as speaker for a special dinner in New York to announce the Turkmenistan pipeline deal, says the Unocal plan represents a “triumph of hope over experience.” Unocal will later open an office in Kabul, weeks after the Taliban capture of the capital in late 1996 and will interact with the Taliban, seeking support for its pipeline until at least December 1997. [Coll, 2004, pp 301-13, 329, 338, 364-66] 13 augustus 96 Unocal and Delta Oil of Saudi Arabia reach agreement with state companies in Turkmenistan and Russia to build a natural gas pipeline from Turkmenistan to Pakistan via Afghanistan; the agreement is finalized in 1997. [Unocal website, 8/13/96] 27 september 1996: The Taliban conquer Kabul [Associated Press, 8/19/02] , establishing control over much of Afghanistan. A surge in the Taliban's military successes at this time is later attributed to an increase in direct military assistance from Pakistan's ISI. [New York Times, 12/8/01] The oil company Unocal is hopeful that the Taliban will stabilize Afghanistan and allow its pipeline plans to go forward. (Voor wie werkte de huidige president van Afghanistan vroeger ook weer?) According to some reports, “preliminary agreement [on the pipeline] was reached between the [Taliban and Unocal] long before the fall of Kabul . ... Oil industry insiders say the dream of securing a pipeline across Afghanistan is the main reason why Pakistan, a close political ally of America's, has been so supportive of the Taliban, and why America has quietly acquiesced in its conquest of Afghanistan.” [Daily Telegraph, 10/11/96] The 9/11 Commission later concludes that some State Department diplomats are willing to “give the Taliban a chance” because it might be able to bring stability to Afghanistan, which would allow a Unocal oil pipeline to be built through the country. [9/11 Commission Report, 3/24/04] 27 oktober 97 Halliburton, a company headed by future Vice President Dick Cheney, announces a new agreement to provide technical services and drilling for Turkmenistan. The press release mentions, “Halliburton has been providing a variety of services in Turkmenistan for the past five years.” On the same day, a consortium to build a pipeline through Afghanistan is formed. It is called CentGas, and the two main partners are Unocal and Delta Oil of Saudi Arabia. [CentGas press release, 10/27/97; Halliburton press release, 10/27/97] 4 december 97 Representatives of the Taliban are invited guests to the Texas headquarters of Unocal to negotiate their support for the pipeline. Future President George W. Bush is Governor of Texas at the time. The Taliban appear to agree to a $2 billion pipeline deal, but will do the deal only if the US officially recognizes the Taliban regime. [BBC, 12/4/97; Daily Telegraph, 12/14/97] Voorjaar 98 Bill Richardson, the US Ambassador to the UN, meets Taliban officials in Kabul. (All such meetings are illegal, because the US still officially recognizes the government the Taliban ousted as the legitimate rulers of Afghanistan.) US officials at the time call the oil and gas pipeline project a “fabulous opportunity” and are especially motivated by the “prospect of circumventing Iran, which offers another route for the pipeline.” [Boston Globe, 9/20/01] Augustus 98 The Northern Alliance capital of Afghanistan, Mazar-i-Sharif, is conquered by the Taliban. Military support of Pakistan's ISI plays a large role; there is even an intercept of an ISI officer stating, “My boys and I are riding into Mazar-i-Sharif.” [New York Times, 12/8/01] This victory gives the Taliban control of 90 percent of Afghanistan, including the entire proposed pipeline route. CentGas, the consortium behind the gas pipeline that would run through Afghanistan, is now “ready to proceed. Its main partners are the American oil firm Unocal and Delta Oil of Saudi Arabia, plus Hyundai of South Korea, two Japanese companies, a Pakistani conglomerate and the Turkmen government.” However, the pipeline cannot be financed unless the government is officially recognized. “Diplomatic sources said the Taliban's offensive was well prepared and deliberately scheduled two months ahead of the next UN meeting” where members are to decide whether the Taliban should be recognized. [Daily Telegraph, 8/13/98] Maar die dekselse Clinton wou maar niet de Taliban erkennen, voornamelijk uit angst een groot deel vrouwelijke kiezers te verliezen, omdat de Taliban bekend stonden als een zeer vrouw-onvriendelijk regime. Bon, zo gaat dit nog door tot en met Juni 2001. Maar de post wordt veel te lang als ik al moet doorgaan tot daar. Ik denk dat hier bewezen is, dat Afghanistan (de pijplijn) een wel zeer significante rol speelde in US politics. (en nog steeds) .
