Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 maart 2006, 17:59   #21
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Zo'n mensen zijn mentaal 'ziek' hoor. In een mensenhoofd kan heel wat fout gaan of niet verlopen zoals de samenleving verwacht.
Allemaal goed en wel, maar de vraag lijkt me vooral te zijn: weten ze wat ze doen? Er is een verschil tussen beseffen dat je pedofiel bent, en daadwerkelijk kleine kinderen gaan verkrachten. Ik heb nog geen enkele these gelezen waarin stond dat pedofielen per definitie ook ontoerekeningsvatbaar zijn.

Er bestaat volgens mij dus wel degelijk een groot verschil tussen pedofilie bespreekbaar maken, en de pedofiele daad bespreekbaar maken...
Oud 23 maart 2006, 18:02   #22
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor Bekijk bericht
En bovendien is de kans dat je het boek "par malheur" in handen krijgt heel wat kleiner dan dat je ongewild op bepaalde websites terechtkomt.
zoals deze bvb.

www.martijn.org
Oud 23 maart 2006, 18:09   #23
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ze mogen der zoveel boekskes over schrijven as ze wille maar de lullen die kinderen verkrachten die mogen ze hunnen lul direkt afkappen..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2006, 18:17   #24
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Allemaal goed en wel, maar de vraag lijkt me vooral te zijn: weten ze wat ze doen? Er is een verschil tussen beseffen dat je pedofiel bent, en daadwerkelijk kleine kinderen gaan verkrachten. Ik heb nog geen enkele these gelezen waarin stond dat pedofielen per definitie ook ontoerekeningsvatbaar zijn.

Er bestaat volgens mij dus wel degelijk een groot verschil tussen pedofilie bespreekbaar maken, en de pedofiele daad bespreekbaar maken...
Daar maakt u m.i. wel een terechte opmerking. Ik kan u daar geen wetenschappelijk gegevens over verschaffen dus ga ik daar ook geen discussie van maken.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2006, 18:31   #25
Tegendradigaard

Standaard

ik vind het hoog tijd dat ze in een boek ook het lauw-geel beeld over necrofielen eens doorbreken....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Oud 23 maart 2006, 18:32   #26
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Daar maakt u m.i. wel een terechte opmerking. Ik kan u daar geen wetenschappelijk gegevens over verschaffen dus ga ik daar ook geen discussie van maken.
Ik ga uit van het volgende: stel dat pedofilie een seksuele voorkeur "als een ander" (heteroseksueel, homoseksueel) is, en de definitie van pedofilie lijkt dat toch te willen bewerkstelligen, dan is dat nog geen reden om de daad zelf te vergoelijken. Net zoals niet elke heteroseksuele man ook daadwerkelijk vrouwen gaat verkrachten om toch maar zijn seksuele drang te bevredigen. Ik ken ook alleen maar het fenomeen langs fictie-reeksen ("based on true stories", u weet wel), maar ook daar lijkt het erop alsof een pedofiele dader, net zoals een verkrachter, door een aantal stadia moet vooraleer hij werkelijk tot de actie overgaat.

Ik hoop dan ook dat het boek, dat geschreven is door "daders", pedofielen niet alleen beschrijft als slachtoffers van hun eigen geest, maar dat er ook de kanttekening wordt bijgemaakt dat die seksuele voorkeur los staat van de totaal af te keuren daad waartoe zij zich hebben laten verleiden.

Klinkt logisch voor mij, maar ik beschik evenmin als u over de gekwalificeerde kennis terzake.
Oud 23 maart 2006, 18:37   #27
Tegendradigaard

Standaard

en nu nog nen boek over het roen-rood beeld van de liefhebbers van dierenseks...
Oud 23 maart 2006, 19:14   #28
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga uit van het volgende: stel dat pedofilie een seksuele voorkeur "als een ander" (heteroseksueel, homoseksueel) is, en de definitie van pedofilie lijkt dat toch te willen bewerkstelligen, dan is dat nog geen reden om de daad zelf te vergoelijken. Net zoals niet elke heteroseksuele man ook daadwerkelijk vrouwen gaat verkrachten om toch maar zijn seksuele drang te bevredigen. Ik ken ook alleen maar het fenomeen langs fictie-reeksen ("based on true stories", u weet wel), maar ook daar lijkt het erop alsof een pedofiele dader, net zoals een verkrachter, door een aantal stadia moet vooraleer hij werkelijk tot de actie overgaat.

Ik hoop dan ook dat het boek, dat geschreven is door "daders", pedofielen niet alleen beschrijft als slachtoffers van hun eigen geest, maar dat er ook de kanttekening wordt bijgemaakt dat die seksuele voorkeur los staat van de totaal af te keuren daad waartoe zij zich hebben laten verleiden.

