Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 mei 2006, 10:10   #61
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Ik ben almachtige totalitaire staat die constant het onvervreemdbaar absolute recht op bezit schendt en nu haar hongerige oog heeft laten vallen op onschuldige racisten die toch maar gebruik maken van het grondrecht van vrije meningsuiting, en ondertussen nog eens pleit voor de installatie van een dictatuur op basis van collectivisering van de productiemiddelen.

Ik bepaal toch zelf wie ik aanneem zeker? Dit gezegd zijnde, ook een 5-tal percentjes "blanken" in nachtwinkels en Turkse bakkers?

Het probleem zit 'em al, dat zei Fouad Ahidar eens, dat je dan moet gaan "kleur bekennen" - wie is allochtoon, bestaan die wel, bepaalt de huidskleur/voor-achternaam de etnische afkomst en mag die doorslaggevend zijn, &c.

Het eerste systeem is niet tof, het tweede evenmin - dan liever vrijheid.

Mmmh, Turks brood...

Citaat:
Dit gezegd zijnde, uw signature en waar het naar leidt is lollig.
8) Jij mag ook een paus zijn, hoor.
Oud 8 mei 2006, 15:14   #62
Harald
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik erken het aandeel van andere factoren op de relatieve ondervertegenwoordiging van allochtonen op de arbeidsmarkt. Toch vind ik discriminatie uitsluiten of minimaliseren als factor nogal gemakkelijk. Soit.
De ondervertegenwoordiging zelf wordt aangehaald als 'bewijs' of 'vermoeden' van discriminatie. En dat is zwaar fout.

Racisme en discriminatie zijn nooit volledig uit te sluiten. Jij beweert dat discriminatie geminimaliseerd wordt. Ik zal je zeer eenvoudig het tegendeel bewijzen.

Jij verwijst naar een studie over etnische discriminatie :
http://www.pactbru.irisnet.be/NL/AXE...criminatie.pdf
In voetnoot 6 van http://secessie.nu/pdf/19-3.pdf wordt deze studie ernstig in twijfel getrokken. Toch wil ik uitgaan van de besluiten(p. 83).
Citaat:
in luik 2 hebben we kunnen vaststellen

# dat 50% van de werkzoekenden die gedurende drie maanden werden gevolgd minstens eenmaal tijdens een sollicitatie te maken hebben gekregen met discriminerend gedrag.

# dat in 27% van de in totaal 115 sollicitatieprocedures een discriminerende reactie is voorgekomen. Dit cijfer stijgt tot 45% wanneer het effectief mogelijk is te vergelijken tussen twee kandidaten - de ene van buitenlandse afkomst en de andere niet - die zich voor dezelfde baan hebben aangeboden.
Het tweede puntje slaat op 10 gevallen op 22. De 'discriminerende reactie' bestaat uit een indruk van de sollicitant!

Het enige wat je uit deze gegevens kan opmaken is dat een allochtoon in het slechtste geval hoogstens wat langer naar werk moet zoeken, enkele sollicitaties meer moet doen.
Afkomst, kleur, ras, naam... zijn geen beletsels om aan werk te geraken in dit land. In het ergste geval duurt het wat langer eer men een job vindt.

De impact van discriminatie op tewerkstelling is bijgevolg zeer beperkt voor kortdurende werkloosheid en nul voor langdurige werkloosheid.

De oorzaak van de relatieve ondertewerkstelling ligt voor bijna 100% bij de allochtonen zelf.

mvg

Harald.
Harald is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2006, 22:23   #63
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De oorzaak van de relatieve ondertewerkstelling ligt voor bijna 100% bij de allochtonen zelf.
Juist!

De reden werd hier en elders op dit forum tot in den treure herhaald, ook door mezelf. Uit eigen ervaring weet ik immers dat een aantal allochtonen zelfs na 40 jaar geen Nederlands kennen. Onze eigenste koningin is daar een fraai voorbeeld van.
Zelf kende ik een Turkse familie met vier, hier geboren zonen. Geen enkele van hen kende een mondje Nederlands toen ze naar school moesten. Natuurlijk hadden ze in hun klas algauw een achterstand die ze later nooit meer inhaalden. Geen enkele van de vier zonen behaalde een diploma van middelbaar onderwijs.
Vader Mehmed werd door de toenmalige BOB aan een job bij Ford Genk geholpen omdat moeder tipgeefster was. De zonen zouden aan een job bij de toenmalige rijkswacht geholpen worden. De enige voorwaarde was.... een diploma middelbaar onderwijs behalen.
Mehmed liet zich na een paar jaar een gouden handdruk geven bij Ford Genk en begon een bordeel met Poolse vrouwen. De oudste zoon begon een döner kebab-zaak die binnen de korste keren over kop ging.

Deze familie kreeg dus meer kansen dan eender wie maar struikelde over haar gebrek aan taalkennis.
De jongens waren hier nochtans allemaal geboren en kregen hetzelfde onderwijs als iedereen. Ze hadden voorspraak om aan werk te geraken maar konden geen diploma voorleggen. Dit haalden ze niet omdat ze de taal niet machtig waren eens ze naar school moesten. En zo zijn we weer bij het begin.

ONS dan verwijten dat ZIJ niet genoeg kansen kregen is dus een dikke, vette leugen. Deze mensen hadden aan de plicht verzaakt hun kinderen optijd met onze taal en cultuur in contact te brengen. Een zeer belangrijke en gemakkelijke manier om dat te doen is kabel-tv laten aansluiten. Dit wilden ze echter in geen geval! Hun op Turkije gerichte schotel was hen daar te heilig voor.

Mij goed, maar dan moeten ze later niet klagen over ONS tekortschieten inzake (onvoldoende) onderwijs. Voor het gebrek aan taalkennis van hun kinderen hebben ze immers zélf gekozen. Met alle gevolgen vandien.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 9 mei 2006 om 22:29.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 00:24   #64
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zouden allochtonen met dezelfde kwalificaties meer kans hebben om de job niet aan te kunnen?
gij hebt soms zo van die vragen jong?! Waarom vliegen de vogels? waarom zwemmen de vissen?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 00:28   #65
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Naast de kwestie. Racisme op de arbeidsmarkt bestaat.
een persoonlijke keuze moet niet absoluut racisme zijn! Waar gaat ge dat nu halen?
Racisme is haat en minachting voor een ander volk en/of ras.Maar iemand van een ander volk en/of ras niet willen aanwerven, voor één of andere reden, hoeft helemaal niet racistisch te zijn...dat zijn enkel uit de lucht gegrepen beweringen, die onbewijsbaar zijn.
Oud 10 mei 2006, 00:30   #66
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik reken talenkennis ook bij 'kwalificaties'. Zowiezo denk ik dat je beeld van de talenkennis van allochtonen nogal vertekend is. Een ander accent betekent niet dat je de taal niet beheerst.
een uiterst gebrekkige woordenschat echter wel...
Oud 10 mei 2006, 00:32   #67
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
De spijbelingscijfers liggen evenhoog bij allochtonen als bij Belgen uit vergelijkbare sociaal-economische achtergrond hoor.
allochtonen geven het slechte voorbeeld zeker
Oud 10 mei 2006, 09:00   #68
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
gij hebt soms zo van die vragen jong?! Waarom vliegen de vogels? waarom zwemmen de vissen?
Kunde der ni bij met uw boerenverstand jong?
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 09:00   #69
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
een persoonlijke keuze moet niet absoluut racisme zijn! Waar gaat ge dat nu halen?
Racisme is haat en minachting voor een ander volk en/of ras.Maar iemand van een ander volk en/of ras niet willen aanwerven, voor één of andere reden, hoeft helemaal niet racistisch te zijn...dat zijn enkel uit de lucht gegrepen beweringen, die onbewijsbaar zijn.
Discriminatie op basis van ras is ook racisme.
Oud 10 mei 2006, 09:01   #70
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
een uiterst gebrekkige woordenschat echter wel...
Heb jij een brede en rijke woordenschat nodig om met een bezem te spreken dan?
Oud 10 mei 2006, 10:29   #71
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor de ene een bezem en voor de andere zo te zien een borstel.
Oud 10 mei 2006, 14:47   #72
sony
Burger

sony's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Juist!

