![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() ik vind het schandalig dat ouders van tegenwoordig die hun kinderen niet aan kunnen , bij het minste kalmeringsmiddelen geven en deze kinderen hebben geen ADHD ofzo dat zijn doodnormale kinderen die hun extra energie kwijtwillen voor de ouders is dat beetje al te veel en hup meteen een pilleke en ze zijn kalm.
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() ik heb het over kinderen zonder ADHD en ik weet goed genoeg wat ADHD is want ik heb 2 vrienden met ADHD en eentje met La Tourette ma ik ken ook mensen waar er niks aan de kinderen mankeert en daar over heb ik het als je kind wil buiten spelen of weent omdat het gevallen is dan moet je het geen kalmeringspilletje geven
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is toch normaal dat kinderen tegenwoordig onhandelbaar zijn ! Voeding van de kids is over het algemeen vrij ongezond met manisfest teveel aan suiker -> geeft hyperkinetische kids. Er wordt enorm met de kids geschacherd, als ik zo in mijn omgeving zie. Mensen vergeten dat kids hebben, een enorme verantwoordelijkheid is die je zelf moet invullen, niet door iemand anders laat invullen. Als je moet inboeten op je materiele welvaart, so be it. Kwestie van prioriteiten. Competitiedrang tussen ouders onderling waar de kids slachtoffer van zijn: kijk es naar de mijne: hij is nog maar 6 jaar maar kan al vloeiend piano, ballet, karate, schaken, en kent al meer dan een woordje mandarijn chinees. Zo rond de 35 als de kleine groot is: *krak* ( of al veel vroeger ). Kinderen hebben nood aan een rustige omgeving om op te groeien, ja zelfs waar er stiltemomenten zijn. Sport is heel belangrijk, maar niet alleen sport voor prestatie maar sport om ontwikkeling. Een vriend van me die kinesist is, heeft 1 van zijn klein gasten door martial arts zijn hyperkinesiteit door 'kalmeren'. Centering, etc ... We zijn niet goe bezig, en lang de andere kant worden ze op alle mogelijke manieren gepamperd ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
pillekes genoeg en te veel
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik weet dat er een erfelijke factor is bij autisme, maar niet bij adhd, voor zover dat laatste zelfs een ziekte is. Het is toch opmerkelijk dat dat in landen als india gewoon niet voorkomt, niet ? Het is dezelfde drogreden diegene die mensen geven om hun overgewicht: het is erfelijk, terwijl dit maar in amper 3 % ook daadwerkelijk zo is. Suiker heeft een nefaste invloed op het gedrag van kinderen. Maar je moet niet alleen naar adhd kijken, ook gewoon onhandelbaarheid van kinderen neemt enorme proporties aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een kind met ADHD heeft enerzijds veel structuur nodig maar anderzijds ook de vrijheid om erbij te mogen horen ondanks zijn probleemgedrag. In onze jachtige, veeleisende samenleving staat zo'n kind dus enorm onder druk en dat beînvloed het zelfbeeld van het kind heel negatief. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Mijn zoon heeft ADD, vandaar dat ik me daar helemaal in verdiept heb. Maar ik kan nu niet zo meteen een link geven, zou dan eerst zelf wat moeten gaan zoeken op internet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het regelmatig roken van een joint geeft op termijn wel veel meer problemen (zeker veel meer dan meestal wordt aangegeven). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
rust en kalmte staan centraal in de eerste jaren van een kind, wie krijgt deze nog ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
net zoals astma voor 90 % psychosomatisch is. dat is natuurlijk heel lastig om zelf te erkennen, omdat de schuldlast zowiezo dan bij de omgeving wordt gelegd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |