Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 april 2006, 14:35   #21
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Kan wel zijn, maar liever een paar dt-fouten dan een mes op mijn keel en mijn mp3 of whatever foetsie...
Tsja, whatever.
Zolang de rijken rijker worden en de armen daarvoor worden uitgezogen, ga je dit soort geweld meer zien. Daar is geen lieve moeder meer die daar iets tegen kan doen, laat staan een vuilb.
Oud 27 april 2006, 15:10   #22
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto Bekijk bericht
Tsja, whatever.
Zolang de rijken rijker worden en de armen daarvoor worden uitgezogen, ga je dit soort geweld meer zien. Daar is geen lieve moeder meer die daar iets tegen kan doen, laat staan een vuilb.
Draai liever een paar blz terug in je geschiedenisboekje, naar de tijd waar de rijken echt rijk en machtig waren en de rest echt sukkelaars zonder sociale voorzieningen. Ik kijk niet op naar "rijken", zeker niet. Maar moesten zelfs die er niet zijn zaten de armen pas echt in de miserie! Ofwel heb je te maken met het soort derde-wereld-landen met een dictatoriaal regime, zoals er nog heel wat zijn (al vinden ze dat niet van zichzelf, natuurlijk - neem oa alvast een paar moslimlanden als voorbeeld) waar de armen zich vooral koest moeten houden, of de politie heeft ze bij hun lurven...
Veel "armen" mogen hun beide handjes kussen dat ze "hier" arm zijn, met hun uitkering, kindergeld enz enz
Indien dit (ons) systeem verder uitgemolken wordt zoals men hier bezig is, ja, dan zullen sommigen over x-aantal jaren misschien weer weten wat "arm-zijn" betekent, in de ouderwetse zin van het woord...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2006, 21:17   #23
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tsja, whatever.
Armoede op zich heeft daar niets met dat soort geweld te maken. Armoede heeft altijd al bestaan in ons land maar slechts een kleine minderheid van de armen begeeft zich op het pad van de misdaad en een nog veel kleinere minderheid op dat van de gewelddadige misdaad.

Moorden voor een veredelde walkman is het resultaat van decennialange permissiviteit, een laks vervolgingsbeleid en een excuuscultuur.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2006, 21:37   #24
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar Bekijk bericht
overdrijf nu toch eens niet, zeg. Hoeveel mensen hier op het forum hebben al aan den lijve onveiligheid ondervonden? (dus niet uit de krant of het pallieterke?) Ikzelf heb jaren gewoond in een probleemwijk in het noorden van Gent, en de enige keer dat ik bang was op straat was wanneer er een oud vrouwtje met een veel te grote dobermann mij kruiste.
Wel veel miserie gezien: mensen die eenzaam waren, werkloos, illegaal, ongeletterd, slecht behuisd, minder valide, ...
Zijn dat in jullie ogen criminelen? In mijn ogen zijn d�*t de slachtoffers van onze maatschappij.
Gent loopt 15 jaar achter op Antwerpen dat op zijn beurt 15 jaar achterloopt op Brussel (qua negatieve evolutie dan). Een 'probleemwijk' in Gent is nog een paradijs vergeleken met een probleemwijk in Brussel.

Van al mijn Brusselse collega's (een tiental) is er maar 1(!) die nog niet overvallen is geweest op straat. En btw met overvallen bedoel ik: mes op de keel gezet. 1 van hen heeft het het laatste jaar 7X meegemaakt...

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 27 april 2006 om 21:39.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 11:24   #25
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ivano Bekijk bericht
vdln heeft nu al iets geleerd van de mars in brussel nu al weet hij dat er iets mis is met de veiligheid in belgie ,
dat weet iedere niet gestudeerde Vlaming al jaren .
deze heren zijn wereldvreemd en worden overal gebracht met hun chauffeur en onder politiebegeleiding.
na al die jaren beweert hij dat zijn ogen zijn geopend.
nu is de vraag wat primeert: zijn eigen stemmen eerst of de veiligheid van zijn kiezers?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 11:29   #26
luc broes

Standaard

Citaat:
overdrijf nu toch eens niet, zeg. Hoeveel mensen hier op het forum hebben al aan den lijve onveiligheid ondervonden? (dus niet uit de krant of het pallieterke?)
Joe's vriend werd de laatste twee jaar vijf maal overvallen. De laatste keer was het fataal (volgens diens vader en niet uit 't Pallieterke)
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 11:39   #27
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Van al mijn Brusselse collega's (een tiental) is er maar 1(!) die nog niet overvallen is geweest op straat. En btw met overvallen bedoel ik: mes op de keel gezet. 1 van hen heeft het het laatste jaar 7X meegemaakt...
Dat schijnt idd schering en inslag te zijn. Een goede vriend die in hartje Brussel woont vertelde me eveneens dat van al zijn vrienden er geen enkele nog niet overvallen is. Zelf komt hij alleen maar buiten zonder portefeuille en met twee GSM's (een kapotte en een goeie).
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 22:56   #28
ivano
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Niet zo lang geleden omringde hij zich met een raad van wijzen: dokters, bestuurders,schrijvers.....enfin u kent het plaatje.
Ik heb reeds een voorstel gelanceerd.
Elk minister/senator/parlementslid gaat verplicht één dag spreken met een politieagent/leerkracht/ocmw-onthaal/ziekenhuis-onthaal in een grootstad met vreemdelingenproblematiek. Hun mond zal openvallen.
Veel van deze mensen zijn racist geworden en kunnen het woord allochtoon niet meer horen.
Héél zielig , te laat en hypocriet na meer dan 20 jaar machtsdeelname.
Ze staan in koor: Helmuth Schmidt, Martens, Tobback....de integratie is één grote mislukking, het aantrekken van véél te véél onaangepaste allochtonen heeft alle samenlevingsvormen diep en diep verziekt.
Jaar in jaar uit, maand in maand uit, week in week uit hebben deze democraten allochtonen genaturaliseerd zonder dat maar iets mocht gevraagd worden.
Toen het wat misging was de uitleg: in de naturalisatiecommissie hebben wij non-figuren uit het parlement gezet, het was niet zo belangrijk.
Als hier pakken en pakken criminele georgiërs, albanezen,...genaturaliseerd worden, wordt een ambtenaar terecht bestraft, de politieke verantwoordelijken gaan snel deze "taak" afstoten.
De omvang is zo massaal geworden dat er zelfs géén oplossingen meer zijn.
Het doet me denken aan de openbare schuld: ook toen ging België tot 160% schuld BNP vooraleer ieders ogen geopend werden: francophonen, vakbonden, linksen, agalev, het paleis, .....
ik hoop dat uw oproep voor hun boeren verstand , dat ze spijtig niet hebben en ook niet zullen gebruiken, om te luisteren naar de mens op de straat waar ze hun stemmen moeten van krijgen zullen gebruiken.
ivano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2006, 00:28   #29
phoebe
Parlementsvoorzitter

phoebe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tsja, whatever.
Niet eens!
Het is niet omdat men arm is dat men automatisch naar zulks geweldadig gedrag grijpt.
Dat heeft niets met armoede te maken als wel met het lakse beleid door de jaren heen, en de excuustruusjes van toen en nu.

phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2006, 13:38   #30
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
het Rabot, als je het echt wil weten. Tegen de Wondelgemstraat.
Waar mijn tandarts een paar prachtige optrekjes heeft.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2006, 13:40   #31
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Armoede op zich heeft daar niets met dat soort geweld te maken. Armoede heeft altijd al bestaan in ons land maar slechts een kleine minderheid van de armen begeeft zich op het pad van de misdaad en een nog veel kleinere minderheid op dat van de gewelddadige misdaad.