![]() |
#244 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is toch echt super he ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |||||
Minister-President
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Eentje vraagt aan jozef, wat dan wel de waarheid is, en krijgt onderstaande antwoord van hem. Shaveiger reagreert dan nog op Jozef's post met, "dankuwel voor de precieze informatie. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Tentweede kwam die steun nooit openlijk of rechtstreeks van de VS.(toch niet altijd, maar daarover later meer) Citaat:
Citaat:
2.Je bent al zover om toe te geven dat ISI supporters waren van de Taliban, (alhoewel dat ik vermoed dat je geen zicht hebt op hoé hevig zij supporter waren, maar bon.) Als nu blijkt dat op zijn beurt de ISI "beste vriendjes" is met bepaalde figuren in de VS, (die later in Washington de dienst zullen uitmaken) en dat die figuren wéten dat hun "beste vriendjes" ook de beste vrienjes zijn met de taliban..... moet daar dan nog een tekening bij voor U? En let op he Jozef, ik weer tientallen bronnen om dit te staven. Citaat:
![]() ![]() Zoals ik al zegde, ze hebben de meeste tijd de Taliban in het geheim (via de ISI) gesteund, maar ze hebben het zelf openlijk gedaan. Weeral tientallen bronnen die dit bevestigen. In de timeline hierboven stonden al enkele voorbeelden, en n�* '98 is er wel degenlijk openlijk gelobbyd voor steun voor de taliban. En als kers op de taart. Zelfs nog in de lente van 2001 heeft de Taliban regering geld gekregen van de Bush administration, "omdat ze het zo goed deden in hun 'war on drugs'". ![]() Nu, Jozef kan misschien eens even toelichten, (voor die niet kunnen lezen ![]() wat hij dan wel verstaat onder het woord, "ondersteunen". (ik laat zelfs de "geheime" steun via de iSI nog buiten beschouwing) - Ze hebben de Taliban ontvangen in de VS, - VS diplomaten hebben hun ettelijke keren bezocht in hun thuisbasis, - Er is gelobbyd voor hun herkenning, - EN ze hebben geld ontvangen van de Gouverment itself!!!!!! Ik ben geen kei in talen, (ook niet de Nederlandse) maar dit wel degelijk, "STEUNEN" betekent, d�*�*r ben ik toch wel redelijk zeker van.8) Nu, wat ga je nu doen? Voor één keer je woorden intrekken en toegeven dat dit een blunder was? Of, as usual, deze post maar weer negeren?
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door democratsteve : 18 maart 2006 om 03:23. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Minister-President
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Wie was er hier over de NWO bezig??? Gij zijt goed, gij. Op de NWO-topic komen zaniken dat die draad vol met onzin staat, dat ge die NWO zever beu bent, enz.... en hier is niemand die ook maar iets over de NWO heeft gezegd, en nu kom je zelf af met gezever over de NWO. ![]() ![]()
![]() |
#247 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Op uw bewering dat er behalve Afghanistan slechts twee alternatieve routes zijn om gas van Turkmenistan naar India te krijgen heb ik geantwoord door aan te tonen dat er wel degelijk andere routes denkbaar zijn en ik heb er zelfs zo één duidelijk aangegeven (op zeer bevattelijke en bondige wijze trouwens). Dat u dit niet kunt bevatten is uw probleem. Overigens hebt u ondertussen ook nog steeds niet aangetoond dat India wel degelijk op dat Gas uit Turkmenistan zit te wachten. Kortom, de hele nonsens over die pijplijn als de echte reden waarom de VS en haar geallieerden Afghanistan zouden binnengevallen zijn is gewoon uit de lucht gegrepen en wordt natuurlijk naarstig onderschreven door mensen zoals u die menen dat omdat imand ooit iets op een website geschreven heeft het ook "aangetoond" is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Maar vooral negeert hij de posts die z'n eigen onzin ontkrachten, (oa "de VS die nooit de Taliban hebben gesteund") Conclusie, de enige die op deze draad tot nu toe een "hele hoop nonsens" heeft gepost, is Jozef zelf. ![]()
![]() |
![]() |
#249 |
|
![]() Ik appreciëer uw inzet naamgenoot.
