Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 april 2006, 17:43   #21
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Sla er eens de wet op de privé milities op na. Of wenst u dat AEL boven de wet verheven moet worden?
Nee, de AEL staat niet boven de wet. Maar ik heb de patrouilles gezien en ik ben er van overtuigd dat de AEL op geen enkele manier een inbreuk op die wet heeft gepleegd.

Het gaat hier duidelijk om het criminaliseren van een radicale vleugel van de anti-oorlogsbeweging. De wet wordt van stal gehaald, niet om de wet te doen toepassen maar om de AEL de genadeslag toe te brengen.
kaatd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 17:45   #22
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Er zijn hier KAAAAAADTssssss die graag oude koeien uit de gracht halen hé,[SIZE=1] de kiezingen zijn in aantocht[/SIZE]
1. Het was vandaag het belangrijkste bericht in het avondjournaal op radio 1.

2. De AEL doet niet mee aan de verkiezingen, net zomin als de MDP

Zoals gewoonlijk dus: u kletst maar wat uit uw nek...
Oud 12 april 2006, 17:46   #23
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Ik hoop dat deze topic waar is en dat de grijze massa in Brussel eindelijk eens gaat werken.
Dat dit geen onschuldige organisatie is, die voor integratie pleit, is wel overduidelijk als je hun voorman Abu Jah Jah bezig hoort. Hij verdedigt openlijk dat de Belgen, die het niet met hem eens zijn, maar moeten migreren en dat men homo's van de hoogste toren moet gooien. Dan zwijg ik over hun fanatieke anti-joodse publicaties op hun website.
Het spelletje "Politie uitdagen" is ook een goed voorbeeld. Ze vallen met vijf, zes man een agent in functie aan en als deze uiteindelijk zijn boekje pakt voor te schrijven, zetten ze zijn afgerukte kepie mooi terug op zijn hoofd en komt het cameraatje boven, om te registreren hoe deze racistische man deze lieve jongens, die gewoon passeerden, zonder meer op de bon slingert.
Zuiver racisme is het ( van hun kant). Als het VMO verboden wordt voor bepaalde activiteit, moeten de oproerkraaiers van het AEL hetzelfde lot ondergaan. Als ik me niet vergis, was hun Nederlandse divisie toch al verboden?
Oud 12 april 2006, 17:48   #24
Boadicea

Standaard

P.S. zien of ze inderdaad ook veroordeeld worden, want de wet is hier niet voor iedereen gelijk.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 17:50   #25
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

kaatd en Boadicea zijn het alvast erover eens dat de wet niet voor iedereen gelijk is.
Oud 12 april 2006, 17:52   #26
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat juist een uitstekend idee: pivémilities tegen politiegeweld.
Voorstanders van politiegeweld zijn daar natuurlijk typisch tegen...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 17:53   #27
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN Bekijk bericht
-Die wetten ivm. prive-milities komen uit de jaren '30. Ietsje ouder dan de VMO dus.
-Voorpost is een prive-militie. Alleen is zij nog nooit/niet veroordeeld.
Ik schreef wetswijzigingen en die kunnen er alleen komen aan een al bestaande wet. Was ik zo onduidelijk?

Larie, rooie laurette heeft Voorpost persoonlijk de oorlog verklaart maar zoals ik eerder schreef houden wij ons netjes aan de wet zoals hij nu bestaat. Ook Voorposters kunnen, tot uw verbazing misschien, wetteksten lezen.
Oud 12 april 2006, 17:53   #28
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik hoop dat deze topic waar is en dat de grijze massa in Brussel eindelijk eens gaat werken.
Het initiatief komt van het Antwerps Parket. Maar enig inzicht in ons juridisch apparaat zal uw schijntje grijze massa wellicht te boven gaan.

Citaat:
Hun voorman Abu Jah Jah ... Hij verdedigt openlijk dat de Belgen, die het niet met hem eens zijn, maar moeten migreren en dat men homo's van de hoogste toren moet gooien. Dan zwijg ik over hun fanatieke anti-joodse publicaties op hun website.
Dat mag je dan eens citeren. Haal eens aan waar Jahjah iets dergelijks zou gezegd hebben. Alsjeblieft. Maar het zal wel weer niets worden natuurlijk...

Kritiek op de Israëlische politiek is terecht. Daar is niets fanatieks of anti-Joods aan.

Citaat:
Als het VMO verboden wordt voor bepaalde activiteit, moeten de oproerkraaiers van het AEL hetzelfde lot ondergaan.
Ook als het niet om dezelfde activiteiten gaat? U mag mij eens één voorbeeld geven waar de AEL de wet op de privé-milities zou overtreden hebben. Eén overtuigend voorbeeldje maar. Maar nee, u hebt gewoon een goedkope mening, en dan heb je natuurlijk geen argumenten of feiten nodig.
Ik weet het want:
Oud 12 april 2006, 17:54   #29
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik schreef wetswijzigingen en die kunnen er alleen komen aan een al bestaande wet. Was ik zo onduidelijk?

Larie, rooie laurette heeft Voorpost persoonlijk de oorlog verklaart maar zoals ik eerder schreef houden wij ons netjes aan de wet zoals hij nu bestaat. Ook Voorposters kunnen, tot uw verbazing misschien, wetteksten lezen.
Dat luisterd "nog wel eens naar punk" en volgt netjes de wet...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 17:57   #30
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
1. Het was vandaag het belangrijkste bericht in het avondjournaal op radio 1.

2. De AEL doet niet mee aan de verkiezingen, net zomin als de MDP

Zoals gewoonlijk dus: u kletst maar wat uit uw nek...
[SIZE=3]Kaatd is een oude brompot[/SIZE]

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 12 april 2006 om 17:58.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 17:59   #31
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sla er eens de wet op de privé milities op na ipv wat zever te verkopen. Ook Voorpost is er al een paar keer dichtbij geweest maar wij houden ons netjes aan de geldende wet. Indertijd werden er ook wetswijzigingen doorgevoerd om de VMO te kunnen pakken. Nu is die wet er en AEL heeft die overtreden. Of wenst u dat AEL boven de wet verheven moet worden?
Die "privé-militie" van de AEL waren maar onprofessionele eendagsvliegjes die helemaal niets voorstellen in vergelijking met Voorpost en dat weet gij evengoed als ik. Daarenboven zijn ze voor zover ik weet maar één of twee keer op straat gekomen. Dat ze nu gepakt worden op het feit dat ze in de dezelfde winkel hun kleren kopen vind ik maar bedenkelijk. Volgens mij is de AEL gewoon de pispaal van het Antwerpse gerecht die gewoon probeert haar "onafhankelijkheid" in de verf te zetten door af en toe ook wat moslims te pakken. Het kan uiteraard ook toeval zijn dat ze na de GSM-affaire plotseling weer achter de AEL gaan.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 18:00   #32
Boadicea

Standaard

Citaat:
Het initiatief komt van het Antwerps Parket. Maar enig inzicht in ons juridisch apparaat zal uw schijntje grijze massa wellicht te boven gaan.

Grijze massa = onze regering, het Centrum en alle andere pamperaars die hier de lakens uitdelen.

Dat mag je dan eens citeren. Haal eens aan waar Jahjah iets dergelijks zou gezegd hebben. Alsjeblieft. Maar het zal wel weer niets worden natuurlijk...

Dan lees jij geen kranten. Ik heb er ooit een krantenartikel over gelezen.

Kritiek op de Israëlische politiek is terecht. Daar is niets fanatieks of anti-Joods aan.

Dat weet ik zo nog niet. Daar zijn ook in ons land wetten voor.

Ook als het niet om dezelfde activiteiten gaat? U mag mij eens één voorbeeld geven waar de AEL de wet op de privé-milities zou overtreden hebben. Eén overtuigend voorbeeldje maar. Maar nee, u hebt gewoon een goedkope mening, en dan heb je natuurlijk geen argumenten of feiten nodig.

Het linkse probleem: de balk in hun eigen oog niet zien en de splinter in het oog van een ander opblazen. En de feiten die ik aangeef zie ik met mijn eigen ogen en hoef ik nergens van af te zien.
Ik weet het want:
Gelukkig leeft u in een rustigere wijk dan ik of bent u zelf allochtoon.
Oud 12 april 2006, 18:02   #33
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

mi wa een land joh

ikke hier niks doen en toch vele centen krijgen.

ikke mijn 10 vrouwen verstoppen achter doek en ikke fluiten op blanke vrouwen en lastig vallen

ikke gewoon pakken wa ik wil hebben, politie kan nikse doen.

Ikke met vele broeders amok maken tegen politie, is hele fijn.
met dikke stenen gooien, auto's laten branden.

ikke overal ruzie zoeken alleen, wanneer ruzie hebben ikke mijn broeders bellen dan 20 tegen 1 blanke, dan pas eerlijke strijd.

ikke lid zijn van AEL, toffe bende, wij alles mogen, blanke hebben bang van ons, wij daarom alles mogen hier, wij nog meer amok maken dan wij nog meer mogen???
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 18:10   #34
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De AEL heeft nooit gezegd wat wij te doen en te laten hebben. Ze hebben geageerd tegen de discriminatie van de allochtone jongeren, tegen de gigantische werkloosheid, tegen het racisme. En daar hebben ze gelijk in.

Die zogezegde discriminatie, die grote werkloosheid, dat "racisme", dat heeft een grote groep onder hen enkel aan zichzelf en hun houding te danken. Eigenaardig dat Italianen, Chinezen, enz hetzelfde probleem niet schijnen te hebben. Trouwens het bediscussiëren niet meer waard...

Je hebt uitstaans met alle ideeën die in je omgeving bestaan, al was het maar omdat die ideeën impact hebben op je eigen leven. Maar als ik je goed begrijp geldt de vrijheid van meningsuiting waar rechts zogezegd het patent op heeft alleen maar voor de 'juiste' meningen? Typisch ...

Wanneer het gaat over "storende" invloeden en gewoontes die helemaal in onze levenswijze niet passen, waarom zouden wij die zomaar moeten slikken? Ik verwijs opnieuw naar die Italianen, Chinezen enz Waarom hebben we daar geen problemen mee, die mensen hebben toch ook hun eigen cultuur enz... maar ze komen die niet door onze strot duwen.
Die "vrijheid van mening" gaat er juist over dat we het recht hebben om te zeggen dat we aan bepaalde van die dingen de pest hebben en er hier niets willen van horen of zien.

Ja, natuurlijk: Ein Volk, Ein eigenes Leben, eine monodimensionale visie op de realiteit. We kennen dat ...
Och, moeten we er weer de nazi's bijsleuren? Wat hierboven staat past eigenlijk meer bij de ayatollah's, moslimfanaten enz, die hebben pas een eigen monodimensionale visie op de realiteit en de maatschappij (uit de 10de - 15de eeuw)... en ze willen die nog aan de wereld opdringen ook!
Wij wensen hier verder te leven zoals vroeger, moeten zij ook doen... in hun eigen regio. Of hier, en zich aanpassen.
We kennen dat...

Laatst gewijzigd door andev : 12 april 2006 om 18:13.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 18:11   #35
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN Bekijk bericht
-Die wetten ivm. prive-milities komen uit de jaren '30. Ietsje ouder dan de VMO dus.
Het VMO-cassatiearrest staat bijna gelijk aan een wetswijziging: 'privé-militie' wordt nu zeer ruim geïnterpreteerd.
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 18:15   #36
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Grijze massa = onze regering, het Centrum en alle andere pamperaars die hier de lakens uitdelen.
Daarmee slaat u nog eens de bal mis: het gerecht en de regering zijn onafhankelijke machten. Dat staat zo in de grondwet. Onze regering heeft met de vervolging niets te maken, het CGK evenmin en wat u bedoelt met pamperaars ontgaat me.

Citaat:
Ik heb er ooit een krantenartikel over gelezen.
Ah ja, en wat de gazetten schrijven, dat is natuurlijk de absolute waarheid. Weet u nog welke gazet? Dat kan je dan zeker nog wel ergens online vinden om je onzin te staven met feiten?

Citaat:

Dat weet ik zo nog niet. Daar zijn ook in ons land wetten voor.
Ja: vrijheid van meningsuiting. Je mag over de Israelische politiek nog altijd vrij je mening uiten. Tenzij je lid bent van de AEL natuurlijk, voor hen geldt die vrijheid niet.

Citaat:
Gelukkig leeft u in een rustigere wijk dan ik of bent u zelf allochtoon.
Ik woon in Borgerhout op de Turnhoutsebaan. Schuin tegenover het internetcafé Bismillah waar de AEL zowat een HQ van gemaakt had. Ik kom er soms wel eens en ik praat met die jongens. Dat wil wel eens helpen qua verstandhouding...
Oud 12 april 2006, 18:27   #37
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Die zogezegde discriminatie, die grote werkloosheid, dat "racisme", dat heeft een grote groep onder hen enkel aan zichzelf en hun houding te danken.
U mag ontkennen dat de aarde om de zon draait, maar dat verandert niets aan die realiteit. U mag ontkennen dat er gediscrimineerd wordt, dat de werkloosheid schrijnend hoog is (meer dan 1 op 3 allochtonen in mijn buurt), maar dat verandert niets aan de feiten.
En stellen dat de slachtoffers van racisme het aan zichzelf te danken hebben, is een beetje pijnlijk.

Citaat:
Eigenaardig dat Italianen, Chinezen, enz hetzelfde probleem niet schijnen te hebben.
Het belangrijkste element bij integratie is de economische integratie: wie een inkomen heeft, integreert quasi automatisch. Italianen zijn in hoofdzaak naar hier gekomen in functie van een duidelijke job, bijvoorbeeld in de mijnen. Die mensen hadden aanvankelijk ook last van discriminatie en vreemdelingenhaat, maar door het feit dat ze economisch van de samenleving deel uitmaakten, zijn ze ook voor de rest vrij snel geïnitegreerd. Hetzelfde geldt deels voor de Chinezen en hier geldt precies het schoentje wat de Marokkaanse jongens betreft. Als we er niet in slagen hen aan een zinvolle en goedbetaalde job te helpen, zal het wederzijds wantrouwen en de frustratie alleen maar toenemen.

Citaat:
Trouwens het bediscussiëren niet meer waard...
Alles is het bediscussiëren waard. Alles.

Citaat:
Wanneer het gaat over "storende" invloeden en gewoontes die helemaal in onze levenswijze niet passen, waarom zouden wij die zomaar moeten slikken?
U doet alsof 'levenswijze' een statisch gegeven is, iets dat nooit verandert en eeuwig hetzelfde blijft. Dat is echter niet zo, onze levenswijze is iets dynamisch dat verandert doorheen de tijd. Het is onderhevig aan duizend factoren. Zoals TV, de doortocht van de VS-troepen, de uitvinding van de pil, een hoger inkomen, vakantiegeld en buitenlandse reizen,... dat heeft allemaal invloed gehad op 'onze' levenswijze en de aanwezigheid van migranten heeft ook een invloed. U kan proberen u af te sluiten voor alle 'vreemde' invloeden, maar dan leidt u een pathetisch leventje en zal u zeer ongelukkig en vooral angstig aan uw einde komen.

Citaat:
Wij wensen hier verder te leven zoals vroeger,
Ja, u misschien, maar ik niet. Ik wens te leven zoals ik wil en dat is zeker niet zoals men hier vroeger deed. Trouwens, als u dat zelf gelooft kan ik u aanraden om uw computer te verkopen en uw internet af te sluiten, want zo leefden 'wij' hier vroeger niet.
Oud 12 april 2006, 18:49   #38
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U mag ontkennen dat de aarde om de zon draait, maar dat verandert niets aan die realiteit. U mag ontkennen dat er gediscrimineerd wordt, dat de werkloosheid schrijnend hoog is (meer dan 1 op 3 allochtonen in mijn buurt), maar dat verandert niets aan de feiten.
En stellen dat de slachtoffers van racisme het aan zichzelf te danken hebben, is een beetje pijnlijk.

Het belangrijkste element bij integratie is de economische integratie: wie een inkomen heeft, integreert quasi automatisch. Italianen zijn in hoofdzaak naar hier gekomen in functie van een duidelijke job, bijvoorbeeld in de mijnen. Die mensen hadden aanvankelijk ook last van discriminatie en vreemdelingenhaat, maar door het feit dat ze economisch van de samenleving deel uitmaakten, zijn ze ook voor de rest vrij snel geïnitegreerd. Hetzelfde geldt deels voor de Chinezen en hier geldt precies het schoentje wat de Marokkaanse jongens betreft. Als we er niet in slagen hen aan een zinvolle en goedbetaalde job te helpen, zal het wederzijds wantrouwen en de frustratie alleen maar toenemen.

Alles is het bediscussiëren waard. Alles.

U doet alsof 'levenswijze' een statisch gegeven is, iets dat nooit verandert en eeuwig hetzelfde blijft. Dat is echter niet zo, onze levenswijze is iets dynamisch dat verandert doorheen de tijd. Het is onderhevig aan duizend factoren. Zoals TV, de doortocht van de VS-troepen, de uitvinding van de pil, een hoger inkomen, vakantiegeld en buitenlandse reizen,... dat heeft allemaal invloed gehad op 'onze' levenswijze en de aanwezigheid van migranten heeft ook een invloed. U kan proberen u af te sluiten voor alle 'vreemde' invloeden, maar dan leidt u een pathetisch leventje en zal u zeer ongelukkig en vooral angstig aan uw einde komen.

Ja, u misschien, maar ik niet. Ik wens te leven zoals ik wil en dat is zeker niet zoals men hier vroeger deed. Trouwens, als u dat zelf gelooft kan ik u aanraden om uw computer te verkopen en uw internet af te sluiten, want zo leefden 'wij' hier vroeger niet.
... verder geen commentaar, het sop is de kool en de discussie niet waard, en op die manier kunt ge nog jaaaren op alles en nog wat antwoorden. Ik heb hierboven gewoon mijn mening uitgedrukt, u hebt het recht hetzelfde te doen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 18:51   #39
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarmee slaat u nog eens de bal mis: het gerecht en de regering zijn onafhankelijke machten. Dat staat zo in de grondwet. Onze regering heeft met de vervolging niets te maken, het CGK evenmin en wat u bedoelt met pamperaars ontgaat me.

Ah ja, en wat de gazetten schrijven, dat is natuurlijk de absolute waarheid. Weet u nog welke gazet? Dat kan je dan zeker nog wel ergens online vinden om je onzin te staven met feiten?

Ja: vrijheid van meningsuiting. Je mag over de Israelische politiek nog altijd vrij je mening uiten. Tenzij je lid bent van de AEL natuurlijk, voor hen geldt die vrijheid niet.

Ik woon in Borgerhout op de Turnhoutsebaan. Schuin tegenover het internetcafé Bismillah waar de AEL zowat een HQ van gemaakt had. Ik kom er soms wel eens en ik praat met die jongens. Dat wil wel eens helpen qua verstandhouding...
Nu woont ze weeral in Borgerhout... Nog niet zolang geleden in het Brusselse...

Het communisme is goed, de AEL is Goed, Mao is goed, SStalin is goed, Pol Pot is goed, Ahmadinejad is goed, Kim Jong-Il is goed, Fidelleke is goed...
De VS... brrr...

Laatst gewijzigd door Chipie : 12 april 2006 om 18:57.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 18:55   #40
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

[quote=CHIPIE;1652107]Nu woont ze weeral in Borgerhout... Nog niet zolang geleden in het Brusselse... , http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...k/index.shtml#

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 12 april 2006 om 19:03.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be