De reden werd hier en elders op dit forum tot in den treure herhaald, ook door mezelf. Uit eigen ervaring weet ik immers dat een aantal allochtonen zelfs na 40 jaar geen Nederlands kennen. Onze eigenste koningin is daar een fraai voorbeeld van.
Zelf kende ik een Turkse familie met vier, hier geboren zonen. Geen enkele van hen kende een mondje Nederlands toen ze naar school moesten. Natuurlijk hadden ze in hun klas algauw een achterstand die ze later nooit meer inhaalden. Geen enkele van de vier zonen behaalde een diploma van middelbaar onderwijs.
Vader Mehmed werd door de toenmalige BOB aan een job bij Ford Genk geholpen omdat moeder tipgeefster was. De zonen zouden aan een job bij de toenmalige rijkswacht geholpen worden. De enige voorwaarde was.... een diploma middelbaar onderwijs behalen.
Mehmed liet zich na een paar jaar een gouden handdruk geven bij Ford Genk en begon een bordeel met Poolse vrouwen. De oudste zoon begon een döner kebab-zaak die binnen de korste keren over kop ging.

Deze familie kreeg dus meer kansen dan eender wie maar struikelde over haar gebrek aan taalkennis.
De jongens waren hier nochtans allemaal geboren en kregen hetzelfde onderwijs als iedereen. Ze hadden voorspraak om aan werk te geraken maar konden geen diploma voorleggen. Dit haalden ze niet omdat ze de taal niet machtig waren eens ze naar school moesten. En zo zijn we weer bij het begin.

ONS dan verwijten dat ZIJ niet genoeg kansen kregen is dus een dikke, vette leugen. Deze mensen hadden aan de plicht verzaakt hun kinderen optijd met onze taal en cultuur in contact te brengen. Een zeer belangrijke en gemakkelijke manier om dat te doen is kabel-tv laten aansluiten. Dit wilden ze echter in geen geval! Hun op Turkije gerichte schotel was hen daar te heilig voor.

Mij goed, maar dan moeten ze later niet klagen over ONS tekortschieten inzake (onvoldoende) onderwijs. Voor het gebrek aan taalkennis van hun kinderen hebben ze immers zélf gekozen. Met alle gevolgen vandien.
je zegt dat de allochtonen de Belgen verwijten van dat ze niet genoeg kansen krijgen.

Ben je zeker dat het alleen allochtonen zijn? Ben je de kansarme mensen (echte Belgen) niet vergeten?
sony is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 14:48   #73
sony
Burger

sony's schermafbeelding

Standaard

tja, ken je eigen volk he
hahahaha
sony is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 19:07   #74
Harald
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sony Bekijk bericht
je zegt dat de allochtonen de Belgen verwijten van dat ze niet genoeg kansen krijgen.

Ben je zeker dat het alleen allochtonen zijn? Ben je de kansarme mensen (echte Belgen) niet vergeten?
De allochtonen trekken zich van kansarme echte Belgen niets aan. Tenminste, ik heb hen nooit horen opkomen voor de kansarme echte Belgen.

mvg

Harald.
Harald is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 19:46   #75
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=46284
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 20:20   #76
pinbag
Parlementsvoorzitter

pinbag's schermafbeelding

Standaard

shit ik ga mijn lange leren frak, vanaf nu nietmeer aandoen of ik ben een gestapo lid ...

pinbag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2006, 00:11   #77
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Kunde der ni bij met uw boerenverstand jong?
blijkbaar hebt gij zelfs d�*t nog niet.Een waterkop vol zagemeel. Zwaar, maar niets waard.
Oud 11 mei 2006, 00:18   #78
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
iemand die met een bezem werkt moet ook kunnen verstaan waar dat ik wil dat hij bezemt. En als ik bemerk, aan bvb. zijn rijke woordenschat , dat het in feite een intelligente kerel is, geef ik hem mischien een interressantere, en beter betaalde job. Halve debielen die me met domme koeie-ogen aanstaren en niet verstaan wat ik van hen verlang neem ik liever niet aan, ZELFS als ze een bruin vel en kroeshaar hebben.Als jij zoiets "boerenverstand", of "diskriminatie" wilt noemen, nu, dan moet dat maar. Geef die mannen zélf werk, en hou op met zagen...
Oud 11 mei 2006, 00:20   #79
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
De allochtonen trekken zich van kansarme echte Belgen niets aan. Tenminste, ik heb hen nooit horen opkomen voor de kansarme echte Belgen.

mvg

Harald.
er voor opkomen niet, maar ze uitlachen wel.
Oud 11 mei 2006, 02:00   #80
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Discriminatie op basis van ras is ook racisme.
Bewijzen, Casca?
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be