Toch betrouwbare bronnen in uw lange post daar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ergens toch merkwaardig dat er (voor zover ik weet) nog geen meter van deze "cruciale" pijpleiding in Afghanistan geplaatst werd.
Turkmenistan, Afghanistan and Pakistan hebben eind 2002 een akkoord getekend over deze pijpleiding, en sindsdien ... niets. ![]()
![]() |
#251 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Natuurlijk zijn er goedgelovigen, sommigen komen zelfs verkondigen dat Afghanistan een "prille" democratie is. ![]() ![]() De werkelijkheid is dat buiten Kaboel (en mss een tweetal steden), Afghanistan een woestenij is, voor een grootste deel gecontroleerd door warlords. Nu, er zullen nog wel andere issues meespelen, waarvan wij niet op de hoogte zijn. Dus wat alle werkelijke redenen zijn waarom die pijplijn er nog niet ligt, weet ik ook niet. Dat doet natuurlijk niets af aan het feit dat de deal in het verleden wel degelijk belangrijk schijnt te zijn geweest.
![]() |
![]() |
#252 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op je kritiek: "Mijn vraag of ze er nu ondertussen al ligt, heb je gewoon genegeerd" zeg ik: Lees mijn bericht 219. Ik heb daar uitdrukkelijk gezegd: "En nergens is gezegd dat die pijplijn er al zou liggen". Dat is duidelijk te verstaan als 'neen'. Dat je een derde aardgasroute zou beschreven hebben van Turkmenistan naar Pakistan of India slaat ook weer op niets. In je antwoord kwam je immers niet verder dan 'via de Kaukasus naar Turkije en vandaar naar een Middellandse Zeehaven.' Bij mijn weten grenst noch India noch Pakistan aan de Middellandse Zee. Ik voel mij niet geroepen te bewijzen dat India inderdaad op aardgas uit Turkmenistan zit te wachten. Nergens immers heb ik meer beweerd dan dat dit project door de Amerikaanse president Bush verdedigd wordt. Tot slot zie ik ook helemaal geen bewijs voor uw stelling dat er geen verband was tussen die pijplijnplannen en de oorlog in Afghanistan. Graag hadden wij na zo'n bewering immers ook een alternatieve verklaring gehad voor de jarenlange (lang voor 9/11 dus) Amerikaanse 'activiteiten' in en rond Afghanistan. Doe me verder een plezier en lees deze keer mijn bericht vóór je reageert. Zo kan ik me beperken tot het éénmaal beantwoorden van elke vraag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
isreal een vreedzaam klein landje??????????? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
|
![]() Wist u dat niet
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
|
![]() Dat vermoed ik, zodra/zolang ze (stel het irreële geval) eens niet worden aangevallen.
![]() |
#257 |
|
![]() Ze voeren al jaren een agressieve politiek tegen Palestina (of wat er nog van overblijft qua territorium en bevolking), vreedzaam is anders.
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 21 maart 2006 om 19:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Don't count on it. Jozef reageert immers NOOIT op posts die z'n voorgaande onzin weerleggen. Is op deze topic weeral eens duidelijk naar voor gekomen. Z'n onzin over de pijplijn, z'n onzin over de Taliban....allemaal weerlegd in mijn daarop volgende posts, en geen enkele reactie van Jozef daarop. Zelfs waneer andere posters hem vragen (zie steven1) eens te reageren op mijn posts, doet ie of z'n neus bloedt. Tja.
![]() |
![]() |
#259 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk dat het waar kan zijn dat er na 1945 behalve de Joodse, ook enige andere (enorme) instromen uit (overwegend zeer grote) islamitische landen hebben plaatsgevonden, zoals ook in enige Europese zeer kleine landen sinds ongeveer 1960 aan de orde van de dag is.
![]() |
![]() |
#260 |
|
![]() En dat maakt dan Israël een vreedzaam landje?
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 21 maart 2006 om 23:02. |
![]() |
![]() |