![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#281 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
|
|
|
|
|
|
|
#282 | |||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
|
Citaat:
Overigens zal Vlaanderen natuurlijk niet bij Holland komen, het gaat om samenwerking tussen Vlaanderen en Nederland. Het verschil tussen Holland en Nederland is hopelijk bekend? Daarbij is er allang een akkoord gesloten over de uitdieping van de Westerschelde, dus dat zal sowieso wel gebeuren. Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#283 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: België
Berichten: 972
|
Citaat:
Geen wonder dat mijn voorvaderen heel jullie zooi in 1830 heeft buitengeshoodemieterd!
__________________
Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood... Waar een Bill is, is een weg... |
|
|
|
|
|
|
#284 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: België
Berichten: 972
|
Citaat:
![]()
__________________
Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood... Waar een Bill is, is een weg... |
|
|
|
|
|
|
#285 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#286 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: België
Berichten: 972
|
Hoe langer hoe minder landgenoten van Bill wensen zich te laten inpakken door de jaarlijkse sprookjes van de Hollandse mosselboer.
__________________
Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood... Waar een Bill is, is een weg... |
|
|
|
|
|
#287 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
|
Citaat:
Uw 'veroordeling door hogere gerechtshoven' betreft slechts het arbitragehof dat meningsverschillen tussen landen oplost. De belgische regering wilde oorspronkelijk dat Nederland voor de kosten zou opdraaien van het heringebruiknemen van de ijzeren rijn, zich beroepend op het scheidingsverdrag. Dat, terwijl het verdrag allang verlopen was, de lijn verkocht was aan Nederland en er geen treinen meer op reden. Gelukkig heeft het arbritagehof anders beslist. Er is trouwens pas echt weer vaart ingekomen door bemoeienis van de vlaamse overheid, waar de belgische regering voorheen bleef dwarsliggen. Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 2 mei 2006 om 18:15. |
|
|
|
|
|
|
#288 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: België
Berichten: 972
|
Citaat:
__________________
Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood... Waar een Bill is, is een weg... |
|
|
|
|
|
|
#289 | |||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
|
Citaat:
Overigens hebben de Noorderkempen nu ook wat aan de nieuwe spoorlijn, want daar komt een station aan de HSL. Uiteraard is dat niet uit gierigheid. Citaat:
Citaat:
Ter informatie: het Arbitragehof heeft bepaald dat België/Vlaanderen recht heeft om de IJzeren Rijn te gebruiken, maar dat Nederland mag bepalen welke aanpassingen verricht moeten worden om geluidsnormen en Europese natuurrichtlijnen (de lijn loopt door een Nationaal Park en nog een ander Habitatrichtlijngebied) na te leven. Het Arbitragehof heeft ook bepaald welke kosten door België en welke door Nederland moeten worden gedragen. Kortweg komt het erop neer dat de kosten gedeeld moeten worden. De vraag is echter of België bereid is die kosten te betalen, want men had er eigenlijk op gerekend dat de lijn meteen gebruikt zou mogen worden en dat NL alle evt. aanpassingen zou moeten betalen. Waarschijnlijk zal het voor België nu veel goedkoper en sneller zijn de bestaande Montzenlijn te renoveren. Trouwens verzetten ook gemeenten in het noorden van Vlaams Limburg zich inmiddels tegen de heringebruikname van de IJzeren Rijn door hun achtertuin. |
|||
|
|
|
|
|
#290 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
|
Ik kan hier nog aan toevoegen dat gelijkaardige projecten binnen Nederland net zoveel verzet oproepen. Rond de Betuwelijn heeft een jarenlange juridische strijd gewoed en daarna kostte het nog maanden om alle actievoerders uit gekraakte huizen, ondergrondse gangen etc. te halen. En dat terwijl die lijn voor het overgrote deel langs de snelweg loopt en amper natuurgebieden doorkruist. Nu blijkt dat de Betuwelijn helemaal niet zo rendabel is als aanvankelijk werd gedacht, een belangrijke reden om voorzichtig te zijn met toekomstige grote infrastructuurprojecten.
Ook de uitbreiding van de Rotterdamse haven heeft al veel verzet teweeggebracht. Ten zuiden van de haven ligt namelijk het voormalige eiland Voorne, dat een brede duinstrook heeft bestaande uit een aantal bijzondere natuurgebieden. De aanleg van de Tweede Maasvlakte, d.i. de uitbreiding van de haven in zee, speelt al meer dan vijftien jaar maar is nog steeds niet begonnen. Natuurbeschermingsorganisaties hebben zich hier met succes tegen verzet, zodanig dat het Gemeentelijk Havenbedrijf Rotterdam uiteindelijk met deze organisaties om de tafel is gaan zitten om tot een compromis te komen. Men is overeengekomen dat de uitbreiding wel kan plaatsvinden, echter niet voor de kust van Voorne maar in noordwestelijke richting. Zodoende ondervindt de natuur zo min mogelijk schade. In ruil hiervoor zal op grote schaal natuurcompensatie plaatsvinden, zowel aan de kust (duinen van Delfland ten noorden van de haven, zeereep bij de Brouwersdam ten zuiden van de haven) als voor de kust van de Zuid-Hollandse en Zeeuwse eilanden, grofweg tussen de vaargeul van de Antwerpse en de vaargeul van de Rotterdamse haven, in de vorm van een zeereservaat van 25.000 hectare. De EU zal toezien op de naleving van deze compensatiemaatregelen. |
|
|
|
|
|
#291 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
|
Doet dit iets af aan het eerder beweerde?
De arrogante (jawel) en dwingende houding die zo kenmerkend is voor de belgische staat ten opzichte van de vlamingen kan niet zonder meer worden toegepast op de nederlanders. Het is niet zo dat Belgique maar hoeft te bevelen opdat Nederland in de houding springt. De belgische regering heeft de lijn jarenlang verwaarloosd, laten verlopen, mandaten en concessies laten verlopen, lijnen verkocht etc. Nu het bedenkt dat het toch wel slim is om de antwerpse economie te stimuleren (zodat de jaarlijkse waalse transfers kunnen worden opgebracht) kiest ze er NIET voor eigen lijnen te renoveren maar Nederland te dwingen tegen veel kosten, natuurschade en protesten, een vergane lijn weer te heropenen. 'En een beetje snel graag'. Nog een aanvulling op het door Dimitri geschrevene over de Westerschelde: Door europese richtlijnen moet, tengevolge van het besluit tot uitdiepen van de Westerschelde, 'natuur' worden 'hersteld'. Dit betekent in de praktijk dat de zeeuwse boer, die in 1953 zijn land en zijn boerderij zag onderlopen, opnieuw tegen het water heeft gevochten en zijn landerijen heeft hersteld, ditzelfde land nu moet 'teruggeven' aan het water, met alle emotionele gevolgen van dien. Toevallig ben ik op dit punt aardig op de hoogte v.w.b. de gang van zaken m.b.t. de 'knelpunten'. Deze regering heeft zich ten doel gesteld om alle oude 'oud zeer'-dossiers met de belgische regering op te lossen omdat (letterlijk) 'zulke zaken geen rol moeten spelen tussen bevriende naties'. Daar wil ze dus ook concessies voor doen, ook al doen ze pijn. Hou dus maar op met dat geouwehoer over 'kosten' voor 'baggeren'. Draag uw deel en ga maar klagen bij de belgische regering die de boel jarenlang heeft laten versloffen. |
|
|
|
|
|
#292 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: België
Berichten: 972
|
Citaat:
__________________
Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood... Waar een Bill is, is een weg... Laatst gewijzigd door Bill : 2 mei 2006 om 21:03. |
|
|
|
|
|
|
#293 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#294 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
__________________
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ |
|
|
|
|
|
|
#295 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wanneer er geen Duitstaligen aanwezig zijn op de vergadering, is het ook niet nodig om Duits te spreken.
__________________
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ |
|
|
|
|
|
#296 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
|
Citaat:
Lekker makkelijk. En dan zijn 'de cliche's van de arrogante Hollander hiermee bevestigd'. Beste Bill, u hoeft mij niet te mogen en mijn landgenoten niet aardig te vinden. Ik weet niet wat we u hebben aangedaan maar het is uw goed recht. Maar zeg dát dan. |
|
|
|
|
|
|
#297 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
|
|
|
|
|
|
|
#298 |
|
Minister
Geregistreerd: 6 juli 2004
Berichten: 3.032
|
Maar als je geen Duitstalige leden hebt. Niemand is daar geïnteresseerd in 'De Groot-Belgisch Unitaire Droom' van Hans.
|
|
|
|
|
|
#299 | |
|
Minister
Geregistreerd: 1 december 2004
Locatie: Puerto de la Cruz, Tenerife
Berichten: 3.312
|
Citaat:
un saludo |
|
|
|
|
|
|
#300 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: België
Berichten: 972
|
Citaat:
__________________
Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood... Waar een Bill is, is een weg... |
|
|
|
|