![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Stemmen is een individuele zaak. Ik weet al lang op wie ik stem, maar dat is aan mij. Anderen mogen er anders over denken. Als je twijfelt, contacteer dan verschillende politieke partijen en vlooi hun programma's uit. Er zal geen enkel programma zijn waar je het volledig mee akkoord zal zijn. Dan moet je je gaan afvragen of die punten waar je het niet mee eens bent, relevant zijn voor jou en in hoeverre je er mee kan leven indien deze dingen wet zouden worden. Zo ben ik er bv. zeker van overtuigd dat niet alle SP A kiezers even tevreden zijn met het migrantenstemrecht, al hebben ze er wel mee voor gekozen. Ik ben het ook niet met alle punten van de partij waar ik op stem eens, maar dat geldt dus voor iedereen. Blanco stemmen is een gemakkelijkheidsoplossing. Ik ben bv. een VB stemmer die het volkomen eens is het hun migrantenbeleid, criminaliteitsaanpak en de splitsing van België. Ik heb het iets moeilijker met hun standpunten over homohuwelijken, abortus en euthanasie, maar vermits ik hetero en gezond ben, lig ik er voorlopig niet van wakker, want onze maatschappij heeft andere zorgen, die veel ergere gevolgen kunnen hebben dan iemands individuele behoeften. Kiezen is dus een stuk jezelf negeren.
Laatst gewijzigd door Boadicea : 10 april 2006 om 19:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Minister-President
|
![]() Kom, kom, dan kan je toch voor alles stemmen. Je geeft toch aan dat je prioriteiten hebt, zoals de splitsing van België. Goed nieuws voor jou: alle partijen in Vlaanderen zijn Vlaamsgezind.
Voor mij is het een prioriteit dat ze een zelfstandig Vlaanderen verwerpen, en/of de staatshervorming willen terugschroeven tot een minimalistisch Vlaanderen, niet groter dan de Dikke Van Daele. Geen partij biedt dat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() Citaat:
Trouwens, op lokaal vlak (het zijn gemeenteraadsverkiezingen) zullen ze daar toch weinig aan kunnen doen. Laatst gewijzigd door Boadicea : 11 april 2006 om 16:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
|
![]() In mijn gemeente komt het Vlaams Belang niet op (kleine West-Vlaamse gemeente). Dit wordt dus erg moeilijk. Voor de provincie stem ik wel Vlaams Belang al filter ik wel de "rechts"liberalen en de JewSA-lovers eruit.
Voor de gemeente: ofwel CD&V ofwel blanco. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 11 april 2006 om 16:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Gouverneur
|
![]() Stem voor verandering in uw gemeente,bij ons is dat hoogstnodig,dus ik stem VB
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Burger
|
![]()
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blanco stemmen is in verhouding je stem aan de grootste partij geven.
VB dus in vele gevallen.
![]() |
![]() |
#97 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Burger
|
![]() VSP? VCD? anyway het is niet omdat de meeste vlaamse partijen een 'V' in hun naam hebben dat ze ook Vlaamsgezind zijn...Ik kijk liever naar hun daden en buiten wat populistisch geblaat is er maar 1 partij die consequent Vlaamsgezind is. Bij de onverwijlde splitsing van B-H-V hebben we gezien hoeveel die Vlaamsgezindheid van bepaalde partijen waard is. Ook onbreekt het de machtspartijen duidelijk aan 'vlaamsgezindheid' om sterk te staan tegen Wallonië wanneer straks de volgende communautaire ronde begint. Uiteindelijk worden politici en partijen beoordeeld op hun daden, en niet op hun woorden.
![]() |
#100 |
|
![]() hij bedoelt gewoon dat ze zijn gesplitst in een Vlaamse en Waalse partij, tov de unitaire partijen vroeger..
|
![]() |
![]() |