Klinkt logisch voor mij, maar ik beschik evenmin als u over de gekwalificeerde kennis terzake.
Dat lijkt inderdaad een aannemelijke veronderstelling.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2006, 19:55   #29
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het lijkt me belangrijk dat beiden bespreekbaar zijn.
Pedofilie moet bespreekbaar zijn om pedoseksualiteit te kunnen voorkomen.
Pedoseksualiteit moet bespreekbaar zijn om het slachtoffer aan te moedigen erover te praten. Veel te vaak reageert een omgeving onverdeeld negatief en agressief wanneer een daad uitkomt. De nachtmerrie van het slachtoffer komt dan meestal uit: "wacht tot ik die te pakken krijg!", "ik vermoord die kerel!", "ze moesten zijn ballen afknippen!", "dat ze hem in de kelder steken en de sleutel weggooien".
Daar is een slachtoffer dus niks mee eh.
Een slachtoffer hoopt vooral op een luisterend oor, en verlangt naar een antwoord op de vraag: 'waarom'. Zolang de motieven van pedoseksuele daders niet bespreekbaar zijn, zullen ze nooit een antwoord krijgen op hun vragen.

Ik denk dat de luidste roepers hier nogal erg uitgaan van hun ik-standpunt (van MIJ moeten ze die castreren,...) en blijkbaar maar weinig vanuit het standpunt van de slachtoffers.
Oud 23 maart 2006, 20:23   #30
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Boek wil zwart-witbeeld over pedofielen doorbreken

eindelijk eens een ander, genuanceerder geluid over deze gevoelige materie.
zeer moedig van K. Hemmerechts om hieraan mee te werken, dit verdient m.i. diep respect.
trek die vuile vinger uit die kleine zijn (...) en peuter liever in uw neus !!

VIEZERIK IK WALG VAN PEDOFIELEN EN KINDERMISBRUIK
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2006, 20:25   #31
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zoals deze bvb.

www.martijn.org
KINDERMISBRUIK IS NIET GOED TE PRATEN !!

NOOIT !!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 23 maart 2006, 20:32   #32
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Het lijkt me belangrijk dat beiden bespreekbaar zijn.
Pedofilie moet bespreekbaar zijn om pedoseksualiteit te kunnen voorkomen.
Pedoseksualiteit moet bespreekbaar zijn om het slachtoffer aan te moedigen erover te praten. Veel te vaak reageert een omgeving onverdeeld negatief en agressief wanneer een daad uitkomt. De nachtmerrie van het slachtoffer komt dan meestal uit: "wacht tot ik die te pakken krijg!", "ik vermoord die kerel!", "ze moesten zijn ballen afknippen!", "dat ze hem in de kelder steken en de sleutel weggooien".
Daar is een slachtoffer dus niks mee eh.
Een slachtoffer hoopt vooral op een luisterend oor, en verlangt naar een antwoord op de vraag: 'waarom'. Zolang de motieven van pedoseksuele daders niet bespreekbaar zijn, zullen ze nooit een antwoord krijgen op hun vragen.

Ik denk dat de luidste roepers hier nogal erg uitgaan van hun ik-standpunt (van MIJ moeten ze die castreren,...) en blijkbaar maar weinig vanuit het standpunt van de slachtoffers.
1. die kinderen-slachtoffers moeten zeker geholpen worden en bijgestaan worden.
2. de kinderen moeten sexuele voorlichting en informatie krijgen van op zeer jonge leeftijd en dat sexuele handelingen niet kunnen
3. de daders moeten er van overtuigd worden dat ze verkeerd bezig zijn, dat het niet kan en begeleiding moeten krijgen na hun zware straf te hebben uitgezeten
Oud 24 maart 2006, 03:22   #33
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
trek die vuile vinger uit die kleine zijn (...) en peuter liever in uw neus !!

VIEZERIK IK WALG VAN PEDOFIELEN EN KINDERMISBRUIK
Mitgard walgt er evenveel van als jij hoor

Maar hij ziet blijkbaar in dat het opentrekken van het beeld dat heerst tav pedofielen en pedoseksuelen in het belang is van de reeds gevallen slachtoffers en de potentiële slachtoffers, en jij niet.
Oud 24 maart 2006, 03:23   #34
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
1. die kinderen-slachtoffers moeten zeker geholpen worden en bijgestaan worden.
2. de kinderen moeten sexuele voorlichting en informatie krijgen van op zeer jonge leeftijd en dat sexuele handelingen niet kunnen
3. de daders moeten er van overtuigd worden dat ze verkeerd bezig zijn, dat het niet kan en begeleiding moeten krijgen na hun zware straf te hebben uitgezeten
Jij mag aan die 4-jarigen gaan uitleggen dat het dus foei is als een volwassene zijn penis in dat gaatje daar steekt. veel succes met het op voorhand al traumatiseren van kinderen
Oud 24 maart 2006, 06:28   #35
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Zoals we voorspeld hebben : "het is een ziekte" een ziekte waar je van kan genezen, want je kan er "therapeuten" mee aan het werk zetten ...