Moorden voor een veredelde walkman is het resultaat van decennialange permissiviteit, een laks vervolgingsbeleid en een excuuscultuur.
Niets van dat alles.
Crapuleuze moorden zijn er altijd geweest, MP3's niet.
Oud 29 april 2006, 13:42   #32
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
overdrijf nu toch eens niet, zeg. Hoeveel mensen hier op het forum hebben al aan den lijve onveiligheid ondervonden? (dus niet uit de krant of het pallieterke?) Ikzelf heb jaren gewoond in een probleemwijk in het noorden van Gent, en de enige keer dat ik bang was op straat was wanneer er een oud vrouwtje met een veel te grote dobermann mij kruiste.
Wel veel miserie gezien: mensen die eenzaam waren, werkloos, illegaal, ongeletterd, slecht behuisd, minder valide, ...
Zijn dat in jullie ogen criminelen? In mijn ogen zijn d�*t de slachtoffers van onze maatschappij.
Ik;
En nog wel in Gent.
Zeker tien keer in zes jaar tijd.
Oud 29 april 2006, 13:49   #33
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik ben niet zo weg van professoren maar heb toch meer vertrouwen in zijn spreek- en schrijfwijze dan in de jouwe.
Schenkt u ook zoveel vertrouwen in het uitvoerend handelen van VDL ?
Want tussen spreken en doen...
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2006, 13:50   #34
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Ik hoop toch maar dat het sociale karakter van Belgie niet telloor zal gaan als het VB aan de macht moest komen.
Hoop doet leven?
Indien het Vb aan de macht komt staan ze voor dezelfde problemen.
Maar onze bevolking heeft er dan een paar problemen bij:
- onervaren bewindslieden
- bewindslieden met een achterlijke ideologie (van voor de democratie)
- bewindslieden die alleen maar slogans hebben en geen kennis
- bewindslieden die bewezen hebben om enkel te kunnen praten, en niet te kunnen luisteren.

Dat laatste is misschien nog het ergste: indien men de huidige bewindslieden verwijt om te weinig te luisteren naar de verzuurden, en teveel naar de mensen met problemen, wat gaat er dan gebeuren indien men de macht toekent aan hen die enkel naar zichzelf, "het eigen volk eerst" luisteren?

er zal NIET lang gelachen worden...

Laatst gewijzigd door ericferemans : 29 april 2006 om 13:51.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2006, 13:55   #35
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht

Natuurlijk: criminaliteit hangt samen met de gelaatskleur. Ik vraag mij af waarom er zoveel politie nodig is om misdaad op te sporen: een gewone coloriemeter of zelf een omgebouwde lichtmeter is voldoende!
Oud 29 april 2006, 13:55   #36
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Schenkt u ook zoveel vertrouwen in het uitvoerend handelen van VDL ?
Want tussen spreken en doen...
Als ie evenveel fouten begint te maken in zijn doen, als de draadmaker in zijn schrijven, zal ik achterdochtig beginnen worden.

Als minister van Noordzee doet hij het niet zo slecht. De Noordzee is mijn favoriete provincie...
Oud 29 april 2006, 13:57   #37
Don Quichote
Banneling

Standaard

Reeds 25 % van de kiezers in Vlaanderen zijn dus verzuurd.

Vooral negeren.

We gaan nog lachen.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2006, 13:59   #38
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Hoop doet leven?
Indien het Vb aan de macht komt staan ze voor dezelfde problemen.
Maar onze bevolking heeft er dan een paar problemen bij:
- onervaren bewindslieden
- bewindslieden met een achterlijke ideologie (van voor de democratie)
- bewindslieden die alleen maar slogans hebben en geen kennis
- bewindslieden die bewezen hebben om enkel te kunnen praten, en niet te kunnen luisteren.

Dat laatste is misschien nog het ergste: indien men de huidige bewindslieden verwijt om te weinig te luisteren naar de verzuurden, en teveel naar de mensen met problemen, wat gaat er dan gebeuren indien men de macht toekent aan hen die enkel naar zichzelf, "het eigen volk eerst" luisteren?

er zal NIET lang gelachen worden...
Neen, bij de ontwaakkater uit uw zoetgevooisd parasitair Europese cultuursprookje zal het inderdaad groen lachen zijn.
Té lang geslapen vermoed ik.
Oud 29 april 2006, 14:02   #39
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Als ie evenveel fouten begint te maken in zijn doen, als de draadmaker in zijn schrijven, zal ik achterdochtig beginnen worden.
Staat het niet beheersen van vlekkeloos Nederlands dan enig gezond verstand in de weg ?
Oud 29 april 2006, 14:06   #40
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Neen, bij de ontwaakkater uit uw zoetgevooisd parasitair Europese cultuursprookje zal het inderdaad groen lachen zijn.
Té lang geslapen vermoed ik.
Het geslaapwandel van het VB crapuul duurt eigenlijk zo lang dat het PC rechts zijn in feite een medaille verdient van de vereninging voor langdurig slapelozen...

Of om in kleuren te spreken: "Grau ist alle Theorie, und Grün des Lebens goldenen Baum". In dit geval allicht Feldgrau.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 29 april 2006 om 14:07.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be