![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als er maatschappelijke onrust ontstaat moeten de media daar echter wél over kunnen berichten. Dat hebben ze dan ook gedaan. En dát het leefde hebben we hier kunnen zien op het forum. |
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Het is net dóór die media-aandacht dat er 80.000 mensen in Brussel waren en dat er politiek wat beweegt: jeugdsanctierecht erdoor, nieuwe jeugdgevangenis, enz... Als het goed is zeggen we het ook: Proficiat aan de politie (federale, lokale, metrobrigade,...) en justitie. Ze hebben uitstekend werk geleverd. Zo zie je maar dat die hele politiehervorming na de zaak Dutroux zijn vruchten afwerpt. |
|
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() Zo kan de discussie eeuwig blijven duren. Moorden zullen er altijd zijn. Maar is het niet logisch dat men probeert om er iets tegen te doen, zodat gruwelijke roofmoorden minder frequent voorkomen?
De overheid doet niets liever dan de aanhang van het VB culpabiliseren, terwijl deze juist de oplossing willen geven. Nee, ze steunen uit onkunde liever de oorzaak. |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het had in elk geval een positief effect, namelijk dat die gemeenschap het signaal gaf te willen meewerken om de dader in hun rangen te helpen zoeken |
|
![]() |
![]() |
#26 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als men nu eens iets zou doen aan de sociale oorzaken... Citaat:
![]() |
#27 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik vind het bedroevend dat men maar niet kan toegeven dat men fout is geweest.
![]() |
#28 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Toch wel de gemeenschap. Afgaand op de reacties op dit forum kan ik niets anders besluiten. De jarenlange stigmatisering heeft ook een effect op iedereen, ook de brave allochtonen. Onderschat de kracht ervan niet.
#29 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb het vooral over de zumpen op dit forum. Haast iedereen die zogezegd tot het rechtse kamp behoort, viseerde de Marokkanen. Nu, de signalen van die gemeenschap waren er eerder ook al hoor. Je moet het wel willen zien.
#30 | |
|
![]() Citaat:
De gevolgen hiervan (repressie, opsluiten, aanhouden van voornamelijk allochtonen) heeft geen enkel probleem opgelost. Maar toch is er nu bij velen de oogklepjes afgegaan. Men ziet in dat een echte aanpak nodig is: sociale maatregelen die zinvol zijn en niet repressie die dus niets uithaalde. Je conclusies zijn derhalve maar half juist, omdat ze niet de basis van het mislukken in bepaalde gevallen blootleggen: het volgen door deze rechtse regering van het VB geblaat. |
|
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar kunnen weinig moeilijke gezelschapsspelletjes tegenop. Enfin, als het maar gezellig blijft... |
|
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Erg voor de vele brave mensen onder hen, die er ook zijn. Slachtoffers van diegenen die hen "een reputatie" bezorgen... |
|
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- waar haal jij de onnoemelijke pretentie vandaan om je beter te achten dan zomaar eventjes 1.000.000 (...and counting) landgenoten? - "deze rechtse regering" ? ... zouden we stilaan op de goede weg zitten... zeker vlak voor de verkiezingen? Zelf ook aktief ? - "de gevolgen: repressie, opsluiting enz" heeft niets opgelost? stel je voor dat diegenen die opgesloten werden nog allemaal los zouden lopen! Hele verbetering voor "de oplossing van het probleem". Zal wel zijn... zou Geert Hoste zeggen, maar dat is een echte komiek! - "echte sociale aanpak nodig enz"... inderdaad. Maar dan een waarvoor miljarden euros gaan nodig zijn, richtingsaanwijzers overal naar OCMW, sociale (liefst volledig gratis met extra-woonpremie als toetje) woningen met zeven verdiepingen, onderwijs waar je alles leert zonder een klop te hoeven doen, gratis dokter aan huis, kindergeld met die van de buren erbij gerekend,enz enz enz Als moest Europa enkel België met euros moeten bevooraden, dan zouden ze het nog niet zien zitten... Indien jij dit kunt oplossen, ga ik graag een stuk in je richting meelopen. Maar voorlopig hou ik mijn pantoffels aan... |
|
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() @all
Voor alle duidelijkheid: Ik zeg nergens dat alles perfect is gegaan, dat er geen individuele fouten zijn gemaakt en dat er nu oplossingen zijn voor alle problemen. Wat gewoon opviel is dat er op zeer beschaafde manier door de gehele natie op is gereageerd. Daar mag, in deze tijd waarin veel landen kampen met gewelddadige protesten of acties, toch drie minuten bij worden stilgestaan. Dat u zich vervolgens weer wederzijds in de haren vliegt mag u lekker zelf weten. |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
![]() Dat vind ik ook, Hertog. Beschaving rocks. Plus, een hele brede bevolkingswaaier met 80.000 mensen, met allemaal andere meningen, heeft zich toch kunnen vinden in een mars, die op enkele dagen tijd werd georganiseerd, en nog wel op het einde van de paasvakantie. Als je de stille optochten in Nederland ziet, dan lijken die me toch niet zo massaal, en vooral met de direct betrokkenen, of heb ik het mis? |
|
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Iets meer dan geschriften zoals:
Citaat:
Laatst gewijzigd door kaatd : 28 april 2006 om 23:26. |
|
![]() |
![]() |