Natuurlijk

Daarmee dat al die klootzakken met enorm veel zelfmedelijkden en zero respect voor iemand anders zo graag opnieuw beginnen zeker ?

Daarom dat al die therapeuten nie graag hun pollen in 't vuur steken om te zeggen dat ze het na hun therapie nooit meer gaan doen zeker ?

Weet je wat mijn therapie is voor dergelijke sujetten, , knip de ballen af, en daarna in een donker kot met zachte muren, hebben ze therapie zoveel ze willen.
Eens te meer wijzen de USA ons de weg: electrische stoel!
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2006, 06:30   #36
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
en nu nog nen boek over het roen-rood beeld van de liefhebbers van dierenseks...
daarover heeft kristien h. onlangs haar visie al op de wereld losgelaten in Morgen Beter. Die fase zijn we dus ook al gepasseerd.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2006, 08:13   #37
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor Bekijk bericht
Dank u, maar net als voor de revionistische websites kan ook hier het recht op vrije meningsuiting worden geclaimd en geldt de stelling dat je het niet hoeft te lezen (laat staan te kopen) als je dat niet wil. En bovendien is de kans dat je het boek "par malheur" in handen krijgt heel wat kleiner dan dat je ongewild op bepaalde websites terechtkomt.

Daar hebde inderdaad een punt, maar reclame maken voor pedofilie of pedofilie proberen goedpraten is wel aanzetten tot een misdaad, denkte niet ?

Vooral dat stoort me daarin, voor mij mag zo'n vieze vettighaard boekjes over zichzelf schrijven, maar dat daar aan meegewerkt wordt door een organisatie die het als een "psedudo"wetenschappelijk werkje wil gaan verkopen dat is voor mij echt wel de druppel. Dit is gewoon puur en dat is van heel ver duidelijk, opperatie, "Dash wast witter dan wit". de Pedo is een zieke, moet genezen worden, en de volgende stap is, dat hij maar therapeutische sex met minderjarigen moet hebben.

Walgelijk gewoon , alleen al het idee dat daar zogenaamde "verstandige" mensen weer aan meewerken aan heel die linkse mislijkmakende handel.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2006, 08:15   #38
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
wat is streng genoeg voor u en uw mede VB-ers?
middeleeuws foltertuig?

misschien zijn jullie gewoon in het verkeerde tijdperk geboren. een eeuw of zeven te laat. jammer dat er geen teletijdmachine bestaat die jullie naar de tijd kan brengen die overeenstemt met jullie mentale ontwikkeling en ethisch niveau.

Ik wil het nog mild houden, gewoon castreren, met verdoving. En soms zou het inderdaad eens geen kwaad kunnen sommigen een behandeling te geven zoals ze dat in de goeden ouwen tijd deden, en daar hoef je geen 7 eeuwen voor terug te gaan.
Oud 24 maart 2006, 08:18   #39
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Meestal zijn het bijzonder gluiperige smeerlappen, die maar al te goed weten waar ze mee bezig zijn... en die daar zelf een heel systeem voor uitvogelen om tot hun doel te geraken.

Als er een crimineel is, buiten een seriemoordenaar, en witte boorden crimineel die duidelijk, en heel goed weet waar hij mee bezig is, en hoe hij moet handelen, dan zal het toch wel een pedofiel zijn zeker ?
Oud 24 maart 2006, 08:20   #40
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Ik zou daar ook een boek over kunnen schrijven: één bladzijde volstaat en ook maar één woord -- "KNAL!"

Mocht er in het verleden ooit iemand met z'n vuige fikken aan m'n kinderen hebben gezeten, dan had ik wellicht -breed grijzende weliswaar- een tijdje in Leuven Centraal doorgebracht. De dader(s) zouden van heel dichtbij kennis gemaakt hebben met het erotiserende effect dat een Smith&Wesson .44 tussen de ogen kan hebben. Ze kunnen enkel hopen dat de rechtsstaat hen (en indirect mijzelf) afdoende beschermt tegen die al even grote "onweerstaanbare drang".

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be