![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik bepaal toch zelf wie ik aanneem zeker? Dit gezegd zijnde, ook een 5-tal percentjes "blanken" in nachtwinkels en Turkse bakkers? Het probleem zit 'em al, dat zei Fouad Ahidar eens, dat je dan moet gaan "kleur bekennen" - wie is allochtoon, bestaan die wel, bepaalt de huidskleur/voor-achternaam de etnische afkomst en mag die doorslaggevend zijn, &c. Het eerste systeem is niet tof, het tweede evenmin - dan liever vrijheid. Mmmh, Turks brood... Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Racisme en discriminatie zijn nooit volledig uit te sluiten. Jij beweert dat discriminatie geminimaliseerd wordt. Ik zal je zeer eenvoudig het tegendeel bewijzen. Jij verwijst naar een studie over etnische discriminatie : http://www.pactbru.irisnet.be/NL/AXE...criminatie.pdf In voetnoot 6 van http://secessie.nu/pdf/19-3.pdf wordt deze studie ernstig in twijfel getrokken. Toch wil ik uitgaan van de besluiten(p. 83). Citaat:
Het enige wat je uit deze gegevens kan opmaken is dat een allochtoon in het slechtste geval hoogstens wat langer naar werk moet zoeken, enkele sollicitaties meer moet doen. Afkomst, kleur, ras, naam... zijn geen beletsels om aan werk te geraken in dit land. In het ergste geval duurt het wat langer eer men een job vindt. De impact van discriminatie op tewerkstelling is bijgevolg zeer beperkt voor kortdurende werkloosheid en nul voor langdurige werkloosheid. De oorzaak van de relatieve ondertewerkstelling ligt voor bijna 100% bij de allochtonen zelf. mvg Harald. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De reden werd hier en elders op dit forum tot in den treure herhaald, ook door mezelf. Uit eigen ervaring weet ik immers dat een aantal allochtonen zelfs na 40 jaar geen Nederlands kennen. Onze eigenste koningin is daar een fraai voorbeeld van. Zelf kende ik een Turkse familie met vier, hier geboren zonen. Geen enkele van hen kende een mondje Nederlands toen ze naar school moesten. Natuurlijk hadden ze in hun klas algauw een achterstand die ze later nooit meer inhaalden. Geen enkele van de vier zonen behaalde een diploma van middelbaar onderwijs. Vader Mehmed werd door de toenmalige BOB aan een job bij Ford Genk geholpen omdat moeder tipgeefster was. De zonen zouden aan een job bij de toenmalige rijkswacht geholpen worden. De enige voorwaarde was.... een diploma middelbaar onderwijs behalen. Mehmed liet zich na een paar jaar een gouden handdruk geven bij Ford Genk en begon een bordeel met Poolse vrouwen. De oudste zoon begon een döner kebab-zaak die binnen de korste keren over kop ging. Deze familie kreeg dus meer kansen dan eender wie maar struikelde over haar gebrek aan taalkennis. De jongens waren hier nochtans allemaal geboren en kregen hetzelfde onderwijs als iedereen. Ze hadden voorspraak om aan werk te geraken maar konden geen diploma voorleggen. Dit haalden ze niet omdat ze de taal niet machtig waren eens ze naar school moesten. En zo zijn we weer bij het begin. ONS dan verwijten dat ZIJ niet genoeg kansen kregen is dus een dikke, vette leugen. Deze mensen hadden aan de plicht verzaakt hun kinderen optijd met onze taal en cultuur in contact te brengen. Een zeer belangrijke en gemakkelijke manier om dat te doen is kabel-tv laten aansluiten. Dit wilden ze echter in geen geval! Hun op Turkije gerichte schotel was hen daar te heilig voor. Mij goed, maar dan moeten ze later niet klagen over ONS tekortschieten inzake (onvoldoende) onderwijs. Voor het gebrek aan taalkennis van hun kinderen hebben ze immers zélf gekozen. Met alle gevolgen vandien. Laatst gewijzigd door Knuppel : 9 mei 2006 om 22:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() een persoonlijke keuze moet niet absoluut racisme zijn! Waar gaat ge dat nu halen?
Racisme is haat en minachting voor een ander volk en/of ras.Maar iemand van een ander volk en/of ras niet willen aanwerven, voor één of andere reden, hoeft helemaal niet racistisch te zijn...dat zijn enkel uit de lucht gegrepen beweringen, die onbewijsbaar zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor de ene een bezem en voor de andere zo te zien een borstel.
![]() |
#72 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ben je zeker dat het alleen allochtonen zijn? Ben je de kansarme mensen (echte Belgen) niet vergeten? ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Burger
|
![]() tja, ken je eigen volk he
hahahaha |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
mvg Harald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() shit ik ga mijn lange leren frak, vanaf nu nietmeer aandoen of ik ben een gestapo lid ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() iemand die met een bezem werkt moet ook kunnen verstaan waar dat ik wil dat hij bezemt. En als ik bemerk, aan bvb. zijn rijke woordenschat , dat het in feite een intelligente kerel is, geef ik hem mischien een interressantere, en beter betaalde job. Halve debielen die me met domme koeie-ogen aanstaren en niet verstaan wat ik van hen verlang neem ik liever niet aan, ZELFS als ze een bruin vel en kroeshaar hebben.Als jij zoiets "boerenverstand", of "diskriminatie" wilt noemen, nu, dan moet dat maar. Geef die mannen zélf werk, en hou op met zagen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |