![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
Bekijk resultaten enquête: Zal het Vlaams Belang direct democratisch blijven als ze aan de macht komt? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
16 | 42,11% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
22 | 57,89% |
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 |
Minister-President
|
![]() nummer 1, Knuppel.8) kwestie van Manuel wat typwerk te besparen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#422 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feit is dat een maatschappij de toegang tot bepaalde maatschappelijke instellingen kan regelen, omdat ze niet strikt individueel zijn maar een plaats krijgen in het geheel dat dus dan ook geordend wordt en ook georderd hoort te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#423 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook iets anders heeft u nog steeds uit het oog verloren: waarom zou directe democratie niet werken in België, daar dit wel het geval is andere landen? Nog steeds hebben we daarop geen antwoord gekregen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#424 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Meermaals zelfs. Maar speciaal voor u nog eens: "nummer 1"
![]() |
![]() |
#425 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#426 | |
Minister-President
|
![]() Over BHV mag er inderdaad gerust een referendum komen (het was dan misschien ook direct opgelost, lol).
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " Laatst gewijzigd door Fozzie : 17 april 2006 om 19:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#427 | |
Minister-President
|
![]()
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#428 |
Staatssecretaris
|
![]() Da's dan bijzonder jammer voor u.
![]() |
#429 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je weet dat het homohuwelijk een meerderheid zou hebben gehaald bij de bevolking maar toch werd de bevolking niets gevraagd. Dat kan ook niet want onze grondwet laat geen referendum toe.
Waarmee je nog een bewijs hebt dat de grondwet geen enkele garantie geeft op democratie. Ze is een vodje papier dat gebruikt en misbruikt wordt al naargelang het de politici uitkomt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#430 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet echt, daar niet ik maar eerder u om argumentatie verlegen zit terwijl ik, en anderen met mij, het verdedigde standpunt over de rechtstreekse democratie met feiten en verwijzingen kan gronden. U niet. U overtuigt dan ook niemand.
Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 17 april 2006 om 20:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#431 | |
Minister-President
|
![]()
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#432 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit gaat hier niet over "gelijk" versus "ongelijk" op dat vlak, maar wel of u dan wel ik als burger, gedragen door onze overtuiging, menen dat deze samenlevingsvormen op dezelfde hoogte mogen komen. Ik vind van niet om de redenen die ik eerder al uiteenzette. U vindt wel. In mijn optiek mag en kan de samenleving de toegang tot haar instellingen beperken of uitbreiden, vooral als het gaat om niet strikt individuele rechten dan wel om regelingen van maatschappelijke orde. Als democraat zal ik evenwel moeten aanvaarden als er onder de bevolking hierover een draagvlak bestaat dat zich vertaalt door de werking van de geëigende kanalen. Als democraat mag ik binnen de bestaande structuren er wel voor ijveren dat die wet weer ongedaan wordt gemaakt. Als democraat zal u dan ook moeten aanvaarden en de wettelijke gevolgen ervan voor lief nemen, als een meerderheid van de bevolking de instelling van het huwelijk niet wil openstellen voor andere samenlevingsvormen. Natuurlijk mag u als democraat ervoor ijveren dat er andere wegen worden opgegaan, met ondertussen wel gehoorzaamheid aan de bestaande wet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#433 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er een volksraadpleging over die zaak zou komen en er stemt een meerderheid van de bevolking mee in, dan hoort wetgevende als uitvoerende macht daarvan de gevolgen op te nemen. Is een meerderheid van het volk daar echter tegen, dan past het eveneens dat de uitspraak van het volk gerespecteerd wordt. Dat is democratie. En als VB'er kan ik mij daar volledig en onvoorwaardelijk in vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#434 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het BROV wordt ingevoerd heeft niet het VB te beslissen of, en welke hondenbrokken het ons zal toewerpen maar dan bepaalt de burger zélf waarover hij bindende referenda wenst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#435 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Immers, in landen als Zwitserland, Ierland en Denemarken oordeelt de bevolking wel over wat u omschrijft als zijnde "ingewikkelde materies". Daar is immers wel rechtstreekse democratie. U heeft dus helemaal geen antwoord gegeven op de vraag: waarom werkt het wel in de opgesomde landen en waarom stelt u dogmatisch - zonder enig bewijs of argumentatie - dat de Belgische bevolking dit niet aan kan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#436 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, en zo hoort het ook. Niet de partijen komt de soevereiniteit toe, maar wel het volk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#437 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Reeds duizendmaal in theorie weerlegd. In de praktijk blijkt antwoord nr. 1 nog groter verzinsel dan een sprookje. Mijn weerlegging van antwoord nr.1 gaf ik ook reeds meerdere malen. Ik vervang de hele uitleg dan ook door een korte versie van wat er met antwoord nr.1 aan de hand is:======> ![]()
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 17 april 2006 om 20:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#438 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#439 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#440 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als we beiden akkoord zijn om ons voor die verschilpunten punten neer te leggen bij wat de meerderheid van onze medeburgers wenst, dan zullen we beiden voor heel wat zaken tevreden zijn. Jij zal voor a.b.c. je zin krijgen, ik voor d.e.f., en geen van ons beiden voor x.y.z. Maar steeds, voor elk onderscheiden punt kunnen we er gerust van zijn dat het merendeel van onze medeburgers hun zin heeft gekregen.
![]() |
![]() |